Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

marcel

Legacy Member
dat lijkt mij toch ook een dubieus verhaal? 2 wagens in de uitloopstrook na het langste volgas stuk van heel het jaar, waar zowiezo al eens eentje rechtdoor durft te gaan... SC leek mij daar wel gerechtvaardigd.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
dat lijkt mij toch ook een dubieus verhaal? 2 wagens in de uitloopstrook na het langste volgas stuk van heel het jaar, waar zowiezo al eens eentje rechtdoor durft te gaan... SC leek mij daar wel gerechtvaardigd.

Erger, nadat Grosjean crashtte hadden ze een rode vlag moeten invoeren. Nauwelijks acceptabel dat daar een vrachtwagen rijdt achter een blinde bocht...

vishnusixclix

Legacy Member
Awel dat was ik ook aan't denken. Daar was heel weinig plaats en die vrachtwagen met zijn gevaarlijk uitziende achterkant stond daar héél slecht. Maria Di Velotta is gestorven aan de gevolgen van een crash tegen de achterkant van een vrachtwagen, oké dat was de klep maar toch.

denkimi

Legacy Member
welnee, de redbulls stonden al ver aan de kant, en bij grosjean was er al een safetycar.

het wordt dringend tijd dat er eens terug een zinnig persoon aan de macht komt bij de fia, zodat we terug van die halo's en safetycars bij ieder klein akkefietje af zijn.

Cerulean

Legacy Member
Ik denk echt niet dat we ooit nog een F1 wagen zonder halo gaan zien. Lijkt mij zo een van die onomkeerbare beslissingen.

FlatSix

Legacy Member
denkimi zei:
welnee, de redbulls stonden al ver aan de kant, en bij grosjean was er al een safetycar.

het wordt dringend tijd dat er eens terug een zinnig persoon aan de macht komt bij de fia, zodat we terug van die halo's en safetycars bij ieder klein akkefietje af zijn.

Uh, heb jij de plek waar die vrachtwagen stond gezien? De Medical car was ook on track, er liepen een redelijk groot aantal mensen op circuit. Het feit dat ze de start finish niet hebben opgekuist, en dat er van verschillende rijders nog klachen waren over debris nadat de race herstartte zet alleen maar kracht bij de mening dat ze een rode vlag hadden moeten invoeren.

Grosjean kon daar niet eens achter de omheining gaan staan want er was daar geen plek. Die vrachtwagen moest uieindelijk ook nog eens van 200m ver komen, en daarna nog eens 100-150m rijden.

denkimi

Legacy Member
xTwL- zei:
Uh, heb jij de plek waar die vrachtwagen stond gezien? De Medical car was ook on track, er liepen een redelijk groot aantal mensen op circuit. Het feit dat ze de start finish niet hebben opgekuist, en dat er van verschillende rijders nog klachen waren over debris nadat de race herstartte zet alleen maar kracht bij de mening dat ze een rode vlag hadden moeten invoeren.

Grosjean kon daar niet eens achter de omheining gaan staan want er was daar geen plek. Die vrachtwagen moest uieindelijk ook nog eens van 200m ver komen, en daarna nog eens 100-150m rijden.
er was toch een safetycar? je weet wel, die trage voorwagen die speciaal voor zulke situaties is ingevoerd.

heeft grosjean eigenlijk een penalty gekregen voor zijn stunt? want crashen achter een safetycar zou imo toch wel serieus bestraft mogen worden.

marcel

Legacy Member
denkimi zei:
er was toch een safetycar? je weet wel, die trage voorwagen die speciaal voor zulke situaties is ingevoerd.

heeft grosjean eigenlijk een penalty gekregen voor zijn stunt? want crashen achter een safetycar zou imo toch wel serieus bestraft mogen worden.

de schaamte is straf genoeg.

ik weet niet waarom hij een straf moet krijgen? het was op een clear part van het circuit, en hij heeft niemand geraakt. enkel zijn reputatie als piloot met meerwaarde voor de F1.

FlatSix

Legacy Member
denkimi zei:
er was toch een safetycar? je weet wel, die trage voorwagen die speciaal voor zulke situaties is ingevoerd.

heeft grosjean eigenlijk een penalty gekregen voor zijn stunt? want crashen achter een safetycar zou imo toch wel serieus bestraft mogen worden.

Opnieuw, een safety car is er voor een wagen die ruim uit de weg staat maar het veld moet wel gecontroleerd worden. In deze situatie op een circuit dat niet zoals bijvoorbeeld Maleisië 16 meter breed is, en een vrachtwagen, de medical car en pakweg 5 marshalls on-track zijn, terwijl men nog bezig is met de opkuis aan T1, dan is een rode vlag op zijn plaats lijkt me.

marcel zei:
de schaamte is straf genoeg.

ik weet niet waarom hij een straf moet krijgen? het was op een clear part van het circuit, en hij heeft niemand geraakt. enkel zijn reputatie als piloot met meerwaarde voor de F1.

Als je op uw alleent crasht denk ik inderdaad niet dat je een straf moet krijgen...

denkimi

Legacy Member
marcel zei:
de schaamte is straf genoeg.

ik weet niet waarom hij een straf moet krijgen? het was op een clear part van het circuit, en hij heeft niemand geraakt. enkel zijn reputatie als piloot met meerwaarde voor de F1.
omdat crashen onder een safetycar volledig ingaat tegen het concept van de safetycar.

xTwL- zei:
Opnieuw, een safety car is er voor een wagen die ruim uit de weg staat maar het veld moet wel gecontroleerd worden. In deze situatie op een circuit dat niet zoals bijvoorbeeld Maleisië 16 meter breed is, en een vrachtwagen, de medical car en pakweg 5 marshalls on-track zijn, terwijl men nog bezig is met de opkuis aan T1, dan is een rode vlag op zijn plaats lijkt me.
nee, een safetycar is om de wedstrijd te neutraliseren zodat de marshalls veilig kunnen opruimen. een rode vlag is voor een ernstig ongeval met gewonden of een geblokkeerde track. geen van beide waren van toepassing in baku.

xDama

Legacy Member
denkimi zei:
omdat crashen onder een safetycar volledig ingaat tegen het concept van de safetycar.

Hij is de achterkant verloren tijdens het opwarmen van de banden. Get real.

marcel

Legacy Member
zo kunt ge voor alles een penalty geven, en dan klagen dat F1 saai is omdat de piloten niks meer durven.

denkimi

Legacy Member
marcel zei:
zo kunt ge voor alles een penalty geven, en dan klagen dat F1 saai is omdat de piloten niks meer durven.
wat moeten piloten dan wel durven achter de safetycar?

ze moeten traag en voorzichtig achter elkaar rijden omdat er ergens op de track een gevaarlijke situatie is. iemand die crasht doet dat duidelijk niet.

xDama

Legacy Member
denkimi zei:
wat moeten piloten dan wel durven achter de safetycar?

ze moeten traag en voorzichtig achter elkaar rijden omdat er ergens op de track een gevaarlijke situatie is. iemand die crasht doet dat duidelijk niet.

Grosjean is tijdens het weaven, tegen +- 80/100km/u in de muur geschoven. Op 90% van de andere circuits was er zelfs niets gebeurd. Again, get real.

eniac

Legacy Member
denkimi zei:
wat moeten piloten dan wel durven achter de safetycar?

ze moeten traag en voorzichtig achter elkaar rijden omdat er ergens op de track een gevaarlijke situatie is. iemand die crasht doet dat duidelijk niet.

Het is een dom voorval en ik denk dat hij door zijn DNF ook gepast "gestraft" is... Ze weaven uiteindelijk allemaal en hij leek dat niet harder te doen dan de rest. Je kan dat weaven ook niet gaan verbieden want anders worden restarts een pak gevaarlijker wegens nog koudere banden.

xDama

Legacy Member
xTwL- zei:
Is niet de eerste keer voor Grosjean trouwens.

Ik snap oprecht niet meer waarom die nog een zitje heeft. Bij momenten kan die eens een goeie qualy of race rijden, maar de hoeveelheid fuck-ups dat die al verzameld heeft zijn ontelbaar geworden. Vorig jaar zag ik hem in élke sessie er wel eens af gaan of domme fouten maken. Mentaal nog altijd zo fragiel als een champagneglas.

FlatSix

Legacy Member
Ja maar, de remmen! :)

Neen, ik geef je gelijk. Ik vind Magnussen ook geen betrouwbaar paar handen, en die slaagt er toch in meer indruk na te laten dan Grosjean. Er zijn zelfs mensen die geloven dat die Kimi kan vervangen...

jeltex

Legacy Member
Kimi mag dan wel al enkele jaren over zijn absolute top heen zijn, racecraft heeft hij bij overschot, en daar ontbreekt het Grosjean zelfs na al die jaren nog steeds aan ...

+ Kimi kan een wagen op de baan houden. Ook niet onbelangrijk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan