Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skyscraper

Legacy Member
Mm, da was echt heerlijk op Dour. Ge lijk hebt ge!
De reden waarom ge niks kunt vinden is simpel, 5 elements of hip hop bestaat eigenlijk niet. 't is een (tijdelijk?) collectief. Het bestaat uit verschillende (all-star)turntablists; Mix Master Mike (Beastie Boys), DJ Muggs (Cypress Hill), DJ JS-1 (Rock Steady Crew), Mr Wiggels (Rock Steady Crew) & Rahzel (The Roots).

Dus ofwel zoekt ge wat werk van elke individueel, of checkt ge gewoon wat turntablists apart.
De 'Return of The DJ' compilaties zijn zéker aan te raden. Zo zult ge wel vele artiesten lere kennen.

Stabby

Legacy Member
@Lotti: mag zeker beginnen bij de 70s! :D

Volgende albums heb ik al in mijn winkelkarretje op Amazon en Play:

Erykah Badu - Baduizm
Erykah Badu - Mama's Gun
Erykah Badu - Live
Musiq - Soulstar
Musiq - Juslisen
Lauryn Hill - The Miseducation of Lauryn Hill
Outkast - Southernplayalisticadillacmuzik
Fugees - The Score
Warren G - Regulate G Funk Era (Remastered)
Warren G - Take A Look Over Your Shoulder

Daarmee zit ik nog maar aan €58 incl (!). Ik kan nog tot het dubbele gaan. Suggesties? Ik wil zeker nog een album van Notorious B.I.G., maar ik zou niet weten welke.

Booka Shade

Legacy Member
Stabby zei:
@Lotti: mag zeker beginnen bij de 70s! :D

Volgende albums heb ik al in mijn winkelkarretje op Amazon en Play:

Erykah Badu - Baduizm
Erykah Badu - Mama's Gun
Erykah Badu - Live
Musiq - Soulstar
Musiq - Juslisen
Lauryn Hill - The Miseducation of Lauryn Hill
Outkast - Southernplayalisticadillacmuzik
Fugees - The Score
Warren G - Regulate G Funk Era (Remastered)
Warren G - Take A Look Over Your Shoulder

Daarmee zit ik nog maar aan €58 incl (!). Ik kan nog tot het dubbele gaan. Suggesties? Ik wil zeker nog een album van Notorious B.I.G., maar ik zou niet weten welke.

Leuk dat Outkast erbij zit. Was niet voor niks jaren mijn ingame-name op call of duty :D Zalige groep :)

Ik zal er morgen aan beginnen, nu ga ik maffen ;)

J.Brown

Legacy Member
Berter zei:
Mm, da was echt heerlijk op Dour. Ge lijk hebt ge!
De reden waarom ge niks kunt vinden is simpel, 5 elements of hip hop bestaat eigenlijk niet. 't is een (tijdelijk?) collectief. Het bestaat uit verschillende (all-star)turntablists; Mix Master Mike (Beastie Boys), DJ Muggs (Cypress Hill), DJ JS-1 (Rock Steady Crew), Mr Wiggels (Rock Steady Crew) & Rahzel (The Roots).

Dus ofwel zoekt ge wat werk van elke individueel, of checkt ge gewoon wat turntablists apart.
De 'Return of The DJ' compilaties zijn zéker aan te raden. Zo zult ge wel vele artiesten lere kennen.

Ok ty ben al een eind verder ty bro:niceone:

shiftyke

Legacy Member
Stabby zei:
@Lotti: mag zeker beginnen bij de 70s! :D

Volgende albums heb ik al in mijn winkelkarretje op Amazon en Play:

Erykah Badu - Baduizm
Erykah Badu - Mama's Gun
Erykah Badu - Live
Musiq - Soulstar
Musiq - Juslisen
Lauryn Hill - The Miseducation of Lauryn Hill
Outkast - Southernplayalisticadillacmuzik
Fugees - The Score
Warren G - Regulate G Funk Era (Remastered)
Warren G - Take A Look Over Your Shoulder

Daarmee zit ik nog maar aan €58 incl (!). Ik kan nog tot het dubbele gaan. Suggesties? Ik wil zeker nog een album van Notorious B.I.G., maar ik zou niet weten welke.

Donuts (dilla)
Resurrection (common)
champion sound (jaylib)
de nieuwe Rae? ...

Saint

Legacy Member
shiftyke zei:
Donuts (dilla)
Resurrection (common)
champion sound (jaylib)
de nieuwe Rae? ...

Dan zou ik ook zeker "Like water for chocolate" van Common erbij zetten ^^.

Robust²

Legacy Member
Eerlijk gezegd, ook al vind ik Donuts, Chamion sounds en Madvillainy geen slechte albums, ik zou ze nooit kopen moest ik maar een beperkt aantal albums kunnen bestellen :x

Dat terzijde, zit ik wel al een paar dagen met The Red in m'n hoofd :sad:

Skyscraper

Legacy Member
Hm, madvillainy is 't wel waard hoor.. Over donuts & Champion Sounds ga ik mij niet uitspreken, beide zeer sterke platen. Maar Madvillainy is gewoon 'n zekerheid.

Robust²

Legacy Member
Nja, ik moet mss gewoon Madvillainy nog wat meer beluisteren, maar ik heb nog nooit de nood gehad om hem nog eens opnieuw op te leggen, terwijl er genoeg andere albums zijn waar ik dat wel vaak bij heb.

Approved

Legacy Member
^had ik ook :')

Eerste keer gehoord, viel mee, niets speciaal.

Na 6 maand nog is opgelegd en ik was verkocht. Voor mij is het de beste hiphop plaat ooit.

Skyscraper

Legacy Member
Jep inderdaad, ik heb daar in totaal echt maanden naar geluisterd. De meeste goede albums groeien dan ook, gelukkig.

Illcat

Legacy Member
Geen idee of het al geweten is, maar De Kreun heeft een nieuwe concertzaal hier in Kortrijk. Vlakbij het station, opening was dit weekend en naar het schijnt is het dik in orde! :)

Iemand die den 30ste naar Vadim, Sa-Ra & Breakestra gaan in Gent?

Skyscraper

Legacy Member
Illcat zei:
Geen idee of het al geweten is, maar De Kreun heeft een nieuwe concertzaal hier in Kortrijk. Vlakbij het station, opening was dit weekend en naar het schijnt is het dik in orde! :)

Iemand die den 30ste naar Vadim, Sa-Ra & Breakestra gaan in Gent?

Idd, gaat daar echt nog nice worden. Spijtig dat 't zo nen eind is voor mij.

& present @ Vadim!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan