Archief - Iron Maiden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nattefrost

Legacy Member
Of gewoon Iron Maiden, misschien nog altijd hun beste albums met knallers als Charlotte the Harlot, Prowler, Iron Maiden, Running Free, Remember Tomorrow (schitterende prestatie van Di'Anno in dat nummer), Transylvania (instrumentaal vol zalige riffs), Sanctuary en dan nog eens een van hun beste nummers tout court: Phantom of the Opera. Ik heb zowat heel het album gehad zeker. :lol:

Er zijn later wel nog brilliante nummers gemaakt en platen die dicht in de buurt kwamen (Killers en Powerslave bv.), maar in z'n geheel vind ik hun debuutalbum nog altijd onovertroffen. En niet alleen door Iron Maiden zelf bedoel ik dan, voor mij moet dat zowat het beste heavy metal album ooit zijn.

GILBOUTOn

Legacy Member
Die cover van de song Iron Maiden door Trivium is geniaal! Het geeft de song net dat extraatje power en de screams maken het af. het tempo is ook sneller dan in het origineel door de drums.

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Fuck Maiden covers. Er is er geen enkele die het nog maar verdient van in de schaduw van het origineel te staan.

demon326

Legacy Member
LoRdOfMaDnEs zei:
Fuck Maiden covers. Er is er geen enkele die het nog maar verdient van in de schaduw van het origineel te staan.

idd..

GILBOUTOn zei:
Bwaah, die covers van Children of Bodom vind ik echt slecht. Zo overdreven enal... Maar die van trivium vind ik echt beter dan het origineel. Luister maar eens. De enigste cover die het origineel kan overtreffen.
YouTube - TRIVIUM - "Maiden Heaven" Tribute CD (fullversion)


Sorry, maar beter dan het origineel? Dit is gewoon een regelrechte verkrachting van een geweldige song!

GILBOUTOn

Legacy Member
benny zei:
idd..




Sorry, maar beter dan het origineel? Dit is gewoon een regelrechte verkrachting van een geweldige song!

:wtf:

Ik vind de originele versie maar niets. Flauwe zang, traag tempo, terwijl deze versie alle minpunten opvult...

demon326

Legacy Member
GILBOUTOn zei:
:wtf:

Ik vind de originele versie maar niets. Flauwe zang, traag tempo, terwijl deze versie alle minpunten opvult...

niets te "wtf", het is gewoon een feit dat die cover het verneukt. En Flauwe zang? Wat is er mis mee? het klinkt zoals elk ander maiden nummer geweldig, evenals het tempo..:wtf:

GILBOUTOn

Legacy Member
benny zei:
niets te "wtf", het is gewoon een feit dat die cover het verneukt. En Flauwe zang? Wat is er mis mee? het klinkt zoals elk ander maiden nummer geweldig, evenals het tempo..:wtf:

Tjah, ieder zijn smaak zeker. Dit vind ik maar de enigste cover die het originele kan overtreffen.

S.conceiçao7

Legacy Member
GILBOUTOn zei:
Tjah, ieder zijn smaak zeker. Dit vind ik maar de enigste cover die het originele kan overtreffen.

ik vind da ge gelijjk hebt, die cover is beter dan het origineel.


nog zo'n voorbeeld:
hallowed be thy name, door cradle of filth.
vind ik ook beter dan het origineel, sneller, strakker , luider en harder!
en ik ben allesbehalve een COF fan :help:

Skoran

Legacy Member
"Your musical compatibility with a7xdude is Very Low"

Ik voel mij enorm goed atm!

BongZrGooD

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
ik vind da ge gelijjk hebt, die cover is beter dan het origineel.


nog zo'n voorbeeld:
hallowed be thy name, door cradle of filth.
vind ik ook beter dan het origineel, sneller, strakker , luider en harder!
en ik ben allesbehalve een COF fan :help:

Sneller wil niet zeggen dat het beter is, dat is gewoon zever.
Strakker? Nergens, nooit, nimmer; leer eerst wat strakker wil zeggen, want de versie rammelt langs alle kanten.
Luider is een kwestie van je volume, heeft niets, maar dan ook NIETS te maken met de wijze waarop een nummer gespeeld wordt.
Harder, een nog lozer argument dan het sneller statement.

De versie van Trivium, man toch...
Alle dynamiek wordt door deze mannen uit het nummer gehaald, wat dubbele bassdrum fills, totaal misplaatst, een zanger die zo monotoon is alsof je naar een droogkast luistert...

En hier je zegje niet mogen doen? Je doet het hier al jaren, probleem is dat het al jaren hetzelfde zegje is maar je nog steeds geen enkel, maar dan ook geen enkel argument hebt bijgedragen sinds. Je zegje is gewoon afgezaagd, en als mensen er kritiek op blijven hebben ga je whinen dat je je mening niet mag hebben. Jij mag hier je zaagje zeker hebben, het is alleen zo afgezaagd als de 2 bands waar je het altijd over hebt.

Over de zangers van Maiden, mijn voorkeur gaat uit naar Bruce, alhoewel ik de platen met Di'Anno zeker apprecieer, maar Maiden was lang niet zover geraakt zonder Bruce. Hij heeft de stempel gedrukt, hij heeft de metal in Maiden gemaakt imo.

Groetjes,
BongZ
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan