Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

shiftyke

Legacy Member
Brick Top zei:
Maar hebt ge al een ander bron dan wasteland? Want ik vind nog steeds niks voor de rest... buiten dat het op Stubru naar 't schijnt ook al vermeld is.

En als het waar is dat ze een uitverkochte Vooruit links laten liggen voor een videoclip op te nemen... Dan is dat meteen ook de laatste keer geweest dat ik €40 lap voor die mannen aan 't werk te zien.

er zit iemand van democrazy zelf op wasteland normaal.

shiftyke

Legacy Member
Beerend zei:
Genie vind ik nu ook maar een sterk woord, de sound komt niet van hem :p. Voor 'Workinonit' verdient 10cc ook alle credits ipv van Dilla, die beat is puur knip-en plakwerk.

tgoh dan kunnen we maar beter stoppen met hiphop want praktisch elke producer sampled, het is een eigenschap van hiphop e...

MPC1000 skills niet onderschatten en dat is maar een klein onderdeel van beatmaking!

20/20 :love:

Approved

Legacy Member
Had hij Donuts ook niet in het ziekenhuis gemaakt (of toch een groot deel ervan)? Meen mij te herinneren dat hij naar naar platen zat te luisteren op zoek naar samples, maar dat hij na een uur moest stoppen omdat zijn vingers zo opgezwollen waren. Dan masseerde zijn moeder zijn vingers en deed hij verder..

En nog zo'n plaat afleveren <3

Brick Top

Legacy Member
Dag Vincent,



Dit gerucht hebben wij ook opgevangen. We hebben reeds naar Democrazy (de organisatie) gebeld, maar zij weerleggen het niet, noch bevestigen het.

Er is dus wel zeker een kans dat het concert afgelast zal worden.

Vanaf er iets beslist wordt (hopelijk tegen deze avond), word je als eerste op de hoogte gebracht via mail.



Sorry voor de verwarring,

Vriendelijke groet,

Bespreekbureau,

tine

Betreffende het Meth & Redman optreden.

shiftyke

Legacy Member
Mad.Villain zei:
Had hij Donuts ook niet in het ziekenhuis gemaakt (of toch een groot deel ervan)? Meen mij te herinneren dat hij naar naar platen zat te luisteren op zoek naar samples, maar dat hij na een uur moest stoppen omdat zijn vingers zo opgezwollen waren. Dan masseerde zijn moeder zijn vingers en deed hij verder..

En nog zo'n plaat afleveren <3

jep, kan je ook zien aan die titels, "don't cry" en "goodbye", dat zijn zo van die "krop-in-keel" momenten op de cd...

Brick Top

Legacy Member
Beste,
Door onverwachte opnames in opdracht van Adidas wordt de Europese tournee van Method Man & Redman vertraagd. Naar aanleiding daarvan wordt het concert in Gent op vrijdag 29 mei verplaatst naar een nader te bepalen datum. Deze datum wordt binnenkort aangekondigd op Vooruit - Homepage onze website. Wie niet aanwezig kan zijn op de nieuwe datum krijgt zijn tickets terugbetaald. Mail hiervoor naar [email protected] of bel 09 267 28 28 (di t/m vr 11.30 – 19.00. Za 15.00 – 18.00)
We willen ons alvast excuseren voor het ongemak. Ticketkopers voor het concert van Method Man & Redman bieden we daarom ter compensatie gratis toegang aan voor het concert van Ky-Mani Marley, een van die getalenteerde zonen van reggae-legende Bob Marley, op zaterdag 30 mei. Op vertoon van je ticket van Method Man & Redman aan de kassa kan je gratis naar Ky-Mani Marley!

Approved

Legacy Member
:bow:

Wat ook zo zalig is, is dat hij altijd de perfecte drums weet te gebruiken/vinden..

Daar kan ik mij mateloos aan ergeren bij andere producers.. dan heb je een goede sample, groove, ect.. en dan verneuk je het met drums die totaal niet passen met het liedje..

Ik zou mijn geld terugvragen Brick Top :p

Suphafly

Legacy Member
nog mensen die naar splash willen
maar niet gaan omdat ze
- niet alleen willen gaan
- geen vervoer hebben
laat maar weten

Approved

Legacy Member
pfffff ik wil ook wel gaan, maar ik heb geen tent :(

Die lineup is wel zalig kwa hiphop eigenlijk..

Atmosphere, Black Milk, Hilltop Hoods, Mos Def, La Coka Nostra, Kid Cudi :love:, Q-Tip en Zion I.. Zou ik wel willen zien eigenlijk

Robust²

Legacy Member
Kostbaar vanop Colucci Era nog eens beluisterd, Rico z'n flow is weer za-lig imo, maar de tekst slaat jammer genoeg op niets precies :s Lyrics staan online, en ik ben toch meer gewoon van Rico eigenlijk....
Teleurstelling alom dat album :sad:

Tremulant

Legacy Member
shiftyke zei:
jep, kan je ook zien aan die titels, "don't cry" en "goodbye", dat zijn zo van die "krop-in-keel" momenten op de cd...

idd mijn gok is dat james wist dat hij ging sterven.
bye, last donut of the night,dilla says go, of jada kiss die zegt is death real op stop (denkek) maar vooral het duidelijkste is gewoon de intro die donuts(outro) heet. wat dit album eigenlijk een heel extra sentimentele waarde meegeeft natuurlijk!
@persoon die zei dat j dilla geen krediet mag nemen met bv. workinonit: groot gelijk. ik vind workinonit namelijk een irritante track. Voor de rest van het album mag je wel zeggen dat j dilla een genie was. En dit wel om twee redenen:
1. Nog niemand heeft in de geschiedenis zo geknipt en geplakt in een album (zelf j dilla niet in z'n vorige albums) en dit maakt van donuts/j dilla een ware mijlpaal in de hip hop wereld.

2. Wat belangrijker is waarom hij een genie is gewoonweg zijn productietalent. Luister eens naar nothing like this! nog nooit heb ik een sample in reverse zo goed horen klinken!! Of herinner je nog die track groove is in the heart? wel voor dat de bekende bass van het liedje kwam was er zo'n oud orgaan stukje luister eens hoe j dilla dat samplet in one time van moka only!

Nee echt, je kan niets anders dan J dilla een genie noemen. Tegelijk met Pete rock, Madlib, Primo.

ps @persoon die sample van nothing like this: good luck! reverse eens de instrumentaal en dan kan je misschien gokken welk genre het is! en dan nog!

Approved

Legacy Member
Ik heb ergens gelezen dat het Piece Of Mind - Kansas zou zijn :s

(Het is denk ik een rock sample)

Pitter

Legacy Member
heeft er nog iemand goeie albums van 2009. (à la elzhi, special teamz, black milk, black moon, group home, cyne, black market militia, chops - stijl)



en als ik de reactie zo lees hier, moet ik j dilla toch wel overrated noemen =d

Bud

Legacy Member
Was zijn bedoeling ook niet denk ik, daarvoor is zijn werk niet toegankelijk en doorsnee genoeg. Blijft toch één van de betere producers van de laatste jaren en zou zeker niet misstaan in de top5.

Jay Stay Paid :music:

@Pitter
Exile - Radio (2009)
Finale - A Pipe Dream And A Promise (2009)
P.O.S.-Never Better (2009)
PPP Platinum Pied Pipers - Abundance (2009)
Soulution - Shine Through (2009)
The Grouch & Eligh - Say G&E! (2009)
yU - Before Taxes (2009)
Mr. Lif - I Heard It Today (2009)
Classified- Self Explanatory (2009)
Sadat X - Brand New Bein (2009)
K'naan - Troubadour (2009)
Tanya Morgan - Brooklynati (2009)
Jazz Liberatorz - Fruit Of The Past (2009)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan