Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Daggie

Legacy Member
Yimah zei:
Hmja das waar...
Daarmee dat ik is een keer naar zolder ga gaan denk ik. Daar kan je toch zo op bepaalde dagen rondrijden op het circuit ?


Op de trackdays van Eran Racing mag je vrij rijden, als je een pasje hebt van hen. Pasje kan je halen door de circuitinitiatie te volgen.

Volgende trackday is 31/10. Ik ben er uiteraard weer bij met de Porsche. Deze week nog speciaal nieuwe remblokken steken en we kunnen weer jagen :) Je moet zeker eens inschrijven als je de initiatie nog niet gevolgd hebt. Voormiddag is enkel voor beginners (ideale lijn leren, zithouding, ...). Namiddag is vrij rijden voor ervaren(ere) rijders.

De daaropvolgende zal 1/12 zijn, maar dan is het wedstrijd ook, en daarvoor vind ik mijn materiaal een beetje te duur. Dus 31/10 wordt voor mij de laatste voor dit jaar ...


( voor 5 eur mag je als passagier ook meerijden trouwens, op voorwaarde dat je een helm hebt )

Soundstorm

Legacy Member
Ik mag nog steeds een uur rijden op een eran dag, maar ga het toch zo laten. Toen ik daar was reed het vol van de opgefokte oude krotten. Heb geen zin om daar half geramd te worden door iemand die het niet erg vindt dat zijn auto beschadigd raakt, mijn auto moet heel blijven. Als hij toch beschadigd raakt, moet dat zijn door mijn eigen (stuur)fout of zo, maar niet door een zot die geen respect heeft voor andermans gerief.

Begrijp niet da gij met zo'n dure wagen daar tussen durft rijden, of was die keer dat ik er was een samenkomst van tuinhuis-knutsel-wagens?

Daggie

Legacy Member
Namiddag valt wel goed mee hoor.
Vorige keer heb ik zelf paar ronden helemaal alleen gereden: http://youtube.com/watch?v=MH0GvsFdhlA

Vroemdag bv. was veel erger, omdat ze dan elke amateur het circuit oplaten, zonder enige ervaring. (mensen die uit de ideale lijn rijden ... tot op het ogenblik dat ze helemaal fout de bocht ingaan en iedereen de bocht daar wil insturen ... gelukkig ging het er traag aan toe bij die mannen)

Nu het blijft een gevaarlijke hobby voor de wagen. Ik probeer geen risico's te nemen. Al is het een voordeel als de "tuinhuis-knutsel-wagens" achter u zitten :) Dan kan je ze snel voorbij gaan en heb je er verder geen last van.

Als je die bon voor een uur rijden niet wil gebruiken, wil ik er gerust omkomen. Is weer 60 Eur uitgespaard :)

Soundstorm

Legacy Member
Lijn volgen is voor mij geen probleem, maar de tuinhuis-knutsel-wagens achter mij laten wel aangezien de power toch wel helemaal ontbreekt :p

Weet zelfs niet waar die bon ergens ligt, moet er nog eens over nadenken wat ik er juist mee zou doen ook.
Maar tis toch al leuk dat een van de opties meerijden met een cayman is :D

Daggie

Legacy Member
Sure, jij bezorgt mij bon en je mag zoveel meerijden als je wil :)

Zonder bon mag je ook meerijden hoor ;)

Dat was wel het grappige aan Vroemdag. Die kinderen in het begin heel stoer "stevig rondje he" ... na de eerste chicane "how gaat hard ..." :)
1 van de laatste ronden had ik een (iets oudere) vrouw van Bloso mee ook, die had genoeg met 1 rondje :D

Fredje

Legacy Member
130 km/u (suzuki samurai) volgens het boekje, kan in realiteit nog een tikkeltje sneller.

200km/u(opel vectra) maar dat is echt de limiet, sneller moet je niet gaan.(ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd en ben dat ook niet van plan :p)

GenghiS_KhaN

Legacy Member
DSC08045.jpg


DSC08051.jpg

Soundstorm

Legacy Member
Das de E39 M5.

Zie ik da nu goe? 13l/100km @ 220kmh?! Of was da gemiddelde?

schumi2003

Legacy Member
Daggie zei:
Cayman is begrensd op 265. (en fenomenale wegligging dan ... tegen 260 door bocht, alsof het niks is)

BMW is begrensd op 225.


ah daggie je zit hier ook :)

Sinister vanop AW forum hier :D

CAS zei:
Ik hoop dat ge bedoeld met winterbanden, dat dat de banden zijn die ge gebruikt voor in de winter, want echte winterbanden en dan 250 doen is ni echt aan te raden.


banden zijn continentalsn speed index V tot 240km/u dus ik zie daar geen probleem in aangezien ik nooit 240km haal met die :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan