Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kapoen

Legacy Member
Aangezien ik binnenkort ga verhuizen en mijn gitaren in de living ga zetten ben ik op zoek naar een schoon rekske, maar ik zou er graag één hebben met wieltjes onder indien mogelijk.

Alleen hebben de meeste modellen die ik tot nu toe gezien heb geen wielen... dus iemand een idee per toeval? :)

Recipe4hate

Legacy Member
Ik denk ni da dergelijke modellen met wielen bestaan. Toch nog nooit gezien, tbh.
Hou er rekening mee dat zo'n rek veel meer ruimte in neem dan je denkt. Ik had het vroeger ook, maar nu staan ze allemaal gewoon in hun koffer.

Waarom niet aan de muur hangen?

Tonerider

Legacy Member
die wieltjes kan je kopen in de gamma.
ofwel zet je de wieltjes onder een plank en daarop je rek
ofwel boor je een paar gaatjes in je rek en monteer je je wieltjes rechtstreeks.

Kapoen

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Waarom niet aan de muur hangen?
Te weinig ruimte voor vrees ik, de tweede slaapkamer/bureau is al volledig ingepalmd en daarnaast zou ik graag mijn instrumenten integreren in de living.

Sdc zei:
die wieltjes kan je kopen in de gamma.
ofwel zet je de wieltjes onder een plank en daarop je rek
ofwel boor je een paar gaatjes in je rek en monteer je je wieltjes rechtstreeks.
Ja ik was ook al in die richting aan 't denken.

De wieltjes wil ik gewoon voor praktische redenen in feite, om heel de winkel
te kunnen verplaatsen als ik moet kuisen.

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Ik denk ni da dergelijke modellen met wielen bestaan. Toch nog nooit gezien, tbh.
Hou er rekening mee dat zo'n rek veel meer ruimte in neem dan je denkt. Ik had het vroeger ook, maar nu staan ze allemaal gewoon in hun koffer.

Waarom niet aan de muur hangen?

Ne rek neemt toch echt wel minder ruimte in dan koffers ze :p

Redhunter

Legacy Member
Rek met wieltjes lijkt mij niet echt handig tenzij er een soort van blokeersysteem opstaat zodat het hele boeltje niet verrolt als ge het niet wilt.

Ik zou da gewoon verschuiven als ge daar moet kuisen.

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
En wat doe je dan met de koffers van de gitaren?

Gewoon ergens in een kast of een rommelhoekske (wie heeft het nie), bergplek, op een kast,...

Recipe4hate

Legacy Member
^ daar kan je dan ook gerust je gitaren in doen hé :)
Nog altijd minder ruimte dan een rek.

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
^ daar kan je dan ook gerust je gitaren in doen hé :)
Nog altijd minder ruimte dan een rek.

Goh ja, een gitaar mag toch altijd wat geshowcased worden eh.

Sick`

Legacy Member
NPD! Maxon CP101 compressor :D

Wel een heel subtiel effectje, maar meer hoeft dat niet te zijn. In zowat heel de range kuist hij de clean sound op. En de sustain voor 12h kuist je distorted sound op, vanaf je voorbij 12h kan het toch eerder de andere richting opgaan.

Enige nadeel is dat ie niet geschikt is voor humbuckers. Je kan hem gebruiken, maar dan wel voor een distortion pedaal. De pedaal begint te clippen vanaf je een chord wat harder aanslaat. Met mijn strat geen enkel probleem though.

Geen idee hoe stil een comp moet zijn, maar hoewel velen zeggen dat het eentje van de stilste is omwille dat ie optisch is, heeft ie toch hoorbaar wat extra noise (vooral in combinatie met een drive pedaal).

Stierkoe

Legacy Member
Sick` zei:
NPD! Maxon CP101 compressor :D

Wel een heel subtiel effectje, maar meer hoeft dat niet te zijn. In zowat heel de range kuist hij de clean sound op. En de sustain voor 12h kuist je distorted sound op, vanaf je voorbij 12h kan het toch eerder de andere richting opgaan.

Enige nadeel is dat ie niet geschikt is voor humbuckers. Je kan hem gebruiken, maar dan wel voor een distortion pedaal. De pedaal begint te clippen vanaf je een chord wat harder aanslaat. Met mijn strat geen enkel probleem though.

Geen idee hoe stil een comp moet zijn, maar hoewel velen zeggen dat het eentje van de stilste is omwille dat ie optisch is, heeft ie toch hoorbaar wat extra noise (vooral in combinatie met een drive pedaal).
Congrats :)

Over die noise kwestie. Dat heb je met elke compressor me dunkt, omdat het de amplitude van ruis versterkt en uw drive kan daar niet mee om (denk ik toch, ben nu ook geen expert in de materie). Wissel die pedalen eens van plaats om en dat probleem gaat 99% zeker weg zijn. Of je een goede sound zal bekomen is een andere vraag :p. Zet die compressor voor de lol eens voor een fuzz in uw chain. Als die fuzz nogal gevoelig voor zijn input is zoals een fuzz face komt daar een oorverdovend geluid uit :D (geen aanrader :unsure:).

Dat probleem met clippen als je een akkoord hard speelt met een humbucker heb ik trouwens ook met mijn zelfbouw compressor (orange squeezer).. bummer :( .. vooral omdat er ook een humbucker op mijn strat zit :sad:

Kapoen

Legacy Member
Carrion zei:
Goh ja, een gitaar mag toch altijd wat geshowcased worden eh.

Dat is mijn bedoeling uiteindelijk, showcasing en altijd mijn gitaren binnen handbereik hebben. Voor de kist en rugzakken heb ik een andere plaats.

*edit* nu denk ik net aan iets, de staander/rek komt in de buurt van het raam te staan normaal gezien. Is direct zonlicht schadelijk voor de instrumenten, of moet ik alleen letten op de temperatuur?

langun

Legacy Member

Kapoen

Legacy Member
3 gitaren voor de moment (2 akoestisch en 1 elektrisch)

Die kerstboom rekskes zien er idd schoon uit, dat valt te overwegen. Merci voor de tip :)

Carrion

Legacy Member
Hehe, pedalcase eindelijk eens opgekuist, terug fatsoenlijk vast geplakt, ziet er een pak beter uit nu se.

En meh, nu heb ik voor een zeldzame keer m'n versterker thuis ter beschikking, heb ik hier geen enkele gitaar liggen :sad:

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Hehe, pedalcase eindelijk eens opgekuist, terug fatsoenlijk vast geplakt, ziet er een pak beter uit nu se.

En meh, nu heb ik voor een zeldzame keer m'n versterker thuis ter beschikking, heb ik hier geen enkele gitaar liggen :sad:

Hoe doe je dat!? :unsure:
Altijd een backup hebben :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan