Archief - Beginnende DJ --> Muziek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lenvin

Legacy Member
ZiNo zei:
lekker commercieel beginnen dus :) Gotta love the new DJs :)

Hoe bedoel je?
Ja ik weet dat ik veel commerciele nummers opgegeven heb maar ik heb het idee dat dat ook veel gedaan word enzo ...
En dat is eigenlijk ook wel goede muziek ...

Essit

Legacy Member
lenvin zei:
Hoe bedoel je?
Ja ik weet dat ik veel commerciele nummers opgegeven heb maar ik heb het idee dat dat ook veel gedaan word enzo ...
En dat is eigenlijk ook wel goede muziek ...

mmmm... Ja maar je gaat niet direct iets draaien omdat 90% van de andere mensen hetzelfde doen hé :)

Maar goed je kiest tuurlijk altijd je eigen stijl van muziek. Als je daarmee wilt beginnen en als je daar fun in hebt is dat jouw ding :)

Ik wou nog iets neertypen wat een persoonlijke visie is op het hele DJ-gebeuren van tegenwoordig, maar ik ga dat wijselijk voor mij houden :music:

lenvin

Legacy Member
ZiNo zei:
mmmm... Ja maar je gaat niet direct iets draaien omdat 90% van de andere mensen hetzelfde doen hé :)

Maar goed je kiest tuurlijk altijd je eigen stijl van muziek. Als je daarmee wilt beginnen en als je daar fun in hebt is dat jouw ding :)

Ik wou nog iets neertypen wat een persoonlijke visie is op het hele DJ-gebeuren van tegenwoordig, maar ik ga dat wijselijk voor mij houden :music:

Ja dat is waar dat ik niet moet na-apen wat anderen doen. Maar ik kan me ook wel vinden in die dingen en die zijn het gemakkelijkste om aan te geraken in het begin dus daarom dat ik daarmee al ga beginnen en zo stilaan mijn collectie ga uitbouwen met niet-commerciële liedjes.
En je mag het ook met de rest van de wereld delen ze :D:music:

Essit

Legacy Member
lenvin zei:
Ja dat is waar dat ik niet moet na-apen wat anderen doen. Maar ik kan me ook wel vinden in die dingen en die zijn het gemakkelijkste om aan te geraken in het begin dus daarom dat ik daarmee al ga beginnen en zo stilaan mijn collectie ga uitbouwen met niet-commerciële liedjes.
En je mag het ook met de rest van de wereld delen ze :D:music:

Ik deel hier niet veel, of het gebash begint weer... Ik wil enkel zeggen : DJ worden is allemaal leuk en wel. Maar je moet niet voortgaan op wat de "BEKENDE" dj's draaien en doen want zo kom je nergens. Die markt is zo verzadigd, dat je veel p*kken zult moeten zuigen om het te maken.

Probeer het met commercieele muziek om te beginnen. En mss kan je dan is een echte record-store binnestappen(alhoewel die tegenwoordig moeilijk te vinden zijn), dan kan je wat andere genres ontdekken. Want tbh beatport( en andere internet sites), das ook meestal alle rommel op elkaar gegooid

Ikzelf ben der trouwens al lang uit, dus bekijk mij niet als de opperguru van de muziek :) Ik draai meestal muziek van voor 2000, en ik zal dat blijven doen.

lenvin

Legacy Member
ZiNo zei:
Ik deel hier niet veel, of het gebash begint weer... Ik wil enkel zeggen : DJ worden is allemaal leuk en wel. Maar je moet niet voortgaan op wat de "BEKENDE" dj's draaien en doen want zo kom je nergens. Die markt is zo verzadigd, dat je veel p*kken zult moeten zuigen om het te maken.

Probeer het met commercieele muziek om te beginnen. En mss kan je dan is een echte record-store binnestappen(alhoewel die tegenwoordig moeilijk te vinden zijn), dan kan je wat andere genres ontdekken. Want tbh beatport( en andere internet sites), das ook meestal alle rommel op elkaar gegooid

Ikzelf ben der trouwens al lang uit, dus bekijk mij niet als de opperguru van de muziek :) Ik draai meestal muziek van voor 2000, en ik zal dat blijven doen.

Wel zoals ik hiervoor al zei ben ik van plan om eerst met de commerciële muziek te beginnen.En vandaaruit rustig uitbouwen naar het niet-commerciële.
En je zegt daar dat ik dan eens in een 'echte' record-store moet binnenstappen. Maar waar vind ik zo een 'echte' record-store zoals je bedoelt?
En Beatport e.a. site's die hier vernoemt zijn hebben mij wel al redelijk wat geholpen om nieuwe songs te ontdekken van Crookers en Boys Noize dus zo een rommel is het ook niet hoor :D

Glexx

Legacy Member
riddickbe zei:
ik zou eens wat cd's van Solid Sounds en Club Vibes gaan beluisteren en eventueel kopen of downloaden (aan jou de keuze uiteraard)

Dat zijn wel leuke cd's met heel wat goeie nummer op, allemaal in het electro/dance/beetje house style, stijltje.

Zet Serious Beats daar ook maar bij als het wat commerciëler moet zijn..

@ TS, zoekt gewoon eventjes naar u favoriete liedjes op beatport en dan kunt ge rechts zien naar "users also bought", die liedjes zullen dan wel min of meer aansluiten bij uw stijl.

lenvin

Legacy Member
Glexx` zei:
Zet Serious Beats daar ook maar bij als het wat commerciëler moet zijn..

Ja het moet ni percé commercieel zijn maar dat lijkt mij het beste om mee te beginnen ...

bountty

Legacy Member
Het beste om te beginnen is zelf te kijken welke muziek je goed vindt. En niet iets draaien omdat andere DJ's het ook draaien. Om die nummers te vinden -> Beatport.com, kijk bij Boys Noize ofzo, kijk dan in de rechterkolom 'Users also bought' en klik verder, en als je iets tegenkomt wat je goed vindt druk je op 'Buy'. En kijk eens naar uw privéberichten :).

Een collectie muziek dat je goed vindt moet je opbouwen en constant zoeken naar nieuwe nummers, de anderen gaan da niet voor u doen eh man :) iedereen heeft trouwens een verschillende smaak dus niemand anders KAN da voor u doen.

lenvin

Legacy Member
bountty zei:
Het beste om te beginnen is zelf te kijken welke muziek je goed vindt. En niet iets draaien omdat andere DJ's het ook draaien. Om die nummers te vinden -> Beatport.com, kijk bij Boys Noize ofzo, kijk dan in de rechterkolom 'Users also bought' en klik verder, en als je iets tegenkomt wat je goed vindt druk je op 'Buy'. En kijk eens naar uw privéberichten :).

Een collectie muziek dat je goed vindt moet je opbouwen en constant zoeken naar nieuwe nummers, de anderen gaan da niet voor u doen eh man :) iedereen heeft trouwens een verschillende smaak dus niemand anders KAN da voor u doen.

Bedankt voor de tip om te kijken naar want andere mensen ook gekocht hebben. Heb wel al een paar nummers gevonden die me aanstaan :D

bountty

Legacy Member
lenvin zei:
Bedankt voor de tip om te kijken naar want andere mensen ook gekocht hebben. Heb wel al een paar nummers gevonden die me aanstaan :D

Voila se, maakt u nu een account aan, voeg artiesten toe die je goed vindt (Add Artist), beluister hun nieuwe dingen et voila, ge zijt vertrokken :)

Skyscraper

Legacy Member
lenvin zei:
En Beatport e.a. site's die hier vernoemt zijn hebben mij wel al redelijk wat geholpen om nieuwe songs te ontdekken van Crookers en Boys Noize dus zo een rommel is het ook niet hoor :D

Haha fantastisch, wat 'n achievement! :niceone:

lenvin

Legacy Member
Berter zei:
Haha fantastisch, wat 'n achievement! :niceone:

Maarja als iets goed is mag dat ook wel eens gezegd worden he want men zegt hier alleen maar negatieve dingen :D

Ljunky

Legacy Member
Youtube is your friend !

Zoek ook eens op tracks van "Dirty Disco Youth", imo wel knallers ! ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan