Archief - Met welke auto heb je al gereden, en wat waren je ervaringen er mee? Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sandervdw

Legacy Member
Het viel me op dat deze topic gesloten is, maar aangezien het gisteren weer "Automotive Luxury Event" was, is er weer wat bijgekomen bij mij. Voor de geschiedenis verwijs ik graag door naar vorige topics: https://www.beyondgaming.be/archive/mobiliteit.119/met-welke-auto-heb-je-al-gereden-en-wat-waren-je-ervaringen-er-mee-deel-2.886280

Dus wat er bij mij in de recente geschiedenis is bijgekomen:

Zelf gereden:
BMW i3 => fun om mee te rijden, maar harde vering + korte wielbasis maakt hem oncomfortabel
BMW 530e => Knappe wagen, rijdt zeer goed, hybride werkt perfect. Kleine koffer wel
Alfa Romeo 4C => Een uur mee kunnen spelen op bochtige wegen rond Kluisbergen. Fantastisch om op die wegen met zo'n wagen te rijden. Echt enorm hardcore. Wel onhaalbaar om als dagelijkse wagen te gebruiken. Ook niks comfort natuurlijk. Het was wel jaren geleden dat ik nog zonder servo-stuur gereden had.
M5 => enorm snel, maar ook bruikbaar voor comfortabele ritten. Maar wel enorm duur. Voelt niet echt aan als sportwagen.

Meegereden:
BMW i8 => Ik snap niet goed waarom die zo populair is. Hij is redelijk snel en comfort valt ook nog mee, maar voor die prijs koop je ook een GT-R én een comfortabele 3-serie. Qua interieur steekt die niet echt boven andere BMW's uit ofzo
Mercedes GLC43 => Bij de nieuwe M5 storen de rode knoppen mij, maar bij de GLC dan weer het feit dat hij lijkt op een standaard GLC maar dan sneller. Ik weet niet goed hoe ze dit soort modellen wat meer flair kunnen geven.
Mercedes S63 cabrio => Hetzelfde als bij GLC43, maar een S-klasse is natuurlijk sowieso al enorm luxueus. Zeer indrukwekkend hoe de cabrio met open dak nog steeds rustig en stil is. Ook echt wel een rakket.
Ford Focus RS => Leuk speelgoed. Voelt echt aan als een rally-wagen.

Nineshots

Legacy Member
Is dat een event waar iedereen zomaar met alle auto's mag rijden?

sandervdw

Legacy Member
Nineshots zei:
Is dat een event waar iedereen zomaar met alle auto's mag rijden?

iedereen mag meerijden, zelf rijden mag normaal niet (4C was een uitzondering die ik heb kunnen regelen ;) ).

eniac

Legacy Member
sandervdw zei:
BMW i8 => Ik snap niet goed waarom die zo populair is. Hij is redelijk snel en comfort valt ook nog mee, maar voor die prijs koop je ook een GT-R én een comfortabele 3-serie. Qua interieur steekt die niet echt boven andere BMW's uit ofzo.

49g CO2 met bijhorende fiscaliteit, en toch 0-100 in 4.4?
OK, Tesla... Maar de i8 is vermoedelijk wel wat dynamischer?

sandervdw

Legacy Member
eniac zei:
49g CO2 met bijhorende fiscaliteit, en toch 0-100 in 4.4?
OK, Tesla... Maar de i8 is vermoedelijk wel wat dynamischer?
Als je een i8 als bedrijfswagen neemt wel. Maar dan heb je ook nog een 2e wagen nodig.
Voor die 150k koop je dan ook een Tesla als bedrijfswagen en een M2 als speelgoed bvb. Het is een goeie auto, maar imo kost hij toch echt te veel.

Sent from my MotoG3 using Tapatalk

MrKend54l

Legacy Member
sandervdw zei:
Als je een i8 als bedrijfswagen neemt wel. Maar dan heb je ook nog een 2e wagen nodig.
Voor die 150k koop je dan ook een Tesla als bedrijfswagen en een M2 als speelgoed bvb. Het is een goeie auto, maar imo kost hij toch echt te veel.

Sent from my MotoG3 using Tapatalk

Waarom zou je nog een tweede wagen nodig hebben?

sandervdw

Legacy Member
MrKend54l zei:
Waarom zou je nog een tweede wagen nodig hebben?

i8 is nu niet bepaald praktisch te noemen.
BMW-i8-Tester-07-2014-55.jpg

maxresdefault.jpg

Dan hoop ik dat je alles online kan bestellen want winkelen wordt moeilijk.

Bimmer

Legacy Member
sandervdw zei:
i8 is nu niet bepaald praktisch te noemen.

Dan hoop ik dat je alles online kan bestellen want winkelen wordt moeilijk.

Ale daar krijg je toch een buggy in? :p

MrKend54l

Legacy Member
sandervdw zei:
i8 is nu niet bepaald praktisch te noemen.
Dan hoop ik dat je alles online kan bestellen want winkelen wordt moeilijk.

Aahja oké.
Ik ging er wel vanuit dat uw vrouw ook een auto had :p
Ik dacht dat je bedoelde twee wagens voor jezelf, die redenering snapte ik niet.

Maar inderdaad als dat uw enige gezinswagen is dan spring je niet ver.

Musk

Legacy Member
Kheb volgende week een ritje gepland met een RS6 C7 performance. Kzal het hier weten te zeggen hoe het was met een fotootje, kmag hem echt de sporen geven dus kijk er wel naar uit :)

eniac

Legacy Member
Musk zei:
Kheb volgende week een ritje gepland met een RS6 C7 performance. Kzal het hier weten te zeggen hoe het was met een fotootje, kmag hem echt de sporen geven dus kijk er wel naar uit :)

Je mag er altijd even mee naar Oost-Vlaanderen komen rijden hoor :cool:

Nineshots

Legacy Member
Via Audi Days (of hoe het ook heet) in Spa Francorchamps?
M'n ouders hebben zo ook al met een RS5 en R8 over het circuit mogen scheuren.

Musk

Legacy Member
Nineshots zei:
Via Audi Days (of hoe het ook heet) in Spa Francorchamps?
M'n ouders hebben zo ook al met een RS5 en R8 over het circuit mogen scheuren.

Nee, een kennis van me heeft er eentje :)

sandervdw

Legacy Member
Nog een leuke foto van het event:


M760Li die uit de bocht gegaan is (geen gewonden ofzo). Daar gaan ze in Bornem niet mee kunnen lachen.

sandervdw

Legacy Member
Musk zei:
Aj aj aj.. die achteras is zelfs gebroken denk ik. Da's per total :p

Jep, achteras is inderdaad gebroken (heb hem zien staan toen hij nog niet getakeld was). Nu is de vraag of ze bij zo'n nieuwe, dure wagen toch niet gaan proberen die as te vervangen en alles opnieuw op te bouwen. Anyway is de wagen die er dan van overschiet imo niet meer verkoopbare als nieuw of "demomodel"...

Musk

Legacy Member
sandervdw zei:
Jep, achteras is inderdaad gebroken (heb hem zien staan toen hij nog niet getakeld was). Nu is de vraag of ze bij zo'n nieuwe, dure wagen toch niet gaan proberen die as te vervangen en alles opnieuw op te bouwen. Anyway is de wagen die er dan van overschiet imo niet meer verkoopbare als nieuw of "demomodel"...

Ja als je in de range van een 760Li shopt, hoef ik geen opgelapte kar te hebben ze. Zo'n auto's zijn gewoon niet meer hetzelfde

MrKend54l

Legacy Member
Musk zei:
Ja als je in de range van een 760Li shopt, hoef ik geen opgelapte kar te hebben ze. Zo'n auto's zijn gewoon niet meer hetzelfde

Dat is een afweging. Je kan alles wat nog bruikbaar is eraf halen, wat heeel tijdsintensief is. Want 90% is nog perfect intact en werkende.
Of je fixt gewoon die 10% die kapot is. En ze gaan eerder voor dat laatste gaan.

Kan mij echt niet voorstellen dat ze alle deuren, heel het interieur, de motor, de remmen en noem maar op er allemaal gaan afvijzen. Kans is dus vrij groot dat deze binnen 2 maanden terug op de baan rondrijdt hoor.

Gentei

Legacy Member
sandervdw zei:
Jep, achteras is inderdaad gebroken (heb hem zien staan toen hij nog niet getakeld was). Nu is de vraag of ze bij zo'n nieuwe, dure wagen toch niet gaan proberen die as te vervangen en alles opnieuw op te bouwen. Anyway is de wagen die er dan van overschiet imo niet meer verkoopbare als nieuw of "demomodel"...

In Amerika verkopen ze die via online veiling.
Op YT is er een kerel die juist een AMG had gekocht, was hevig aan het regenen auto die in tegengestelde richting rijdt, rijdt over een grote plas water, de AMG krijgt die plas over zicht waardoor hij een hoeveelheid water binnenpakt.
Auto heeft een nieuwe motor nodig komt neer rond de 70k dollar (AMG koste rond de 85K dollar lol)
Verzekering verklaard de auto per total en verkoopt hem via online veiling.
De kerel krijgt gwn een nieuwe AMG.

Musk

Legacy Member
MrKend54l zei:
Dat is een afweging. Je kan alles wat nog bruikbaar is eraf halen, wat heeel tijdsintensief is. Want 90% is nog perfect intact en werkende.
Of je fixt gewoon die 10% die kapot is. En ze gaan eerder voor dat laatste gaan.

Kan mij echt niet voorstellen dat ze alle deuren, heel het interieur, de motor, de remmen en noem maar op er allemaal gaan afvijzen. Kans is dus vrij groot dat deze binnen 2 maanden terug op de baan rondrijdt hoor.

Ik heb al 2 wagens gereden voor en na een 'bijna' per totale. Beide wagens waren gewoon niet meer hetzelfde.

Maar goed, ik kan me ook wel voorstellen dat ze voor een 760Li wel wat meer moeite zullen doen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan