Archief - Beginnende DJ --> Muziek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lenvin

Legacy Member
Hallo iedereen,
Ik ben een beginnende DJ en heb nog maar heel weinig muziek.
Zou iemand mij aan wat goede nummer kunnen laten geraken? (gwn de naam is goed)
Of een goede site met de nieuwe releases enzo op ...
Alvast Bedankt!

Lenvin

Arpeggiator

Legacy Member
Waar bijna elke dj zijn muziek tegenwoordig op zoekt is www.beatport.com (dan heb ik het wel over moderne elektronische muziek). Als je trouwfeesten wilt doen of dergelijke, ik ben niet echt thuis in oudere muziek, en carnavalmuziek enzo.

Kunlun

Legacy Member
Check vooral beatport.com, juno.co.uk, decks.de en tracklists van DJ's die je graag bezig hoort :)

Progrezz

Legacy Member
Je wil draaien maar je weet niet eens met welke muziek je het wil doen? In dat geval doe je het om de verkeerde reden en kan je er best niet mee beginnen. Bedank me maar want ik spaar je een HELEBOEL geld en ellende uit.

Als DJ probeer je de muziek waar jij met hart en ziel achter staat over te brengen naar het publiek. Dit alles op een aangename manier waardoor je muziek er het beste uitkomt, want daar "draait" het allemaal om. De muziek laat je het best tot zijn recht komen door het mooi aan mekaar te mixen en er een lekkere flow en drive in te steken.

JackM

Legacy Member
Voor velen is dj worden tegenwoordig hun visie op veel geld verdienen zonder veel moeite doen zeker?

profound

Legacy Member
Progrezz zei:
Je wil draaien maar je weet niet eens met welke muziek je het wil doen? In dat geval doe je het om de verkeerde reden en kan je er best niet mee beginnen. Bedank me maar want ik spaar je een HELEBOEL geld en ellende uit.

Als DJ probeer je de muziek waar jij met hart en ziel achter staat over te brengen naar het publiek. Dit alles op een aangename manier waardoor je muziek er het beste uitkomt, want daar "draait" het allemaal om. De muziek laat je het best tot zijn recht komen door het mooi aan mekaar te mixen en er een lekkere flow en drive in te steken.

Toen ik begon te draaien had ik ook nog nooit van juno, beatport, chemical, enzo....gehoord. En zelfs nu nog weet ik niet waar ik bepaalde liedjes kan vinden. En ontdek ik nog regelmatig sites die ik zeer interessant vind.
Site's waar nieuwe releases uitkomen, toen ik begon wist ik geen enkele site waar ik dat op kon terugvinden. Nu is het zelfs mijn homepage!

Ik bedoel maar; zijn vraag is helemaal niet zo 'dom' als velen hier doen blijken, maar die doen zo graag uit de hoogte, for some reason. Laat iedereen nu maar eens gewoon doen zonder al te veel commentaar.

Ontopic dan ;)
het zou handig zijn moeste je vermelden met welk medium je draait?
Aangezien sites als discogs je niet veel verder zullen helpen als je met mp3's draait, en beatport ook niet zo handig is als je met vinyl draait.
Sites die voor mij interessant zijn: allmusic.com, juno.com, boomkat.com, chemicalrecords.com, myspace.com, sites van labels zijn ook altijd een aanrader!

lenvin

Legacy Member
Iedereen al heel erg bedankt!
Nu een antwoord op jullie vragen/opmerkingen:
Ik wil totaal geen muziek op trouwfeesten gaan draaien. Ik wil gewoon muziek voor mezelf draaien en mss ook eens op een feestje hier en daar. Ik doe het dus totaal niet voor het geld maar gewoon voor het plezier ...
Ik zou dit met cd'tjes willen doen (al dan niet met gedownloade mp3'tjes op).
Ik zou dan zo de muziek in het genre van bonkers, knobbers, sveglia, ... willen draaien (weet eig niet goed wat voor soort genre het is :S)
Ik hoop dat jullie al wat verder wijs geraken en mij verder kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Lenvin

Desperatozz

Legacy Member
Ik zou sowieso aanraden om eens even old-skool te doen en één van de nog weinige muziekwinkels op te zoeken. Hoe dan ook zoek jij muziek richting genre electro, electro-house.

Jack Malibu zei:
Voor velen is dj worden tegenwoordig hun visie op veel geld verdienen zonder veel moeite doen zeker?

als het allemaal zo simpel was ... yeah :p

djXeeder

Legacy Member
Enkele nummertjes die wel in dat rijtje passen, best af te wisselen met wat minder commerciële dingen:

- Dusty Kid - The Cat (Crookers Remix)
- Major Lazer - Pon De Floor feat. VYBZ Kartel (Original Mix)
- Sound Of Stereo - Supah Dupah (Original Mix)
- Proxy - Raven (Crookers Remix)
- Tai Jason, D.I.M. - Lyposuct (Original Mix)
- Dance Area - AA 24/7 (Diplo Remix)
- The Bloody Beetroots, Steve Aoki - Warp 1.9 (Original Mix)
- Sound Of Stereo - Heads Up

kisthechef

Legacy Member
In youtube een liedje zoeken dat je goed vindt en dan verderklikken via de suggesties.

lenvin

Legacy Member
Desperatozz zei:
Ik zou sowieso aanraden om eens even old-skool te doen en één van de nog weinige muziekwinkels op te zoeken. Hoe dan ook zoek jij muziek richting genre electro, electro-house.
Wat bedoel je me old-skool?
En welke winkel zou je dan aanraden?


Ik heb ondertussen alle 'De Maxx Long Player'-, 'Switch'- en 'Life Is Music'-CD's aangekocht dus dat is al een begin ...
Als je nog een goede reeks van CD's weet in mijn genre: Je mag het mij altijd zeggen :D
Ik ben ook van plan om binnenkort mijn grief te kopen en ik zou dit materiaal voor €1300 kunnen kopen:
2x Pioneer CDJ 800 MK2
1x Behringer DJX~7'07
Is dit de moeite waard?

Lenvin

bountty

Legacy Member
Voordat ge verder gaat wil'k toch nog iets vragen, niet om uit de hoogte te doen ofzo ma kbedoel, tis niet omdat'k op tv Roger Federer Roland Garros zie winnen dat'k mij een tennisraket van 300 euro ga aanschaffen en gewoon ne keer ga beginnen tennissen.

Ma bon: ben je zeker dat je dit wilt doen? Heb je ooit al zelf achter draaitafels gestaan? Of kijk je gewoon op naar het succes en het leven van de crookers en boys noize enal? 1300euro is toch nogal wat geld voor een hobby die je misschien na een tijdje beu gaat zijn, ge moet toch een zekere passie hebben voor muziek om die hobby 'vol te houden'. 'tkomt beetje over als een impulsieve beslissing om plots te gaan draaien, het kan natuurlijk zijn dat het iets voor u is maar voor hetzelfde geld zegde na een maand dat het toch niet uw ding is en stopte dermee.

Maar anders: dat is op zich een goeie keuze, maar misschien best eerst eens naar een winkel gaan waar ze DJgear verkopen, er zijn verschillende manieren om te DJ'en (vinyl, timecode, volledig digitaal, CD's, ...), misschien best VOOR de aankoop eens bekijken welke het best aanvoelt volgens u en dan een beslissing maken :)

lenvin

Legacy Member
bountty zei:
Voordat ge verder gaat wil'k toch nog iets vragen, niet om uit de hoogte te doen ofzo ma kbedoel, tis niet omdat'k op tv Roger Federer Roland Garros zie winnen dat'k mij een tennisraket van 300 euro ga aanschaffen en gewoon ne keer ga beginnen tennissen.

Ma bon: ben je zeker dat je dit wilt doen? Heb je ooit al zelf achter draaitafels gestaan? Of kijk je gewoon op naar het succes en het leven van de crookers en boys noize enal? 1300euro is toch nogal wat geld voor een hobby die je misschien na een tijdje beu gaat zijn, ge moet toch een zekere passie hebben voor muziek om die hobby 'vol te houden'. 'tkomt beetje over als een impulsieve beslissing om plots te gaan draaien, het kan natuurlijk zijn dat het iets voor u is maar voor hetzelfde geld zegde na een maand dat het toch niet uw ding is en stopte dermee.

Maar anders: dat is op zich een goeie keuze, maar misschien best eerst eens naar een winkel gaan waar ze DJgear verkopen, er zijn verschillende manieren om te DJ'en (vinyl, timecode, volledig digitaal, CD's, ...), misschien best VOOR de aankoop eens bekijken welke het best aanvoelt volgens u en dan een beslissing maken :)

Bedankt voor je bezorgdheid, maar ik denk hier al lang over na hoor!
Ik heb ook al een paar keer bij een vriend van mij gaan draaien (gewoon wat oefenen) en heb daar zeer veel geleerd enzo ...
Ook ben ik al een paar keer met een andere vriend van mij die redelijk veel op feestjes draait meegegaan en heb ik daar wat gekeken hoe hij het doet ...
En ik heb zelfs al een paar keer wa liedjes laten overgaan op die feestjes. (niet dat dat het enige is wat je moet kunnen als dj maar toch ... Het volk merkte er bijna nix van en mijn vriend zei dat het nog wel vrij clean gemixt was dus ...)

Lenvin

bountty

Legacy Member
Da maakt het al veel duidelijker, mss best eens aan uwe vriend vragen voor uw gear, of in een winkel zoals'k zei.

En voor muziek: kzal u een aantal blogs pm'en waar ze electro/trashmuziek bespreken.

Therapy

Legacy Member
Ga samen draaien met uwe maat?
Ge bespaart u de aankoop van alle gear, ge zijt met 2, ...
Als gij dan voor de muziek zorgt ofzo dan hebt ge ook betaald ma op een andere manier. :)

Vlees

Legacy Member
is het niet logischer om dj te worden als je al grote collectie bezit en zegt van 'man dit is goed, ik voel dit en wil het in een samenhangend geheel overbrengen'.
kweenie waar het om draait is de muziek en nu vraag je aan onbekenden wat je moet draaien, kdacht dat dj'en uit de passie voor een soort muziek uitvloeide. (ben geen dj)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan