Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem09

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
ge kunt ze net over de grens verkrijgen ja voor spotprijzen :D heb mijn toen 240 betaald :x stonde in aanbieding ma de normale prijs in die winkel is "slechts" 260€

hier in belgië kunde die enkel bij evsystems kope dacht ik voor iets van 300€/stuk

bij Evsystems voor 339€ met Stanton 500ALII naald.

Enja, tzijn Super OEM's eh, just zelfde als bevoorbeeld SynQ XTRM-1 ofzo, alleen stukje goedkoper :)

Anoniem09

Legacy Member
Een quote van een artikel op AboutDJ.nl:

Nu gaat iedereen zich af vragen, waarom ineens een review van zoveel draaitafels tegelijk? Nou dat is simpel. Al deze draaitafels zijn namelijk tot op het laatste schroefje gelijk. Waarschijnlijk is zelfs de kleur van de schroefjes hetzelfde. Hij word alleen verkocht door allemaal verschillende leveranciers die er allemaal hun eigen naam op drukken en hem een ander kleurtje deckplate geven. OEM ( Original Equipment Manifacturer ) noemen we dat.Het enige verschil zit hem in de prijs en de kleur van de deckplate.

Real

Legacy Member
De deckplate van een SynQ is toch lekker superieur aan die van een BST !!iii111oneone

.eX3

Legacy Member
^^ inder fucking deed :-)

ma k heb gehoord dat er wel verschillen in de pitch nauwkeurigheid zouden zijn

Anoniem09

Legacy Member
Real zei:
De deckplate van een SynQ is toch lekker superieur aan die van een BST !!iii111oneone

Ma daarvoor legge kik geen 70€ bij ;) voor 2 TT's zou dat dan al 140€ zijn, om grijs te hebben als deckplate.

skampy

Legacy Member
superieur in de zin van betere kwaliteit: minder kans op krassen en beschadigde lak. vermoed ik

Real

Legacy Member
skampy zei:
superieur in de zin van betere kwaliteit: minder kans op krassen en beschadigde lak. vermoed ik
Kweenie, ik zever maar wat.

Maar ik zou er niet van verschieten moest het zo zijn. Niet dat het mij iets zou kunnen schelen, krassen zijn niet zo erg ofcourse. :)

Flipkikker

Legacy Member
*shot* :unsure:

Eventjes deze thread terug omhoog halen :evil:
Mijn slaapkamer is eindelijk terug in gebruik (sinds begin september aan beginnen werken)

Ik heb enkele weken gewerkt aan gleuven voor de elektriciteit kappen uit de muur van mijn kamer, heb eventjes zelfs doorheen de muur gezeten, met een stofwolkje in mijn broer zen kamer tot gevolgd :D
Elektriciteit erin gestoken, volgepropt met gips, afgeschuurt,...
Daarna pas kon ik beginnen aan het schilderen, waarna nog alle bekabeling moest weggestoken worden met behuizing etc.

Maar nu is al dat werk dus achter de rug en kan ik genieten van mijn 'Blue Room' :)

Specs:

+Voorzieningen:
* 2 verschillende elektriciteitsnetwerken (overbelasting voorkomen, waar ik vroeger nog probs mee gehad heb :sop: )
* Audiokabel naar pckamer beneden (opnemen van mixes)
* TV distributie
* Netwerkkabel verbonden met router beneden (intranet+internet)
* Boxsteuns, wandplank voor vinyl, steuntjes voor hoes van afspelende plaat :)

+Verlichting:
* Ordinaire spaarlamp, TL-lamp en spot met gloeilamp in :p
* 2 Blacklights
* 3 blauwe LEDspots

+Dj Gear:

* Ecler Nuo 5
* 2 Synq Xtrm-1
* IRiver iGP 100

+Pc's:
* Intel Celeron 1.7ghz, 256mb RAM, GeForce FX5600, 60gb HD
* PIV 2.8ghz, 512mb RAM, ATI Radeon 9800 Pro (128mb), 120gb HD
* PIV 3.2ghz, 512mb RAM, Sapphire X800XT PE (256mb), 200gb HD

Foto's:
http://puutjuwelen.sohosted.com/djgear

Grtz
Flipkikker :music:

Djack

Legacy Member
Flipkikker zei:
*shot* :unsure:

Eventjes deze thread terug omhoog halen :evil:
Mijn slaapkamer is eindelijk terug in gebruik (sinds begin september aan beginnen werken)

Ik heb enkele weken gewerkt aan gleuven voor de elektriciteit kappen uit de muur van mijn kamer, heb eventjes zelfs doorheen de muur gezeten, met een stofwolkje in mijn broer zen kamer tot gevolgd :D
Elektriciteit erin gestoken, volgepropt met gips, afgeschuurt,...
Daarna pas kon ik beginnen aan het schilderen, waarna nog alle bekabeling moest weggestoken worden met behuizing etc.

Maar nu is al dat werk dus achter de rug en kan ik genieten van mijn 'Blue Room' :)

Specs:

+Voorzieningen:
* 2 verschillende elektriciteitsnetwerken (overbelasting voorkomen, waar ik vroeger nog probs mee gehad heb :sop: )
* Audiokabel naar pckamer beneden (opnemen van mixes)
* TV distributie
* Netwerkkabel verbonden met router beneden (intranet+internet)
* Boxsteuns, wandplank voor vinyl, steuntjes voor hoes van afspelende plaat :)

+Verlichting:
* Ordinaire spaarlamp, TL-lamp en spot met gloeilamp in :p
* 2 Blacklights
* 3 blauwe LEDspots

+Dj Gear:

* Ecler Nuo 5
* 2 Synq Xtrm-1

+Pc's:
* Intel Celeron 1.7ghz, 256mb RAM, GeForce FX5600, 60gb HD
* PIV 2.8ghz, 512mb RAM, ATI Radeon 9800 Pro (128mb), 120gb HD
* PIV 3.2ghz, 512mb RAM, Sapphire X800XT PE (256mb), 200gb HD

Foto's:
http://puutjuwelen.sohosted.com/djgear

Grtz
Flipkikker :music:

da zie der allemaal wel heel properkes uit :)

Real

Legacy Member
Heel mooi werk Flipkikker.

Vooral die steuntjes voor uw platen die aan het spelen zijn, zijn goed gevonden. :)

EDIT: ik hoop voor u dat de lampjes op dit fotootje niet erg warm worden. Want dat is helemaal niet goed voor uw plaatjes. :x

Flipkikker

Legacy Member
gunnie zei:
mss een tip voor die gezaagde zijkanten van uw witte melamine platen, bij den brico verkopen ze dat op rol om af te plakken ;) kost nie veel en geeft direct een properdere indruk dit dus:

http://www.brico.be/wabs/catalog/product-detail.jsp?pid=6608&c_id=461&s_id=466&ss_id=-1

en euhm die led spots hoe is da te vergelijken met een normaal 20W halogeen lampke? :D

het gaat dus wel degelijk om "spots", en als je ziet hoe ze in de houder moeten geplaatst worden is dit exact gelijk aan halogeenspots ;)
ze werken trouwens zonder transfo en dus op 230V netspanning :)

edit:
heb ff gegoogled zodat jullie meer info krijgn ivm die leds: http://www.marketplace.nl/components/LED_Spot/led_spot.html
op 1 van die foto's zie je duidelijk het slotje achteraan het spotje, en dit staat ook nog ergens in die tekst vermeld...

@Real: ik heb speciaal voor leds gekozen omdat die niet de minste warmte afgeven :p (in tegenstelling tot tl's of halogeens)

NinjaTune

Legacy Member
@ flipkikker, nice deurklink wi makker ;p neen echt schoon setje wi (l)nuo5

Jaws

Legacy Member
Ik heb het al een aantal weken en kzal het hier ook eens posten.

specs:
-2 x Reloop RP-4000M3D s
-Behringer VMX-300
-Stanton DJ Pro 2000
-Versterker waar ik nog niet naar heb gezien aangezien ik toch geen (fatsoenlijke) boxen heb

foto's: http://users.pandora.be/jaws/Andere stuf/Setup/
koptelefoon sta ni bij op de foto's zie ik nu, maja, ik denk dat het wel een redelijk gekend type is :p
de radio die er ook op sta is maar puur show, ik gebruik dat ding nooit

Desperatozz

Legacy Member
Real zei:
Heel mooi werk Flipkikker.

Vooral die steuntjes voor uw platen die aan het spelen zijn, zijn goed gevonden. :)

EDIT: ik hoop voor u dat de lampjes op dit fotootje niet erg warm worden. Want dat is helemaal niet goed voor uw plaatjes. :x

bwoa real, das muggenziften ... als ge uw platen perfect wilt verzorgen moet ge ze nie gebruiken :)

mijn platen hebben op fuiven ook al onder spots gestaan, door weer en wind gedragen, in een stevige rook-omgeving gestaan ...

eens ge platen gebruikt, zijn ze toch enigszins verknoeit :p

Flipkikker

Legacy Member
Flipkikker zei:
@Real: ik heb speciaal voor leds gekozen omdat die niet de minste warmte afgeven :p (in tegenstelling tot tl's of halogeens)

*kuch*

@jaws: wa gebruikt ge dan als boxen? :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan