Archief - Apple Iphone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KinGleR

Legacy Member
als jij echt maar 5€/phone verdient vraag ik mij af waarom je de moeite doet... lijkt me nogal onwaarschijnlijk niet?

fromalk

Legacy Member
De kopers die hem komen halen/waar ik lever mogen gerust mijn totaal 'factuur' bekijken en uitrekenen en zullen zien dat het 495€ / phone is.

Zoals ik eerder al zij maakt het mij niet uit om er winst op te maken en is het louter als doorverkoop bedoelt. Dat anderen die moeite niet zouden don zegt meer over hen als over mij. Overigens is het verboden om hier te verkopen met winst

MVG

edit;
als je meer wilt betalen mag dat ook hoor ;)

ctgilles

Legacy Member
fromalk zei:
Overigens wwordt de prijs in de eu hoog gehouden omdat mn schrik heeft dat de nieuwe iphones van uit de fabriek zullen komen met firmware 1,1,1 die nog niet te kraken is.

MVG

Ze zijn gemod. Zelfs een unlocked en bricked toestel na update 1.1.1 kan weer naar 1.0.2 omgezet worden.
Als hij er 5€ op verdient is dat toch wel leuk meegenomen hè? Dat is toch al 5 liter diesel of 50~100km afhankelijk van zijn tempo ;)

fromalk

Legacy Member
mod is enkel downgradebaar als de firmware niet is ingebakken in de flash (dus door update). Als hij standaard komt met 1,1,1 zou het nog niet lukken al is daar twijfel over. Maar dat risico ga ik niet nemen.

verder is voor de mod om weer te kunnen bellen een turbosimkaart nodig, en ook dat geprul vermijd ik liever

MVG

wolfen

Legacy Member
zoek contact met iemand uit de us.. en laat het hem zenden als gift :p
moet je nix betalen.. en betaal je 280€ :)

extremepc

Legacy Member
dat zal niet lukken want ze doen de pakjes open ook al een paar keer meegemaakt


mvg

fromalk

Legacy Member
wettelijk gezien mogen de pakjesniet open maar het gebeurd toch.

ceadeaus mogen geen waarde hoger dan 48€ hebben als het electronica is overigens ;)

MVG

fromalk

Legacy Member
5-6€ indien via de post

kan ook verzekerd wordne

kan via fed ex of eender wat je wilt :p

*Mercenary*

Legacy Member
fromalk zei:
De kopers die hem komen halen/waar ik lever mogen gerust mijn totaal 'factuur' bekijken en uitrekenen en zullen zien dat het 495€ / phone is.

Zoals ik eerder al zij maakt het mij niet uit om er winst op te maken en is het louter als doorverkoop bedoelt. Dat anderen die moeite niet zouden don zegt meer over hen als over mij. Overigens is het verboden om hier te verkopen met winst

MVG
Als ik uw berekening volg kom je op een 450 € per iPhone als alle kosten echt apart per iPhone aangerekend worden. Dus ipv 5 € gaan we dan naar 50 € winst per stuk wat mij wel de moeite lijkt om je er voor in te zetten tov die miezerige 5 €.

Je mag er gerust voor uitkomen vind ik, je doet er een hoop werk/moeite voor om ze tot hier te krijgen, tis iets exclusief, dus mag er wel iets tegenover staan. Wie het niet xtra wil betalen doet het maar zelf.

Maar hier dan verkondigen dat je maar 5 € opstrijkt per iPhone en het voor 't plezier van een ander doet komt maar schijnheilig over imo.

BTW, toon mij eens de regel dat je hier niet met winst mag verkopen aub :)

fromalk

Legacy Member
voor de duidelijkheid, er is blijkbaar enige verwarring. De inkoopactie importeerde uit de USA, dat doe ik nu niet meer. Voor de inkoopactie heb ik samengewerkt met een bedrijf in nl, zij hebben die overige iphones aan de kant staan maar doen ze niet weg onder de 495€.

Ik verdien dus niet meer als 5€ / iphone, en wederom dat kan getoond worden met factuur.

Aan zij die dus interesse hebben, voel u vrij zelf eentje te importeren uit de usa voor 450€ heb je er al eentje in huis (480 heb ik mijn import overigens betaald) maar dan zit je veerveeld met douane zever, een contact zien te vinden hoewel k dat ook wel voor je kan regelen. En je loopt het risico dat je een exemplaar met de nieuwe firmware krijgt.

Voor die redenen is het voor mij veel gemakkelijker om ze bij mn contact in nl te halen, mocht de verkoop niet door gaan (ik heb nog maar 1 bevestigde orer en dat is wat weinig voor 800km voor te doen) dan kan ik jullie doorverwijzen naar hen en zul je er zelf achter komen dat de prijs 495€ is.

MVG Stijn

*Mercenary*

Legacy Member
k, das duidelijk dan, maar in je uitleg/kostenberekening sprak je over je eigen persoon die ze invoerde, daarmee de verwarring prolly ;)

fromalk

Legacy Member
ja sorry ben veel dingen tegelijkbezig en het is een boeltje aan het worden

alle vragen over het unlocken etc;
[email protected]

wil je zelf importeren? [email protected] dat kost je +- 450-470€

mijn aankoopprijs; 495€

zo allemaal duidelijk nu hoop k :D

extremepc

Legacy Member
is deze de 8gb of de 16gb versie

sorry moest ik erover gelezen hebben

acquisitor

Legacy Member
Fromak: ik heb interesse.. ben van Hasselt.

wanneer krijgt je die iPhones ?

fromalk

Legacy Member
hangt e vanaf hoeveel mensen werkelijk bestellen en betalen / voorschot ;). Zodra ik er een 5tal heb ga ik ervoor normaal gezien.

acquisitor

Legacy Member
never mind dan koop ik hem nu van ebay thanks anyway.
die kost 550 USD met DHL verzending op eBay das 390 euro. BTW betaal je niet altijd aan de grens, de kans dat zo een klein pakket erdoor geraakt zonder gecotroleerd te worden is relatief groot

btw mensen: de verkoper is imho licthjes oneerlijk bezig.. iPhone kost 399 USD, zeer snelle Fedex/DHl/UPS levering kost nog eens 50 USD. = 450 USD of 320 euro, met eventuele BTW en invoerrechten kost het dan 380 euro maar geen 500

fromalk

Legacy Member
acquisitor zei:
never mind dan koop ik hem nu van ebay thanks anyway.
die kost 550 USD met DHL verzending op eBay das 390 euro. BTW betaal je niet altijd aan de grens, de kans dat zo een klein pakket erdoor geraakt zonder gecotroleerd te worden is relatief groot

btw mensen: de verkoper is imho licthjes oneerlijk bezig.. iPhone kost 399 USD, zeer snelle Fedex/DHl/UPS levering kost nog eens 50 USD. = 450 USD of 320 euro, met eventuele BTW en invoerrechten kost het dan 380 euro maar geen 500

kijk als jij wil gaan lullen en je baseerd op ervaring die je niet hebt dan raad ik je ook aan die iphone te kopen voor 550 USD + currency fee + invoertaxen die je via DHL, fed ex, eender weet ik wat in 99,99999999% van de gevallen moet betalen, mijn ietsie pietsie kleine pakje is smorgensvroeg door de douane gegaan op een uur dat iedereen ligt te slapen en ja hoor er komen dan invoertaxen op.

dus 550 usd + 24% = +-650$

650 * 0,72 = 480€ en rararara dat is de prijs die ik al verschillende keren heb uitgelgd als de prijs waarvoor ik de mijne heb geimporteerd.

Overigens was er een inkoopactie @ 407€ die is voorbij, helaas te laat

En voor je begint te beweren dat ik mensen belieg, want dat zeg je dus eigenlijk, het staat nu al 2,3* uitgelegd waarom de prijs 500€ bedraagd.

+ snelle levering via UPS etc kost 55$
+ je moet currecncy fee's betalen
+ denk je dat mensen daar voor hun plezier een daguitstpaje naar de apple store doen, en naar een ups punt/de hele procedure opstarten.

Nuja swoit, deze post is gewoon bedoeld als reply voor alle betweters, ik bied zelf mensen aan die het willen proberen zelf te importeren contact met me op te nemen en dat ik hun enkele contacten doorspeel. Ik bied zelf aan om 800km te doen @ 5€/toestel.

dus als jij als nieuweling hier over ebay wil kopen, ga je gang ik bied als koper/verkoper @ 9lives met een betrouwbare en eerlijke reputatie een mooie deal aan aan mensen

acquisitor

Legacy Member
de prijs op ebay is te hoog, daar kost zo een 8 gb toestel 500-500 USD unlocked, in een amerikaanse winkel kost die 399 USD.
Ik heb al meerdere fototoestellen in USA gekocht die onopgemerkt door de douane zijn gepasseerd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan