Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skyscraper

Legacy Member
Ik ben eigenlijk nog altijd content van mijn echoheadje dat ik hier van iemand overkocht geloof ik. Was cheap & doet wat 't moet doen.. :)

Objector

Legacy Member
Iemand toevallig interesse in een EHX LPB-1 of een POD 2.0? Mogen allebei voor een prikje weg, staan hier toch maar in de weg te staan. Ruilen is ook zeker mogelijk.

Sick`

Legacy Member
Allez, kben vandaag uiteindelijk dan toch op een addertje onder het gras van de Joyo Ultimate Drive gestoten! Ofweltewel slechte jacks, wiring, soldering, switch, pcb of ...

De 2de Ultimate Drive is toegekomen en ik dacht, laat ons eens vergelijken hoe consistent ze klinken, dus ik sluit ze achter elkaar aan. Ik probeer den eerste, super he. Ik probeer den 2de, dof, modderig, minder gain. Ik dacht dit kan niet he ... eens van plaats wisselen. Nu is die andere ineens den doffe :wtf: Ik vervang die Xotic kabel tussen die 2 door een Lava cable: still the same. Ik probeer eens met een buffer er voor: still the same. Een buffer er achter: still the same. Gitaar en buffer alleen vergeleken met gitaar, buffer en ultimate drive in bypass: doffer. De Joyo in bypass is dus duidelijk een tone-killer.

desolation

Legacy Member
Sick` zei:
Regel #1 in succesvol zaken doen op 2dehands/ebay/...: KOOP NOOIT VAN WALEN! :D

Verkoop ook nooit aan engelsmannen blijkbaar

Kerel wou mijn Duesenberg 49er kopen voor 1049EUR, wat ne spotprijs voor die nieuwe gitaar is gezien de *kuch* vlotte levering *kuch* van een duesenberg dezer dagen.
Heeft zelfs gebeld en al om te vragen of ik kon shippen in een koffer, en wat het ging kosten. Ik vraag shipping na, stel alles netjes op en stuur het door.

En dan komt het... ineens was zijn moeder ziek, en kon hij de 60EUR shipping niet meer betalen. De gitaar ging hij meteen storten, maar de verzendkosten en de case pas volgende maand. Ik stel voor om het 50/50 te doen. Dus hij stort nu 50% voorschot, en volgende maand de rest en dan stuur ik op. 3 dagen niks gehoord, en dan gewoon ne mail "cancel order plz."

Sick`

Legacy Member
Das gelijk dat familiale problemen telkens DE uitvlucht is voor Amerikanen.
Maar ook nog een goeie: I've been robbed at gunpoint (SoulSonic FX).

Stierkoe

Legacy Member
Sick` zei:
Allez, kben vandaag uiteindelijk dan toch op een addertje onder het gras van de Joyo Ultimate Drive gestoten! Ofweltewel slechte jacks, wiring, soldering, switch, pcb of ...

De 2de Ultimate Drive is toegekomen en ik dacht, laat ons eens vergelijken hoe consistent ze klinken, dus ik sluit ze achter elkaar aan. Ik probeer den eerste, super he. Ik probeer den 2de, dof, modderig, minder gain. Ik dacht dit kan niet he ... eens van plaats wisselen. Nu is die andere ineens den doffe :wtf: Ik vervang die Xotic kabel tussen die 2 door een Lava cable: still the same. Ik probeer eens met een buffer er voor: still the same. Een buffer er achter: still the same. Gitaar en buffer alleen vergeleken met gitaar, buffer en ultimate drive in bypass: doffer. De Joyo in bypass is dus duidelijk een tone-killer.
Idd toch wel een serieus addertje. Geen true bypass dus op die Joyo.

Hayrus zei:
Ik schik hem wel te verkopen, maar niet nu onmiddellijk. Zal voor ergens na de examens zijn, februari ofzo. Ik pm je dan wel :)
Bedankt maar we hebben ondertussen al een andere gekocht. Tis voor m'n pa eigenlijk, maar ik moet me serieus inhouden om er niet zelf op te spelen :D

Sick`

Legacy Member
Stierkoe zei:
Idd toch wel een serieus addertje. Geen true bypass dus op die Joyo.

Waarschijnlijk wel true bypass, maar is er iig iets van mindere kwaliteit, misschien had die supplier net een batch met slechtere switches gekregen. Nu begin ik ze wel te zien viegen op den duur, nu is het persies of de eerste pedaal in de chain klinkt beter als ik er een 2de joyo in bypass achter plaats :D Er is wel duidelijk iets gaande, maar ik begin het hoe langer hoe minder te horen persies. Misschien hoe meer ik die pedalen schakel hoe beter het word? Of hoe meer ik ze plug/unplug? Kword er zot van :D

langun

Legacy Member
Toekomstgericht, het leek me altijd wel een cool instrument, en doordat de bassist alweer de spelbreker is geweest in het vormen van een band ga ik het eens proberen. Dat gaat natuurlijk tijd vergen om het te leren, moest er ondertussen een bassist op de proppen komen doe ik verder met gitaar en heb ik er een hobby bij :D

De bas komt morgen of volgende week toe ^^

Schaamteloze reclame:
http://soundcloud.com/langun/the-uninvited-gibsy-blood-demo
http://soundcloud.com/langun/the-uninvited-thin-line-blues

Thin line blues is wel wat saai zonder lyrics :p

*note: dat is allemaal de andere gitarist, hij speelt alle gitaarpartijen, de bas, en heeft de drumcomputer ingesteld. Mijn gitaarspel is van een andere orde (not in a good way ;) )

Hayrus

Legacy Member
langun zei:
Toekomstgericht, het leek me altijd wel een cool instrument, en doordat de bassist alweer de spelbreker is geweest in het vormen van een band ga ik het eens proberen. Dat gaat natuurlijk tijd vergen om het te leren, moest er ondertussen een bassist op de proppen komen doe ik verder met gitaar en heb ik er een hobby bij :D

De bas komt morgen of volgende week toe ^^

Schaamteloze reclame:
The uninvited - gipsy blood (demo instrumental) by Langun on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
The uninvited- thin line blues (demo instrumental) by Langun on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Thin line blues is wel wat saai zonder lyrics :p

*note: dat is allemaal de andere gitarist, hij speelt alle gitaarpartijen, de bas, en heeft de drumcomputer ingesteld. Mijn gitaarspel is van een andere orde (not in a good way ;) )

Geen bassist nodig? Knesselare is evt nog te doen...

Redhunter zei:
Amuseer er u mee. Bas kan geweldig leuk zijn als afwisseling.

Hier wat inspiratie.
Victor Wooten - Amazing Grace Bass Solo - YouTube

(Laat het weten als ge het kunt naspelen :unsure:)

Been there, done that :p (al zou het wel even serieus heropgefrist moeten worden).

Dit daarentegen: Michael Manring - Selene - DVD - www.candyrat.com - YouTube ziek...

Edit: "bas als afwisseling" puh :tongue:

langun

Legacy Member
Hayrus zei:
Geen bassist nodig? Knesselare is evt nog te doen...



Been there, done that :p (al zou het wel even serieus heropgefrist moeten worden).

Dit daarentegen: Michael Manring - Selene - DVD - www.candyrat.com - YouTube ziek...

Edit: "bas als afwisseling" puh :tongue:

De andere gitarist/zanger is wel van Oostende. Vroeger speelden we ook altijd in Oostende, maar de bassist en drummer waren ook van daar. Nu de bassist weg is, en de drummer weg is omdat de bassist weg is (:angry:) kan de repetitieplaats eventueel verhuizen natuurlijk.

Als je echt interesse hebt kan ik het eens bekijken?

Redhunter

Legacy Member
Hayrus zei:
Been there, done that :p (al zou het wel even serieus heropgefrist moeten worden).

Dit daarentegen: Michael Manring - Selene - DVD - www.candyrat.com - YouTube ziek...

Pics Sound or it didn't happen :p

En dat is inderdaad wel ziek. Pitchbending lijkt mij een van de moeilijkere dingen op gitaar. Alhoewel dat het ook gewoon oefening is wrsl. Kzalt ook is proberen...ooit :unsure:

Hayrus zei:
Edit: "bas als afwisseling" puh :tongue:

Ge zijt gitarist of ge zijt het niet he :p

bartol

Legacy Member
Hey,

2 vraagjes,
Is het mogelijk om zonder voorkennis van notenleer gitaar te kunnen leren spelen?
Zoja wat is een goed lesboek en een goede beginnersgitaar om op jezelf het onder de knie te krijgen mits aanvulling van enkele lessen?

Greets

Stierkoe

Legacy Member
bartol zei:
Hey,

2 vraagjes,
Is het mogelijk om zonder voorkennis van notenleer gitaar te kunnen leren spelen?
Zoja wat is een goed lesboek en een goede beginnersgitaar om op jezelf het onder de knie te krijgen mits aanvulling van enkele lessen?

Greets
Je hebt geen voorkennis notenleer nodig.

Ik weet niet of een boek zo'n goed idee is om techniek uit te leren. Tis waarschijnlijk beter dat je ook ziet (en hoort) hoe het moet: lessen dus of video's. Op internet is er ook zeer veel te vinden. justinguitar.com is hier al vaak aangeraden geweest.

Zoek je een een klassieke (spaanse) gitaar om mee te beginnen of een elektrische of akoestische? Over het algemeen krijg je zoveel kwaliteit als waarvoor je betaald. Als je een goedkope kit koopt van €100 is dat waarschijnlijk goed genoeg om mee te beginnen maar dan ga je snel iets beters willen.

bartol

Legacy Member
Stierkoe zei:
Je hebt geen voorkennis notenleer nodig.

Ik weet niet of een boek zo'n goed idee is om techniek uit te leren. Tis waarschijnlijk beter dat je ook ziet (en hoort) hoe het moet: lessen dus of video's. Op internet is er ook zeer veel te vinden. Free guitar lessons : Complete Beginners Method and loads of Blues, Jazz and rock : Learn how to play Guitar free here! is hier al vaak aangeraden geweest.

Zoek je een een klassieke (spaanse) gitaar om mee te beginnen of een elektrische of akoestische? Over het algemeen krijg je zoveel kwaliteit als waarvoor je betaald. Als je een goedkope kit koopt van €100 is dat waarschijnlijk goed genoeg om mee te beginnen maar dan ga je snel iets beters willen.

Ok bedankt voor de sites! Ik denk dat ik als beginner best begin met een klassieke gitaar. Duurt het dan lang vooraleer je echt een liedje kan spelen indien je bijvoorbeeld elke dag een uurtje oefent? Gewoon om een idee te hebben.

Redhunter

Legacy Member
bartol zei:
Ok bedankt voor de sites! Ik denk dat ik als beginner best begin met een klassieke gitaar. Duurt het dan lang vooraleer je echt een liedje kan spelen indien je bijvoorbeeld elke dag een uurtje oefent? Gewoon om een idee te hebben.

Neen. Als je echt een uur per dag oefent kan je na 6 maand waarschijnlijk al een groot deel van alle popnummers aan (qua akkoorden).
Maar je gaat waarschijnlijk niet alle dagen een uur oefenen. :p

Hele simpele dingen (intro van come as you are, ...) zul je waarschijnlijk na 1-2 dagen al kunnen.

Wel niet denken dat je dingen zoals Eugene's Trick bag kan spelen na een jaar :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan