Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

FlatSix

Legacy Member
Als dat klopt (bron?), dan was dat idd niet de beste beslissing. (Again, achteraf bekeken.)

Heb maar even vlug wat gegoogled hoor, had het eerder al gelezen:

Pirelli:



Mercedes:


Mercedes offered a solution of reducing the rubber on the tyres by 0.4mm at tracks such as Barcelona, Silverstone and the Paul Ricard circuit in France – and Pirelli have agreed to the proposal.

Naar mijn mening blijft het enorm simpel, het is aan de teams zich aan te passen aan de banden, en als ze schrik hebben de race niet te kunnen uitrijden dan moeten ze maar een extra stop doen. Dan krijg je misschien nog eens van die resultaten die Perez al eens uit de branding sleepte in het verleden. Nu gewoon dogmatisch naar een one-stopper toe werken is nonsens.


EDIT: Interview van vandaag;

Sebastian Vettel believes Pirelli made "the correct call" in bringing thinner-tread tyres to last weekend's Spanish Grand Prix, admitting Ferrari would have been "worse off" with the standard specification

Desalniettemin blijft mijn standpunt hetzelfde.

vishnusixclix

Legacy Member
Wat spijtig is, is dat Mercedes het initiatief heeft genomen dat vele andere teams hadden moeten nemen. De banden werkten totaal niet in maart. Vandaar toto wolff zijn stukje dat hier gepasseerd is. De meeste grote teams hadden het probleem. Mercedes voert een voorstel in, Pirelli neemt dat -ongewijzigd- aan. Dat is redelijk vervelend want het kan verkeerd geïnterpreteerd worden, ik kan me niet voorstellen dat ze bij Pirelli gewoon zo lui zijn om Mercedes blindweg te volgen.

Soit, de meeste teams zeggen er niets van en Vettel vind het ook terecht. Dus eigenlijk was het vooral persvoer waar gretig op geklikt en over gezeverd wordt.

jeltex

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Wat spijtig is, is dat Mercedes het initiatief heeft genomen dat vele andere teams hadden moeten nemen. De banden werkten totaal niet in maart. Vandaar toto wolff zijn stukje dat hier gepasseerd is. De meeste grote teams hadden het probleem. Mercedes voert een voorstel in, Pirelli neemt dat -ongewijzigd- aan. Dat is redelijk vervelend want het kan verkeerd geïnterpreteerd worden, ik kan me niet voorstellen dat ze bij Pirelli gewoon zo lui zijn om Mercedes blindweg te volgen.

Soit, de meeste teams zeggen er niets van en Vettel vind het ook terecht. Dus eigenlijk was het vooral persvoer waar gretig op geklikt en over gezeverd wordt.

Valt idd wel op dat er in de pers en op forums veel over gespeculeerd wordt, terwijl de teams er kennelijk niet zo erg wakker van liggen.

Volgens mij is het niet meer dan een samenloop van omstandigheden. Mercedes vraagt en het pakt toevallig uit in het nadeel van hun grootste concurrent. Maar het feit dat Pirelli het voorstel ongewijzigd doorvoerde zorgt uiteraard voor ophef. Pirelli had mss beter moeten weten, en het voorstel toch nog wat moeten tweaken, ook al waren ze het eens met de berekeningen.

FlatSix

Legacy Member
Nu zijn we eigenlijk bij de conclusie die voor mij toch een open deur blijft, Pirelli had niet moeten luisteren...

xDama

Legacy Member
Pirelli moet vooral eens deftig rubber beginnen fabriceren. Verstaat er ondertussen nog iemand hoe deze banden werken? Op het ene circuit kunnen ze geen 5 ronden rijden met softs, op het andere rijden ze er 40 met ultrasofts.

Hamilton rijdt vandaag bv. een 1.18 met superhards. I mean, begrijpe wie begrijpen kan.

Timothy555 zei:
Ben ook positief verrast door Sauber dit jaar, 3 keer op 5 races in de punten. Leclerc is een rastalent, en Ericsson is waarschijnlijk aan z’n beste seizoensbegin bezig, hoewel de meesten hem hier niet graag hebben.

Leclerc is echt geweldig om te zien sturen. Zijn Q1 of Q2 lap was een pareltje om naar te kijken, zo smooth! En dan Ericsson zijn battle met Sainz :love: https://twitter.com/F1/status/995701902212907009

vishnusixclix

Legacy Member
xTwL- zei:
Nu zijn we eigenlijk bij de conclusie die voor mij toch een open deur blijft, Pirelli had niet moeten luisteren...

Dit is de nuance die ik wel heb gezocht maar niet gevonden in de eerste berichten. Maar ik kan er wel mee akkoord gaan. Pirelli had kritischer mogen zijn, of toch iets beter communiceren.

Dan heb ik meteen wel de bedenking:"Maar ja, communiceren naar wie dan? De teams zien er het nut van in. Moeten ze nu echt de domme twittermassa elke keer proberen wijs te maken wat het nut is van hun aanpassing? Dat doen ze toch al? "


Nog zo'n twitterberichtje

Pieter3770

Legacy Member
xDama zei:
Pirelli moet vooral eens deftig rubber beginnen fabriceren. Verstaat er ondertussen nog iemand hoe deze banden werken? Op het ene circuit kunnen ze geen 5 ronden rijden met softs, op het andere rijden ze er 40 met ultrasofts.

Hamilton rijdt vandaag bv. een 1.18 met superhards. I mean, begrijpe wie begrijpen kan.
Dit vooral.
Veel te vaak dat de banden anders reageren dan je zou verwachten en eigenlijk zou moeten.

marcel

Legacy Member
zijn er nu echt mensen die niet beseffen dat andere circuits ander asfalt hebben en de banden daar anders op reageren? dunno, lijkt mij zo vanzelfsprekend...
en dan nog andere omstandigheden in de mix gooien, en je verklaart al veel hoor.

allez, je kan complottheoriën gaan zitten verzinnen, maar het is allemaal nogal simpel in realiteit hoor.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
zijn er nu echt mensen die niet beseffen dat andere circuits ander asfalt hebben en de banden daar anders op reageren? dunno, lijkt mij zo vanzelfsprekend...
en dan nog andere omstandigheden in de mix gooien, en je verklaart al veel hoor.

allez, je kan complottheoriën gaan zitten verzinnen, maar het is allemaal nogal simpel in realiteit hoor.

Dan vraag ik u toch echt even een aantal van mijn posts gewoon te lezen. Jij weet net zo goed als ik dat een wagen niet plots 20 seconden sneller is op een doodnormaal circuit als Barcelona met eigenlijk absoluut geen rare omstandigheden.

WimJ

Legacy Member
Op dat doornormaal circuit van Barcelona waren ze in de wintertest trouwens nog veel sneller over een race afstand, het was maar een simulatie, maar toch. Verder was het weer prefect voor de Mercedes, koeler dan zaterdag, waardoor voor hen de banden nog beter werkten. Mercedes had trouwens voor het eerst echt updates bij sinds het begin van het jaar, oa nieuwe diffuser. En verder kunnen ze meer power gebruiken over de ganse GP. Sinds de overhitting in de GP van Melbourne bij Lewis, is men blijkbaar iets conservatiever gaan rijden met de Mercedes krachtbronnen. Mss daardoor een iets groter gat naar de rest? Zal in Monaco wel anders zijn...daar verwacht ik een duel tussen Red Bull en Ferrari.

BuYcKi

Legacy Member
xTwL- zei:
Dan vraag ik u toch echt even een aantal van mijn posts gewoon te lezen. Jij weet net zo goed als ik dat een wagen niet plots 20 seconden sneller is op een doodnormaal circuit als Barcelona met eigenlijk absoluut geen rare omstandigheden.

Zie onderstaande artikels. Hoe kan jij zo zeker zijn dat het enkel aan de banden ligt? Anderen reageren allemaal afwachtend.


Sky:
And those revised tyres probably helped too - although shaving off 0.44 of tread didn't explain why 30 seconds separated Hamilton from Vettel at the chequered flag.

Lewis Hamilton and Mercedes back in business but has F1 2018 turned? | F1 News


Autosport:
The tyre-gauge change has only been made for Barcelona, Paul Ricard and Silverstone, so if it did help Mercedes then things will be back to normal in Monaco.

...

I'm not so sure Ferrari struggled with the tyre change so much as the cooler temperatures held it back. Vettel wasn't too far away in qualifying, but was way off the race pace when the track was cooler - a fraction under seven-tenths of a second per lap in the first stint.

...

But it's just one weekend, so let's see what happens in the next couple of races before drawing too many conclusions.

https://www.motorsport.com/f1/news/gary-anderson-mercedes-pirelli-tyre-barcelona-1037794/


En dan nog Vettel die het zelf zegt:
"Normally you don't get the chance to revisit these kind of decisions that are made," he said.

"But we did now with the day that we had today, and I think the result is that, if we had the normal tyres on Sunday, we'd probably even be worse off.

"So I think it was the correct call, and it was our fault not to have the same tyre wear or life as other people."


https://www.motorsport.com/f1/news/vettel-ferrari-worse-off-pirelli-tyre-specs-1037957/


En je blijft ook hameren op Mercedes, maar er wordt af en toe ook verwezen naar RedBull. Maar hier zijn wel minder concrete zaken over te vinden.

Dat dergelijke zaken in de toekomst bv. langs de FIA moeten gaan voor goedkeuring via stemming van de teams zou uiteraard beter zijn. Want dan is er achteraf geen discussie over.

FlatSix

Legacy Member
WimJ zei:
Op dat doornormaal circuit van Barcelona waren ze in de wintertest trouwens nog veel sneller over een race afstand, het was maar een simulatie, maar toch. Verder was het weer prefect voor de Mercedes, koeler dan zaterdag, waardoor voor hen de banden nog beter werkten. Mercedes had trouwens voor het eerst echt updates bij sinds het begin van het jaar, oa nieuwe diffuser. En verder kunnen ze meer power gebruiken over de ganse GP. Sinds de overhitting in de GP van Melbourne bij Lewis, is men blijkbaar iets conservatiever gaan rijden met de Mercedes krachtbronnen. Mss daardoor een iets groter gat naar de rest? Zal in Monaco wel anders zijn...daar verwacht ik een duel tussen Red Bull en Ferrari.

Allemaal goed, maar niets brengt over de periode van 1 GP een verschil van 30 seconden weer tussen twee teams die daarvoor praktisch gelijk waren, buiten banden.

BuYcKi zei:
Zie onderstaande artikels. Hoe kan jij zo zeker zijn dat het enkel aan de banden ligt? Anderen reageren allemaal afwachtend.


Sky:
And those revised tyres probably helped too - although shaving off 0.44 of tread didn't explain why 30 seconds separated Hamilton from Vettel at the chequered flag.

Lewis Hamilton and Mercedes back in business but has F1 2018 turned? | F1 News


Autosport:
The tyre-gauge change has only been made for Barcelona, Paul Ricard and Silverstone, so if it did help Mercedes then things will be back to normal in Monaco.

...

I'm not so sure Ferrari struggled with the tyre change so much as the cooler temperatures held it back. Vettel wasn't too far away in qualifying, but was way off the race pace when the track was cooler - a fraction under seven-tenths of a second per lap in the first stint.

...

But it's just one weekend, so let's see what happens in the next couple of races before drawing too many conclusions.

https://www.motorsport.com/f1/news/gary-anderson-mercedes-pirelli-tyre-barcelona-1037794/


En dan nog Vettel die het zelf zegt:
"Normally you don't get the chance to revisit these kind of decisions that are made," he said.

"But we did now with the day that we had today, and I think the result is that, if we had the normal tyres on Sunday, we'd probably even be worse off.

"So I think it was the correct call, and it was our fault not to have the same tyre wear or life as other people."


https://www.motorsport.com/f1/news/vettel-ferrari-worse-off-pirelli-tyre-specs-1037957/


En je blijft ook hameren op Mercedes, maar er wordt af en toe ook verwezen naar RedBull. Maar hier zijn wel minder concrete zaken over te vinden.

Dat dergelijke zaken in de toekomst bv. langs de FIA moeten gaan voor goedkeuring via stemming van de teams zou uiteraard beter zijn. Want dan is er achteraf geen discussie over.

Wel, Sky en Autosport kan je nauwelijks serieus nemen aangezien die niet veel meer doen dan leuren over Hamilton. De Ferrari heeft ook in het verleden niet echt typische problemen gehad met de koelte. De kwalificatie aanhalen is nu ook niet echt relevant aangezien ze daar niet eens op de snelste band konden rijden, ... kans is dus wel bestaande dat met de andere band Ferrari op pole stond, en zo een twee of drie stopper zou gebruiken om alsnog te winnen...

Hetgeen je hierboven ook aanhaalt zegt weinig over Barcelona, en ik ben dan ook geen 'believer' dat Mercedes ineens al hun pace gevonden heeft. En dat verwacht ik in de komende races gewoon ook te zien, tot we terug in Silverstone zijn. Dat Vettel ondertussen aangeeft dat ook zij de banden beter vinden is niet echt een argument om plots de aanpassingen van Pirelli midden in een seizoen goed te keuren.

Vind je het ook niet een beetje gek dat hetgeen ik in bold zet eigenlijk exact is wat Mercedes (en misschien ook red bull) had moeten zeggen? In plaats van Ferrari nu na de aanpassing, alé,...

Red Bull was hier eerst ook tegen, maar zal snel gezien hebben dat de bandjes hun wagen uiteindelijk ook wel goed lag.

marcel

Legacy Member
xTwL- zei:
Dan vraag ik u toch echt even een aantal van mijn posts gewoon te lezen. Jij weet net zo goed als ik dat een wagen niet plots 20 seconden sneller is op een doodnormaal circuit als Barcelona met eigenlijk absoluut geen rare omstandigheden.

ik had het vooral op dit bericht, maar soit.

xDama zei:
Pirelli moet vooral eens deftig rubber beginnen fabriceren. Verstaat er ondertussen nog iemand hoe deze banden werken? Op het ene circuit kunnen ze geen 5 ronden rijden met softs, op het andere rijden ze er 40 met ultrasofts.

Hamilton rijdt vandaag bv. een 1.18 met superhards. I mean, begrijpe wie begrijpen kan.


maar ik vind het zowiezo raar dat iedereen hier naar een groot complot wijst, alsof Pirelli ondertussen een dochtermaatschappij van mercedes is geworden of zo.
terwijl we bvb vorig jaar ook races hebben gezien waar Hamilton met ruime voorsprong won, om dan een race later niet op het podium te geraken (in de UK won hij met 36s voorsprong op de eerste Ferrari, en dat was ook zo'n dominante run zoals dit weekend. In Hongarije had Mercedes ineens problemen met op de pace te geraken)

verder is Barcelona ook de GP met de grootste updates tov de GP ervoor (vanaf nu loopt het meer glijdend want ze kunnen elke kleine update gewoon meepakken), dus als er ergens een GP is waar ík het wel normaal vind dat er een plots pace-verschil is, dan is het deze wel.

en ik vind het ook niet bizar dat Pirelli naar de teams luistert. alle data die Pirelli heeft, komt van de teams. ze kunnen enkel hun banden testen dóór de teams. als dan 1 à 2 topteams zeggen dat het niet goed is, dat er een gevaar is, dan kan je aanpassingen doen, imo.

om hier nu 2-3 pagina's te roepen dat het allemaal een groot complot is... ik vind het er toch over. Zeker als Vettel ook zegt dat het met de oude banden nóg slechter zou zijn


xTwL- zei:
Wel, Sky en Autosport kan je nauwelijks serieus nemen aangezien die niet veel meer doen dan leuren over Hamilton.
da's natuurlijk wel een geweldig argument "ze komen met goede argumenten, maar ik neem die niet serieus omdat ze veel over Hamilton praten".

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
maar ik vind het zowiezo raar dat iedereen hier naar een groot complot wijst, alsof Pirelli ondertussen een dochtermaatschappij van mercedes is geworden of zo.
terwijl we bvb vorig jaar ook races hebben gezien waar Hamilton met ruime voorsprong won, om dan een race later niet op het podium te geraken (in de UK won hij met 36s voorsprong op de eerste Ferrari, en dat was ook zo'n dominante run zoals dit weekend. In Hongarije had Mercedes ineens problemen met op de pace te geraken)

verder is Barcelona ook de GP met de grootste updates tov de GP ervoor (vanaf nu loopt het meer glijdend want ze kunnen elke kleine update gewoon meepakken), dus als er ergens een GP is waar ík het wel normaal vind dat er een plots pace-verschil is, dan is het deze wel.

en ik vind het ook niet bizar dat Pirelli naar de teams luistert. alle data die Pirelli heeft, komt van de teams. ze kunnen enkel hun banden testen dóór de teams. als dan 1 à 2 topteams zeggen dat het niet goed is, dat er een gevaar is, dan kan je aanpassingen doen, imo.

om hier nu 2-3 pagina's te roepen dat het allemaal een groot complot is... ik vind het er toch over. Zeker als Vettel ook zegt dat het met de oude banden nóg slechter zou zijn



da's natuurlijk wel een geweldig argument "ze komen met goede argumenten, maar ik neem die niet serieus omdat ze veel over Hamilton praten".

Er is dus eigenlijk niemand die het een complot noemt. Het is een onfair voordeel gegeven door Pirelli zonder grondige reden. Als ik ook maar voor een seconde zou geloven dat die banden er echt moesten komen voor de veiligheid dan zei ik er niets over.

Daarnaast geef ik iedereen gelijk dat niet 100% zal komen door de banden, maar een update brengt geen 20 seconden op een team dat de race ervoor nog sneller of gelijk was teweeg.

Het zal aan mij liggen maar Sky en Autosport rapporteren nauwelijks objectief.

Nesjamag

Legacy Member
Pirelli is gewoon in de fout gegaan voor die 3 circuits (Barcelona, Silverstone, Paul Ricard).

Vorig jaar hadden Barcelona en Silverstone een keuze uit soft, medium, hard.
Omdat die hards vorig jaar totaal niet gebruikt werden is het dit jaar is het super soft, soft, medium.
Daarbovenop zijn alle banden eigenlijk een compound zachter. Dus de soft dit jaar is zoals de super soft vorig jaar.

Men heeft voor Barcelona en Silverstone dus eigenlijk banden die 2 stappen zachter zijn dan vorig jaar. Dat is gewoon veel te zacht gebleken en die banden krijgen veel teveel blaren door verhitting.
Door die banden iets dunner te maken worden ze harder.
Ge kunt zelf zien welke banden Ferrari gebruikte en hoe snel die banden gewoon op waren, zelfs met safety car in het begin. Moest de verandering er niet geweest zijn dan had Ferrari 3 keer moeten stoppen.

Het was een verkeerde beslissing van Pirelli om met deze compounds naar Spanje te komen, en idem voor Silverstone. En het is de juiste beslissing om die compounds dan iets harder te maken door ze dunner te maken.
Anders bestaat het risico dat de banden ontploffen of er punctures optreden (zonder incident).

Er was dus zeker een grondige reden voor deze verandering.

LeBram_James

Legacy Member
Nesjamag zei:
Pirelli is gewoon in de fout gegaan voor die 3 circuits (Barcelona, Silverstone, Paul Ricard).

Vorig jaar hadden Barcelona en Silverstone een keuze uit soft, medium, hard.
Omdat die hards vorig jaar totaal niet gebruikt werden is het dit jaar is het super soft, soft, medium.
Daarbovenop zijn alle banden eigenlijk een compound zachter. Dus de soft dit jaar is zoals de super soft vorig jaar.

Men heeft voor Barcelona en Silverstone dus eigenlijk banden die 2 stappen zachter zijn dan vorig jaar. Dat is gewoon veel te zacht gebleken en die banden krijgen veel teveel blaren door verhitting.
Door die banden iets dunner te maken worden ze harder.
Ge kunt zelf zien welke banden Ferrari gebruikte en hoe snel die banden gewoon op waren, zelfs met safety car in het begin. Moest de verandering er niet geweest zijn dan had Ferrari 3 keer moeten stoppen.

Het was een verkeerde beslissing van Pirelli om met deze compounds naar Spanje te komen, en idem voor Silverstone. En het is de juiste beslissing om die compounds dan iets harder te maken door ze dunner te maken.
Anders bestaat het risico dat de banden ontploffen of er punctures optreden (zonder incident).

Er was dus zeker een grondige reden voor deze verandering.

Waarom dan niet gewoon hardere compounds meenemen in plaats van een nieuwe band te introduceren?

FlatSix

Legacy Member
Nesjamag zei:
Pirelli is gewoon in de fout gegaan voor die 3 circuits (Barcelona, Silverstone, Paul Ricard).

Vorig jaar hadden Barcelona en Silverstone een keuze uit soft, medium, hard.
Omdat die hards vorig jaar totaal niet gebruikt werden is het dit jaar is het super soft, soft, medium.
Daarbovenop zijn alle banden eigenlijk een compound zachter. Dus de soft dit jaar is zoals de super soft vorig jaar.

Men heeft voor Barcelona en Silverstone dus eigenlijk banden die 2 stappen zachter zijn dan vorig jaar. Dat is gewoon veel te zacht gebleken en die banden krijgen veel teveel blaren door verhitting.
Door die banden iets dunner te maken worden ze harder.
Ge kunt zelf zien welke banden Ferrari gebruikte en hoe snel die banden gewoon op waren, zelfs met safety car in het begin. Moest de verandering er niet geweest zijn dan had Ferrari 3 keer moeten stoppen.

Het was een verkeerde beslissing van Pirelli om met deze compounds naar Spanje te komen, en idem voor Silverstone. En het is de juiste beslissing om die compounds dan iets harder te maken door ze dunner te maken.
Anders bestaat het risico dat de banden ontploffen of er punctures optreden (zonder incident).

Er was dus zeker een grondige reden voor deze verandering.

Heel uw betoog geeft aan dat er geen goede reden is om dan te concluderen dat ze wel een goede reden hadden? Waarom gingen ze dan niet gewoon de hardere reeks gebruiken, niets van wat jij zegt wisten ze niet lang op voorhand.

xDama

Legacy Member
marcel zei:
ik had het vooral op dit bericht, maar soit.

maar ik vind het zowiezo raar dat iedereen hier naar een groot complot wijst, alsof Pirelli ondertussen een dochtermaatschappij van mercedes is geworden of zo.
terwijl we bvb vorig jaar ook races hebben gezien waar Hamilton met ruime voorsprong won, om dan een race later niet op het podium te geraken (in de UK won hij met 36s voorsprong op de eerste Ferrari, en dat was ook zo'n dominante run zoals dit weekend. In Hongarije had Mercedes ineens problemen met op de pace te geraken)

Ik heb dit weekend gewoon aangekaart dat het een vreemde situatie was met de banden, wat er effectief met de banden is gebeurd en dat ik het allemaal maar dubbel vind. Ik ben hier niet met complottheorieën aan het afkomen, whatsoever. In-season changes zijn altijd héél dubbel. Mijn commentaar op Pirelli is dan ook eerder dat ik nog steeds geen fan ben van de manier waarop ze rubber presenteren aan F1. We zitten nu met 7 droogweer compounds, waarvan er elk weekend 3 worden meegenomen. Het ene moment is een band na 5 laps klaar voor de prullenmand, vervolgens rijden ze 40 laps op een zachtere compound. Ik begrijp bij momenten voor geen meter meer hoe een wagen aan het preseteren is, puur door het rubber. Hetzelfde met dat continu banden sparen/managen/temperatuur zoeken/etc... Ik wil gewoon 3 setjes banden zien, die alle 3 werken en waar hard op geraced kan worden. F1 is de enige raceklasse die ik volg, waar banden zo'n invloed hebben.

En ik ben dan iemand die F1 nog relatief hard en technisch opvolgt en zelf vaak op circuit zit. Ik vraag me af wat een doorsnee fan er nog van snapt.

xTwL- zei:
Het zal aan mij liggen maar Sky en Autosport rapporteren nauwelijks objectief.

Los van de bandensituatie, Sky en Autosport zijn echt zo biased als het maar kan zijn. Op Reddit begint er ook meer en meer commentaar te komen hierover. Het viel me dit weekend ook op dat ze op Sky met geen woord hebben gesproken over de verandering van de banden. Zelfs Ted Kravitz heeft er niets over vermeld. Kravitz is er normaal al bij als ze nog maar met nieuw ondergoed rijden, maar over de Pirelli's geen woord.

sink

Legacy Member
Voor Silverstone neemt Pirelli dit jaar de nieuwe (blauwe) harde band mee, samen met de medium en de soft
Voor Paul Ricard wordt het mss nog gevaarlijk, daar nemen ze de US/SS/S mee. Is wel een nieuw circuit, dus is nog te zien hoe de banden zich daar gedragen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan