Archief - Buitenlands voetbal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Time

Legacy Member
Vaticaan start eigen competitie met zestien ploegen

Vanaf februari start het Vaticaan zijn eigen voetbalcompetitie. In de Clericus Cup zullen zestien ploegen het tegen elkaar opnemen. Dat meldt de Romeinse krant La Repubblica zaterdag.
De teams zullen bestaan uit seminaristen, collegebezoekers en jonge priesters. Ook de beroemde Zwitserse Garde vaardigt een elftal af.

De competitie is een initiatief van Kardinaal Staatssecretaris Tarcisio Bertone, nummer twee in het Vaticaan na paus Benedictus XVI. Die laatste was in zijn jonge jaren overigens zelf een begenadigd turner en is ook een voetbalfan.

Volgens een woordvoerder van het Vaticaan wordt het initiatief een groot succes. ,,Vele jonge seminaristen komen uit traditionele voetballanden als Brazilië en Argentinië. In hun vrije tijd doen ze niets liever dan tegen een balletje trappen", klinkt het.

De finale van de Clericus Cup wordt in juni in het olympisch stadion van Rome gespeeld.

Elfanor-

Legacy Member
1 Man Utd 23 36 57
2 Chelsea 24 22 51
3 Liverpool 24 21 46
4 Arsenal 23 24 42

Morgen Arsenal-Manutd
Ik hoop dat Manutd gebruik zal maken van het verlies van chelsea!

BCF-Gamer-23

Legacy Member
CHELSEA KOMT TERUG .Binnekort is Terry terug en dan gaat het terug beter.Nu hopen dat arsenal de punten pakt morgen

Darkness

Legacy Member
Time^- zei:
Vaticaan start eigen competitie met zestien ploegen

Vanaf februari start het Vaticaan zijn eigen voetbalcompetitie. In de Clericus Cup zullen zestien ploegen het tegen elkaar opnemen. Dat meldt de Romeinse krant La Repubblica zaterdag.
De teams zullen bestaan uit seminaristen, collegebezoekers en jonge priesters. Ook de beroemde Zwitserse Garde vaardigt een elftal af.

De competitie is een initiatief van Kardinaal Staatssecretaris Tarcisio Bertone, nummer twee in het Vaticaan na paus Benedictus XVI. Die laatste was in zijn jonge jaren overigens zelf een begenadigd turner en is ook een voetbalfan.

Volgens een woordvoerder van het Vaticaan wordt het initiatief een groot succes. ,,Vele jonge seminaristen komen uit traditionele voetballanden als Brazilië en Argentinië. In hun vrije tijd doen ze niets liever dan tegen een balletje trappen", klinkt het.

De finale van de Clericus Cup wordt in juni in het olympisch stadion van Rome gespeeld.
ze zouden beter op andere vlakken wat progressiever uit de hoek komen :ironic:

Thorval

Legacy Member
Time^- zei:
Vaticaan start eigen competitie met zestien ploegen

Vanaf februari start het Vaticaan zijn eigen voetbalcompetitie. In de Clericus Cup zullen zestien ploegen het tegen elkaar opnemen. Dat meldt de Romeinse krant La Repubblica zaterdag.
De teams zullen bestaan uit seminaristen, collegebezoekers en jonge priesters. Ook de beroemde Zwitserse Garde vaardigt een elftal af.

De competitie is een initiatief van Kardinaal Staatssecretaris Tarcisio Bertone, nummer twee in het Vaticaan na paus Benedictus XVI. Die laatste was in zijn jonge jaren overigens zelf een begenadigd turner en is ook een voetbalfan.

Volgens een woordvoerder van het Vaticaan wordt het initiatief een groot succes. ,,Vele jonge seminaristen komen uit traditionele voetballanden als Brazilië en Argentinië. In hun vrije tijd doen ze niets liever dan tegen een balletje trappen", klinkt het.

De finale van de Clericus Cup wordt in juni in het olympisch stadion van Rome gespeeld.
Wa zal er daar nie allemaal gebeuren in de douche na een overwinning...

Tis wel een leuk initiatief :D

Tsommy

Legacy Member
Elfanor- zei:
1 Man Utd 23 36 57
2 Chelsea 24 22 51
3 Liverpool 24 21 46
4 Arsenal 23 24 42

Morgen Arsenal-Manutd
Ik hoop dat Manutd gebruik zal maken van het verlies van chelsea!
HELL NO gunners for the win. Ge moet al in uwe goeie zijn om ze thuis te verslagen :D

Squadra

Legacy Member
Juventus 4-2 gewonne tegen Bari

alleen op kop door puntenverlies Napoli

2 spelers hebben al een contracht voor volgend seizoen getekend.

Grygera en Salihamidzic

Bestuur is bezig met nog transfers: ManU heeft een prachtig bod gedaan:

Trezeguet+Palladino=C. Ronaldo

Palladino zal ik dan wel missen, wordt de nieuwe ale genoemd.

Blackstone

Legacy Member
De transfer van Grygera is nog niet definitief, maar zoals het er nu uit ziet zal dat er idd snel van komen.

Die ruil voor C.Ronaldo geloof ik behoorlijk weinig van :) Ik geloof niet dat ManU één van zijn sterkhouders (dit seizoen toch) wil laten gaan. En zoals Piejie al zegt zie ik Cristiano ook niet snel een akkoord bereiken met Juve.

Squadra

Legacy Member
linkje

Juve krijgt een nieuwe sponsor, een ferme cashboost van Fiat en Agnelli.
Volgend jaar Serie A, en het blijft een club met een rijke geschiedenis. Ook zou hij dan met wat toppers kunnen samen spelen.

Wesdude

Legacy Member
Denk ook niet dat manchester ronaldo weg wilt :lol: de pers zuigt de laatste jaren toch ook wel serieus wat uit hare duim zalle.

Enricos

Legacy Member
Inter op gebruikelijke wijze Fiorentina aant inblikke...

Eerst 0-1 late voorkome en dan afmake :D

Mako

Legacy Member
JensiePansie zei:
Bestuur is bezig met nog transfers: ManU heeft een prachtig bod gedaan:

Trezeguet+Palladino=C. Ronaldo

Palladino zal ik dan wel missen, wordt de nieuwe ale genoemd.

dat lijkt me wel ZEER straf. C.Ronaldo was dit seizoen, nog meer als daarvoor, enorm belangrijk voor het team... Scoren, assists, counters, ...
Vooral dat hij sinds dit jaar ook vrij veel scoort (zijn grootste gebrek tot voor dit seizoen) maakt hem echt belangrijk.
En plus: waarom heeft manchester zelfs 2 spitsen nodig? Ze hebben rooney, saha, solskjaer, larsson, smith...
Lijkt me maar riooljournalistiek...

Blackstone

Legacy Member
riooljournalistiek idd. ManU zou Cristiano zelfs een nieuw contract gaan aangebieden :p

Manchester United are preparing to offer flying winger Cristiano Ronaldo a new five year, double-your-money deal worth £100,000 a week. (Eurosport)

Dat nieuws lijkt mij toch stukken betrouwbaarder ;)

mp4me

Legacy Member
lol cristiano laten weggaan zou wel een domme zet zijn die jongen is echt super goed bezig op dit moment

SIO

Legacy Member
JensiePansie zei:
linkje

Juve krijgt een nieuwe sponsor, een ferme cashboost van Fiat en Agnelli.
Volgend jaar Serie A, en het blijft een club met een rijke geschiedenis. Ook zou hij dan met wat toppers kunnen samen spelen.

nice :D forza Juvé! Del Piero btw 500e match gespeeld, nog maar 2 die het hem voordeden.

Keb btw in nieuwsblad gelezen in klein advertentieke dat Telenet digitv op prime arsenal-man U om 16.45 VANDAAG gratis uitzendt, kga zeker checken of t waar is :x

Piejie

Legacy Member
SIO zei:
Keb btw in nieuwsblad gelezen in klein advertentieke dat Telenet digitv op prime arsenal-man U om 16.45 VANDAAG gratis uitzendt, kga zeker checken of t waar is :x
Idd:

Open Stadion

Sinds kort kunnen alle klanten van Telenet Digital TV elke zondagnamiddag gratis genieten van één topaffiche, ook wie niet geabonneerd is op PRIME SPORT.

Open Stadion geeft de kijker een voorsmaakje op het rijke aanbod dat PRIME SPORT je straks misschien dagelijks te bieden heeft. Het stadion wordt op het aanvangsuur van de wedstrijd automatisch geopend op kanaal 200.

En Arsenal - Manchester United is deze week "Open Stadion" :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan