Archief - Iron Maiden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GILBOUTOn

Legacy Member
Bij deze wil ik wel eens een thread maken over Iron maiden,...

Wie vond je de beste zanger bij Iron maiden!?

Bluto

Legacy Member
Ik ben net bezig met hun laatste plaat nog eens goed te beluisteren.:niceone:

GILBOUTOn

Legacy Member
ty_00n zei:
Ik ben net bezig met hun laatste plaat nog eens goed te beluisteren.:niceone:

Ik ben nog eens naar Number of the Beast aan het luisteren. Fantastisch toch, dou goeie ouwkes!

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Favoriete zanger?
Wel moeilijke keuze, ik vind Paul Di'Anno en Bruce Dickinson beide heel goed maar om compleet verschillende redenen.
Mijn favoriete plaat blijft wel Killers op de voet gevolgd door Number Of The Beast.

metalmeniac

Legacy Member
Ik ben enorme fan van Maiden. Ik heb alle cd's en ze zijn voor mij één voor één uniek en bijzonder goed.
Bruce blijft voor mij de beste zanger, anders was hij de dag van vandaag er zeker niet meer bij. Paul Di'Anno (zanger van 1975 tot 1976 en van 1978 tot 1980) kon ik vroeger niet aanhoren en vandaag de dag nog steeds niet. Dennis Wilcock heeft maar één jaar gezongen (1977). Hij wordt wel gezien als de bedenker van de band mascotte: Eddie. We mogen ook Blaze Bayley niet vergeten. Persoonlijk vond ik hem een goeie zanger. Mss niet bij Maiden, waar hij letterlijk uit de band werd gekeken door de negatieve houding van de fans tegenover hem, maar wel op zijn eigen solo cd's. Ze rocken goed :) Al moet ik zeggen dat ik The X Factor en Virtual XI enorm graag hoorde. Maar als je Bruce 'The Clansman' hoort zingen val je letterlijk omver. Zo goed is het :p
Uiteindelijk belanden we bij Bruce Dickinson, voor mij de enige echte zanger van Maiden. Zijn zang, zijn manier van doen, zijn life performances ... enz. gewoon het gezicht van Iron Maiden.

sir oinksalot

Legacy Member
LoRdOfMaDnEs zei:
Favoriete zanger?
Wel moeilijke keuze, ik vind Paul Di'Anno en Bruce Dickinson beide heel goed maar om compleet verschillende redenen.

zelfde mening
beste plaat vind ik "rock in rio" heb daar de dvd van en kan die maar blijven kijken, dat optreden was gewoon af

GILBOUTOn

Legacy Member
sir oinksalot zei:
zelfde mening
beste plaat vind ik "rock in rio" heb daar de dvd van en kan die maar blijven kijken, dat optreden was gewoon af

beste plaat voor mij is Number of the Beast, maar das een beetj cliché zeker?
Ps.: Wie wil Flight 666 zien?

metalmeniac

Legacy Member
GILBOUTOn zei:
beste plaat voor mij is Number of the Beast, maar das een beetj cliché zeker?
Ps.: Wie wil Flight 666 zien?

Zeker geen cliché ;)
Ik MOET den dvd hebben :applause:

Avondland

Legacy Member
Geef mij maar Paul Di'Anno: veel agressiever en minder theatraal als Bruce Dickinson. Wat niet wegneemt dat onder Dickinson dijken van platen geschreven zijn zoals Hallowed be thy name, Fear of the Dark en The Trooper. Maar het kan niet tippen aan snelle rakkers zoals Prowler, Drifters en anderen van de eerste twee platen. Bayley vond ik de minste zanger, maar een nummer als Futureal kon ik wel smaken.

FatFish

Legacy Member
Seventh Son Of A Seventh Son. Das hun beste album en Dickinson is de beste zanger van Maiden.

metalmeniac

Legacy Member
Kan hier geen poll aan verbonden worden? Zet dan de 4 zangers en je weet onmiddellijk wie de beste is :d

Defees

Legacy Member
Murders in the ruemorgue is mijn favo song. Maar Bruce > all

DreamTheater

Legacy Member
Persoonlijk geen fan van de Iron Maiden zonder die goeie ouwe Bruce. Heb de groep zo leren kennen (ten tijde van Seventh Son) en sindsdien niet altijd evenveel interesse getoond voor de groep. Favorieten van mij zijn Seventh Son, Fear of the Dark en Brave New World. Ook hun Live For Death is mega-asskicking. Maar ik blijf hen wel volgen op de voet, alhoewel ik lang niet alle albums heb, of graag hoor.

wolfway

Legacy Member
paul was best goed (alhoewel hij tegenwoordig slecht is, youtube maar eens zijn wrathchild cover van een tijdje geleden) en het is uiteindelijk hij die de originele fanbase van iron maiden gevormd heeft, maar ik heb toch liever bruce. Voor de blaze-era had ik het niet zo. Er zijn wel een paar leuke songs gemaakt, lord of the flies, virus, the clansman, futureal, en een paar andere okay songs. Maar als je dan 'the sign of the cross' of 'the clansman' met bruce hoort, amai...

Brave new world was een héél goed album, sindsdien is het achteruit gegaan vind ik. Dance of death had een paar heel leuke songs (rainmaker, no more lies, dance of death, paschendale, journeyman) maar liedjes als montsegur vind ik echt maar album vullers. AMOLAD heeft ook wel een paar leuke songs maar iets op het album doet het me toch niet. Misschien de sound die weer niet goed zit (maar dat licht 't schijnt aan harris die het per sé zo wou)

demon326

Legacy Member
Binnen 17 dagen is het dan eindelijk zover, de langverwachte film, Iron Maiden :Flight666 van Iron Maiden zal op 21 april in de bioscopen te zien zijn.Maar om ons al te doen warmlopen voor deze prachtige film hebben ze besloten al een tipje van de sluier te onthullen!

Klik hier voor run to the hills van de film te zien.

Ik kan niet wachten tot de 21ste! :applause:

GILBOUTOn

Legacy Member
Wat vinden jullie van de nieuwe dvd? Ik heb de audio cd van Flight 666 en hij mag er best wel zijn. Maar geef mij maar Rock In Rio.

bLaZeR

Legacy Member
Ik heb de cd Somewhere the best of Iron Maiden
Khoor ze allemaal graag maar Trooper steekt er uit en dan Number of the Beast.
Afsluiter Wasted Years.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan