Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kapoen

Legacy Member
Boa gewoon een ingeving :ironic:
Wel ene met zijstreep vragen eh :D

'k ben blij voor u dat het eindelijk zover is, dat moet fijn zijn zo'n 'eigen smaak'
instrument mogen bespelen :)

Sick`

Legacy Member
TsD zei:
Zit trouwens ook met een probleem met mijn aanslag. Ge hoort mij altijd aanslaan precies, en vooral bij tremolo-picking op sneller tempo is het niet te doen. Precies of je de pick continue hoort "tikken" of "schuren" tegen de snaren. Met dat kun je het wat vergelijken. Vooral op rappe tempo's. Zou dit kunnen zijn omdat ik meer uit de pols moet spelen? Ik hou men pick ook altijd wat schuin voor minder weerstand te hebben, maar dit is normaal dacht ik?

Je mag daar niet op letten, ik kan er zelf ook zot van worden :D

(en als je er echt niet meer tegenkan kan je met een compressor je attack weghalen :D).

Recipe4hate

Legacy Member
Dit schatje besteld. Hopelijk doet de transportfirma een beetje voorzichtig...

Pariah

Legacy Member
vraagske: er is een hoekske van da wit stuk waar je u snaren in ligt kapot op mijn acoustische gitaar. hierdoor klinkt mijn kleine e niet goed. kan ik zo een nieuw stuk zomaar in de muziekwinkel kopen en met wat lijm er zelf opplakken? of hangt da supergoe vast :unsure:?

Sick`

Legacy Member
Pariah zei:
vraagske: er is een hoekske van da wit stuk waar je u snaren in ligt kapot op mijn acoustische gitaar. hierdoor klinkt mijn kleine e niet goed. kan ik zo een nieuw stuk zomaar in de muziekwinkel kopen en met wat lijm er zelf opplakken? of hangt da supergoe vast :unsure:?

Ist de brug, of ist de kam? Een brug kan je makkelijk zelf en verkopen ze meestal wel.

Pariah

Legacy Member
Het is de brug. Op ebay kost het alleszins niet superveel. Kweet enkel niet hoe stevig dat daar opgelijmd zit. Morgen eens zien.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Tjee

Legacy Member
Ik zou mij graag een Epiphone Les Paul Standard Plustop kopen, waar kan ik dit het best doen om de laagste prijs te bekomen?
Keymusic, Thomann, of een alternatief?

Regio: Gent

langun

Legacy Member
Ik ging zeggen dat beiden wel gelijk zouden zijn, maar Thomann is blijkbaar 70 euro goedkoper op de Translucent Amber, Cherry Sunburst en Honeyburst...

mdgf

Legacy Member
Ik zou in elk geval de keymusic binnenstappen in Gent en al hun goedkope les pauls testen, want ik was zelf ook op zoek naar een LP (copy) en heb ze toen ook allemaal bekeken en er zat toch echt wel redelijk wat verschil op, 1 was gewoon niks waard (enorme fretbuzz met actie op het hoogst, knoppen zaten niet goed vast).

En ga ook naar de soundfactory (ligt op 5 minuten stappen van de keymusic) en test hun Vintage V100's, uiteindelijk ben ik met zo één vertrokken. Betere stockpickups en speelde beter (ik haat de nek van die epiphones, maar vraag me niet waarom) voor een lagere prijs (indien plustop, plaintop is gelijk geprijsd).

Yenneman

Legacy Member
Voila, het kriebelde al een tijdje om een nieuwe, degelijke bas te kopen, en ik heb dan maar toegegeven aan het verlangen.

Ibanez SR700 Am :love:

mhpmoi.jpg


2vdma02.jpg

Kapoen

Legacy Member
Over bassen gesproken, wat is in feite het verschil tussen een j-bass en p-bass? Ik zie deze termen vaak opduiken, maar ik ken rien de knots van bassen :D

not2secure4u

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Deal!

zou die trouwens stevig genoeg zijn om mijn laptop op te zetten?

U vraag is of de Eleven Rack stevig genoeg is om u laptop op te zetten ? Ja hoor.

Recipe4hate

Legacy Member
Ik was aan het twijfelen om er een 4u rack bij te nemen, maar dan staat mijn laptop plots heel erg hoog.

not2secure4u

Legacy Member
En als ge nen 2u neemt ? Of ge timmert nen 2u stand in elkaar uit hout waar ge u laptop permanent opzet ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan