shiftyke zei:
jep, kan je ook zien aan die titels, "don't cry" en "goodbye", dat zijn zo van die "krop-in-keel" momenten op de cd...
idd mijn gok is dat james wist dat hij ging sterven.
bye, last donut of the night,dilla says go, of jada kiss die zegt is death real op stop (denkek) maar vooral het duidelijkste is gewoon de intro die donuts(outro) heet. wat dit album eigenlijk een heel extra sentimentele waarde meegeeft natuurlijk!
@persoon die zei dat j dilla geen krediet mag nemen met bv. workinonit: groot gelijk. ik vind workinonit namelijk een irritante track. Voor de rest van het album mag je wel zeggen dat j dilla een genie was. En dit wel om twee redenen:
1. Nog niemand heeft in de geschiedenis zo geknipt en geplakt in een album (zelf j dilla niet in z'n vorige albums) en dit maakt van donuts/j dilla een ware mijlpaal in de hip hop wereld.
2. Wat belangrijker is waarom hij een genie is gewoonweg zijn productietalent. Luister eens naar nothing like this! nog nooit heb ik een sample in reverse zo goed horen klinken!! Of herinner je nog die track groove is in the heart? wel voor dat de bekende bass van het liedje kwam was er zo'n oud orgaan stukje luister eens hoe j dilla dat samplet in one time van moka only!
Nee echt, je kan niets anders dan J dilla een genie noemen. Tegelijk met Pete rock, Madlib, Primo.
ps @persoon die sample van nothing like this: good luck! reverse eens de instrumentaal en dan kan je misschien gokken welk genre het is! en dan nog!