Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Cerulean zei:Nice. Met 1 zin effe onnodig en irrelevant tegen de schenen komen schoppen, en voor de rest heb ik u hier nog nooit gezien.
xTwL- zei:Niet echt, we mogen niets zeggen of we worden direct bestempeld als anti-Hamilton brigade, terwijl het overduidelijk niets met Hamilton te maken heeft maar met een onfair voordeel bekomen door wat gelobby van Pirelli, een voordeel dat mogelijk drie races zomaar even bepaald, en daarmee een grote invloed heeft op een spannend kampioenschap.
Dat dit voordeel daarnaast nog eens op de meest belachelijke wijze is bekomen is helemaal idioot.
Een zinvolle discussie is hier zelden mogelijk omdat die direct wordt gedood door dat soort opmerkingen. Kijk nu hieronder, alé, wat draagt dat bij?
1) Vroeg Mercedes niet om deze banden dan?
Ja, Pirelli hoeft niet in te gaan op deze vraag. Ze hebben dit wel gedaan waardoor ik aanneem dat er wel degelijk een probleem was.
2) Is de reden dat ze er gekomen zijn 'voor de veiligheid' niet absolute nonsens?
Kan je mij aantonen waarom dit complete nonsens zou zijn? Mercedes had toch duidelijk last van blisters?
3) Is het plotse verschil tussen de Ferrari en Mercedes niet enorm duidelijk ongeacht waar het vandaan komt?
Mogelijk, indien blijkt dat we hetzelfde gaan zien op paul ricard en silverstone zoiu ik u gelijk kunnen geven.
4) Hebben de vorige vier races niet aangetoond dat de Mercedes en Ferrari enorm dicht op elkaar liggen?
Dichter op mekaar dan in Spanje, klopt.
5) Is het dan niet enorm raar dat op het circuit dat elke rijder en team by far het beste kennen de Ferrari ineens niet meer mee kan?
Misschien een circuit dat Mercedes beter ligt, beter begrijpt,..
6) Is het ook niet raar dat Vettel twee keer moet pitten voor de hardste band tot op het punt dat die zonder de VSC zelfs 5de achter beide Red Bulls was gefnisht?
Zonder VSC komt hij mogelijk niet meer binnen? (Al geeft hij zelf aan van wel.)
7) Wanneer is de laatste keer dat een team met een update dit soort performance kreeg tegenover een ander team?
Indien puur over update gaat geen idee. Je moet sowieso meer factoren mee nemen dan enkel update. (Track, temperatuur, ...)
8) Hebben de banden niet een zondanig geweten invloed op de performance van de wagen?
Feit, had dit liever ook wel anders gezien.
9) Is het dan niet vrij aannemelijk dat de nieuwe banden die niemand kende, die in het voordeel van Mercedes gemaakt zijn, hier plots ineens verantwoordelijk zijn voor 80% van het verschil tussen de Ferrari en Mercedes.
Nogmaals, in het voordeel van Mercedes gemaakt? Mercedes haalt hier mogelijk wel voordeel uit maar de stelling "in het voordeel van Mercedes gemaakt" volg ik niet.
Kan je toelichten vanwaar u 80% berekening komt? Onmogelijk om hierover uitspraken te doen imo.
vishnusixclix zei:Spijtig dat het te weinig gebeurt dat men probeert te relativeren of the bigger picture te zien, Lode. Ik vrees ook dat er heel weinig van zal blijven hangen.
1) Vroeg Mercedes niet om deze banden dan?
Ja, Pirelli hoeft niet in te gaan op deze vraag. Ze hebben dit wel gedaan waardoor ik aanneem dat er wel degelijk een probleem was.
2) Is de reden dat ze er gekomen zijn 'voor de veiligheid' niet absolute nonsens?
Kan je mij aantonen waarom dit complete nonsens zou zijn? Mercedes had toch duidelijk last van blisters?
3) Is het plotse verschil tussen de Ferrari en Mercedes niet enorm duidelijk ongeacht waar het vandaan komt?
Mogelijk, indien blijkt dat we hetzelfde gaan zien op paul ricard en silverstone zoiu ik u gelijk kunnen geven.
4) Hebben de vorige vier races niet aangetoond dat de Mercedes en Ferrari enorm dicht op elkaar liggen?
Dichter op mekaar dan in Spanje, klopt.
5) Is het dan niet enorm raar dat op het circuit dat elke rijder en team by far het beste kennen de Ferrari ineens niet meer mee kan?
Misschien een circuit dat Mercedes beter ligt, beter begrijpt,..
6) Is het ook niet raar dat Vettel twee keer moet pitten voor de hardste band tot op het punt dat die zonder de VSC zelfs 5de achter beide Red Bulls was gefnisht?
Zonder VSC komt hij mogelijk niet meer binnen? (Al geeft hij zelf aan van wel.)
7) Wanneer is de laatste keer dat een team met een update dit soort performance kreeg tegenover een ander team?
Indien puur over update gaat geen idee. Je moet sowieso meer factoren mee nemen dan enkel update. (Track, temperatuur, ...)
8) Hebben de banden niet een zondanig geweten invloed op de performance van de wagen?
Feit, had dit liever ook wel anders gezien.
9) Is het dan niet vrij aannemelijk dat de nieuwe banden die niemand kende, die in het voordeel van Mercedes gemaakt zijn, hier plots ineens verantwoordelijk zijn voor 80% van het verschil tussen de Ferrari en Mercedes.
Nogmaals, in het voordeel van Mercedes gemaakt? Mercedes haalt hier mogelijk wel voordeel uit maar de stelling "in het voordeel van Mercedes gemaakt" volg ik niet.
Kan je toelichten vanwaar u 80% berekening komt? Onmogelijk om hierover uitspraken te doen imo.
Mee zei:Mooiste moment van de wedstrijd: Sainz die Ericsson probeerde voorbij te gaan in T1. Hij mag dan een pay driver zijn en de pure snelheid niet hebben (imo), maar verdedigen kan die Ericsson toch wel hè. Perfect voldoende plaats gegeven aan Sainz, zonder drama zij-aan-zij door T1, echt knap om te zien. In Sepang een jaar of 2 geleden heeft hij nog eens zo knap verdedigd, dat kan hij wel!
), maar dat was prima verdedigd.Nesjamag zei:Magnussen zijn achterkant brak idd beetje uit.
Hier is de analyse van Davidson met rond 2:50 Magnussen on board.
https://streamable.com/boi7d
Cerulean zei:Als supporter van Stoffel begin ik het toch meer en meer somber in te zien. We hebben het afgelopen anderhalf jaar keer op keer naar excuses gezocht om zijn tegenvallende resultaten goed te praten (en dat is geen verwijt naar iemand he, ik deed daaraan mee). Hij heeft niet dezelfde updates als Alonso, hij moet wennen aan de andere manier van remmen dan in GP2, hij heeft een slechtere strategie dan Alonso, hij heeft minder ervaring dan Alonso, en zo waren er nog wel een paar dingen... Die excuses beginnen stilaan op te geraken en het verschil blijft groot. Alonso is mss wel een van de lastigste rijders om je mee te moeten meten, maar Button (die ik in theorie lager inschat dan Stoffel) was hem wel af en toe voor in Q & R. In dit seizoen is de balans tot dusver echt heel slecht voor Stoffel, het contrast is denk ik in geen enkel ander team zo groot.
Ik zou Stoffel echt veel liever in een Renault, Haas of FI zien rijden, tegen een "normale" rijder, waar hij een "gezond" gevecht mee kan hebben. Nu ziet het er allemaal niet goed uit.
Alonso maakt élke race tot nu toe echt mooie inhaalmanoeuvres. Stoffel mist net dat beetje meer lef of kunde om hetzelfde te verwezenlijken, lijkt mij, want hem lukt dat meestal niet tegen dezelfde teams.
Is het een duister complot dat de FIA in samenspraak met Pirelli in werking heeft gezet omdat ze Mercedes per sé voor het vijfde jaar op rij willen zien winnen zodat de sport zeker saai en voorspelbaar blijft? Hoogstwaarschijnlijk niet.
De Ferrari/Vettel-fans schreeuwen moord en brand, en voor de Mercedes/Hamilton-fans is er weer geen vuiltje aan de lucht.
Pirelli heeft deze aanpassing blijkbaar in werking gezet na klachten over blistering tijdens de testen. Niet alle teams kloegen erover, maar ik denk dat Pirelli - idd vanuit het oogpunt van veiligheid - beslist heeft het zekere voor het onzekere te nemen en de band aan te passen.
Of de aangepaste banden van nu zondag wat te veel van het goeie waren is een terechte vraag vind ik, want sommige piloten reden er 40 laps op zonder blistering whatsoever. Achteraf bekeken heb ik zo het vermoeden dat ze met de oudere compounds gewoon een pitstop meer hadden moeten doen, en that's it.
Volgens mij heeft Pirelli misschien wat overbezorgd, maar wel ter goeder trouw gereageerd. De bewering dat zij als bandenleverancier een team bewust zouden bevoordelen vind ik een beetje gek. Wat winnen zij daar uiteindelijk mee?
En dat we nu op Paul Ricard en Silverstone dezelfde situatie gaan krijgen vind ik ook een voorbarige conclusie. Kan even goed track-specific zijn. In Australië was Hamilton even dominant als vorige zondag, en dat had had ook niks met gewijzigde bandencompounds te maken.
Cerulean zei:Als supporter van Stoffel begin ik het toch meer en meer somber in te zien. We hebben het afgelopen anderhalf jaar keer op keer naar excuses gezocht om zijn tegenvallende resultaten goed te praten (en dat is geen verwijt naar iemand he, ik deed daaraan mee). Hij heeft niet dezelfde updates als Alonso, hij moet wennen aan de andere manier van remmen dan in GP2, hij heeft een slechtere strategie dan Alonso, hij heeft minder ervaring dan Alonso, en zo waren er nog wel een paar dingen... Die excuses beginnen stilaan op te geraken en het verschil blijft groot. Alonso is mss wel een van de lastigste rijders om je mee te moeten meten, maar Button (die ik in theorie lager inschat dan Stoffel) was hem wel af en toe voor in Q & R. In dit seizoen is de balans tot dusver echt heel slecht voor Stoffel, het contrast is denk ik in geen enkel ander team zo groot.
Ik zou Stoffel echt veel liever in een Renault, Haas of FI zien rijden, tegen een "normale" rijder, waar hij een "gezond" gevecht mee kan hebben. Nu ziet het er allemaal niet goed uit.
Alonso maakt élke race tot nu toe echt mooie inhaalmanoeuvres. Stoffel mist net dat beetje meer lef of kunde om hetzelfde te verwezenlijken, lijkt mij, want hem lukt dat meestal niet tegen dezelfde teams.
behalve dan die crash tijdens de quali, en die crash tijdens de raceCreeping Death zei:Hopelijk herpakt hij zich in komende races. Ik verwacht wel wat van Monaco, daar was hij vorig jaar echt niet slecht.

Nesjamag zei:Volgens mij wil Steiner van beide coureurs af, maar vindt hij niemand die F1 klaar is.
Van Magnussen kreeg hij de vraag of Magnussen braaf is geweest deze race. Zijn antwoord: "Ja, maar er was niemand in zijn buurt natuurlijk."
Ze zullen daar wel beseffen dat hun coureurs door dommigheden hun best of the rest car onbenut laten en het team hypothekeren.
luigi_1981 zei:Zolang Ferrari niet wint is het voor mij allemaal ok. Meest corrupte renstal van allemaal met als hoogtepunt de Schumi tijd..

xTwL- zei:En als je die twee nu even samen neemt, dan weet je toch ook wel dat de aanpassing 1) Onnodig was, 2) Niet gegrond was, en 3) Op voorhand al van geweten was dat ze de balans zou verstoren (al dan niet bewust om één team een voordeel te geven, want daar geloof ik uiteindelijk ook niet in).
xTwL- zei:Wel, overbezorgd, ze hebben exact de suggestie van Mercedes genomen, namelijk 0,4mm.
sink zei:behalve dan die crash tijdens de quali, en die crash tijdens de race
Snel was ie wel toen, Monaco maskeerde behoorlijk de tekortkomingen van de Honda motor, iets wat nu ook kan met de Renault motor. Maar ik verwacht dat Alonso zich wel eens makkelijk in de top 6 kan nestelen tijdens quali.
Creeping Death zei:Haha, dacht wel aan die crashes hoor maar imo gewoon een goeie race toen. Wel wat pech met de crash tijdens de race; Ricciardo (denk ik?) maakt daar een heel gelijkaardige fout en geraakt er mee, Stoffel niet.
The day you’ve all been waiting for has arrived, and we’ve got it here hot off the press! We’re very happy to announce F1™ 2018, the official videogame of the 2018 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP will release onto PlayStation®4 computer entertainment system, the Xbox One family of devices including the Xbox One X and Windows PC (DVD and via Steam) worldwide on Friday 24th August 2018, the weekend of the FORMULA 1 2018 BELGIAN GRAND PRIX at the iconic Spa-Francorchamps Circuit.
xDama zei:Yup, Magnussen heeft de Haas zodanig onbenut deze race, dat hij best of the rest in qualy én race was, 30 seconden los van Sainz die achter hem zat. Magnussen is een dijk van een seizoen aan het rijden. 't is Haas die hém punten kost en niet omgekeerd.
Grosjean daarintegen gaat sowieso mogen vertrekken bij Haas. Ik zie geen énkele reden om die nog in de wagen te houden. Niet toevallig ook dat Giovinazzi deze week met Sauber en Ferrari test.
marcel zei:The day we've all been waiting for is voor mij toch iets helemaal anders hoor.