Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TRFluffy

Legacy Member
hou die CDJ 800 ;)
kwestie van de feel van pioneer nie te verliezen he ;)
Zit een groot verschil op.
Qua gebruiksgemak wint de Pioneer toch wel, ofwel is dat ik de Reloop nog niet gewend ben.
Gelukkig kun je via scratch mode je cue punt selecteren, maar moet je ipv Cue op IN drukken.

Effectjes zijn spijtig da je ze nie kunt "stil activeren", parameters instellen en dan pas laten klinken. De tijd waarover ze gaan wel, dus het valt nog mee :)
Nuja voor echte effecten gebruik ik wel een effectenmodule later ;)
Dat sampler ding kan nog leuk worden als ik de hang of it krijg ;)

aXl_

Legacy Member
TRFluffy zei:
hou die CDJ 800 ;)
kwestie van de feel van pioneer nie te verliezen he ;)
Zit een groot verschil op.
Qua gebruiksgemak wint de Pioneer toch wel, ofwel is dat ik de Reloop nog niet gewend ben.
Gelukkig kun je via scratch mode je cue punt selecteren, maar moet je ipv Cue op IN drukken.

euh, die reloop heeft toch ook zo'n frame search (alé, cue mode waarin ge telkens een paar milliseconden vooruit kunt horen)? en cue point daarin instellen is gewoon op play duwen zoals bij een denon.

Anoniem09

Legacy Member
[EZ];9628977 zei:
Hoe kunde bij die RMX40 eiglijk kiezen op welk kanaal de cutters werken?

Kben aant twijfele tussen nen RMX30 en ne 40 DSP, spijtig da die effectjes - die ge toch vrij weinig gebruikt - zo duur zijn :s

Gewoon die 2 uitstekende knopjes naast die cutters :) Boven die x-fader. Aandraaien om van channel te veranderen.

1337mr.hanky

Legacy Member
werkt die korg mixer leuk?

ben eigenlijk wel eens benieuwd wat je er allemaal mee kan

[EZ]

Legacy Member
koenpje zei:
2 pics van plaats waar ik produce (niet echt veel te zien maar kom ;) )

http://www.battle-of-sounds.be/gear/DSC04256.JPG
http://www.battle-of-sounds.be/gear/DSC04257.JPG

Mijn broer is nog van die houten kastjes aan het maken om mijn monitors op te zetten.

En de plaats waar ik wat plaatjes draai (één concorde naald ligt nog beneden):

http://www.battle-of-sounds.be/gear/DSC04258.JPG
http://www.battle-of-sounds.be/gear/DSC04259.JPG
Hoe is de RMX-40, en de effects?

jerre555

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
werkt die korg mixer leuk?

ben eigenlijk wel eens benieuwd wat je er allemaal mee kan

Ja hij werkt echt fantastisch, het is wel even wennen, je hebt zoveel mogelijkheden en features dat je niet weet welke te gebruiken :D

Anyway, zeer content van.

Anoniem07

Legacy Member
jerre555 zei:
Na een lange tijd
hier niet meer geweest te zijn
ben ik eindelijk
terug :d

hierzo mijn gear:
Korg Zero 4
2*bst pr4,5k oem
serato scratch live
Macbook Pro 2.2ghz
shure naalden en pioneer headphones

Pic:
http://users.telenet.be/dj-oxid/Booth.jpg

Grtz
Oxid

U hebben we ook al gezien met veel verschillend gear. Toch terug naar vinyl overgestapt? (mss al lang of vergis ik me, maja zit niemeer zo regelmatig op muziekforum).

jerre555

Legacy Member
ja idd, ongeveer 3 jaar geleden wask overgestapt naar 2 cdj 800 en nen denon x300

nu ik miste de vinyl feel veel te veel en toch wou ik me niet blauw betalen aan platen, dus ben ik voor serato gegaan 6 maand later. Sinsdien al 2,5 jaar aan serato en zeer content van.

Groeten
Oxid

Stimpy

Legacy Member
Dots zei:
zalige poster van die vrouw, da wil ik ook op men kamer ze!!:niceone:


ruilen tegen uw booth? :p
mja khad een stuk of 15 van die posters
H&M en paar van andere reclam

buskotjes ftw :p

meeste zijn nu wel weg :( kwil er nog wel een paar tegen woekerprijzen verkopen:unsure:

Anoniem09

Legacy Member
[EZ];9654662 zei:
Hoe is de RMX-40, en de effects?

Ik heb de versie zonder de effecten aangezien ik die toch niet gebruik en toch wel pakje meer kost :) Awel ik ben niet zo content van de RMX-40. Na een jaartje begon de cue ambetant te doen. Als ik naar cue van kanaal 2 luister krijg ik alleen links in headphone te horen, bij de cue van kanaal 3 alleen maar rechts. Soms is beide kanten, maar dat is zelden. Mijn master hoor ik dan wel weer in beide kanten van koptelefoon, dus das wel wreed ambetant. Heb op internet nog al van een paar mensen gelezen dat ze hetzelfde probleem hebben?

[EZ]

Legacy Member
koenpje zei:
Ik heb de versie zonder de effecten aangezien ik die toch niet gebruik en toch wel pakje meer kost :) Awel ik ben niet zo content van de RMX-40. Na een jaartje begon de cue ambetant te doen. Als ik naar cue van kanaal 2 luister krijg ik alleen links in headphone te horen, bij de cue van kanaal 3 alleen maar rechts. Soms is beide kanten, maar dat is zelden. Mijn master hoor ik dan wel weer in beide kanten van koptelefoon, dus das wel wreed ambetant. Heb op internet nog al van een paar mensen gelezen dat ze hetzelfde probleem hebben?
Kwou net zeggen dak da van nog al van iemand gehoord had maar nu'k terug kijk waarde gij da ook :p
https://www.beyondgaming.be/forums

Dan toch nog maar eens wat zoeken naar ervaringen voor'k er mij een bestel...
(hoewel'k voor de 3 kanalen zou gaan, RMX-30 dus)

Wisternoff

Legacy Member
Menne CUE/MASTER draaiknop kraakt al sinds mensenheugenis. Maar ik had geen zin om hem (onder garantie) te laten nakijken. Nu zit ik ermee opgescheept, maar ach. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan