Archief - filmpjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik snap da nie he, kan iemand eens concreet zeggen hoe en wanneer abs uw remafstand verlengt of verkort, heb daar namelijk al verschillende verklaringen van gehoord die mekaar tegenspreken.

CAS

Legacy Member
Zonder ABS kunde (let op de kunde) altijd harder remmen dan met, aangezien ge dan echt op de limiet van uw banden kunt remmen. Met ABS gaat da ni, zeker als ge met ne VW rijd waarbij ze denken dat super nerveuze ABS gaat helpen...

ABS is enkel goe voor als ge ineens schrikt en uit paniek alles toe smijt. Maar op circuit weet ge meestal dat ge laat gaat remmen...

CAS

Legacy Member
Er staat toch altijd... En in de sneeuw word er ni echt op circuit geraced :p

Maar als ge traag rijd met ABS in de sneeuw en ge remt, kan de wagen wel al eens gaan denken dat em stil staat. Vertrouwen in electronica, tis toch mijn ding ni :p

balbe

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik snap da nie he, kan iemand eens concreet zeggen hoe en wanneer abs uw remafstand verlengt of verkort, heb daar namelijk al verschillende verklaringen van gehoord die mekaar tegenspreken.

Awel, zoals je weet ABS zorgt ervoor dat je wiel niet gaat blokkeren. Bij een wiel die blokkeert blijft hetzelfde stuk band over de weg schuiven en heb je minder wrijving
Minder wrijving betekent langere remafstand, denk aan een auto zonder ABS waarmee je op natte weg je remmen dichtsmijt en je je auto maar niet voelt stoppen

ComputerVISTA

Legacy Member
CAS zei:
Er staat toch altijd... En in de sneeuw word er ni echt op circuit geraced :p

Maar als ge traag rijd met ABS in de sneeuw en ge remt, kan de wagen wel al eens gaan denken dat em stil staat. Vertrouwen in electronica, tis toch mijn ding ni :p

Idem en zeker nie nu dak weer wa in de PC wereld zit, nooit geen electronica vertrouwen :sop:

Maar ABS is wel goed voor de meerderheid van de personen achter een stuur.

CAS

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Idem en zeker nie nu dak weer wa in de PC wereld zit, nooit geen electronica vertrouwen :sop:

Maar ABS is wel goed voor de meerderheid van de personen achter een stuur.

Op den openbare weg zal het wel voordelig zijn, aangezien daar sneller paniek reacties ontstaan. Maar op circuit gaat er ni ineens iemand oversteken, word het ineens rood en zie ge nog ne flitspaal staan waardoor ge ni kunt doorrijden enzo van die zaken :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik zie eerlijk gezegd op de Nurburgring wel zo plots een hert oversteken hoor, 't is der echt wel de plaats voor :p

Kzie ze daar allemaal al remmen voor zo een bambi taffereeltje :rofl:

Soundstorm

Legacy Member
ABS is er toch helemaal niet om de remweg te verkorten. Dat heeft als enige doel dat de wagen nog bestuurbaar is is ge hard remt. Als u wielen blokkeren, dan kunde nie meer sturen. Met ABS wel.

Mr. SLASH

Legacy Member
Soundstorm zei:
ABS is er toch helemaal niet om de remweg te verkorten. Dat heeft als enige doel dat de wagen nog bestuurbaar is is ge hard remt. Als u wielen blokkeren, dan kunde nie meer sturen. Met ABS wel.

bij nat wegdek verkort het de remafstand

Brecht

Legacy Member
Soundstorm zei:
ABS is er toch helemaal niet om de remweg te verkorten. Dat heeft als enige doel dat de wagen nog bestuurbaar is is ge hard remt. Als u wielen blokkeren, dan kunde nie meer sturen. Met ABS wel.
mijn wielen blokkeerden en ik kon toch nog schoon sturen zenne gisteren :oink: keek zo in men spiegel en zo schoon nen S vormige zwarte streep :p

Mr. SLASH

Legacy Member
Soundstorm zei:
Das eventueel een bijkomend voordeel, maar niet de intentie van abs.

da weet ik ook wel , maar ik noem dat toch een groot voordeel :)

hoeveel keer komt het niet op cm'ers aan als ge begint te schuiven

en abs werkt toch ook nie zo denderend vind ik ,

ik heb et al paar keer uitgelokt en telkens schuifde praktisch rechtdoor ook al draaide uw stuur

ComputerVISTA

Legacy Member
Ziede... weer tegenstrijdigheden, en zo weet ne mens weer niks zeker :p

$T@CkDuMP

Legacy Member
kheb met en zonder ABS noodsituaties beheerst op circuit in Brugge en ABS is gewoon beter . ge kunt nog draaien terwijl ge volop op de rem staat en dat maakt uwen auto in gevaarlijke situaties veel controleerbaarder . ik deed daar nen test waarbij mensen (kegels) de straat oversteken en gij opt laatste knipke in de remmen moet gaan en ze ontwijken, zonder ABS op de rem en draaien = omver maaien, met ABS op de rem en draaien = ontwijken .

sorry maar als iemand er nog altijd in geloofd dat ABS zijn nut niet bewezen heeft dan denk ik dat die maar eens zelf de test moeten gaan doen (met de kegeltjes dan) .

niettegenstaande voor een race-wagen op circuit zou ik het ook niet moeten hebben!

Asserti

Legacy Member
als ge geen abs hebt gewoon ff van de rem gaan, sturen en terug remmen.

Mr. SLASH

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ziede... weer tegenstrijdigheden, en zo weet ne mens weer niks zeker :p

nene , tis wel degelijk zoals soundstorm zegt zeh

abs zorgt er voor da ge controle blijft hebben als ge dus hard freint en normaal zou beginnen schuiven

"
- Rem je met gewone remmen op een nat wegdek, dan kunnen de remmen blokkeren, met het gevolg dat het voertuig verder schuift.
- Dit kan je voorkomen door pompend te remmen. Dit wil zeggen: rempedaal indrukken .. lossen .. indrukken .. lossen ..
- Maar van zodra de wagen begint te schuiven, slaan heel wat bestuurders in paniek en hebben ze niet de reactie om pompend te remmen.
- ABS zorgt ervoor dat dit automatisch gebeurt.


2. Hoe werkt ABS?

- ABS is de afkorting van: anti-blokkeersysteem.
- Van zodra een computersensor registreert dat een wiel blokkeert, zorgt de computer ervoor dat de remdruk heel even wegvalt om een fractie van een seconde later weer aanwezig te zijn. Dit wordt een aantal keren per seconde herhaald, met het effect dat automatisch pompend geremd wordt."

waarvoor da leren van het rijbewijs allemaal voor kan dienen :D

Ch@rliE

Legacy Member
Asserti zei:
als ge geen abs hebt gewoon ff van de rem gaan, sturen en terug remmen.

Denk niet dat je daar aan denkt alst het zover is e :p
Toch normaal da ge op rem gaat staan en uw stuur overgooit!µ
Da is gwn de normale reactie van een mens

In panieksituatie op de baan toch he
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan