Archief - Startnota’s en Formatierondes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sandervdw

Legacy Member
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/...ektrische-bedrijfsauto-s-vanaf-2023~aa8e6826/

Die droomt toch vaak luidop ze.
1) ze willen mensen pushen om in de steden te gaan wonen, daar hebben maar heel weinig woningen een garage en dus ook geen mogelijkheid tot laadpaal.
2) 660000 auto's die op hetzelfde tijdstip aan 11kW gaan opladen, dat is 7GW, dat is meer dan alle kerncentrales in België samen kunnen opwekken.
3) wat ga je doen met mensen die ver moeten rijden elke dag?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

bassie82

Legacy Member
sandervdw zei:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/...ektrische-bedrijfsauto-s-vanaf-2023~aa8e6826/

Die droomt toch vaak luidop ze.
1) ze willen mensen pushen om in de steden te gaan wonen, daar hebben maar heel weinig woningen een garage en dus ook geen mogelijkheid tot laadpaal.
2) 660000 auto's die op hetzelfde tijdstip aan 11kW gaan opladen, dat is 7GW, dat is meer dan alle kerncentrales in België samen kunnen opwekken.
3) wat ga je doen met mensen die ver moeten rijden elke dag?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

zoals ik had voorspeld met de uitvinding van mobiliteitsbudget.
Eerst kijken of het werkt. Werkt het niet zoals nu het is dan gaan ze straffen.

Bij deze is de straf ingezet

JPV

Legacy Member
sandervdw zei:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/...ektrische-bedrijfsauto-s-vanaf-2023~aa8e6826/

Die droomt toch vaak luidop ze.
1) ze willen mensen pushen om in de steden te gaan wonen, daar hebben maar heel weinig woningen een garage en dus ook geen mogelijkheid tot laadpaal.
2) 660000 auto's die op hetzelfde tijdstip aan 11kW gaan opladen, dat is 7GW, dat is meer dan alle kerncentrales in België samen kunnen opwekken.
3) wat ga je doen met mensen die ver moeten rijden elke dag?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
1. Je kan niet enkel laden thuis, maar ook op het werk.
2. Daar lijkt me toch mogelijkheden qua balancing, zodat niet elke auto tegelijk oplaadt? + moet het aantal bedrijfswagens gewoon naar beneden. Magnette wil gewoon dat de (door de overheid indirect) gesubsidieerde wagens enkel subsidieert als ze ook milieuvriendelijk zijn. De andere kunnen niet langer rekenen op subsidies.
3. 't is een principe-uitspraak, hé. die 1% die kan gerust nog een uitzondering krijgen als ze voor het werk in dienstopdracht rijden, dat zijn niet de salariswagens waar het hier over gaat

sandervdw

Legacy Member
JPV zei:
1. Je kan niet enkel laden thuis, maar ook op het werk.
2. Daar lijkt me toch mogelijkheden qua balancing, zodat niet elke auto tegelijk oplaadt? + moet het aantal bedrijfswagens gewoon naar beneden. Magnette wil gewoon dat de (door de overheid indirect) gesubsidieerde wagens enkel subsidieert als ze ook milieuvriendelijk zijn. De andere kunnen niet langer rekenen op subsidies.
3. 't is een principe-uitspraak, hé. die 1% die kan gerust nog een uitzondering krijgen als ze voor het werk in dienstopdracht rijden, dat zijn niet de salariswagens waar het hier over gaat

1) Dus dan moeten bedrijven voor elke bedrijfswagen een laadpaal installeren. Dat zijn het type installaties dat een normaal bedrijf zelfs niet kan aanvragen bij Fluvius.
2) Daar zeg je dus eigenlijk dat de overheid mag beslissen wanneer iemand nog van huis mag vertrekken. Als ik 's avonds thuis kom, steek ik mijn EV in, zodat ik nog weg kan diezelfde avond. Balancing is een theoretisch model dat niet werkt. Een mooi voorbeeld: we kunnen perfect balancing toepassen om naar het werk te rijden, dan is er geen file. Nochtans is staat er elke ochtend 300km...
Maar zoals je aangeeft is het gewoon een verdoken belasting.
3)1%? Je beseft dat het hier over "bedrijfswagens" gaat en dus bijgevolg ook over alle camionetten, vrachtwagens, ... Er bestaat geen aparte regeling voor salariswagens (omdat dat simpelweg een verzonnen begrip is).

Als bijkomend puntjes: ik dacht dat het mobiliteitsprobleem vooral de files waren? Hoe lost dit de file op?

En het zou dus niet erg zijn als we allemaal met die nieuwe Tesla pick-ups zouden rijden. Een wagen die groter is dan een Ford F150 en zwaarder dan 2 normale auto's. Daarnaast nog een veel groter risico voor zwakke weggebruikers. Zou wel een goede protest-actie zijn...

JPV

Legacy Member
1. Tenzij het aantal bedrijfswagens natuurlijk sterk zal dalen... ;). En waarom zou men dat niet kunnen aanvragen bij Fluvius?
2. Nee, je kan bepaalde wagens opladen tussen 10 en 12, andere tussen 12 en 14, ... Daar lijkt me toch wel op bedrijfsniveau mogelijkheden voor? En balancing werkt wel als auto's stil staan op een vooraf gekend eplaats , wat met veel bedrijfswagens het geval is. En het is geen verdoken belasting, mijn belasting en die van de meesten anderen die nu met de auto rijden zal niet wijzigen. Enkel zal het NORMAAL belast worden op het reële voordeel.
3. 1% ja, want een camionette, vrachtwagen, .. is geen wagen type M1. Je kan idd momenteel geen verschil maken tussen een salariswagen en een bedrijfswagen van een handelsreiziger, maar dat kan perfect indien nodig. Gewoon met track & trace of met een rittenblad werken en je hebt het onderscheid gemaakt. Juridisch bestaat het verschil tussen en bedrijfswagen en een salariswagen al perfect hoor, ook al wordt het zo niet genoemd.

En hoe lost dit de files op? Als mobiliteit duurder wordt, zullen bedrijven kijken voor oplossingen door andere locaties etc.

sandervdw

Legacy Member
JPV zei:
1. Tenzij het aantal bedrijfswagens natuurlijk sterk zal dalen... ;). En waarom zou men dat niet kunnen aanvragen bij Fluvius?
2. Nee, je kan bepaalde wagens opladen tussen 10 en 12, andere tussen 12 en 14, ... Daar lijkt me toch wel op bedrijfsniveau mogelijkheden voor? En balancing werkt wel als auto's stil staan op een vooraf gekend eplaats , wat met veel bedrijfswagens het geval is. En het is geen verdoken belasting, mijn belasting en die van de meesten anderen die nu met de auto rijden zal niet wijzigen. Enkel zal het NORMAAL belast worden op het reële voordeel.
3. 1% ja, want een camionette, vrachtwagen, .. is geen wagen type M1. Je kan idd momenteel geen verschil maken tussen een salariswagen en een bedrijfswagen van een handelsreiziger, maar dat kan perfect indien nodig. Gewoon met track & trace of met een rittenblad werken en je hebt het onderscheid gemaakt. Juridisch bestaat het verschil tussen en bedrijfswagen en een salariswagen al perfect hoor, ook al wordt het zo niet genoemd.

En hoe lost dit de files op? Als mobiliteit duurder wordt, zullen bedrijven kijken voor oplossingen door andere locaties etc.

1) 240A is het maximum dat ze aansluiten op laagspanning. Daarmee kan je zo'n 10 palen zetten (en dan mag je als bedrijf geen elektriciteit meer verbruiken). Hoogspanning wordt niet tot bij gewone gebouwen getrokken.
2) Een Tesla laadt 11u op aan een gewone laadpaal he. Met blokken van 2u opladen loopt die batterij gewoon leeg. En je gelooft dan dat mensen 's avonds hun wagen niet gaan insteken? En natuurlijk is het wel een verdoken belasting, als je vindt dat het fiscaal voordeel eigenlijk een subsidie is, is het verminderen van een fiscaal voordeel eigenlijk een belasting.

Gaan ze trouwens ook de kilometervergoeding afschaffen?

Dus, wat je zegt is dat ze bedrijven gaan pushen om zich te vestigen op locaties die makkelijker bereikbaar zijn. Dat gaat lijnrecht in tegen het "plan" van de Vlaamse bouwmeester dat we allemaal meer in verdichte kernen moeten gaan wonen. Of je kiest voor oplossing A, of je kiest voor oplossing B, maar als je ze allebei tegelijk uitvoert draai je gewoon uw probleem om.

Gavin

Legacy Member
Ohm zei:
Ze gaan serieus moeten toegeven, maar ze hebben tenminste nog de “macht” om iets uit de brand te kunnen slepen voor de rechtse Vlaming.
De VLD? Rechts? Van wat, de PvdA?

Enige wat die uit de brand willen slepen, is een vrouwelijke premier (al dan niet Rutten, maar sorry Gwendy: ge wordt toch nooit meer de eerste vrouw met die titel, uw enige doel in de politiek is al bereikt) en een zelfverzonnen titel voor hun ander postje, "minister van inclusieve en positieve energie" of zoiets.

Die Wissel van de macht op Canvas gisteren kwam op een mooi moment. Onze "minister van Samenleven" wordt daar een dag na zijn uitspraken een halfuur weggezet door Dedecker als handpop van de echte stemmen binnen de partij en postjespakker feet en periode van zoveel jaar, en Rutten is zes jaar later nog altijd superfier op haar "vleugels" en "goesting" campagnes.

Vinceness

Legacy Member
Ach, VLD doet zelfs geen moeite meer om weg te steken dat ze akkoord gaan met elke coalitie waarin ze een postje krijgen.

Ik heb zelden zoveel spijt gehad van een stem aan een partij te geven. Zelfs over de N-VA 5 jaar geleden voelde ik mij achteraf gezien minder slecht.

Loser

Legacy Member
Vinceness zei:
Ach, VLD doet zelfs geen moeite meer om weg te steken dat ze akkoord gaan met elke coalitie waarin ze een postje krijgen.

Ik heb zelden zoveel spijt gehad van een stem aan een partij te geven. Zelfs over de N-VA 5 jaar geleden voelde ik mij achteraf gezien minder slecht.

Vind je dat? Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo raar. Voor mij komt een deel van het probleem uit het willen klasseren in links of rechts van de VLD. Da's nu net een partij die ik altijd al voorbeeld gebruik om aan te geven dat ik het pure onzin vind, die onderverdeling. Je vindt gewoon kenmerken van links én rechts in alle vleugels van die partij. Een hyperkapitalisme bij de neoliberalen, maar ook libertariërs, of voorstanders van vrij verkeer van mensen (migranten).

bassie82

Legacy Member
Ik zie niet in wat OVLD te winnen heeft als ze de federale regering instappen.

Ze gaan geen rechtse voorstellen kunnen uitvoeren zoals ze willen. Ze gaan in vlaamse minderheid zitten dus alle kritiek vanuit Vlaanderen gaat vallen op OVLD en Groen.
Beleidsnota dat gelekt is neigt ook veel naar linkse kant dat terwijl Vlaanderen rechtser is.

Loser

Legacy Member
bassie82 zei:
Ik zie niet in wat OVLD te winnen heeft als ze de federale regering instappen.

Ze gaan geen rechtse voorstellen kunnen uitvoeren zoals ze willen. Ze gaan in vlaamse minderheid zitten dus alle kritiek vanuit Vlaanderen gaat vallen op OVLD en Groen.
Beleidsnota dat gelekt is neigt ook veel naar linkse kant dat terwijl Vlaanderen rechtser is.

De beleidsnota is niet gelekt. De startnota is gelekt. Zoals we bij de N-VA hebben gezien, is dat heel wat anders.
En wat heeft de OVLD te winnen als ze in een federale regering stappen? Dat hangt dus af van wat er in het regeerakkoord staat, hè. Als er belangrijke punten voor hen in staan, is dat toch de hele bedoeling van het circus?

M°°nblade

Legacy Member
Loser zei:
Vind je dat? Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo raar. Voor mij komt een deel van het probleem uit het willen klasseren in links of rechts van de VLD. Da's nu net een partij die ik altijd al voorbeeld gebruik om aan te geven dat ik het pure onzin vind, die onderverdeling. Je vindt gewoon kenmerken van links én rechts in alle vleugels van die partij. Een hyperkapitalisme bij de neoliberalen, maar ook libertariërs, of voorstanders van vrij verkeer van mensen (migranten).
Bij de OVLD primeren persoonlijke ambities boven het partijbelang. Je bent een liberaal of je bent het niet.

zarathustra

Legacy Member
bassie82 zei:
Ik zie niet in wat OVLD te winnen heeft als ze de federale regering instappen.

Ze gaan geen rechtse voorstellen kunnen uitvoeren zoals ze willen. Ze gaan in vlaamse minderheid zitten dus alle kritiek vanuit Vlaanderen gaat vallen op OVLD en Groen.
Beleidsnota dat gelekt is neigt ook veel naar linkse kant dat terwijl Vlaanderen rechtser is.

Een hoop goed betaalde postjes die een perfecte springplank vormen naar betere postjes in Europa? Wat heb je nog meer nodig?

bassie82

Legacy Member
Loser zei:
De beleidsnota is niet gelekt. De startnota is gelekt. Zoals we bij de N-VA hebben gezien, is dat heel wat anders.
En wat heeft de OVLD te winnen als ze in een federale regering stappen? Dat hangt dus af van wat er in het regeerakkoord staat, hè. Als er belangrijke punten voor hen in staan, is dat toch de hele bedoeling van het circus?

voila mijn punt dus : welke belangrijke punten gaat A) OVLD willen en B) kunnen uitvoeren waardoor ze als winnaars eruit komen?

Een belastingsverlaging terwijl migratie lakser wordt?
Belastingsverlaging is al moeilijk want regering heeft geld nodig en zit blijkbaar al met bedrijfswagens in hun hoofd, laat net de meeste bedrijfswagen en salariswagens in Vlaanderen ingeschreven zijn.

Flexijobs uitbreiden? PS, SPA, GROEN en Ecolo zijn er al tegen huidig systeem, laat staan dat ze een uitbreiding gaan willen

Beperking van werkloosheidsuitkeringen : zie hierboven met PS, SPA, GROEN en Ecolo

Volksgezondheid : PS, SPA, GROEN en Ecolo

defensie : willen een volwaardige leger met nodige investeringen (lees ik toch op hun site). PS en SPA zouden het liefst willen afschaffen, allé laten opgaan in een onbestaande EU leger. Laat staan dat ze extra investeringen gaan willen doen ondertussen.

etc

Sir.Killalot

Legacy Member
Geen grote fan van Open VLD, maar de perceptie hier en in't algemeen over deze demarche staat naar mijn gevoel toch wel ver van de realiteit (al is die perceptie wel de reden waarom ik betwijfel dat het een goed idee is voor de liberalen).

- Er wordt gesteld dat Open VLD de handpop zou worden van de PS. Dat een paars-groene regering linkser zal zijn dan de Zweedse coalitie die we voorheen hadden, dat zal inderdaad wel zo zijn. Maar Open VLD heeft wel de sleutel in handen en zal zo boven haar gewicht kunnen boksen in deze constellatie. Magnette zijn droomcoalitie staat of valt met deelname van Open VLD.
- Op een bepaald moment moet er wel degelijk een federale regering gevormd worden he jongens. Open VLD blijft de partij van het bedrijfsleven, en voor het bedrijfsleven zijn lang aanslepende regeringsvormingen niet OK. Ze gaan in die partij ook al een tijdje niet meer mee in het confederalismeverhaal, dat speelt natuurlijk ook mee.

Uiteindelijk is het heel simpel he. Als N-VA haar verantwoordelijkheid opneemt federaal, dan hebben ze Open VLD (en CD&V) altijd mee. Als N-VA blijft aansturen op een breuk federaal, tja, dan dreigt er uiteraard ook een breuk binnen Vlaanderen want niet iedereen gelooft in de fantasie van een onafhankelijk Vlaanderen.

Vinceness

Legacy Member
Loser zei:
Vind je dat? Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo raar. Voor mij komt een deel van het probleem uit het willen klasseren in links of rechts van de VLD. Da's nu net een partij die ik altijd al voorbeeld gebruik om aan te geven dat ik het pure onzin vind, die onderverdeling. Je vindt gewoon kenmerken van links én rechts in alle vleugels van die partij. Een hyperkapitalisme bij de neoliberalen, maar ook libertariërs, of voorstanders van vrij verkeer van mensen (migranten).

Er is een verschil tussen "de partij heeft kenmerken van links en rechts" (waar ik voorstander van ben) en "Somers zegt 'nee' tegen N-VA, de volgende dag zegt De Croo 'ja'".

Het is niet omdat je in het centrum zit, dat je geen identiteit moet hebben als partij. En waar is Rutten in zo situaties om de tegenstrijdigheden uit te klaren in de media? Madam wil het land leiden maar krijgt haar eigen partij nog niet in dezelfde richting. Ze hebben momenteel hetzelfde probleem als CD&V: in plaats van zich te profileren als solide centrumpartij (die een beleid op lange termijn kan uitstippelen omdat ze niet afhankelijk zijn van of het land al dan niet links of rechts stemt), proberen ze zich te profileren aan de kant waar de meeste stemmen te rapen vallen. Vlaams was dat makkelijk, maar nu merk je gewoon dat beide partijen géén idee hebben van welk hout nog pijlen te maken.

Loser

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Geen grote fan van Open VLD, maar de perceptie hier en in't algemeen over deze demarche staat naar mijn gevoel toch wel ver van de realiteit (al is die perceptie wel de reden waarom ik betwijfel dat het een goed idee is voor de liberalen).

- Er wordt gesteld dat Open VLD de handpop zou worden van de PS. Dat een paars-groene regering linkser zal zijn dan de Zweedse coalitie die we voorheen hadden, dat zal inderdaad wel zo zijn. Maar Open VLD heeft wel de sleutel in handen en zal zo boven haar gewicht kunnen boksen in deze constellatie. Magnette zijn droomcoalitie staat of valt met deelname van Open VLD.
- Op een bepaald moment moet er wel degelijk een federale regering gevormd worden he jongens. Open VLD blijft de partij van het bedrijfsleven, en voor het bedrijfsleven zijn lang aanslepende regeringsvormingen niet OK. Ze gaan in die partij ook al een tijdje niet meer mee in het confederalismeverhaal, dat speelt natuurlijk ook mee.

Uiteindelijk is het heel simpel he. Als N-VA haar verantwoordelijkheid opneemt federaal, dan hebben ze Open VLD (en CD&V) altijd mee. Als N-VA blijft aansturen op een breuk federaal, tja, dan dreigt er uiteraard ook een breuk binnen Vlaanderen want niet iedereen gelooft in de fantasie van een onafhankelijk Vlaanderen.

Precies wat ik dus bedoel. bassie82, je neemt de startnota en bekijkt dat als regeerakkoord. Dat is het startpunt voor de PS. Elke coalitiepartner zal ook zijn punten hebben om aan te dragen. En waarschijnlijk zullen er meer dingen van Ecolo in de startnota van de PS te vinden zijn, dan dingen van de N-VA. Of zelfs de VLD. Maar dat betekent toch niet dat die nooit in het regeerakkoord zullen komen?

Daarom vergeleek ik het ook met die van de N-VA. Daar stond niks in over het schrappen van de woonbonus, als ik me niet vergis. En toch werd die geschrapt. Als de OVLD absoluut nodig is voor een formatie, kunnen die enkele belangrijke thema's in het regeerakkoord forceren, die nu niet noodzakelijk in de startnota staan. En dat lijkt me toch precies het doel van de regeringsonderhandelingen, en eerder ook de verkiezingen?

Vinceness zei:
Er is een verschil tussen "de partij heeft kenmerken van links en rechts" (waar ik voorstander van ben) en "Somers zegt 'nee' tegen N-VA, de volgende dag zegt De Croo 'ja'".

Het is niet omdat je in het centrum zit, dat je geen identiteit moet hebben als partij. En waar is Rutten in zo situaties om de tegenstrijdigheden uit te klaren in de media? Madam wil het land leiden maar krijgt haar eigen partij nog niet in dezelfde richting. Ze hebben momenteel hetzelfde probleem als CD&V: in plaats van zich te profileren als solide centrumpartij (die een beleid op lange termijn kan uitstippelen omdat ze niet afhankelijk zijn van of het land al dan niet links of rechts stemt), proberen ze zich te profileren aan de kant waar de meeste stemmen te rapen vallen. Vlaams was dat makkelijk, maar nu merk je gewoon dat beide partijen géén idee hebben van welk hout nog pijlen te maken.

Maar vloeit dat daar niet uit voort? Door hun verschillende vleugels, zal de ene 'nee' zeggen, en de andere 'ja'. Het is dan aan de partijvoorzitter, die de meerderheid van de leden achter zich heeft, om de lijnen uit te zetten. Ze hebben ook niet zo'n groot stemoverwicht dat ze zich heel sterk kùnnen profileren tijdens de onderhandelingen. Maar ik zie wel hoe ze kunnen werken aan het beleid.

DogFacedGod

Legacy Member
sandervdw zei:
3)1%? Je beseft dat het hier over "bedrijfswagens" gaat en dus bijgevolg ook over alle camionetten, vrachtwagens, ... Er bestaat geen aparte regeling voor salariswagens (omdat dat simpelweg een verzonnen begrip is).

Ik ben vrij zeker van dat men in dat voorstel/nota ook een verschil maakt tussen (lichte) vracht en personenwagens zoals men dat nu ook doet.

https://www.tijd.be/politiek-econom...-nog-elektrische-bedrijfsauto-s/10185367.html

In het luik duurzame ontwikkeling, een van de acht hoofdstukken uit zijn nota, staat dat bedrijven op termijn enkel nog nulemissiewagens op een fiscaal interessante manier voor hun personeel kunnen leasen. Dat vernam De Tijd. Het gaat om auto’s die geen CO2-uitstoten, omdat ze volledig elektrisch zijn of op waterstof rijden.

Bedrijven kunnen hun autokosten aftrekken van de vennootschapsbelasting, de belasting die ze op hun winst moeten betalen. De kosten voor de minst vervuilende benzine- en dieselwagens zijn voor 100 procent aftrekbaar, de meest vervuilende voor 50 procent. De fiscale aftrekbaarheid van elektrische wagens loopt nu nog op tot 120 procent, maar zakt volgend jaar naar 100 procent.


Men verwijst dus wel impliciet naar personenwagens en salariswagens.

Vinceness

Legacy Member
Loser zei:
Maar vloeit dat daar niet uit voort? Door hun verschillende vleugels, zal de ene 'nee' zeggen, en de andere 'ja'. Het is dan aan de partijvoorzitter, die de meerderheid van de leden achter zich heeft, om de lijnen uit te zetten. Ze hebben ook niet zo'n groot stemoverwicht dat ze zich heel sterk kùnnen profileren tijdens de onderhandelingen. Maar ik zie wel hoe ze kunnen werken aan het beleid.

Natuurlijk vloeit dat daar uit voort. Partijen zoals VLD en CD&V hebben altijd meer macht dan hun 10-15%, omdat dat een % impliceert dat zowel een linkse als een rechtse coalitie zal willen. Maar wat je in het vet zet, daar knelt het schoentje: de media speelt mooi in op de uitspraken van Somers en De Croo (en andere VLD'ers de laatste weken) en praten over zaken als een "tweestrijd". De Wever doet er dan nog een schepje bovenop met zijn theatrale "georkestreerde aanval". En waar is Rutten? Waarom zie/hoor ik niks van wat zij hierover te zeggen heeft?

Dat CD&V momenteel weinig lijn heeft kan ik begrijpen, aangezien ze hun voorzitter nog moeten kiezen. Maar de stilte van Rutten in deze situatie is echt oorverdovend. Een voorzitter die geen standpunt durft innemen, is geen voorzitter en het ambt van Premier onwaardig.

bassie82

Legacy Member
ja ok het is een startnota

maar je vergeet ook wel dat we al Reynders en VDL hebben gehad als informateurs en dat Magnette ook al een paar weken bezig is.
Die gelekte startnota is geen oorspronkelijk startnota meer hé. Er gaan al voorstellen inzitten om de partijen over de streep te trekken.


edit : volgens mij zijn ze bezig met de landing in te zetten voor een federale regering.
Het bashen op NVA hoort erbij om te verantwoorden waarom ze in een regering stappen.

Ik zou niet verbaasd zijn dat binnen 2 weken we formateur Magnette hebben om week later regering te hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan