Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1337mr.hanky

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ewel, als ge de kans hebt moet ge er eens iets achter hangen dat serieus wat kracht kan verdragen.

Een dikke oude JBL ofzo, ge gaat serieus verschil horen, dan gaat ie tot z'n recht komen, of mengen met TurboSound, kan ik ten sterkste aanraden :D

In alle geval, zeer mooie amp, en die ecler is ook al niet van de slechtste, mooie mosfet power amp die zeker niet slecht klinkt. Conrad heeft ze trouwens ook nog verkocht, zonder het ecler logo op.

De ecler gaat weg, ik moet een amp hebben die 2 subs van 600watt rms kan aansturen (de ecler komt niet eens in de buurt :D )

ComputerVISTA

Legacy Member
'k Weet nie, wat geeft dat model per kanaal @ 8 ohm?

Ow, en aub, blijf in dezelfde buurt van die crown amp, ge niet mixen met een crappy dap ampje ofzo :p


(daarna kunde beginnen met die boxen te vervangen in iets goed :p)

1337mr.hanky

Legacy Member
geen idee hoeveel watt, maakt ook niet uit, want jeroen had er zelf ook nog eentje nodig

ik had gedacht een american audio er onder te steken of iets 2de hands, ik had nog ergens 2 oude crowns zien staan, zouden wel goeie dingen zijn, maar is onmenselijk om telkens op en af te sleuren

ComputerVISTA

Legacy Member
Jah, je kan kiezen, kwali... of een lichtgewicht.

In dat geval laat ik wieletjes zetten onder een bepaalde case ;)

1337mr.hanky

Legacy Member
maarjah, dat is een volledige rack die dubbel zo groot is als die ik nu heb :D

1337mr.hanky

Legacy Member
AMCRON PSA-2

2 van dit type, wel al een heel oud ding


edit: eigenlijk VEEL te krachtig voor die subs (als ik ze bridged aansluit), maar beter teveel vermogen, als te weinig he :D

1337mr.hanky

Legacy Member
Equino zei:
Wat doet ge met die Ecler?

die is van jeroen, die gaat terug naar jeroen, zodat jeroen met jeroen's jbl control's bij jeroen's thuis lekker jeroen's dnb plaatjes kan draaien ;)


duidelijk van wie hem is???

ComputerVISTA

Legacy Member
Das duidelijk iets van een zekere Jeroen :unsure:

En dat zijn idd al vrij oude ampjes, nog nooit horen spelen maar 't zal wel niet slecht zijn :p

Equino

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
die is van jeroen, die gaat terug naar jeroen, zodat jeroen met jeroen's jbl control's bij jeroen's thuis lekker jeroen's dnb plaatjes kan draaien ;)


duidelijk van wie hem is???

Wie is jeroen?

Flipkikker

Legacy Member
Equino zei:
Wie is jeroen?

ik gok op de shoves, en mss ook SpacyX :p

edit: of wast den GiJay zeker ipv shovve :x

edit2: hela, ik verwarde hem niet ermee,
ik weet die 2 perfect te onderscheiden, maar had er ff nie aan gedacht dat het om de speakers ging,
die van de gijay zijn :)

1337mr.hanky

Legacy Member
gijay jah

en hij zegt: bass is voor wooooomp, moet je dus niet veel geld aan uitgeven

ComputerVISTA

Legacy Member
Voor sub moet je geen geld uit geven? Sub heeft net veel kracht nodig... en als je veel kracht nodig hebt, heb je meestal ook een vrij brede portemonee nodig :p

1337mr.hanky

Legacy Member
btw ik zal het hem eens zeggen dat hij verward wordt met shoves, zal hij niet zo tof vinden :D



ik kan er niet meer aanuit, als je daar genoeg vermogen op zet, dan maakt dat toch voor de rest niet meer uit, als dat toch maar wat staat te zoemen als opvulling

ComputerVISTA

Legacy Member
Zoemen als opvulling? Als uw subs maar wat staan te zoemen zou ik me toch dringend iets anders aanschaffen ^^

Het moet nog altijd klinken hé? Iedereen kan zich een flubber-logitech-sub aanschaffen en dat luid laten klinken, maar trekt dat op iets? In mijn (en vele anderen) oren toch niet hoor.

1337mr.hanky

Legacy Member
maar het grotendeel van de bassen komt toch nog altijd uit de top kasten, alles wat je HOORT komt toch uit de toppen, wat je VOELT komt uit de subs

dat is normaalgezien toch de bedoeling of niet soms?

ComputerVISTA

Legacy Member
Een sub wordt meestal gecrossed vanaf 150 a 200 (max) Hz... dat hoor je nog hoor.

En als een sub maar wat weg aan het flubberen is dan krijg je 1 grote soep, als een sub lekker krachtig maar ook strak speelt krijg je een veel mooiere stamp terug.

Het is zeker belangrijk een goeie sub met amp. Vraag maar aan bluesky wat hij vond van de JBL's met JBL (qsc) amp ipv een behringer sub met behringer amp :p

1337mr.hanky

Legacy Member
het moet natuurlijk nog altijd binnen budget blijven

ik had liefst de 1300 euro niet overschreden

ComputerVISTA

Legacy Member
En dat is enkel voor een amp? Wel daar heb je al iets moois 2de hands voor hoor, zeker niet sukkelen voor dat geld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan