Archief - dj

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kisthechef

Legacy Member
Ge kunt de techniek leren met q-music muziek é.

Niemand heeft op 12 jaar een goede muzieksmaak.

Psyt3k

Legacy Member
huib zei:
ik wil graag dj worden ik ben nog maar jong(12) maar ik wil graag dj worden:D
ik wou graag deze kopen;)

1x zeer professionele dubbele cd speler met pitch control.
Ingebouwde mengtafel met toonregeling.Aansluit mogelijkheden voor koptelefoon en microfoon.
2x Externe extra ingang voor bv laptop/mp3 speler extra cd speler enzv..
Loop in out, pitch control, crossfader auto start, Cue enzv.


1x professionele luchtgekoelde versterker van 2x 125W vermogen.
Voorzien van inschakel vertraging.
Meer dan voldoende vermogen voor de 2x 300W speakers die bij deze set zitten. ( uitbreiding voor aansluiting van nog 2 speakers mogelijk)

2x boxen van 300W voorzien van 8 inch. woofer en high quality tweeters:


2x professionele speaker kabel speakon naar jack, 3 meter per kabel.
merken zijn
Cd speler is US blaster
Versterker US blaster
Kabels ook US blaster
Boxen High quality

is dit wat voor mij ?
Dit heb je precies gekopieerd uit een boekske. Al die koelingen en "high quality" beschrijvingen zijn geen dingen waar je je moet op concentreren. Wat ik een beginnende dj kan aanraden:
1) Kies een degelijk merk (Pioneer, Numark, Philips, Stanton...), dan zijn al die dingen zowiso "high quality" en "professioneel". Van US Blaster heb ik nog nooit gehoord eigenlyk.
2) Kies dan iets naargelang jouw budget. Om te beginnen moet je met zo'n 1200€ toekomen. Hoe ik dit geld zou verdelen:
- belangrijkste zijn de cd-spelers: zeker zo'n 500 - 600€ voor over houden. Het is belangrijk dat je een zo nauwkeurig mogelijke direct play hebt (dat je nummer zo snel mogelijk begint te spelen wanneer je op play duwt). Ik zou Pioneer aanraden en zou voor 2 enkele cd-spelers gaan. De CDJ-reeks is ideaal.
- dan het mengpaneel: als je met 2 cd-spelers gaat mixen, heb je ook maar 2 kanalen (faders) nodig. Je kan ook voor 3 kanalen gaan om nog iets extra aan te sluiten. Vanaf zo'n 300€ zal je wel al iets degelijks hebben.
- daarna kijken voor versterker en boxen. Het voornaamste is dat de versterker en boxen goed op elkaar zijn afgestemd en hiervoor moet je niet enkel kijken naar hun Wattage. Beter door een kenner laten samenstellen. Je kan hierin zoveel geld stoppen als je wil, maar ga vooral voor helder geluid ipv volume en plaats de boxen op een goede plaats in de ruimte. Om te beginnen kan je hieraan €300 - €400 geven en dan later overschakelen naar beter geluid. Je kan zelfs beter voor monitors gaan, maar kweet niet hoeveel zoiets kost to be honest.
- hoofdtelefoon: ik raad Sennheiser aan, zelfs al vanaf 50€ heb je daar een zeer helder geluid voor.

ChrisRiley

Legacy Member
Pioneer CD-spelers aanraden voor een beginner van 12 jaar? Sterk.

Psyt3k

Legacy Member
ChrisRiley zei:
Pioneer CD-spelers aanraden voor een beginner van 12 jaar? Sterk.
het is toch de bedoeling dat die dingen lang genoeg meegaan en nauwkeurig genoeg zijn om ermee te blijven doordoen he?

deathsythe

Legacy Member
mengpaneel;
Reloop RMX-20 Blackfire 2+1 channel DJ mixer > Geluid > Mixers > Compacte Mixers €150
cd spelers;
varieert zowat, meeste zijn oem spelers dus zijn ongeveer wat zelfde kwaliteit, ik had een goedkope reloop dubbelaar en daar had ik niet veel op aan te merken, juist dat de startsnelheid varieert.
voorbeeldje,
JB-Systems CD-570 Black, double CD-player + pitch + jog/dial > Geluid > CD/mp3CD Spelers > Dubbel € 214

van geluid weet ik niets, maar jbsystems en dap zijn daar vrij goed in (prijs / beginner)
en moet je ook geen headphone hebben?


Psyt3k zei:
het is toch de bedoeling dat die dingen lang genoeg meegaan en nauwkeurig genoeg zijn om ermee te blijven doordoen he?

ja maar met 500 eur komt hij nog niet toe voor 1 cdjke :')
tenzij voor een cdj 200, die zijn 510 bij new line precies :)

en pio's zijn overkill voor thuis lol, neem dan denon's s 1200 (of iets in die aard) of reloop's rmp's

NinjaTune

Legacy Member
ChrisRiley zei:
Pioneer CD-spelers aanraden voor een beginner van 12 jaar? Sterk.

Inderdaad, het heeft idd geen zin hem direct pro-materiaal aan te raden. Ik denk dat een instapsetje van JB-Systems zeker voldoet.


Progrezz zei:
Ik kan me niet inbeelden dat de muzikale kennis en smaak van een 12-jarige veel verder gaat dan wat hij hoort op q-music. Maar bewijs vooral mijn ongelijk!!

kisthechef zei:
Ge kunt de techniek leren met q-music muziek é.

Niemand heeft op 12 jaar een goede muzieksmaak.

Inderdaad, z'n muzieksmaak zal heus evolueren, en dan nog, wat is er nu fout moest deze knul commerciele muziek leuk vinden. Niet iedereen vind progressieve muziek de bom. Als hij er maar plezier aan beleefd. Want daar gaat het toch om?

Je zou er trouwens nog van verschieten. Brugge heeft een 13 jarige vinyl-deejay die de betere minimal en tech-house draait op locatie, waar nog vele dj's een puntje kunnen aan zuigen.

Progrezz zei:
Wat is er in de tussentijd toch gebeurt?? :D :D

Je vooropgestelde forumcursus nederlands zal alvast niet van jou moeten komen ;)

deathsythe zei:
mengpaneel;

van geluid weet ik niets, maar jbsystems en dap zijn daar vrij goed in (prijs / beginner)

JB zou voor hem idd moeten volstaan. Ik zou hem wel eerder table-tops aanraden dan een dubbele cd-speler.

Desperatozz

Legacy Member
Hoe dan ook ben ik er van overtuigd dat een muzikale passie voor draaien of producen ook op 12 jarige leeftijd kan beginnen. Ook al is dat niet (helemaal) binnen het genre dat je wilt draaien als je 20 zal zijn.

Ik ben er ook van overtuigd dat een beginnersmerk zoals JB Systems volstaat. Nieuw of zelfs 2de hands. Het eerste mengpaneel dat ik zelf gebruikte was een geleend mixerke van 15 jaar oud waar de helft niet van werkte. Het draait 'm om het plezier dat je eraan hebt, niet de prijs of de talloze mogelijkheden.

Ik zie trouwens dat de topicstarter uit Budel komt. Dan ben je sowieso snel tot in de Feedback in eindhoven om eens wat spullen te bekijken met ma of pa. Als je liever richting belgisch Limburg gaat, raad ik je aan om eens bij de sound-station te hasselt te rijden. (en zeg tegen uw mama dat ze in hasselt ook voor haar zelf goed kan winkelen, dat stimuleert :p)

Progrezz

Legacy Member
LexiC zei:
Je vooropgestelde forumcursus nederlands zal alvast niet van jou moeten komen ;)

Ik kan niet volgen. Was er iets verkeerd aan die zin? Daarbij maakt iedereen met vlug zijn wel eens een dt-foutje of blablabla, maar niet om de seconde. Daarbij snapte je men punt wel want jouw posts zijn meteen ook een stuk meer "algemeen Nederlands" geworden.

aXl_

Legacy Member
Progrezz zei:
Ik kan niet volgen. Was er iets verkeerd aan die zin? Daarbij maakt iedereen met vlug zijn wel eens een dt-foutje of blablabla, maar niet om de seconde. Daarbij snapte je men punt wel want jouw posts zijn meteen ook een stuk meer "algemeen Nederlands" geworden.

gebeurd, voltooid deelwoord, d ipv t. Voor de rest is er niets mis met de zin ^^

PsYchO.p2

Legacy Member
LexiC zei:
Niet iedereen vind progressieve muziek de bom.

Je vooropgestelde forumcursus nederlands zal alvast niet van jou moeten komen ;)
:p
pioneer is idd zware overkill, ik zou die 13 jarige bruggeling wel eens willen zien draaien :p

Stimpy

Legacy Member
manman wat een advies lees ik hier toch. 't is ne 12 jarige, raad hem cdj's aan anders..

Koop u dit maar :) numark is goed spul voor het budget. JB is kwa speakers in de budgetreeks ook wel "ok" (naar zijn prijs).

CD spelers:
Numark CDN-22MK4 Semi professionele CD-speler (Actie) > Geluid > CD/mp3CD Spelers > Dubbel (209)
Mixer:
Numark DM-1050 2 fader DJ mixer > Geluid > Mixers > Compacte Mixers (85)
Versterker:
JB-Systems VX-400 Versterker, 2 x 200W RMS/4Ohm > Geluid > Versterkers (176)
Luidsprekers:
JB-Systems TSX-12 Trapeziodal cabinet : 12" + dynamic tweeter > Geluid > Luidsprekers > Hobby/Budget (85x2)

(Nog een paar kabelkes niet vergeten, zelf wat zoeken)

Uitstekend voor een 12 jarige.
Totaalprijs: +-650 euro

zoek zo wat 2dehands bij elkaar

jb system vx 400 - Te koop op 2dehands.be
bied daar 120 op

Hier 100 op bieden:
2 tsx 12 luidsprekers - Te koop op 2dehands.be

Direct kopen voor 100:
numark cdn 22 mk4 - Te koop op 2dehands.be

en nog een mixerke, desnoods nieuw want die cheape mixerkes zijn meestal nimeer zo goed 2dehands.

voor 350-450 ofzo zijt ge dan gesteld, veel beter dan die brol in uw openingspost :-)
En dan hebt ge alles om de basis van het mixen te leren.

gunnie

Legacy Member
:rofl: naar die pioneer spullen :rofl:

gewoon ne simpele dubbele cd van JB systems pakken voor net over de 200€, simpele mixer erbij, koptelefoon en een pc speaker setje. dat zal al genoeg zijn voor thuis ;)

NinjaTune

Legacy Member
Progrezz zei:
Ik kan niet volgen. Was er iets verkeerd aan die zin? Daarbij maakt iedereen met vlug zijn wel eens een dt-foutje of blablabla, maar niet om de seconde. Daarbij snapte je men punt wel want jouw posts zijn meteen ook een stuk meer "algemeen Nederlands" geworden.

Kwou er maar op wijzen dat het geen steek houdt anderen te betichten van dingen waar je op een gelijke wijze gebreken aan hebt. Mijn posts zijn al altijd in een gelijke lijn geweest, enkel was die éne ook vlug getypt. Door het feit dat ik op andere fora met regio-genoten west-vlaamse posts drop, kan het wel es gebeuren dat dit hier onbewust doorgetrokken wordt ;) But who cares.

Psyt3k

Legacy Member
deathsythe zei:
ja maar met 500 eur komt hij nog niet toe voor 1 cdjke :')
en pio's zijn overkill voor thuis lol, neem dan denon's s 1200 (of iets in die aard) of reloop's rmp's
cdj100 kosten maar iets van 300 meer en vind je gemakkelijk in occassie voor minder.

en hoezo overkill? ne goejen direct play en nauwkeurig jogwheel te goed voor thuis?

gunnie zei:
naar die pioneer spullen
btw gasten, ik gaf aan wat ik iedere beginnende dj zou aanraden.. afgezien van de leeftijd. En nen cdj100 is helemaal nie pro vind ik, wel degelijk om mee te beginnen: nauwkeurig genoeg en ze gaan lang genoeg mee.

huib

Legacy Member
ik ben ook al gaan kijken bij feedback en was de goedkoopste 300 eruo
en dan kan ik boxen en versterker van opa der op aan sluiten :D

nonkel wulle

Legacy Member
LexiC zei:
Je zou er trouwens nog van verschieten. Brugge heeft een 13 jarige vinyl-deejay die de betere minimal en tech-house draait op locatie, waar nog vele dj's een puntje kunnen aan zuigen.

What the ?:p Wie ?

Ge zou nog idd kunnen verschieten van 12 jarigen, op m'n 12 luisterde ik bv al naar Kraftwerk en Tiefschwarz.^^

Baffel

Legacy Member
huib zei:
ik ben ook al gaan kijken bij feedback en was de goedkoopste 300 eruo
en dan kan ik boxen en versterker van opa der op aan sluiten :D

voila, ge snapt het :niceone:

NinjaTune

Legacy Member
nonkel wulle zei:
What the ?:p Wie ?

Ge zou nog idd kunnen verschieten van 12 jarigen, op m'n 12 luisterde ik bv al naar Kraftwerk en Tiefschwarz.^^

early adopter, draaide ooit es in de marquee een speciale set als jongste dj van brugge, en draaide reeds in l'amaral en checkpoint charlie dachtek

De Shövve

Legacy Member
Progrezz zei:
Ik kan niet volgen. Was er iets verkeerd aan die zin? Daarbij maakt iedereen met vlug zijn wel eens een dt-foutje of blablabla, maar niet om de seconde.


volgens mij is het verkeerd zijn met :s:s:s:s

groetjes ! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan