Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Soundstorm zei:
Enigste photoshop is het kleiner maken en de tekst (die ge op deze foto nie goe ziet) er op zetten.
Er bestaan beter plaatsen dan Wallonië om topsnelheden te testen hoor :p Deze keer was het zelfs nog legaal.

En wa bedoelt ge met die wijzer? Dat die van de snelheid wat roder is? Zal door de flits zijn.

Zeg me dan maar waar ge die fenomenale snelheid hebt gehaald met 105(?) pk ^^

En ja omdat ie wat roder was lijkt het of ge er hem zelf opgeplakt hebt.

Soundstorm

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9154638 zei:
Soundstorm, is da een 1.6i 100pk van u ?

En hierboven : das idd nie erg goed om zo lang in hoge toeren te draaien, maar wie zegt da ze constant op zo'n toeren zitten ? :p
Jup, 1.6 16v 100pk.
Wel met grotere luchtinlaat, dus in theorie zou hij bij hogere snelheden lucht binnen duwen zodat de motor minder moet zuigen. In hoeverre dat effectief iets doet, geen idee :lol:

Coolguy

Legacy Member
BadCompany zei:
Is dat eigenlijk niet slecht voor je motor, zo lang zo hoge toeren draaien?
Zoals bij serial, die toerenteller staat toch in het rood?


Nen deftige motor kan daar tegen als ge da eens int rood trekt.
Ge moet da natuurlijk niet altijd doen he greg :cool:

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Zeg me dan maar waar ge die fenomenale snelheid hebt gehaald met 105(?) pk ^^

En ja omdat ie wat roder was lijkt het of ge er hem zelf opgeplakt hebt.
E42 richting Wittlich (DE), enkele km's voor het klaverblad.

ComputerVISTA

Legacy Member
25% daling ofzo?

Ja sorry, you couldn't care less waarschijnlijk maar ik kan het maar zeer moeilijk geloven.

Soundstorm

Legacy Member
Coolguy zei:
Nen deftige motor kan daar tegen als ge da eens int rood trekt.
Ge moet da natuurlijk niet altijd doen he greg :cool:
Imo hebben de constructeurs die rode zone er gezet om aan te duiden dat al hetgeen er voor komt veilig is. Ge zou dus in principe heel te tijd net tegen het rood mogen rijden.
Ik zou da natuurlijk nooit doen, maar der is toch een reden dat de rode zone dan pas begint. Als ge niet aan 6k moogt rijden, dan hadden ze de redline maar bij 5.5k moeten leggen of zo.

$T@CkDuMP

Legacy Member
BadCompany zei:
Is dat eigenlijk niet slecht voor je motor, zo lang zo hoge toeren draaien?
Zoals bij serial, die toerenteller staat toch in het rood?
duh...in het rood is overbelasting
zelfs plankgas tege het rood is niet aan te raden voor tientallen km's ;)

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
25% daling ofzo?

Ja sorry, you couldn't care less waarschijnlijk maar ik kan het maar zeer moeilijk geloven.
Geen idee hoeveel %, maar dacht da het vanaf 7-8% zowieso altijd max 130kmh is. Daar was het onbeperkt, dus ja.
Wel enorm lang en enorm recht.

ComputerVISTA

Legacy Member
Soundstorm zei:
Geen idee hoeveel %, maar dacht da het vanaf 7-8% zowieso altijd max 130kmh is. Daar was het onbeperkt, dus ja.
Wel enorm lang en enorm recht.

Mja da spel daar in Wallonie was 4% en dan kroop hij net over de 190 ofzo en op den teller net geen 200, als ik het me goed herinner, dan zouk 220 vrij straf vinden.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
duh...in het rood is overbelasting
zelfs plankgas tege het rood is niet aan te raden voor tientallen km's ;)

Ik rij me mijn camionette altijd zo, 35.000km later is daar nog niks aan :unsure:

218 van die opel lijkt me ook wel sterk, de snelste niet opc gaat maar nipt boven de 200 dacht ik, en das een 143pk motor. Of ik heb ergens overgekeken.

Deniske

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9154741 zei:
Ik rij me mijn camionette altijd zo, 35.000km later is daar nog niks aan :unsure:

218 van die opel lijkt me ook wel sterk, de snelste niet opc gaat maar nipt boven de 200 dacht ik, en das een 143pk motor. Of ik heb ergens overgekeken.

Spreekt men dan over de laatste nieuwe astra's ?

Mijn vader heeft een twintop 2.0 turbo en die gaat toch vlot over de 200km/h hoor.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Neen he, over de astra breaks vd tijd dat soundstorm de zijne is. 1998 tot 2001-2002 model ?

Coolguy

Legacy Member
Soundstorm zei:
Imo hebben de constructeurs die rode zone er gezet om aan te duiden dat al hetgeen er voor komt veilig is. Ge zou dus in principe heel te tijd net tegen het rood mogen rijden.
Ik zou da natuurlijk nooit doen, maar der is toch een reden dat de rode zone dan pas begint. Als ge niet aan 6k moogt rijden, dan hadden ze de redline maar bij 5.5k moeten leggen of zo.


Voila.
En om u uit de echt kritieke zone te houden steekt er een toerenbegrenzer in uw auto he.

Soundstorm

Legacy Member
Mja kijk, tis gene photoshop, maa we waren er nie op voorzien da het plots zo snel ging gaan. Asserti was juist bezig met van vanalles en nog wat fotootjes te trekken (vandaar dat de camera niet kon scherpstellen op de gps door de verkeerde isntellingen).
Ik vond plots dat het precies toch snel ging en keek naar de snelheid. GPS gaf toen ~210 aan. Terwijl Asserti aan het proberen was om foto's te nemen heb ik dan 218 gezien. De snelheid nam echt wel snel toe, dus de helling zal wel enorm geweest zijn.

De vochtige lucht geeft natuurlijk ook wat voordelen. Toen ik vorig jaar door Duitsland ging, haalde ik er toch ook 200 uit op een rechte baan. Na 170 was het echt wel al kruipend richting de 200, maar hij geraakte er toch. Weet ook dat de specs maar 183-186 aangeven, maar kan ik er aan doen dat hij sneller loopt?
Vind het alleen maar positief :D

CAS

Legacy Member
whatever9 zei:
vandaag 137 in een Fiat Ducato 2.8 JTD

Dan zijde niet op de autosnelweg geweest? Heb er zelf ook zo eentje staan, en rijd dat nog redelijk snel. Wel zalige motor, in 3de vertrekken doet em echt mooi. Continu power beschikbaar. Juist die aandrijving op de voorwielen verpest het een beetje, zeker als ge geladen zijt.

CAS

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9154741 zei:
Ik rij me mijn camionette altijd zo, 35.000km later is daar nog niks aan :unsure:

218 van die opel lijkt me ook wel sterk, de snelste niet opc gaat maar nipt boven de 200 dacht ik, en das een 143pk motor. Of ik heb ergens overgekeken.

De sprinter heeft na 334000km toch een raar geluid ze door continu zo te rijden. Mss met z'n slechte onderhoud :p

Denk dat die CDI's daar wel voor voorzien zijn, maat van mij zit over het miljoen km's, en buiten veel olie zuipen rijd da nog steeds deftig.

En Soundstorm was mss aant slipstreamen achter mijne Sprinter é...

2003639401908457492_rs.jpg


Blijft gewoon coole foto :p

Soundstorm

Legacy Member
CAS zei:
De sprinter heeft na 334000km toch een raar geluid ze door continu zo te rijden. Mss met z'n slechte onderhoud :p

Denk dat die CDI's daar wel voor voorzien zijn, maat van mij zit over het miljoen km's, en buiten veel olie zuipen rijd da nog steeds deftig.

En Soundstorm was mss aant slipstreamen achter mijne Sprinter é...



Blijft gewoon coole foto :p
Bij mij zit er wel nog een plastieken afdekplaat voor de tellerunit hé!
En der reed niemand voor/achter mij.

CAS

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9155044 zei:
Alleen jammer dat we weten hoe da komt :p

Khad et nooit moeten zeggen :p Bij deze valt da zelfs nog ni op da het fake is. Temperatuur staat wat hoger ook dan normaal :D Nuja, uiteindelijk zijn de nieuwe toch allemaal afgesteld op 150 top. Tenzij de nieuwste een andere policy gekregen hebben. Maar de sprinters die vroeger 180 haalden, en dan een maleurke hadden...

Soit, vind da raar dat er velen zo twijfelen aan die astra, gelijk da Soundstrom diene auto wast... Die luchtweerstand is wss met de helft verminderd! (zonder te zeveren, da zal ook wel iets doen ze)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan