Archief - Het Moto praat topic - Deel IV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GS|Demogorgon

Legacy Member
Officieel : vanaf 4 mei mag er terug met de moto gereden worden!
Crembo himself heeft het gezegd.

Tigerr

Legacy Member
extreem blij da we eindelijk terug mogen buitenkomen.

iets minder blij met het samen gooien van de fora hier … al die auto zooi interesseert mij ni en staren op mini prefixes al helemaal ni …
discord it is …

https://discord.gg/VZwEfug

GS|Demogorgon

Legacy Member
Nee ik snap het nut ook niet goed, eerder lastig dan handig.

Fx_

Legacy Member
Tigerr zei:
extreem blij da we eindelijk terug mogen buitenkomen.

iets minder blij met het samen gooien van de fora hier … al die auto zooi interesseert mij ni en staren op mini prefixes al helemaal ni …
discord it is …

https://discord.gg/VZwEfug

Bon er zijn nog e paar regels but hey, we zijn back in business!
Garages ook bijna weer open, tijd voor vanalles te rijden!

En ja, kinda weird dat beide bijeengevoegd zijn, ik zie het appeal er niet echt in. Zal wel ergens zijn reden gehad hebben.
Spijtig dat er geen subsectie is ofzo, tis nogal door een nu jammer genoeg.

Anyway, voor de geintresseerden, zeker discord joinen!

KingCunta zei:
Niet officieel, staat niks van de het MB. Even geldig als Jambon die het verkondigd in her VTM nieuws

Nee ok ma bon, De Crem zei dat het nu wel onder de fysieke activiteit valt, best ok denk ik dan. Ni te zot doen en dan komt dat wel goed.

unknown.png

Jelle48

Legacy Member
Een vraagje. Iemand die hier op de hoogte is van de eerlijke/realistische prijzen voor een Ducati monster 696. Ik heb er eentje op het oog die net een groot onderhoud gehad heeft (riemen, batterij, olie, ...) en die +- 15 000 km heeft. De vraagprijs is 4500 euro (van een particulier zonder garantie). De motor heeft ook Leovince uitlaten. Ik heb wat vergeleken met andere motoren tweedehands maar ik heb dikwijls het gevoel dat de meeste Ducati's veel te hoog geprijsd worden. Daarom een vraagje wat een realistische, mooie prijs zou zijn?

desolation

Legacy Member
Dat is een correcte prijs. Een Ducati is ook een stuk duurder in aankoop he. Een 797 kost nieuw 9200 EUR. Een Suzuki SV650 kost 6500 EUR. Dat is 30% minder.

Vliegende Cisse

Legacy Member
En toch minstens 30% betrouwbaarder, bizar hee.


Tapatalk!

Jelle48

Legacy Member
desolation zei:
Dat is een correcte prijs. Een Ducati is ook een stuk duurder in aankoop he. Een 797 kost nieuw 9200 EUR. Een Suzuki SV650 kost 6500 EUR. Dat is 30% minder.

Dan toch? Mijn bod zou 4.250 euro zijn. Een nieuwe kost 9.200 euro, dan zou de motor maar voor 4.700 euro afgeschreven zijn over 11 jaar? Dat lijkt me erg weinig. Maar het kan natuurlijk, een Ducati behoudt zijn waarde wel beter.

desolation

Legacy Member
Vliegende Cisse zei:
En toch minstens 30% betrouwbaarder, bizar hee.
Tapatalk!

De ironie wil dat van de 5j dat we met dezelfde groep reden mijn Ducati de enige was die nooit een panne heeft gehad, alle "onverwoestbare japanners" daarentegen... :p

Ze verkopen een afstandse Monster 600 single disc zelfs rond de 2500 EUR en dat zijn motos van 1996. Een S4 (916 blok, moto van rond 2000) zit ook op een 4000 EUR.
Het is het meest populaire model bij Ducati dus die houden heel goed hun waarde.
De verkoop en productie blijft véél kleiner dan de massaproductiemotoren uit Azië, dus er staan er veel minder te koop (tik al is bv op 2ehands Ducati Monster, Suzuki Bandit en Honda Hornet in). Resulteert in een hogere restwaarde :)

Fx_

Legacy Member
Moet nu toevallig lukken datk gisteren nog is naar die prijscategorie gekeken heb in elk merk op 2ehands.
Ducati 696 begint idd bij 4500 en is duurder in aanschaf, als alles er aan klopt voor jou dan is dat zeker een eerlijke prijs.

Het is uiteindelijk wel een van de makkelijkste manieren om met een Ducati te rijden, is niet mn ding maar moet wel leuk rijden zijn denk ik.
Over betrouwbaarheid kan ik me niet uitspreken.

desolation

Legacy Member
Een 696 is al een moderne duc, 2008 zijn de jongste. Dat is dus van ver na de "crapley davidson" periode toen er écht brol is uit het fabriek gerold.
Fatsoenlijke moto, sommige hebben al ABS, op alle vlakken gewoon betrouwbaar (moderne luchtgekoelde ducs zijn sowieso onderhevig aan weinig miserie)
Ook een zeer toffe moto voor beginners: lage zadelhoogte, weegt maar een goeie 160kg dus handelbaar en licht, slipkoppeling standaard dus een schakelfout wordt al eens vergeven.
Met 80pk en 70Nm koppel geen straatracer, maar ook geen tam spel.

Op zich gewoon een heel fijne startersmoto.

Jelle48

Legacy Member
Ergens twijfel ik toch. Ik ben zelf 1,89m groot met een gewicht van +-85 kg. Gaat de motor niet te licht/klein zijn voor mij?

EDIT: De Ducati heeft ook geen Termignoni uitlaten maar Leovince. Heb mij altijd laten vertellen dat op een Ducati Termignoni's het mooist klinken :). Is €4500 nog steeds een correcte prijs dan?

Wolfken

Legacy Member
De monster heeft een zadelhoogte van 770, voor mij met mijn 1m69 en korte beentjes, wil dat zeggen dat mijn voeten plat op de grond staan zonder dat mijn benen gestrekt zijn, de zithouding is voor mij bijna perfect, maar voor iemand die 20cm groter is, zou dat kunnen tegenvallen, de beste raad die ik u kan geven, is om eerst een testrit te doen en zien hoe hij aanvoelt.
De prijs voor zo'n duc is correct, maar voor ongeveer hetzelfde bedrag kun je ook een veel jongere Yamaha MT07 kopen, die ongeveer hetzelfde gewicht en een vergelijkbaar koppel en vermogen heeft, maar met een zadelhoogte van 805, dat zou misschien beter geschikt voor u kunnen zijn, maar om dat te weten moet je er ook eerst een testrit mee maken.

boomheadshot

Legacy Member
Iemand die weet wat een GSXR-600 K8 dus 2008 21000km maniakaal onderhouden waard is Stalen remleiding voor + achter SC carbon demper led ligt ,seatcover etc .

Ik heb 2maand geleden 1ne met 17000km voor 6500€ zien staan.

WeedJunk

Legacy Member
Jelle48 zei:
Ergens twijfel ik toch. Ik ben zelf 1,89m groot met een gewicht van +-85 kg. Gaat de motor niet te licht/klein zijn voor mij?

EDIT: De Ducati heeft ook geen Termignoni uitlaten maar Leovince. Heb mij altijd laten vertellen dat op een Ducati Termignoni's het mooist klinken :). Is €4500 nog steeds een correcte prijs dan?

Ik zou het ook niet doen, ik ben 187cm en de 1100S vond ik ook echt 'te krap' voor mijn lengte.
Om heel zeker te zijn, eens ter plaatse gaan en ritje ermee doen zou ik zeggen...

Wolfken

Legacy Member
Mijn ergenis van vandaag:Het huidige motorfietsenaanbod in het middenklasse touringsegment.
het is gewoon triestig, elk merk heeft hoogpoters die ze als touring omschrijven, maar het enige merk dat in deze klasse nog een motorfiets heeft die ze als touring klassifieren en een zadelhoogte heeft van 800 of minder, is Kawasaki met de Ninja 650 tourer.
Zo te zien zal ik in het tweedehands aanbod moeten grasduinen.

desolation

Legacy Member
Jelle48 zei:
Ergens twijfel ik toch. Ik ben zelf 1,89m groot met een gewicht van +-85 kg. Gaat de motor niet te licht/klein zijn voor mij?

EDIT: De Ducati heeft ook geen Termignoni uitlaten maar Leovince. Heb mij altijd laten vertellen dat op een Ducati Termignoni's het mooist klinken :). Is €4500 nog steeds een correcte prijs dan?

Ooh nee man, dat is echt gene moto voor u dan. De 696 is extra laag voor beginnende en kleine rijders. De 1100S is dan veel beter, die zit op 81cm zadelhoogte tov 77 bij de 696.
Qua uitlaten: Termignoni is lang zowat het "huismerk" geweest maar dat is niet altijd de schoonst klinkende. Is persoonlijke goesting en ik vind veel termis wat te braaf en te weinig ballen hebben onderin.

Jelle48

Legacy Member
desolation zei:
Ooh nee man, dat is echt gene moto voor u dan. De 696 is extra laag voor beginnende en kleine rijders. De 1100S is dan veel beter, die zit op 81cm zadelhoogte tov 77 bij de 696.
Qua uitlaten: Termignoni is lang zowat het "huismerk" geweest maar dat is niet altijd de schoonst klinkende. Is persoonlijke goesting en ik vind veel termis wat te braaf en te weinig ballen hebben onderin.

Ben daarstraks gaan kijken. Motor zag er goed onderhouden uit. Zijn er dingen waar ik zeker op moet letten qua onderhoud? (riemen zijn net vervangen).
Met de lengte, de vorige eigenaar was 1,83m en voor hem was het geen probleem. Helaas ligt een 1100s buiten mijn mogelijkheden gezien de kostprijs...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan