Archief - Electro/trash

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eddie

Legacy Member
Godzillaranger zei:
toch wel hoor maar het was te hard voor electro/fidget dus besloten ze om het op dubstep tempo te doen en tada enter hippe loeiharde dubstep.

fidget = out
dubstep = in

Trouwens, dubsided enzo hekelt het "label" fidget.

wa is er rauw en hard aan dubstep? ok cava die bassen zijn wel diep en aggressief ma dan kickt wobble toch de ass van dubstep zogezegd want das ook me diepe bassen en is 4/4 beats terwijl dubstep meestal maar 2/4 beats is. En snelheid is denk ik wel een vereiste voor hardheid.
Vanaf da ge sneller gaat heeft dubstep geen kans :)
En dan nog, Proxy en D.I.M. kunnen nog nie zo een track kapot laten scheuren als waters of nazareth, alle andere nr's van Justice kunnen ze wel af maar die heb ik toch nie weten overtreffen. Of mss dan de Erol Alkan Remix :)

Bexorcist

Legacy Member
Waarom heet deze topic in godsnaam ELEKTRO? de meeste artiesten en stijlen die jullie vernoemen zijn verre van elektro. Trash is mss ook een betere benaming :D Of heet die onnozele figet style tegenwoordig ook al elektrotrash. Bij elektro(trash) denk ik aan antony rother, kraftwerk, afrika bambataa, aux 88, DJ hell, mantronoix, dopplereffect, little computer people en dergelijke. De meeste van die fidget-schijt klinkt me allemaal veel te simpel & snel-snel ineengeflanst. Neem nu crookers? Als ik aan het kakken ben, produce ik betere en minder saaie geluidjes dan die 'trendy bij de gemiddelde 16jarige'-fuckers :D

slimfit

Legacy Member
eddie zei:
wa is er rauw en hard aan dubstep? ok cava die bassen zijn wel diep en aggressief ma dan kickt wobble toch de ass van dubstep zogezegd want das ook me diepe bassen en is 4/4 beats terwijl dubstep meestal maar 2/4 beats is. En snelheid is denk ik wel een vereiste voor hardheid.
Vanaf da ge sneller gaat heeft dubstep geen kans :)
En dan nog, Proxy en D.I.M. kunnen nog nie zo een track kapot laten scheuren als waters of nazareth, alle andere nr's van Justice kunnen ze wel af maar die heb ik toch nie weten overtreffen. Of mss dan de Erol Alkan Remix :)

Met alle respect dubstep is veel sneller dan gewoon 4/4 op een 'normaal' tempo.. :)

blackman

Legacy Member
jahweh zei:
Met alle respect dubstep is veel sneller dan gewoon 4/4 op een 'normaal' tempo.. :)

Ik dacht btw dat ze Electro/Trash op 126-128 draaien, Dubstep draaien ze op 140 (en varianten).

Ritme=/Tempo!

slimfit

Legacy Member
blackman zei:
Ik dacht btw dat ze Electro/Trash op 126-128 draaien, Dubstep draaien ze op 140 (en varianten).

Ritme=/Tempo!

Yup zoiets, ik bedoelde idd het tempo :) Ritme is idd 2step

bountty

Legacy Member
Inderdaad dikke brol, alhoewel Harvard Bass voor de rest goed bezig is(/was).

sugaR

Legacy Member
Inderdaad, The toxic avenger - Rush hour (Harvard bass remix) is daar een mooi voorbeeld van. Heb da yt-filmpke van djknuckles gezien, keet ontploft daar wel lekker hard! Goeie fidget schijf = blatta & inesha - punchin'.

Mustard Pimp <3


Dr_Drew_ zei:
Serieus wa vo brol is da
Hetgeen gij voorstelt is ni veel beters.

Dj GiBBy

Legacy Member
djXeeder zei:
Heb jij die Put Your Hands On Me van Crookers al eens vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe (Zipper & Button) van SOS? Dan weet ik wel wat kiezen hoor!

Crookers worden trouwens als één van de grondleggers van fidget gezien.

ik vind ze eigenlijk wel beide goed:D

Twizt

Legacy Member
Wat een gedoe om commercialiteit zeg. Mij kan het echt niets schelen of iets nu van de grondleggers van het genre komt of niet, zolang het maar goed klinkt. Overstappen op een ander genre omdat het andere nogal commercieel wordt vind ik eerder snobbisme.

Hijack en Blatta & Inesha zijn hier atm ook wel de favorieten.

Dj GiBBy

Legacy Member
Twizt zei:
Wat een gedoe om commercialiteit zeg. Mij kan het echt niets schelen of iets nu van de grondleggers van het genre komt of niet, zolang het maar goed klinkt. Overstappen op een ander genre omdat het andere nogal commercieel wordt vind ik eerder snobbisme.

Hijack en Blatta & Inesha zijn hier atm ook wel de favorieten.

ja, kvind da ook echt..!
als je iets goed vind, vind je het gewoon goed éh :)

mtm

Legacy Member
Twizt zei:
Wat een gedoe om commercialiteit zeg. Mij kan het echt niets schelen of iets nu van de grondleggers van het genre komt of niet, zolang het maar goed klinkt. Overstappen op een ander genre omdat het andere nogal commercieel wordt vind ik eerder snobbisme.

Hijack en Blatta & Inesha zijn hier atm ook wel de favorieten.

Overstappen omwille van de lage kwaliteit, duizend in een dozijn-nummers is volkomen logisch in mijn ogen. Heeft niets te maken met snobbisme, dat woord wordt totaal uit zijn betekenis gerukt. Ik luisterde tot anderhalf jaar terug alles wat electro (en aanverwanten zoals fidget) was en heb dat jaren gedaan. Dan hoor je gewoon dat de originaliteit volledig wegkruipt.

NinjaTune

Legacy Member
Twizt zei:
Wat een gedoe om commercialiteit zeg. Mij kan het echt niets schelen of iets nu van de grondleggers van het genre komt of niet, zolang het maar goed klinkt. Overstappen op een ander genre omdat het andere nogal commercieel wordt vind ik eerder snobbisme.

Hijack en Blatta & Inesha zijn hier atm ook wel de favorieten.

Als je jaren bezig bent met een genre, en plots iedereen cool loopt te doen met het genre. Daarnaast uber cheap nummers het genre uitmelken en verkrachten, zou je voor minder kokhalzen en er afstand van nemen als liefhebber. Als je het ontdekt in de volle commerciele glorie ga je daar inderdaad minder belang aan hechten. Niks met snobbisme te maken, eerder met liefhebberij en het niet kunnen aanzien hoe je genre verkracht en uitgeperst wordt.

Twizt

Legacy Member
Dan lijkt overstappen op een ander genre me nog steeds drastisch. Als je Crookers verkrachters vindt dan luister je er toch gewoon niet naar?
Ik kan jullie volgen in de gedachte dat er tegenwoordig veel oppervlakkigere fidget en electro e.d gemaakt wordt. Maar er wordt toch ook nog goede muziek gemaakt van het genre, als je jaren met het genre bezig bent, dan keer je het toch de rug niet toe omdat er een hoop debielen zich plots gaat mengen? Die debielen switchen toch weer naar een ander genre zodra er een nieuwe hype komt.

NinjaTune

Legacy Member
Ik heb het dan ook wel niet persé in de zin van muziekluisteraar, maar eerder als deejay. Ik distantieer me graag van wat er "hot" is (het gros van de deejays evolueert nu eenmaal mee met de hypes). Ik pik nog wel enkele leuke fidget plaatjes mee, maar echt veel leuke dingen komen er echt niet meer uit. Dus dan zoek ik andere oorden op om te playlisten en te spelen, en zo kom je rap in een ander genre terecht.. Ik weet overigens ook niet echt wat "hot" is onder de debielen gezien ik die feesten niet meepik, en zo goed als nooit radio luister. Ik merk gewoon bij de releases dat er weinig leuke stuff bijzit, tot een dikke tijd terug dat wel het geval was. Daar komt het zowat op neer.

darthson92

Legacy Member

Bexorcist

Legacy Member
LexiC zei:
Als je jaren bezig bent met een genre, en plots iedereen cool loopt te doen met het genre. Daarnaast uber cheap nummers het genre uitmelken en verkrachten, zou je voor minder kokhalzen en er afstand van nemen als liefhebber. Als je het ontdekt in de volle commerciele glorie ga je daar inderdaad minder belang aan hechten. Niks met snobbisme te maken, eerder met liefhebberij en het niet kunnen aanzien hoe je genre verkracht en uitgeperst wordt.

Exactly my point!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan