Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

Scifo

Legacy Member
eniac zei:
Ferrari, FFS. Track position is king in Spanje, dat WEET je toch.

Idioten.
This. Twas al duidelijk dat de snelheid vandaag niet in de wagen zat. Maar neen nog ff pitten
emoji38.png

Elke1988

Legacy Member
Het was een heel saaie race. Behalve lap 1 van de fransman
Ferrai heeft vandaag zwaar geblunderd. Max lachend 3de

Stoffel had de race pace ook niet.
Ricc fast lap rijden maar je rijd wel 20sec achter max

Nesjamag

Legacy Member
In Duitse media zei hij dat Grosjean mss van sport moet veranderen.
Hopelijk maakt Haas die beslissing voor hem en zijn we van hem af voor 2019. Een betere coureur verdient dat zitje.
0 punten met best of the rest wagen. Zelfs Stroll heeft meer punten met zijn GP2 wagen.

FlatSix

Legacy Member
Jah, wat moet ik hier nu van zeggen.

Verschil tussen P1 en P2
AUS: 5 seconden
BAH: 0,6 seconden
CHN: 8,8 seconden
AZB: 2,5 seconden

--- Mercedes magie --- (Lees Pirelli)

ESP: 20 seconden

Hey Ho!

Gap – @LewisHamilton's victory in #Spain was the highest winning margin at an @F1 #GrandPrix (20.593s) since the 2016 #RussianGP. @LewisHamiltonBR @Team_LH @MercedesAMGF1 #Mercedes #Hamilton #SpanishGP #F1 @PirelliSport @F1Grid

RiCOManiaC

Legacy Member
Bon, de race: niet echt het kijken waard geweest.

Als Haas supporter (ja ik ben haas supporter) is het ontstellend, frustrerend en enorm bedroevend om Grosjean bezig te zien. Het is en zal altijd een brokkenpioot blijven. Blijft ook hervallen in hetzelfde amateurisme en kost zijn team hele waardevolle (potentiële) punten. Volgend jaar MOET daar echt een Leclerc in. Want Grosjean is waardeloos.

t0tec

Legacy Member
Ja, verwacht resultaat vandaag. Vandoorne heel weekend al geen pace, zelfde zoals in Baku een beetje.

Die aanpassingen van die banden is toch enkel toegelaten voor veiligheid toch en was enkel voorzien van deze race?

RiCOManiaC

Legacy Member
xTwL- zei:
Jah, wat moet ik hier nu van zeggen.

Verschil tussen P1 en P2
AUS: 5 seconden
BAH: 0,6 seconden
CHN: 8,8 seconden
AZB: 2,5 seconden

--- Mercedes magie --- (Lees Pirelli)

ESP: 20 seconden

Hey Ho!

ja verschrikkelijk dit... Merc moet en zal WK worden. Vandaag gebleken.

Nesjamag

Legacy Member
Ricciardo zal het opgegeven hebben na die spin.

Vandoorne heeft 1 penalty point op zijn license omdat hij niet links van die bollard gebleven is.
Grosjean zelfs niet onder onderzoek.

RiCOManiaC

Legacy Member
t0tec zei:
Ja, verwacht resultaat vandaag. Vandoorne heel weekend al geen pace, zelfde zoals in Baku een beetje.

Die aanpassingen van die banden is toch enkel toegelaten voor veiligheid toch en was enkel voorzien van deze race?

Ja was zogezegd de reden. Het lijkt het voor mij gwn op dat Mercedes wat hulp heeft gekregen, want ze weten en zien dat Ferrari (soms) beter is dus heeft Pirelli Mercedes wat geholpen met andere banden.

Ook op Paul Ricard en Silverstone gaan het deze banden worden.

marcel

Legacy Member
Nesjamag zei:
Ricciardo zal het opgegeven hebben na die spin.

Vandoorne heeft 1 penalty point op zijn license omdat hij niet links van die bollard gebleven is.
Grosjean zelfs niet onder onderzoek.

Allez, dus bowling spelen met f1-wagens is minder erger als rechts van een paaltje rijden.


Dat verschil moet je niet opblazen hoor, vorig jaar was het verschil hier ook enorm tss Mercedes-Ferrari en de rest.

marcel

Legacy Member
t0tec zei:
Ja, verwacht resultaat vandaag. Vandoorne heel weekend al geen pace, zelfde zoals in Baku een beetje.
heel weekend? Vrijdag was hij goed. Was op de pace van Alonso.
Gisteren was het dan weer slecht.

Maar vandaag reed hij wel een behoorlijke pace, imo.
Hij kloeg wel over een lage top speed, waardoor hij niet kon inhalen.

Nesjamag

Legacy Member
De lage top speed was ook te zien bij Alonso. Die kon gewoon niets doen op het recht stuk.
Zelfs met de virtual safety car waar hij Leclerc wist te verassen was duidelijk te zien dat eens ze naast elkaar reden de Sauber vrij snel terug een hogere snelheid had.

Lode16

Legacy Member
Waar vind ik het artikel dat aangeeft dat Pirelli deze banden specifiek voor Mercedes heeft ontworpen? Kan het ook niet zijn dat Mercedes hun updates beter renderen dan die van Ferrari?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan