Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GiJay

Legacy Member
koenpje zei:
Oei oei ;) Wij hebben 2 JBL toppen 2dehands gekocht voor 1.200€, zonder amp or whatever :) Sparen duurt misschien ff maar het is o zo fun om dan pro materiaal te kopen :)

Hehe.. ik wil jouw 2 jbls wel eeens naast die set zetten. Denk dat je hard op je neus zult gaan. Daar wed ik een serieus bedrag voor.

Anoniem09

Legacy Member
GiJay zei:
Hehe.. ik wil jouw 2 jbls wel eeens naast die set zetten. Denk dat je hard op je neus zult gaan. Daar wed ik een serieus bedrag voor.

Naast welke set? :sop: :$

ComputerVISTA

Legacy Member
GiJay zei:
Hehe.. ik wil jouw 2 jbls wel eeens naast die set zetten. Denk dat je hard op je neus zult gaan. Daar wed ik een serieus bedrag voor.

Welke set? :p


(altijd geintresseert in andermans materiaal, niet ter competitie ma ge weet wel he :p)

1337mr.hanky

Legacy Member
jah ik had ook al prijzen van 250 dollar gezien, ik verschoot ook al


krijg je wel ff een idee wat die speakers waard zijn, vraag me af wat de woofers hebben gekost om te vervangen, want die zijn nog splinternieuw


maar jah ik ga er gewoon eens mee binnen op de juiste plek en zien wat zei zeggen

ComputerVISTA

Legacy Member
Dat m'n beste zijn zowat de beste speakers die ze ooit gemaakt hebben, zo steken er ook 2 per topkast in de onze :)

En die hebben 2445 tweetertjes waar ik geen prijzen van vindt :unsure:

Ik heb al getallen gezien met hoorn tot 1300 euro en op ebay 99 euro... en dan 600 en 700 euro... maw ik weet er de prijs nie van ^^

't Is wel ne tweeter van 13 kilo :unsure:

1337mr.hanky

Legacy Member
JBL 2426H zou daar ook nog bij horen


dwz dat ik ipv een speaker van 250watt rms, er ineens een van 700watt rms heb :D


edit; het kost me wel nog eens een extra 600 euro ofzo :s

ComputerVISTA

Legacy Member
over welke speakers heb je het nu in feite?

de volledige kast bedoel ik dan.

1337mr.hanky

Legacy Member
de kist is een mclarren da-15

tweeters zijn das m-5
woofers die jbl's


tweeters moeten wss vervangen worden

origineel was die speaker 250watt rms, maar die originele woofer is vervangen door die jbl die 400watt meer is :D daarom lijkt het mij logisch daar ook een iets stevigere tweeter in te steken, heb ik later nog wat uitbreidingsmogelijkheden

DjProbe

Legacy Member
Dude ga gaat dienen woofer daar toch nie insteken zeker :s

das nen super woofer, super klank ALS die een een goeie kast zit,
wat wel niet het geval zal zijn,
ook wordt die meestal gebruikt in met nen 'grote' tweeter,
geen 1 of 1,5 inch dus, maar 2 3 of zelf 4 inch !

plus jbl mengelen met een andere merk ...
bedoel JBL steekt juist enorm veel geld in het feit om hun componenten op elkaar af te stellen, en da gade lukraak maar een beetje combo's maken ...
da zal goe klinken ze ...

vergeet ook nie da zo'n wooferke echt wel power nodig hebben, steek daar maar nen amp op van 900 watt !! (en das al en fameuse crown ze !)

alsde da toch we geld wi investeren, koop dan iets bestaand
ipv lukraak iets ineen te steken !

zoals gezegd; voor uw doeleinden is nen SRM 450 ZEKER geen slechte keuze,
wilde nog iets beter, koop u dan de nieuwe actieve reeks van JBL (dacht de PRX reeks )

ComputerVISTA

Legacy Member
Idd probe, wij gebruiken die 2226H in combinatie met een 4" tweeter en 2 bullets... En dat in een op maat daarvoor gemaakte kast, die kasten geven serieus wat power en dat weet ge ook want iemand die ge kent heeft ze ook... Maar zomaar wat speakers in een kast kwakken doesn't do the trick.

DjProbe

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Idd probe, wij gebruiken die 2226H in combinatie met een 4" tweeter en 2 bullets... En dat in een op maat daarvoor gemaakte kast, die kasten geven serieus wat power en dat weet ge ook want iemand die ge kent heeft ze ook... Maar zomaar wat speakers in een kast kwakken doesn't do the trick.

mijn punt precies,
alsde een BMW M5 motor in een geit legt,
komt da ook nie goe !
ge hebt dan wel meer power ja ...

me speakers is da ook zo !

1337mr.hanky

Legacy Member
De bass en mid zijn zeer goed van klank, hadden die in een ander kistje gestoken had het mss nog beter geklonken. Maar dat is niet terzake want ze liggen nu in die mclarrens. Het is het hoog wat minder goed klinkt, hier komen dus mss ook 1" jbl's in de plaats. Dan kan ik later nog zien in hoeverre ik het wil uitbreiden.

Deze dingen gaan ook gebruikt worden op workshops en kleinere feesten. Daarom ook geen actieve speakers, de kans dat iemand dat de grond op smijt is er altijd.

DjProbe

Legacy Member
als nen nexo op de grond valt
is em ook kapot ze !

als de magneet verschuift hebde het zitten
(de magneet is meestal geplakt)
en als em valt is de kans groot de magneet verschuift
dan moogde uwen JBL ook wegsmijten

ik zou er op z'n minst nen 2" in steken,
en nen keer deftig uizoeken welkeen,
ook met welke hoorn ge het ga doen, 60x60 40x60 90x60 ...

btw mijn mackies hebben al op de meest onmogelijke plaatsten gestaan ... nog nooit omver gesmeten (al mee geweest met jeugdbewegingen, heeft al outdoor gestaan, ... )
das kwestie van een deftig statief te kopen ==> Proel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan