Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soundstorm

Legacy Member
De eerste bocht lag ik er ook al uit :p Door de laagstaande zon kon ik niet inschatten waar de bocht begon en dus veel te laat ingestuurd. Gelukkig was het aan dat stuk waar ge eigenlijk rechtdoor kunt gaan (maar wel vangrail staat) zodat ik schoon kon remmen.

Daarna nog eens enorme overstuur gehad (eerste keer dat ik dat echt meemaak met die auto), maar schoon opgevangen zodat de neus niet richting vangrgail ging.

Dan over het gras gehobbeld om daarna te zeggen dat we het nog wat rustiger aan gingen doen :p

Voordeel van nen rwd is dat ge de crash niet ziet aankomen, met FWD rijdt ge naar uw opstakel toe :eek:

Maar nu weet ik dat ik er NOOIT meer op ga als het regent. En als der wa meer volk is, is het wat lastiger omdat ge meer moet opletten, maar ge kunt de andere dan wa volgen zodat ge ongeveer weet waar de lijn ligt.

Boddah

Legacy Member
205, met een Golf. Normaal is de max 185, maar bergaf kun je er dus nog 20km/u uit persen ;)

Ik voelde mij precies wel in Das Boot, alles begon wat te trillen en de motor begon vreemd te klinken. Dus toch maar afgeremt ;)

Wover

Legacy Member
175kph op teller bergaf op den E313 ergens in Luik :).

Motor zat voorbij de 4000 toeren denk ik, dus k eb het ni te lang gedaan :p.

TTT002

Legacy Member
Gisteren 190 met m'n nieuwen (occasie) voiture. Vantweekend zal het misschien iets meer zijn, nekeer dak op autostrade geraak :sop: ...

whatever9

Legacy Member
CAS zei:
Dan zijde niet op de autosnelweg geweest? Heb er zelf ook zo eentje staan, en rijd dat nog redelijk snel. Wel zalige motor, in 3de vertrekken doet em echt mooi. Continu power beschikbaar. Juist die aandrijving op de voorwielen verpest het een beetje, zeker als ge geladen zijt.

ding van m'n vakantiejob. weet niet echt welke motor er in ligt. ze hebben er 3 waarvan 1 van hetn ieuwe model en die heeft een 6 bak aan boord en echt power idd altijd beschikbaar... die oudere hebben 5 versnellingen en gaan echt niet (meer) zo snel. camionet was toen redelijk geladen (400kg ofzo)

slachtoffer in kwestie staat op de achtergrond hier:
http://users.pandora.be/TrAiL/allerlei/tng/DSC01259.jpg

ComputerVISTA

Legacy Member
Soundstorm zei:
Paar keer ja :p Onder andere op die plek waar al die filmkes gemaakt zijn van keverkes die overkop rollen.
Op film is het niet zo indrukwekkend, maar het voelde toch raar aan om aan 80(?) volledig controleloos over kletsnat gras te vliegen.

Het noemt niet voor niets de groene hel hé :p

Ik en serial waren trouwens ferm verschoten dien we de eerste bocht plots gingen schuiven :p

En als het rond 4 uur is is de carouselle enorm smerig, dan staat de zon zo laag dat ge niks ziet... en plots is die bocht daar :help:

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
En als het rond 4 uur is is de carouselle enorm smerig, dan staat de zon zo laag dat ge niks ziet... en plots is die bocht daar :help:
Carouselle was afgesloten :( Ge moest langs de platte buitenkant rijden aan max 50 :(
En de kleine carouselle is niet zo leuk.

ComputerVISTA

Legacy Member
Soundstorm zei:
Carouselle was afgesloten :( Ge moest langs de platte buitenkant rijden aan max 50 :(
En de kleine carouselle is niet zo leuk.

Was er aan accident gebeurt ofzo?

En die is idd enkel leuk als ge scheef moogt hangen ^^

Ben ik trouwens de enige die altijd "wheeeeeeeeee" gil als ik der door ga? :p

Soundstorm

Legacy Member
Ze waren wat verder aan de linker kant vangrails aan het herstellen. Wss iemand die veel te snel de carouselle uitkwam, ging driften, slecht opvangen, proberen corrigeren, driften naar links en de vangrail binnen :p

Wel jammer dat ze de herstellingen doen tijdens het uur (was maar 1 uur voor toeristen toen wij gingen :() dat de toeristen mogen rijden. Betalen de automerken dan zo veel meer dat zij een open baan krijgen?

En hoort die "wheeeee" er niet gewoon bij?

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik denk dat daar serieuse bedragen tegen gegooid worden hoor, toch van een ankel merk.

En de carouselle ligt er wel jah, 'curieus' bij hé, nen hoop beton blokken in een curve, maar als ge gaat driften met uw achterkant en ge raakt het rechte stuk aan den bovenkant, dan moogde het vergeten, dan hangde in de vangrail.

Soundstorm

Legacy Member
Tis bij het uitkomen da ik bedoel. Na de betonblokken is het nog een beetje schuin. Ofwel gaf hij al volgas op de laatste blok. Als ge dan de overgang over gaat, dan gaan uw wielen even van de grond zodat ze bij het neerkomen eventjes doorslippen. Als ge dan nog aan het draaien zijt...

Om in de carouselle te driften moede al serieus durven (en pk's hebben).

ComputerVISTA

Legacy Member
Idd, daar is een beetje van een bult tussen het tarmac en die betonplaten.

De 'beste' manier van uitkomen is wel op de punt van de laatste betonplaat, en zoals mij ooit verteld is is het uitkomen van een bocht veel belangrijker dan het inrijden ervan. Nu weet ik niet of dit klopt maar die mens had wel wat rally ervaring :p

Ma die carouselle ligt er wel verre van goed bij ze, das echt jah... veel te ruw, zou beter zijn moest dat een mooi stukje gecurved tarmac zijn.

weirdo

Legacy Member
ha die noord-zuid verbinding is toch n zalige baan. Vandaag 2 keer lekker kunnen doorgeven, maar niet overdadig snel met die nieuwe wet tegen nieuwe bestuurders:)

CAS

Legacy Member
Soundstorm zei:
En als der wa meer volk is, is het wat lastiger omdat ge meer moet opletten, maar ge kunt de andere dan wa volgen zodat ge ongeveer weet waar de lijn ligt.

Als ge die dan ziet crashen ontstaat er wel een paniek situatie denkek :p

whatever9 zei:
ding van m'n vakantiejob. weet niet echt welke motor er in ligt. ze hebben er 3 waarvan 1 van hetn ieuwe model en die heeft een 6 bak aan boord en echt power idd altijd beschikbaar... die oudere hebben 5 versnellingen en gaan echt niet (meer) zo snel. camionet was toen redelijk geladen (400kg ofzo)

slachtoffer in kwestie staat op de achtergrond hier:
http://users.pandora.be/TrAiL/allerlei/tng/DSC01259.jpg

Ja, die da ik soms ter beschikking heb is laagste en korste model, met de 2.8 JTD in... En volledig leeg gaat da ferm goe voorruit. Stackdump kan er van meespreken :D

400kg is niks é :p Rij soms met 2500kg rond, dan hoor ik altijd mijne baas, die zei da 130pk (bij sprinter) genoeg is... Veel te weinig ja :p Voor het zwaardere werk zijn toch echt wel de zware motoren nodig. Zelf voor die kleine hellingskes hier.

vinteg

Legacy Member
198/uur met nen civic 1.4 na heel lang in 5de gas te blijven geven en wind in de rug ^^
was wel @ teller natuurlijk

laurensvd

Legacy Member
Vorig weekend in duitsland 192/u met de renault espace.
Voor ne keer da'k eens in Duitsland kan rijden krijg ik de traagste auto mee :sad:

Soundstorm

Legacy Member
CAS zei:
Als ge die dan ziet crashen ontstaat er wel een paniek situatie denkek :p
Als ge 50m afstand houdt, dan hebde 50m extra remweg tot uw beschikking ook ;)

Maar idd, zoals ik op de baan ben gekomen (gegleden) toen ik van het gras kwam, had ik geluk dat er geen andere auto's afkwamen, anders gingen alle gordijntjes in de Astra open gesprongen zijn.

ComputerVISTA

Legacy Member
Allez get chance gehad, wat daar nie veel gebeurd want ge ziet daar regelmatig nen takelwagen die er op rijdt ... en met een verhakkeld vehicel terug keert :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan