Archief - oems ruilen voor technics?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
CFK zei:
mensen, mensen, mensen

ik kan er inkomen dat jullie je ergeren maar met wtf zijt ge bezig?
die kerel vraagt maar 1 ding aan jullie: 'wie wil zijn technicsen ruilen tegen OEM's'
^
^
that's f*cking all!

is't nu zo moeilijk om gewoon ja/nee te antwoorden en niet te zitten shitten over hoe veel materiaal hij koopt/verkoopt en f*cking veel dat jullie al dan niet kan schelen.

get lost eh kerels, 'k dacht dat het music forum hier een van de 'meest begrijpenden/steunende' was maar tegenwoordig...

een forum is bij men wete nog altidj een openbare plaats waar ge een discussie moogt voeren en moogt argumenteren op keuzes die mensen maken...

en ik kan idd goe geloven da het frustraties oproept bij mense omda dien gast hier om de x aantal maande van equipement verandert. leer content zijn met hetgeen wa ge hebt.

en zen opmerking van Ma that's not the point
ik moet goed kunnen draaien op technics, ik moet da kunnen als ik ergens wil geraken, ze hebben overal technics daarmee...

Groeten Jeremy
is zowa de DOMSTE opmerking die ik hier ooit gelezen heb. ik ben gistere ook op technics gaan spele, 3x in men leven en int begin was het wennen, men eerste 3 overgange trokken op de ballen. erna ging het gewoon beters. als ge een beetje skills hebt dan kunde op alles draaie imo

CFK

Legacy Member
't gaat mij hier niet over hoe dom/geniaal deze topic wel niet is, 'k ga er mij zelfs niet over uitspreken

het gaat erover dat het de laatste tijd zeeer moeilijk blijkt voor velen om ontopic te blijven op't forum
altijd de technics/oem discussie beginnen bovenhalen en dergelijke zaken

als de thread uw niet aanstaat druk dan op de bad post knop, zeg dat ge hem nutteloos vind en de mod zal wel de rest doen, maar zelf offtopic gaan posten is imo geen haar beter

en ja NU ben'k er zelf ook mee bezig, excuses aan jerre!

CFK

Legacy Member
BaBsie zei:
enja, da hij constant van materiaal verwisseld is denkek voor iedere hardwerkende dj een frustratie, aangezien hij het redelijk rap doet en ook wel duur materiaal aankoopt... terwijl andere maanden/jaren werken om hun droominstallatie te verkrijgen
is normaal denkek, aléja, my opinion eh...
ik werk ook hard voor mijn (kut)materiaal maar omg, ben ik gefrustreerd als ik iemand zie met twee cdjs nen rodec en een paar technicsen? nope...
imo een zwak argument om te even uw ongenoegen mee te posten!

CFK

Legacy Member
BaBsie zei:
tis niet omda gij zo zijt da iedereen zo is

gelukkig maar...
als ge gefrustreerd zijt als beginnend dj omdat een ander beter materiaal heeft, dan durf ik er voor wedden dat ge een inzinking krijgt vooraleer ge nog aan de bak geraakt als dj

veel succes :niceone:

Babs

Legacy Member
CFK zei:
als ge gefrustreerd zijt als beginnend dj omdat een ander beter materiaal heeft, dan durf ik er voor wedden dat ge een inzinking krijgt vooraleer ge nog aan de bak geraakt als dj

veel succes :niceone:

mijn beginsetje ga wss 2 synq's zijn en ne gemini mengpaneel, iets waarda anderen jaloers op zullen zijn, maar ik ben van plan dat voor een lange tijd te houden.

mijn enige jaloezie is dat ik het nog nie kan, en de rest wel al, maar dat is logisch aangezien ze er al langer mee bezig zijn dan mij...
al doende leert men, dus naarmate van tijd ga ik het ook kunnen

dus wees gerust, ik geniet van mijn muziek, en trek mij niks van de rest aan ;) beter gerief, betere talenten, so what... ik geraak er ook als ik oefen, en dat ben ik van plan.

Babs

Legacy Member
Beerend zei:
Wees ook niet eens zo persoonlijk (ook jij Babs "gelukkig maar ..." kon weggelaten worden ;)).

meh, tmoest er uit, ik zei ook maar mijn mening, .... :x
mes excuses mr. mod!

jerre555

Legacy Member
Beste forum members

Ik ben nu heel content met mijn materiaal, ik ik heb 2 oems, serato en een goed mengpaneel, meer moet ik niet hebben. Alleen andere naalden, mja dat is een normale zaak. Ik geef toe ik heb een paar keer geswitched van materiaal, maar ik ben daar slim mee omgegaan en heb quasi geen geld verloren. Wat ik nu heb is de beste aankoop da je kunt doen. Maar het grote probleem ligt aan die technics, OVERAL zijn er techs, echt overal, dj contest, kokorico, carré, culture club enzoverder, maar ik zou er echt goed mee willen kunnen draaien en ik zie nie in hoe ik dat anders kan doen. Ik vind dat ik beter draai thuis dan op technicskes, en dat stoort gewoon, ik ben er van overtuigd dat veel mensen dit probleem ook heeft

Hoe moet ik dit dan oplossen?


Vele Groeten Jeremy

Babs

Legacy Member
waarom u in godsnaam aanpassen aan ander gerief...
kvin echt, als oems u ding zijn, blijf er dan bij ook.
als er nu bvb alleen maar clubs bestaan die jump draaien, gaat gij dan ook automatisch jump draaien omdat dat de enigste mogelijkheid is, terwijl het eigenlijk totaal je stijl niet is?
(aléja, kweenie wa ge draait, tis het voorbeeld dat telt)

Real

Legacy Member
Ge wordt dat wel gewoon hoor, van op 2 verschillende tafels te leren mixen.

Na 2 plaatjes zijt ge dat gewoon. :)

TRFluffy

Legacy Member
zoals Arcko D. da zegt, tis gij da telt, nie't materiaal...
't enigste wa ge bewijst me die overstap te doen is uw incompetentie.
de oplossing: leren draaien
(klinkt hard, is het niet echt)
minder hard, ma wa ik eerder bedoel: oefenen

w00p

Legacy Member
of koop geen decks voor thuis die sterker zijn.
Dan verlies je het fijngevoel, en ga je voor minieme correcties teveel kracht leren zetten.
Ik heb complete bucht, maar ik klaag pas als er iets kapot is. (zoals mijn mixer nu :ironic: )
Ik moet zelfs geen moeite doen om mijn decks stil te krijgen, en ik voel zelfs een verschil als ik de afgeragde afdanker technics in de platenwinkels aanraak...

Een bodybuilder is niet lenig.

Beetje een analogie... Wel een loze, maar hey! :p

jerre555

Legacy Member
Beste

Draaien, dat kan ik wel, maar ik moet het leren om op 2 verschillende tafels te werken, ik kan wel draaien met technics, het is alleen dat ik beter kan met mijn oems, ik heb mijn fijn gevoel nog van mijn disco 2000 vroeger, maar jah, ge moogt ni de vgl maken met muziek he, ma kom, i knwo the tools doesnt make the dj better. Maar ergens moet ik op technics kunnen oefenen.

Chja kzie nog wel. Tis hier niet de bedoeling dak beter materiaal koop ofzo, het is gewoon de bedoeling dat ik even goed zou kunnen draaien in clubs zoals thuis.

Groeten Jeremy

skampy

Legacy Member
Ik snap eerlijk gezegd al die aanvallen op jerre niet. Ik vind niks abnormaals aan zn vraag. Al die opmerkingen van "het zijn de skills die tellen, niet het materiaal" zijn hier niet echt van toepassing vind ik. Dat moet ieder voor zich uitmaken of het het waard is om van technisch superieure draaitafels over te stappen naar een "inferieure" tafel omdat het de standaard is. Wie zijn wij om dat te veroordelen?

jerre555

Legacy Member
Bedankt skampy

Ik heb ondertussen al een mogelijke oplossing bedacht alleen kost het geld
Ik dacht in 2dehands een q30 te kopen of een T3, of een reloop RP 4000 ofzo, die zijn ongeveer even sterk als de technics, dan heb ik 3 tafels, mja dan zit die 8% er nog, pff miserie miserie, ik wil gewoon geen afgang maken, al diegene die denken dat ik van materiaal verander zoals ik van onderbroek verander is niet waar, ik heb nu het perfecte materiaal, alleen die technicsen stoort mij. Konden alle clubs maar eens overstappen! :)

Vriendelijke Groeten
Jeremy

Real

Legacy Member
jerre555 zei:
Ik dacht in 2dehands een q30 te kopen of een T3, of een reloop RP 4000 ofzo, die zijn ongeveer even sterk als de technics
Nee dat zijn ze niet. ;)

Arcko_Drazen

Legacy Member
skampy zei:
Ik snap eerlijk gezegd al die aanvallen op jerre niet. Ik vind niks abnormaals aan zn vraag. Al die opmerkingen van "het zijn de skills die tellen, niet het materiaal" zijn hier niet echt van toepassing vind ik. Dat moet ieder voor zich uitmaken of het het waard is om van technisch superieure draaitafels over te stappen naar een "inferieure" tafel omdat het de standaard is. Wie zijn wij om dat te veroordelen?

Ik begrijp volkomen u punt.
Toch is het vrij frustrerend om zo altij iemand van die toeren uit te zien halen waarop een maand later een topic komt dat het toch geen goed idee was.
Ik moet dan altijd denken toen ik nog 14 jaar was en ook wou snowboarden, dus dezelfde dag toen ik ben gaan snowboarden al direct een board wou kopen.

Kheb het gevoel dat mensen "lui" zijn en niet genoeg op onderzoek uitgaan, niet genoeg in detail dingen opzoeken, ... Toen ik besliste van dj te worden heb ik zeker een half jaar zitten lezen ... :)

Persoonlijke ervaring: ik heb 2 Sync super OEMS, heb vant weekend met 2 kuttechnicssen moeten draaien, eerst 2 overgangen gingen niet goed door zenuwen en aanpassing, derna kon ik mij uitleven als ware het men oems ;)
Mogelijke reden: ik ben opgegroeit (dj-opgegroeit :p) met Q30's :)

Arcko D

.eX3

Legacy Member
ik heb men droom installatie, en ik wil niet ruilen NAH (k heb ook geen technics maar moet ze ook ni hebbe atm)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan