Archief - Het MOTO praat topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Burny

Legacy Member
Of 1 van die dealers laten weten wat je precies zoekt, ik ben er vrij gerust in dat die binnen dit en enkele maanden dat wel kunnen vinden :)

beemer036

Legacy Member
dacuba zei:
Laten ze u testritten maken als ge uw voorlopig rijbewijs hebt? Ik gok van nie.. :(

De 1ne wel, de andere niet.

Maar testrit is niet altijd nodig hoor, heb mijn 1ste moto bij dealer gekocht, eerst veel info over opgezocht en toen uiteindelijk gekocht ;)
Nu 3 jaar later rij ik er nog altijd mee, met dikke tevredenheid.
Meeste houden hun moto nog niet eens zolang :)

Energised

Legacy Member
hmmz hopen da mn nrplaat morgen toekomt !

vorige donderdag aangevraagd door de verzekeringsagent (ik kan onmogelijk naart div rijden om het zelf te halen wegens werkuren/geen mogelijkheid tot vrijaf)

maar aangezien ze maandag ni hebben gewerkt zat hij er ni bij vandaag, ze zeggen 48u via de verzekeringsmakelaar dus hopelijk dees week nog (liefst morgen dus :p) nuja tis toch geen weer om echt te rijden atm...

Burny

Legacy Member
dacuba zei:
Ben bij Felix&Jos geweest vandaag: géén 25kW. Nemen ze gewoon niet aan en is dus hopeloos. Ben ook efkes bij Motorpaleis GSM langsgeweest maar dat was ook gene vette. Ze hebben wel mn GSM nummer en wensen opgeschreven, dus als ze toevallig iets tegenkomen hoor ik het wel.

Achja, nu het even laten rusten (behalve dieje hornet van capelle, daar ben ik nog niet uit), dan 't autosalon, dan ergens 6 uurkes doen en dan zien we wel. Laten ze u testritten maken als ge uw voorlopig rijbewijs hebt? Ik gok van nie.. :(

Dat F&J geen 25KW doen verbaast me wel, zo'n grote dealer. Daar is toch markt voor?
Als je echt een 25KW Hornet wil, wordt die van Capelle wel steeds een betere mogelijkheid precies.
Qua afstand: als het goed is moet je die afstand maar 1x doen :)


GSM zou ik wegblijven btw.

Energised

Legacy Member
aha, sure ^^ kzal eens afkomen, alsk mn nrplaat eindelijk krijg, al de rest is al in orde..

khad me ne harley-davidson vrod special uit 07' gekocht ;)

Xoliul

Legacy Member
Duh, zijn zeldzaam en met die scheve situatie hier in Belgie moeilijk te vinden.

Robust²

Legacy Member
dacuba zei:
En dit is zó oneerlijk he. Bekijk deze advertentie nu eens: Honda cb 600 hornet bj 2008 nieuwstaat + opties - Te koop | 2dehands.be

En vergelijk da met die andere die ik hier geplaatst heb. 25kW wordt écht wel duurder aangeboden in vergelijking met dezelfde motors, maar dan niet 25kW.

Daarom dat ik ook geen 25kw motor zou kopen maar direct voor een full power zou proberen gaan, ook al maakt dat de situatie voor je rijbewijs iets lastiger. Maakt je zoektocht veel makkelijker en goedkoper.

Robust²

Legacy Member
Je zou eigenlijk eerst en vooral eens deftig moeten weten hoe die wet ineen zit ipv te gokken hoe het in z'n werk gaat gaan. Mail of bel eens naar examen centra en rijscholen. Ik kan met niet voorstellen dat nu nog niet geweten is hoe heel die overgang qua voorlopige rijbewijzen etc gaat verlopen.

Zelfs al moet je 200€ meet uitgeven aan je rijbewijs, als je daarvoor moto's van een paar honderd euro goedkoper kan vinden (en met meer pk's) zou bij mij de keuze rap gemaakt zijn.

Robust²

Legacy Member
Ik weet goed genoeg hoe die wet ineenzit hoor. ;) Maar als een voorlopig rijbewijs in het oude systeem gewoon geldig blijft tot het verlopen is, kan je even goed na je 21e verjaardag je rijlessen doen (of een nieuw fullpower voorlopig rijbewijs aanvragen, ik dacht dat dat ging maar niet helemaal zeker), een full power motor kopen en ergens in de zomer je rijbewijs doen. Dan vermijdt je heel de 25kw zever en de extra kosten.

Ik heb echter nog nergens gelezen hoe dat gaat gaan met de overgang van voorlopige rijbewijzen, dus de enige manier dat je het deftig te weten gaat komen is veel rondvragen.

Edit: want het lijkt mij nogal onlogisch dat iemand die met een voorlopig rijbewijs rondrijdt en er niet zo hard bij nadenkt, plots illegaal bezig is als die wet ingaat en dan zijn motor moet verkopen om met iets lichters te moeten gaan rondrijden.

Robust²

Legacy Member
Het lijkt mij zeer onlogisch dat ze je een voorlopig rijbewijs geven waarmee je een jaar met een fullpower moto mag rondrijden om je dan na dat jaar een officieel rijbewijs voor max 125cc in de plaats te geven. Ik zou denken dat voorlopige rijbewijzen die uitgegeven zijn voor januari, ook nog gewoon het oude systeem gaan volgen qua examens/volwaardig rijbewijs.

Rijscholen, examencentra en de gewone gemeentediensten zijn de plaatsen waar ik zou informeren. Die regel komt alsmaar dichterbij dus iemand moet toch wel bijna deftig beginnen weten hoe dat in zijn werk gaat gaan.

masterchief456

Legacy Member
Ik denk nu ook wel dat je gewoon vastzit aan de wetgeving waaronder jij je voorlopig rijbewijs hebt gehaald.
Als je dit haalt voor januari 2013 blijft de wetgeving voor jou waarschijnlijk zoals die nu is, haal je het rijbewijs pas erna zit je met de nieuwe regeling.

Dit baseer ik op het feit dat ze een paar jaar terug de regels ivm het het autorijbewijs hebben gewijzigd, en ze dit dan ook zo hebben toegepast.

masterchief456

Legacy Member
Ik zou meer geneigd zijn om voor die kawasaki z750 te gaan dan.
Die is jonger en heeft minder km's dan de honda, voor maar een paar 100 euro's meer.

(En ik ben stiekem zot van zo'n z750 :p).

Energised

Legacy Member
Z750 ^^ lekkere motor hoor ! ook wa jonger :)

en nog steeds geen platen in de bus.. hopen op morgen dan maar :p

Vliegende Cisse

Legacy Member
Z750 of Z1000, beide lekkere moto's, maar qua rijgedrag al veel minder goed van gehoord eigenlijk...

Burny

Legacy Member
Een Z750 of een Hornet zijn imo geen moto's die je na 1 of 2 jaar weer wegdoet. Tegen dat je die aan het verkopen bent, is het verschil in verkoopswaarde verwaarloosbaar.

Xoliul

Legacy Member
Das goed voor op reis, maar een koffer kun je gebruiken voor in de stad je helm in achter te laten he (rondlopen met helm is niet zo leuk).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan