Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sander. zei:Mijn vraag in het goede topic:
Hallo,
Binnenkort is het dan zo ver: Mijn eerste elektrische gitaar! Maar welke? Daarbij wil ik graag jullie hulp bij inschakelen. Ik zoek dus een beginnersgitaar. Mijn maximum budget is 300,= (incl. versterker). Mijn plaatselijke muziekwinkel heeft mij de LAG Imperator 66 & LAG Arkane 66. De Arkane vind ik persoonlijk heel erg mooi, maar is de kwaliteit wel goed? Zo niet, hebben jullie dan nog gitaren in gedachten die goed zouden kunnen zijn? De bedoeling is voor de rock-genre.
Sander
Net is gezegd dat er op beide gitaren een floyd rose-type brug op zit. Is dit nadelig? En wat doet dit?
). Gaande van mooi clean geluid met beetje galm voor akkoorden, klassiekere stukken tot vette distortion voor de meer rock/metal nummers.Heel erg bedankt. Ik zal eens kijken op marktplaats.sh0s zei:Een goedkope tremelo brug zorgt voor moeilijker stemmen van de gitaar en vooral moeilijker om in stemming te blijven. Ik zou toch ook een gitaar met vaste brug aanraden. Zoeen tremelo heb je in het begin toch niet nodig. En wanneer je na enkele jaren al wat kan spelen zul je met plezier meer geven voor een gitaar met een deftig tremelo systeem.
Maar kijk vooral eens op 2de hands, zeker voor de versterker (daar kan je niet echt opgelegd worden denk ik). Wat ik zou aanraden: een cube, fender mustang of line6 amp. Hier heb je veel mogelijkheden (veel effecten) waardoor je al eens mee kunt "spelen" als je aan het leren bent. Met een draai aan de knop heb je plots een andere sound waardoor je vele stijlen en liedjes kan uitproberen zonder dat je extra losse pedaaltjes moeten kopen in de toekomst (=> geld uitsparen). Gaande van mooi clean geluid met beetje galm voor akkoorden, klassiekere stukken tot vette distortion voor de meer rock/metal nummers.
Sander. zei:Heel erg bedankt. Ik zal eens kijken op marktplaats.
Voor een andere gitaar, heb je een voorbeeld? Want ik kom soms echt op de onbekendste merken uit...
Edit: Ik kom erg veel op de Yamaha Pacifica uit, wat denken jullie daar over?

Recipe4hate zei:Goeie gitaren voor zijn geld. Ik denk er vaak aan om zo ééntje in huis te halen, maar dan kijk ik rond en zie ik dat ik al teveel heb
Die zitten jammer genoeg wel een beetje buiten jouw budget.
. Mooi dat het goede gitaren zijn.
). Deze is gespecialiseerd in gitaren.
.Dat lijkt me inderdaad wel een leuke set voor het geld.Sander. zei:Edit: Is dit goede prijs/kwaliteit verhouding? Lijkt me een mooie set.
Grote nono wat mij betreft, squier startersetjes vallen behoorlijk tegen qua kwaliteit.Edit 2: Ik zie op internet ook overal deze staan, is dit een goede? Al zie ik wel weer zo'n staaf eraan zitten, is dan deze ook zo'n moeilijk stembare gitaar?
Kapoen zei:Dat lijkt me inderdaad wel een leuke set voor het geld.
Grote nono wat mij betreft, squier startersetjes vallen behoorlijk tegen qua kwaliteit.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een 2e hands gitaar? Iemand buiten het forum zegt dat ik goed naar de 'nek' moet kijken of deze nog wel helemaal recht staat.
Sander. zei:Bedankt! Ik zal eens met mn ouders overleggen of ze wel 2 uur willen rijden (heen, dus 4 uur totaal) voor een gitaar... Vast wel![]()
Bedankt voor de info iedereen
Edit:
Nog een vraagje. Hier in de buurt is helaas geen muziekschool meer. Ik dacht aan online lessen, is dan gitaarles.be (beginnende rockgitaar) een goede les? Hier zijn de eerste 2 hoofdstukken te downloaden.
Of is dit prut?

Sander. zei:Bedankt! Ik zal eens met mn ouders overleggen of ze wel 2 uur willen rijden (heen, dus 4 uur totaal) voor een gitaar... Vast welWaar moet ik op letten bij het kopen van een 2e hands gitaar? Iemand buiten het forum zegt dat ik goed naar de 'nek' moet kijken of deze nog wel helemaal recht staat.
Bedankt voor de info iedereen
Edit:
Nog een vraagje. Hier in de buurt is helaas geen muziekschool meer. Ik dacht aan online lessen, is dan gitaarles.be (beginnende rockgitaar) een goede les? Hier zijn de eerste 2 hoofdstukken te downloaden.
Of is dit prut?

Recipe4hate zei:Voor je erheen gaat, denk wel dat die ook met Floyd Rose systeem is hé![]()
Kan zeker goed zijn, maar prijs/kwaliteit zijn er soms wel betere te vinden.Sander. zei:Is het merk Fender goed? Want dan ga ik gewoon even naar Jasper Muziekshop, want daar heeft hij die veel staan (staat op de website).
Bedankt voor de info, zal zeker helpen bij de zoektochtStierkoe zei:Kan zeker goed zijn, maar prijs/kwaliteit zijn er soms wel betere te vinden.
Even ter info: Fender is één van de allergrootste merken van elektrische gitaren. De Telecaster en Stratocaster die Leo Fender ontworpen heeft is tot op de dag van vandaag de basis van een groot deel van de elektrische gitaren. De andere écht grote speler is Gibson met zijn gitaren Les Paul, SG en dergelijke. Bijna alle solid body elektrische gitaren zijn "klonen" van de gitaren die ik hier vermeld. Vooral de Stratocaster en Les Paul zijn oneindig vaak gekopieerd.
.Ik zat zelf ook al wel wat 2e hands te kijken jaStierkoe zei:Met een beperkt budget (<= €300) komen deze gitaren eigenlijk niet echt in aanmerking. De prijzen beginnen ongeveer vanaf €450 (Mexicaanse Fender). Met wat geluk vind je 2dehands nog wel iets betaalbaar. Je kan wel eens kijken bij hun dochterbedrijven, Squier en Epiphone voor respectievelijk Fender en Gibson. Zij maken meer betaalbare gitaren, maar prijs/kwaliteit ga je bij de concurrentie zeker iets gelijkaardig of beter kunnen vinden.
. Nieuw zijn ze idd wel duur... Stierkoe zei:Die Yamaha heeft inderdaad een Floyd Rose brug. Dat zou ik afraden om te kopen als beginner. Maar die LAG gitaren die je vermelde hebben volgens mij geen Floyd Rose hoor, zegt de verkoper dat? De LAG Imperator 66 met vaste brug (volgens google) lijkt me een veilige keuze voor een beginner.
.Sander. zei:Dinsdag krijg ik een gitaar te leen:applause: (met versterker)! Geen idee of het een goede is, maar mn stiefvaders zoon bleek een gitaar te hebben waar hij niks meer mee deed. Ik mag hem lenen, en als hij me bevalt mag ik hem overkopen. één onderdeel doet het alleen niet meer. Er zit namelijk zo'n 'staaf' aan, die maakt toch die lange klanken? Die vind ik normaal gesproken echt wonderlijk mooi, dus als het deze gitaar wordt (voor een mooi prijsje) wil ik dat eigenlijk wel laten repareren. Maar eerst maar eens kijken wat voor één het is.
Recipe4hate zei:Bedoel je dit? http://www.aampselectricguitarstore.com/images/allparts_wilkinson_vsg_vintage_trem.jpg
Hiermee kan je je snaren lichtjes 'lossen' of 'strekken' tijdens het spelen, wat zorgt voor een whammy-effect. Echter, dit zorgt er ook voor dat je gitaar heel snel ontstemt, zeker bij goedkopere modellen.
Als beginner (ja sorry dat we hier nogmaals over beginnen, maar je moet kunnen wandelen voor je leert lopen) zou ik me hier niet teveel op focussen.
. Maar ik zal wel kijken wat ik krijg, want ik weet überhaubt niet wat ik krijg... Misschien is het niet eens een beginners gitaar... Ik zie het dinsdag/donderdag
.Kapoen zei:Bekijk deze website ook al eens voor je begint met spelen, veruit de beste website om te leren spelen: justinguitar.com
Ehm, heb je de site al eens bekeken? Deze site staat boordevol informatie voor ongeveer elk type gitaar. Daarbij maakt het initieel niet uit met welk instrument je begint, akoestische vaardigheden zijn perfect over te dragen op je elektrische gitaar.Sander. zei:Dit is toch voor akoestische gitaar? En ik zoek eigenlijk echt iets Nederlands/Vlaams...