Archief - Electro/trash

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NinjaTune

Legacy Member
djXeeder zei:
Heb jij die Put Your Hands On Me van Crookers al eens vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe (Zipper & Button) van SOS? Dan weet ik wel wat kiezen hoor!

Crookers worden trouwens als één van de grondleggers van fidget gezien.

Lol. "Fidget" is nog altijd afkomstig van jesse rose en dave taylor (switch dus). De eerste releases van dubsided waren supernice. Maar sinds het een hype is, is het zoals veel genres gewoon uitgemolken en verkracht. Crookers zijn echt niet de "grondleggers" van fidget. Ze zijn gewoon de commercialisatie van fidget geweest. Fidget bestaat al véél langer. En was eigenlijk een term om te lachen doordat het "energetische" house was.

REDNIK

Legacy Member
ik label het fidget als ik er menne pepermolen move op kan doen! Nee geef mij maar van die UK house/fidget w/e van producers als Hijack :drool:

D3C0Y

Legacy Member
LexiC zei:
Lol. "Fidget" is nog altijd afkomstig van jesse rose en dave taylor (switch dus). De eerste releases van dubsided waren supernice. Maar sinds het een hype is, is het zoals veel genres gewoon uitgemolken en verkracht. Crookers zijn echt niet de "grondleggers" van fidget. Ze zijn gewoon de commercialisatie van fidget geweest. Fidget bestaat al véél langer. En was eigenlijk een term om te lachen doordat het "energetische" house was.

quoted for the truth

dubsided was 1 van de beste labels vroeger voor fidget toestanden,
en heeft nog altijd enkele van mijn favoriete artiesten zoals Trevor Loveys, Jesse Rose en Herve

Tuninboy

Legacy Member
Lol, Proxy noemt zen eige Drum & Bass into the House, dus totaal niet trash & electro :p

Proxy vind ik totaal geen trash, maar ook geen electro, this ne aparte sound. =)

wie ik tegenwoordig kan pruimen is Proxy natuurlijk. Pas nog live gezien, zen liveset blijft echt een van de beteren diek ooit gehoord heb.

Boys Noize zen essential mix is echt nice, onbekende platen, vetstrak intro.En paar liedjes op zen cd die best goed zijn.

Tiga zen CD vind ik goed, vooral het laatste nummer: Love don't dance here anymore :love:

En de onbekende Polymorphic is een russische jongen die zalige sounds maakt zoals The Proxy, behoort zeker in men top 5 van ontdekkingen dit jaar. :)


Fidget vind ik maar bazaar, waar zen de echte technoplaten gebleven. :)

Tuninboy

Legacy Member
D3C0Y zei:
die zijn er nog ze, ge moet ze gewoon weten te vinden :p
Weet het, heb me voorgenomen om nog eens wat underground techno te zoeken, maar this er nie echt van gekomen de laatste weken.

mtm

Legacy Member
Hoe kunt je Crookers nu grondleggers van de fidget noemen? Gelijk LexiC zegt: Dubsided en Made To Play, die 2 labels releasen dé echte fidget. Door de bucht die allemaal werd uitgebracht onder de noemer fidget en electro ben ik zelf overgestapt naar tech house, deep house, minimal en techno. De scene is echt verbrokkeld door te veel duizend-in-een-dozijn nummers. Er kwam niets origineels meer uit.

NinjaTune

Legacy Member
Made to play zou ik zeker geen fidget noemen. Sluit veel meer aan bij tech-house, en zitten zelf ook wat meer minimalistische tracks tussen. Ik ben er alvast hard fan van, heb dan ook quasi gans het label op vinyl, net als dubsided (maar hier dan tot de laatste brol releases) liggen. Dubsided was vroeger trouwens het enige label dat fidget releasede naar mijn weten. Achja, jammer van de commercialisering van fidget, ik moet er ook niks meer van weten. Ik heb trouwens gehoord dat sound of stereo getekend heeft op dubsided? WTF! Bewijst mooi wat voor crapscene het geworden is.

De eerste releases op dubsided speel ik overigens nog altijd. Die platen blijven goed, en de meeste die de gehypete shit spelen kennen die toch niet :)

En om nog es terug te komen op crookers "grondleggers", wie zegt dat ook. Wss al die dj's die fidget dankzij de crookers zijn gaan draaien. Die kennen uiteraard de oorsprong er niet van. Dan pas hebben ze het ontdekt na knobbers wss.. Het bestaat dus al véél langer he :)

slimfit

Legacy Member
LexiC zei:
Made to play zou ik zeker geen fidget noemen. Sluit veel meer aan bij tech-house, en zitten zelf ook wat meer minimalistische tracks tussen. Ik ben er alvast hard fan van, heb dan ook quasi gans het label op vinyl, net als dubsided (maar hier dan tot de laatste brol releases) liggen. Dubsided was vroeger trouwens het enige label dat fidget releasede naar mijn weten. Achja, jammer van de commercialisering van fidget, ik moet er ook niks meer van weten. Ik heb trouwens gehoord dat sound of stereo getekend heeft op dubsided? WTF! Bewijst mooi wat voor crapscene het geworden is.

De eerste releases op dubsided speel ik overigens nog altijd. Die platen blijven goed, en de meeste die de gehypete shit spelen kennen die toch niet :)

En om nog es terug te komen op crookers "grondleggers", wie zegt dat ook. Wss al die dj's die fidget dankzij de crookers zijn gaan draaien. Die kennen uiteraard de oorsprong er niet van. Dan pas hebben ze het ontdekt na knobbers wss.. Het bestaat dus al véél langer he :)


Idd, so true ... ben ik blij dat die oude releases van dubsided 12" only zijn, want al die ongelofelijk coole fidget dj's hebben er nog nooit van gehoord.. (Induceve - Get Some Groove :love: )

alsook is Hijack ook geen pure Fidget in mijn ogen. Hij zegt zelf dat hij behoort genre van Jackin' House (wat natuurlijk allemaal relatief is). Ik vind hem zelfs de modernere/hardere versie van DJ sneak ... :)

(Grappig dat topicstarter Modek als referentie opgeeft :p)

btw voor iedereen die wat hardere trash platen wil: check concrete op Devnik sur MySpace Music - Ecoute gratuite de MP3, Photos et clips vidéos ;)

Godzillaranger

Legacy Member
eddie zei:
denk eigenlijk da nog niemand de rauwheid van waters of nazareth heeft kunnen beaten e?

toch wel hoor maar het was te hard voor electro/fidget dus besloten ze om het op dubstep tempo te doen en tada enter hippe loeiharde dubstep.

fidget = out
dubstep = in

Trouwens, dubsided enzo hekelt het "label" fidget.

NinjaTune

Legacy Member
Ja tuurlijk, met al diene brol zou ik ook niet zo gelabelt willen worden. Maar in sé is het wél fidget.

En dubstep is al geruime tijd superpopulair. Hier kun je al vele maanden niet meer om de dubstepaffiches, en iedere doorsnee kermis-electrodj speelt het. Ook jammer voor het genre en de echte liefhebbers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan