Archief - Groezrock 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oliv112

Legacy Member
Vooral aan de main stage gestaan, rise against en NOFX waren echt goe (was bij NOFX naar achter geduwd, dus ben maar in 1 van die palen geklommen (groen t-shirt voor mensen die het misschien gezien hebben))...
Vond het volk op de camping heel aangenaam, met niemand problemen gehad (behalve enkele walen die iets tegen vlamingen hadden)... Ik heb met heel veel mensen onnozel staan praten, echt te grappig

Recipe4hate

Legacy Member
Ondanks dat ik altijd in de perstent aanwezig moest zijn, toch heel erg veel kunnen zien. Campingsysteem is inderdaad heel erg traag, maar we hebben max 1 uur moeten wachten (we waren er rond 13u00). De camping zelf was wel heel erg vol, maar onze buren hebben ons niet teveel last bezorgd.
Kid Down: niet ons genre, maar wel een leuke opwarmer. Hele toffe gasten om een babbeltje mee te slaan.
Bring Me The Horizon: best wel in vorm. Vind ze wel leuker op cd. (Lepre, jou commentaar slaat weer nergens op)
Poison The Well: kende ik wel van naam, maar ze waren best te pruimen! Ga eens eens van dichterbij bekijken ^^
Taking Back Sunday: Echt niet mijn ding, maar toch heb ik wel van de show genoten. Leuk wat de zanger ondersteboven deed aan de paal.
Ben naar de camping gegaan voor Bullet begon, en dat beklaag ik me niet.
Zaterdag te laat opgestaan om Tackleberry te zien, jammer!
Outbreak: leuk! Publiek was nog niet wakker, wat leidde tot een saaie sfeer.
Bane: Hardcore zoals 't moet zijn, niet veel aan toe te voegen.
The Flatliners: Op cd een van mijn favoriete bands, maar hun liveprestatie was dit jaar niet goed. Vorig jaar waren ze beter....
Gino's Eyeball: Super! Kende ze niet, maar heb me heel erg geamuseerd. Toffe mannen ook om een babbeltje mee te doen. Heb mij maar direct een tshirtje aangeschaft (kreeg 2 cds bij :D)
The Unseen: Jammer genoeg niet live gezien, maar wel vanop 't scherm backstage.
Street Dogs: Waw! Die band blijft steengoed. Leuke performance, leuke gastoptredens. Ik ga akkoord dat ze hoger op de affiche moeten. Bijzonder sympathieke kerels om mee te praten.
Ghost Of A Thousand: Aangenaam verrast door de mannen. Niet zo bekend, maar als ze zo bezig blijven, gaan ze wel naam maken.
Darkest Hour: Vanop afstand gezien. De moeite, maar was te moe om mij te mengen.
Death Before Dishonor moeten missen :(
Mad Sin: gezien op afstand. Ze kregen wel het publiek mee! Voordeel was natuurlijk dat 't regende en de tent lekker vol zat.
No Fun At All: Zoals hun naam zegt. Leuke nummers gespeeld, maar de stageperformance is er echt uit. Misschien had het bij 1 reunie-optreden moeten blijven?
The Get Up Kids: Jammer genoeg gemist door interview met Mad Sin.
Bleeding Through: Op cd vind ik ze niet goed, maar ik was weggeblazen door hun optreden vorige keer. Dit maal werd ik ook niet teleurgesteld. Ik vind het enthousiasme van de keyboardspeelster enorm vermakelijk :D
Rise Against: niet hun beste keer, speelden een lite-versie van hun set in 't AB. Deze band is nooit slecht natuurlijk, maar het was net iets te druk.
Wall of Jericho: jammer, maar helaas niet gezien. Ik wou het niet riskeren om mijn mooie plekje voor NOFX op te geven.
NOFX: Zalig! Leuke pits vooraan, vermakelijke mannen; Ze zeverde wel iets teveel, maar dat kon de pret niet drukken.
Wat het geluid in de Core betreft: ondermaats! Voor de rest blijft Groezrock een topper onder de festivals!

vekie

Legacy Member
goeie groez gehad voor mij was de verrassing toch nations afire , beetje zoals rise against

Alcoholic Punk

Legacy Member
Mij wel amuseerd maar ook geen superdag.
Aangekomen rond te 1nalf

Street Dogs: goed zoals altijd, al beter gezien dat wel maar het blijft een feestje
First Blood: saaie platte kak
Mad Sin: feest, helaas niet de full show maar goeie songkeuze voor een festivaloptreden. Mij nog eens aan een danspasje gewaagd.
Death Before Dishonor: vond het leuk totdat ze begonnen met Cock Sparrer te coveren, moshstukken in een cock sparrer nummer is not done.
Backfire: goe zoals gewoonlijk
Walls Of Jericho: cava maar fan ga ik nooit zijn.

Dan naar huis en maffen.
Parking lag toch echt wel ver dedju.

nixie

Legacy Member
welke? zat op D en vond da da nog vrij dicht was, ze konden just wa meer mensen van de organisatie zetten s'avonds en wat verlichting

Alcoholic Punk

Legacy Member
Ik stond ook op D en ik vond dat toch ver ze. E kwartier 20 minuten wandelen is niet aan mij besteed.

xDama

Legacy Member
Ik heb mij goed geamuseerd!

Ik heb mij wel énorm liggen ergeren aan die gehele organisatie op de camping. Bijna een uur moeten aanschuiven vooraleer we binnen waren op de camping, dan nog is mijn volledige rugzak mogen uitkuisen voor die kutcontrole! En dan hebben we daar nog is 45min. moeten staan wachten voor een touw vooraleer we onze tent konden opzetten... Serieus, dat trok echt op de ballen.

Voor de rest weinig tot geen klagen feitelijk. Jammer van het mindere weer vrijdag en de plensbui zaterdag, maar uiteindelijk lag het terrein en de camping er nog ferm goed bij!

Het chillen in de press-tent was ook wel ultracool. Beetje pintjes drinken, chillen in de zetels, PS3 spelen en een shitload aan Etnies merch meenemen ^^

memorexxx

Legacy Member
Over de hele lijn een vette festivaldag (zaterdag) geweest. Alles wat ik gezien heb vond ik supercool. Rise against was een tegenvaller, die hebben zoveel vettere nummers dan ze gespeeld hebben, en na 10 keer had ik het wel gehad met die klapmomenten. NOFX was de max, dit vergeet ik nooit niemeer :p

starspike

Legacy Member
Zo, ik heb me geamuseerd. Als ouwe punkrocker (toch al de 30 aan het bereiken) ga ik alleszins niet voor de hardcore of de whatever-mo van de vrijdag, maar vooral voor wat leuke punkrock en consoorten te horen.
In dat opzicht enkel Gino's Eyeball gemist die ik graag had gehoord, maar voor de rest The Aquabats (wat een helden!! En heel die nest bij Pool Party was echt lachen), The Vandals (oud maar blijven rocken), No Fun At All (dikke set, en ik heb die dooie mussen al "meer" zien bewegen als anders), Rise Against en NOFX. Deze laatste twee stelden uiteraard absoluut niet teleur :)

nonkel wulle

Legacy Member
2dagen geweest.

Van de vrijdag onthoud ik dak ik Senses Fail heb gezien.
Wat een kakband kerel. :') 1 hitje gehoord ofzo, niet veel aan :p.
Begonnen die namiddag met Catch22, waren niet overtuigend.
Dan P.O. Box, zaten bekakte dives tussen. Maar wat een feest. x)
en tot slot nog Amen Ra. Kwist dat ze goede muziek hadden, maar live klonk het nog stukken beter + de show. (Eerste noot van de eerste nummer was freaken:') )
Dan naar de camping gegaan en gaan slapen wan der speelden toch maar kakbands.:')

2e dag begonnen met Bane. Steengoed, meer niet.
Dan effe pauze en naar Street Dogs gaan zien. Wat een show, wat een hitjes, wat een sfeer. <3 (circlepit was wel een verrassing bij die band)
Architects eventjes gezien, gekke drummer xD.
En dan idd TRUE COLORS!!
No Fun At All gezien, deden wat ik verwacht had. Strakke set.:)
Comeback Kid was ook zeer geslaagd. Wake the dead kwam als het ware uit de lucht, 'gaaaaan' momentje beleefd.
Dan Nog The Get Up Kids en Rise Against. Rise Against viel een beetje tegen maarja.:)
En als laatste NoFX, die uiteraard niet teleur stelden.:')
Fat Mike zoals vanouds met hilarische moppen. (Toen hij bv die kerel op die paal aan het uitlachen was)


btw die Tongerlo's waren ideaal xD

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Alcoholic Punk zei:
Death Before Dishonor: vond het leuk totdat ze begonnen met Cock Sparrer te coveren, moshstukken in een cock sparrer nummer is not done.
Boehoe, "england (boston) belongs to me" coveren ze al jaren, staat trouwens ook op "count me in". Dat je die cover slecht vind kan ik goed inkomen, maar dat je het daarom een slecht optreden zou vinden?
Op cd zitten daar trouwens geen moshparts in die cover?

ClayDavis

Legacy Member
Emery op cd > Emery live blijkbaar

Ik kende deze band enkel van hun laatste EP / Myspace en ik vond dat dus echt geweldige nummers. Van het optreden vond ik dat al hun liedjes die ik niet kende de "punch" misten. De opbouw is goed, de vocals zitten goed maar uiteindelijk ontbrak er dan altijd een climax en een deftige scream. Ben nu nog eens aan het luisteren op Myspace en dat klinkt dus echt veel beter dan hetgeen ze brachten op Groez -_-

Voor de rest

Catch 22 : SLECHT SLECHT SLECHT
Senses fail : van genoten, niet uitstekend, niet slecht
Versaemerge : 1 liedje van gehoord, wist niet goed wat ervan te denken, myspace gecheckt, te Paramore naar mijn zijn
P.O. Box : volledig door in de sfeer gebracht, feesjjeeuuhh. Alleen erg ik mij elk fuckin' jaar aan die overaggressieve hardcore/metal apen die mijn Ska optredens komen verpesten met overdreven geduw en gemep. Er staan daar 10tallen bands op de affiche waar ge naar hartelust kunt gaan moshen two steppen wall of deathen (whatever) en toch moeten ze dan naar dingen zoals P.O Box & Aquabats komen

genen tijd ni meer om de rest te typen

Alcoholic Punk

Legacy Member
LoRdOfMaDnEs zei:
Boehoe, "england (boston) belongs to me" coveren ze al jaren, staat trouwens ook op "count me in". Dat je die cover slecht vind kan ik goed inkomen, maar dat je het daarom een slecht optreden zou vinden?
Op cd zitten daar trouwens geen moshparts in die cover?

Weet dat het op die cd staat en vond het toen ook al schandalig.
England belongs to me is zowiezo al stom om te coveren als niet-engelse band. Als je de titel verandert (kan ik heel goed inkomen, zou het ook doen) pas dan ook de tekst hier en daar wat aan.
Zoals bv de coverversie van roger miret & the disasters. Het is ook niet 100% (dat zal altijd zijn met niet UK bands die dit coveren) maar ze hebben ook aan de tekst zelf gewerkt waardoor het beter past bij new york belongs to me.

Op de cd gelukkig geen moshparts. Maar de cd versie blijft rampzalig, die moshparts live maakten het alleen maar erger.

Ik zeg niet dat ik het optreden slecht vond, hun eigen nummers vind ik goed ook al is het niet volledig mijn smaak. En ze staan er ook live telkens. Twas enkel nen serieuzen domper waardoor ik met een iet minder gevoel ben doorgegaan.

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Alcoholic Punk zei:
Weet dat het op die cd staat en vond het toen ook al schandalig.
England belongs to me is zowiezo al stom om te coveren als niet-engelse band. Als je de titel verandert (kan ik heel goed inkomen, zou het ook doen) pas dan ook de tekst hier en daar wat aan.
Zoals bv de coverversie van roger miret & the disasters. Het is ook niet 100% (dat zal altijd zijn met niet UK bands die dit coveren) maar ze hebben ook aan de tekst zelf gewerkt waardoor het beter past bij new york belongs to me.

Op de cd gelukkig geen moshparts. Maar de cd versie blijft rampzalig, die moshparts live maakten het alleen maar erger.

Ik zeg niet dat ik het optreden slecht vond, hun eigen nummers vind ik goed ook al is het niet volledig mijn smaak. En ze staan er ook live telkens. Twas enkel nen serieuzen domper waardoor ik met een iet minder gevoel ben doorgegaan.
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik vind die cover ook niet goed. Die van Roger Miret daarentegen vind ik best wel te pruimen, wat voor een groot deel natuurlijk ook te wijten is aan de catchyheid dat het nummer sowieso al heeft. :P

Alcoholic Punk

Legacy Member
Het is idd catchy zoals veel nummers van hen. En begrijp me ook niet verkeerd DBD was daardoor niet opeens slecht, in zijn genre 1 v/d betere bands zelfs.
Cock Sparrer is zowat mijn favoriete band (samen met social distortion) hierdoor ben ik zowiezo wat heftiger ;)

Met mijn band coveren we ook af en toe Cock Sparrer en ben eerste om toe te geven dat we het ook niet doen zoals het zou moeten.

Ze spelen eind mei trouwens in Duitsland.

Carrion

Legacy Member
vond nofx toch geweldig :p

come one you fucks, one more time for jean claud van damme
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan