Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Torve zei:
Eindelijk ook de knoop doorgehakt, een Yamaha Pacifica 120H en versterker van Fame, Megatone ML-30R besteld samen met wat stuff. Heb het risico genomen om deze online te bestellen bij de music store van Duitsland.

Als het er ooit van komt dat ik een duurdere gitaar koop ga ik wel naar daar, maar van de Pacifica lees je alleen maar goede dingen. Voor een noob zal het wel cava zijn :music:

Yamaha's zijn heel cava hoor. Online kopen is echter altijd een gok. Moest je iemand kennen dat al (jaren) gitaar speelt, vraag of hij het ziet zitten om de gitaar te lenen en af te stellen.

vloet

Legacy Member
Torve zei:
Eindelijk ook de knoop doorgehakt, een Yamaha Pacifica 120H en versterker van Fame, Megatone ML-30R besteld samen met wat stuff. Heb het risico genomen om deze online te bestellen bij de music store van Duitsland.

Als het er ooit van komt dat ik een duurdere gitaar koop ga ik wel naar daar, maar van de Pacifica lees je alleen maar goede dingen. Voor een noob zal het wel cava zijn :music:

Ik heb nu al vrij lang een Fender strat en toch speel ik nog het meest op mijn Pacifica 120SJ :) (ong. zelfde prijsklasse als die 120H, €250 stond hij toen). Gewoon een leuke gitaar om in de handen te hebben. Humbuckers zijn zeer ok voor die prijs.

Een Pacifica 112CPJ heb ik ook nog liggen, maar die is toch wat minder imo. Minder betrouwbare zwevende brug en met zwaardere snaren lijkt de nek het wat moeilijk te hebben. Zou ik eens moeten laten bijstellen, maar het komt er niet van :unsure:

not2secure4u

Legacy Member

not2secure4u

Legacy Member
Manu zei:
Voor 900 Euro is ze van jou. In mijn ogen belachelijk lage prijs maar goed, het is nu eenmaal slecht gesteld met de markt.

Had er een 7e snaar aan gehangen, direct. Dat is een koopje.

Recipe4hate

Legacy Member
Manu zei:
Voor 900 Euro is ze van jou. In mijn ogen belachelijk lage prijs maar goed, het is nu eenmaal slecht gesteld met de markt.

fuckerdefuck dat is helemaal niet slecht...
Gelukkig heb ik een vriendin die rationeel kan denken :p

Kapoen

Legacy Member
Soms toch rare advertenties op 2dehands.be: link

Omschrijving
Hierbij verkoop ik mijn witte Fender gitaar. Deze heb ik twee jaar
geleden via internet aangekocht maar is nooit gebruikt aangezien ik
geen gitaar kan spelen.

*knip*
Tja, vergeten gitaarvaardigheden er bij te kopen toen, tsk tsk :D

Skyscraper

Legacy Member
Sick` zei:
Veel te warm om gitaar te spelen :s

Veel te warm om gitaren te gaan testen en een uur in de auto zonder airco te zitten :/.

Aangenaam vol bezweet zitten testen als er iemand op u zit te staren. :p

Sander.

Legacy Member
Okay. Ik heb nu een gitaar van mn stiefvader's zoon te leen. Het is wel duidelijk dat als het deze wordt er zeker het een en ander aan moet gerepareerd aan worden. Ten eerste zit er een belachelijke ruis in als je de schuif van de gitaar bij het volume naar beneden hebt geschoven. Eenmaal als je hem meer naar boven haalt wordt dit minder en boven in is het weg/bijna weg. Mijn vader heeft al wel wat losgeschroefd waar het snoer naar de versterker in moest, maar hier zaten alle contactjes goed. Ten tweede doet die hendel het niet meer waar ik de naam van ben vergeten... Is dit een floyd rose brug?
En de versterker? Is dit een goede? Hij werkt volgens mij nog uitstekend.
Wat foto's:
imag0099xi.jpg

http://img806.imageshack.us/img806/188/imag0100gm.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/6779/imag0101m.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/6138/imag0102l.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/8931/imag0103t.jpg
http://img811.imageshack.us/img811/6123/imag0104uz.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/2270/imag0105ah.jpg

Wat denken jullie ervan? Zal ik dit overnemen? En zo ja, wat is een goede prijs? Zo nee, misschien gedeeltelijk (alleen versterker/gitaar)?

Nog even over het lessen: De online lessen worden niks voor mij... Nog even opgezocht en een dorpje verder heeft een elektrisch gitaar docent :) . Maar wat is een normale prijs per maand voor les? Want deze mail kreeg ik, en het is nogal prijzig...
Uiteraard geef ik ook les aan beginners. De kosten zijn tussen de 60 en 70 euro per maand. (ik moet het nieuwe tarief nog vaststellen. maar meer dan 70 euro wordt het zeker niet). Dit is voor 4 lessen van een half uur. De eerste les is gratis!

Sick`

Legacy Member
@Sander. : Dat materiaal ziet er van hieruit niet echt verzorgd uit. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar ook die vijzen van die brug volledig aangedraaid, of de brug geblokkeerd (dat doe met blok/stang in de opening achteraan, vijs dat er eens af achteraan).

Vroeger had ik 10 lessen voor 130 euro denk ik. Zou kunnen dat da maar telkens een kwartier was, weet ik niet maar zo goed. Je kan uiteraard ook een goed boek op de kop tikken.

Sander.

Legacy Member
Bedankt voor het antwoord @Sick'
Inderdaad, de gitaar ziet er niet meer echt perfect uit... De versterker? Is dit een goede?
Zoja, wat is een goede prijs voor deze?
Edit: Net even gekeken, en ik schrok dat het nog zo'n goede was! 25 watt, dat is toch heel erg goed?

Helaas kon de persoon zelf nauwelijks wat zeggen over de gitaar & versterker, hij had er totaal geen verstand van...

Edit: Ik heb een prijsaanvraag gedaan bij jaspermuziek.nl wat het zou kosten om groot onderhoud te laten doen. Als dit erg veel is zal ik denk ik maar iets anders moeten zoeken....

Sick`

Legacy Member
Sander. zei:
Bedankt voor het antwoord @Sick'
Inderdaad, de gitaar ziet er niet meer echt perfect uit... De versterker? Is dit een goede?
Zoja, wat is een goede prijs voor deze?
Edit: Net even gekeken, en ik schrok dat het nog zo'n goede was! 25 watt, dat is toch heel erg goed?

Ik heb geen ervaring met Stagg versterkers, maar de keren ik er iets van zie is het eerder negatief dan positief. Het wattage zegt weinig over hoe goed de versterker is (eerder over hoe luid die is). Je kijkt best naar iets dat op zijn minst een 10" speaker heeft, meestal zijn dat versterkers van 20 tem 30 Watt (kijk eens naar de Roland Cube's en de Vox AD reeks).

Je kan best het materiaal dat je nu hebt zo goed mogelijk leren kennen en zien wat je er wel/niet uit krijgt, en op basis daarvan pas overwegen of je het met dit kunt doen of niet (maar vraag de prijs om over te denken, stel zelf niks voor, want pas op basis van wat ze vragen kan je oordelen of je voor die prijs beter gaat vinden of niet).

Sander.

Legacy Member
Sick` zei:
Ik heb geen ervaring met Stagg versterkers, maar de keren ik er iets van zie is het eerder negatief dan positief. Het wattage zegt weinig over hoe goed de versterker is (eerder over hoe luid die is). Je kijkt best naar iets dat op zijn minst een 10" speaker heeft, meestal zijn dat versterkers van 20 tem 30 Watt (kijk eens naar de Roland Cube's en de Vox AD reeks).

Je kan best het materiaal dat je nu hebt zo goed mogelijk leren kennen en zien wat je er wel/niet uit krijgt, en op basis daarvan pas overwegen of je het met dit kunt doen of niet (maar vraag de prijs om over te denken, stel zelf niks voor, want pas op basis van wat ze vragen kan je oordelen of je voor die prijs beter gaat vinden of niet).
Bedankt voor je antwoord :) . Ik hoop dat ik er wat aan zal hebben :) .
Het klinkt toch niet allemaal zo goed dus... Maar ik zal even kijken. Wel weet ik dat ik dit stemapparaatje totaal niet fijn vind en op zoek ben naar een andere. Op mijn weg naar een nieuwe vond ik deze: Korg GA-1 Guitar/bass tuner . Lijkt dit jullie een goede?

Kapoen

Legacy Member
Die Korg bakjes zijn in 't algemeen ok, zeker waar voor je geld. Wat is er niet fijn aan je huidige stemtoestel?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan