bassie82
Legacy Member
JPV zei:Even de cijfers erbij halen:
https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/final_report_wwv_2017-2018_nl_0.pdf
Pagina 10:
2,3 (te voet) + 18% (trein, tram, bus, ander collectief vervoer) heeft 0 euro kosten in de praktijk
11,1% krijgt meestal een fietsvergoeding, die in de praktijk een inkomen is
68,7% heeft een kost. Met een gemiddelde afstand van 20km woonwerk en gemiddeld 4 werkdagen/week (overschatting door deeltijdsen, maar laten we positief doen), zit je aan een werkelijke kost van 28,8 tot 43 cent per km voor dergelijke chauffeurs als je hen een kost van 100/150 euro toewijst. Quod non, omdat ze ook hun kilometervergoeding verkiezen.
Dus voor ongeveer 1/3e is er al géén winst, voor de andere 2/3e overschat je de winst schromelijk.
en hoeveel pct van de huidige bevolking is zelf aan het bouwen? Ik moest op de laatste dag ook in de Brico zijn (borstelstok kapot) en het was daar kalm, héél kalm. ivm de groep 1500/2500: zie de tabellen, ik heb het gemiddelde genomen. netto loonsverlies + maaltijcheques + groepsverzekering, zoals reeds gezegd. Als ik ziek ben, dan reken ik die maaltijdcheques natuurlijk wel als loonverlies. Verlof niet, want dat wist ik bij het begin dat ik dit "moest" pakken.
Het is even evident dat ik geen maaltijdcheques krijg als dat ik geen loon, maar tijdelijke werkloosheid wegens overmacht in zo'n geval krijg (als de werkgever me thuis wil laten). Beide moet je dus meerekenen, net zoals KEW (als je kosten in de praktijkg ewoon blijven doorlopen, zoals internet etc).
Ik lees dat het een perfect moment om eens alle extralegale voordelen aan te pakken die brutolonen kunstmatig laag houden.
en ja als je rekent op je maaltijdcheques om de maand rond te komen dan is het heel erg gesteld.