Archief - dj

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kisthechef

Legacy Member
Hij heeft een duidelijk post opgesteld, heeft zo te zien al een degelijke portie opzoekingswerk gedaan en stelt vriendelijk een vraag. De gemiddelde zestienjarige die deze vraag hier komt stellen slaagt in geen van de drie.

Een beetje vriendelijk zijn kan dus geen kwaad.

Spijtig genoeg weet ik niet genoeg van gear om een goed antwoord te kunnen geven, maar er zal hier zeker wel iemand zijn die dat wel kan.

Belangrijk zal alvast zijn je budget mee te geven.

Xylo

Legacy Member
Mad.Villain zei:
11 rep lmaooooo

Hahahaha; :rofl:

zooo droog :p


Ik vraag me af of hij zichzelf al wel heeft afgevraagd of hij die spullen nodig heeft en of zijn "ik wil dj worden" niet gewoon een impulsieve bevlieging is.

Mike_D

Legacy Member
Er is nog een verschil tussen willen en kunnen, hij heeft een lijstje gemaakt van spullen die hij graag zou willen kopen.
Dus komt hem hier om advies vragen wat wij er van vinden en of het wel goed is zo.
Maar hij krijgt niet veel bruikbaar advies in tegendeel hij wordt gelijk de grond in gestamd jullie zijn goed bezig.

Jullie gaan het nog verschoppen met deze houding NOT!!!!
Een beetje meer respect zou jullie niet mis staan.

Mike_D

Legacy Member
Is het niet zo dat iedereen het recht heeft om zijn eigen fouten te maken en daar van te leren;)

Misschien zou hij idd wel met wat eenvoudigere set moeten beginnen dan heeft hij meer aan tips dan zielige opmerkingen.

da_diablo

Legacy Member
Ik weet niet op welk forum dit eerst stond, maar het heeft een echte verrotte mentaliteit en ik ben blij dat ik er niet vaak kom!

Eventjes ON-TOPIC:

Belangrijk is om eerst mee te geven over welk budget we hier spreken, want zonder een max budget kan ik hier 1000 mogelijkheden geven.

Ik veronderstel dat je dit wou kopen:

http://www.bax-shop.nl/koopjes-keld...set-inclusief-flightcase/product-details.html

Nu, US Blaster is niet direct top materiaal te noemen (integendeel) maar voor jouw leeftijd denk ik dat dit zeker volstaat, kwestie van niet direct te veel geld uit te geven indien je er alsnog mee kapt

Frado2005

Legacy Member
zelfde forum, stond op algemeen. Ook foute plaats natuurlijk

huib

Legacy Member
ik ben dan nog maar 12 maar ik heb wel 2 jaar zitten sparen!!!
ik dacht van geluidstunter en dan dj set 5

NinjaTune

Legacy Member
Plaats even je budget, dat is namelijk nogal bepalend wat de mogelijkheden zijn wat je kan aankopen.

Zoek ook even op't music gedeelte van't forum voor info omtrent beginnerssets, en op aboutdj.nl. Die vraag komt namelijk vaak terug.

Ik snap overigens ook niet de debiele reacties. Er staat toch geen leeftijd op het starten met dj'en? Jong geleerd is oud gedaan ;) Zie a-trak die aan zijn 15 al DMC champ was!

tekn0w!z

Legacy Member
Mad.Villain zei:
zegt de man met -1 itrader

Dus gij hebt nog geen itrader rating, so you must be poor? (idd, zelfde onnutige comment als die van u...)

On topic:

Begin inderdaad met een softwarepakketje, zoek eens achter freeware mixprogramma's, zo ben ik ook rond jouw leeftijd begonnen en stilletjes aan uitbereid.

freeware mix program - Google zoeken

Laat je vooral niet ontmoedigen door de onnozele comments, gefrustreerde mensen die zelf nog niet weten wat met hun leven aan te vangen en dan even anoniem "stoer" komen doen hier :)

Baffel

Legacy Member
huib zei:
ik ben dan nog maar 12 maar ik heb wel 2 jaar zitten sparen!!!
ik dacht van geluidstunter en dan dj set 5

Dit dus?
GELUIDSTUNTER.NL

Dat zou ik zeker niet kopen! Ik heb (slechte) ervaring met zoiets en je kan er vannalles mee doen, behalve iets of wat draaien (pitch resolutie van 0,5% :oink:) .
Ik zou gewoon eens kijken naar een basis dubbel cd spelertje (vb ne jb-system cd-410), dikke prul, maar als je hiermee kan draaien lukt het met al de rest ook wel, je vindt dat 2dehands al voor 70 a 100€, neem daar een simpel 2-kanaals mengpaneeltje bij en je bent vertrokken. Ik denk dat je thuis wel ergens een versterker of stereo set hebt, en dan sluit je gewoon daar alles op aan en ja kan beginnen oefenen. Van die dikke versterkers en luidsprekers zijn zeker overkill om te beginnen.

edit: ja een software programma kan ook, maar ja dan zul je niet snel leren juist pitchen en beatmixen.

Xylo

Legacy Member
Mike_D zei:
Jullie gaan het nog verschoppen met deze houding NOT!!!!

Ver schoppen op't internet is like winning the paralympics.
Even if you succeed, you're still retarded.
:unsure:



Ik zou absoluut geen VJ ofzo gebruiken.
Het verschil tussen zoiets en een echte draai-installatie is te groot;
je zal na een hele poos dan gewoon van 0 moeten beginnen bijna.
Beatmixen en pitchen is dan idd opeen niet met een druk op een knop te doen.

Ik ben nu zelf bezig met Renoise2.0, maar dat raad ik je niet aan.

.eX3

Legacy Member
het feit dat ze zeggen dat het "zeer professionele" dingen zijn maakt het zaakje al verdacht.

suggestie:
DAP DS-860D Double CD player > Geluid > CD/mp3CD Spelers > Dubbel €198
JB-Systems MX 3 USB 3 channels DJ mixer + USB > Geluid > Mixers > Compacte Mixers €122
JB-Systems HP-1500 PRO Stereo headphone > Geluid > Hoofdtelefoons €16,20
DAP MC-12 Full Range Luidspreker 200W 8 Ohm > Geluid > Luidsprekers > Hobby/Budget €74 x 2
JB-Systems AX-400 AX-400 2x200W RMS 4 Ohm/2x135W RMS 8 Ohm > Geluid > Versterkers €176

zo kom ik op: 660 euro

dit is zeker geen top materiaal maar ook ni de grootste rommel die er tussen zit
ik heb gekozen voor zeer goekope boxen omdat die na enkele jaren waarschijnlijk toch aan vervanging toe zijn.
ge zult er nog wel de kabelkes zelf moeten bijkopen maar volens mij zit je hiermee wel goed om te beginnen.


new-line is een zeer correcte en snelle firma, ik heb er zelf ook al enkele malen bij gekocht en nooit problemen gehad

voila

(ps ik ben ook op men 12 begonnen)

.eX3

Legacy Member
ja vind ik wel :)

alhoewel:

ik heb nog nen jb systems mx6 en nen BST 128 te veel hier :)

Therapy

Legacy Member
ik snap ook niet waarom ze hier allemaal zo moeilijk doen over zijne leeftijd.
ik wilde ook al beginnen dj'en op 12 jaar, zat constant in de catalogen te kijken enzo.
uiteindelijk wel pas echt mee begonnen op 15-16.

Progrezz

Legacy Member
Ik kan me niet inbeelden dat de muzikale kennis en smaak van een 12-jarige veel verder gaat dan wat hij hoort op q-music. Maar bewijs vooral mijn ongelijk!!

Wat is je doel met deze hobby en welke stijlen wil je draaien? Wat ken je al van DJ'n (technisch gezien dan)? Wat heeft je geïnspireerd om hier mee te beginnen?

Dat zijn allemaal belangrijke vragen die je jezelf moet stellen. Niemand is opgezet met WEERAL een talentloze wannabe dj. Er zijn MEER dan genoeg waardeloze DJ's in dit land die niets toevoegen aan de scene. Ook zijn er MEER dan genoeg drive-ins die vaak uitlopen tot kleine verhuurfirma's die het voor de rest verbrotten.

Ik wil je niet ontmoedigen, ik probeer enkel een mogelijke stommiteit te voorkomen. 500 euro is aardig wat geld voor een 12-jarige, kan je best wat leuks mee doen. Ik kan me eigenlijk bijna niet inbeelden wat ik deed toen ik 12 jaar was. Het enige dat ik nog weet is dat ik toen muziekacademie volgde, akoestische gitaar speelde en naar Limp Bizkit luisterde. Wat is er in de tussentijd toch gebeurt?? :D :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan