Archief - filmpjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soundstorm

Legacy Member
Blue-Bora zei:
idd,

De zaag is statisch geladen, en minstens dat je in aanraking komt met die zaag word die ontladen, een sensor detecteerd dat dan weer en op 1/5000ste van een seconde verdwijnt die zaag.

Dat is 5x sneller dan een airbag zeggen ze in zo'n filmpje van die site.
Ik heb dat eens berekend, en als u hand tegen een snelheid van 30km/u tegen die zaag aankomt dan heb je nog "maar" een wond van 2.1mm voordat die zaag weg is. Dus das wel HEEL snel he.
Gij zijt u aan het vervelen zeker? :p

Die zaag bestaat al een tijdje, maar is een zeer goede uitvinding. Wel jammer dat het mechanisme en de zaag kapot gaan elke keer. Er moet maar ne keer nen druppel op het hout liggen en gans het spel is omzeep. Kostelijke affaire ze.

pr0ph3t

Legacy Member
kdenk ook wel dat ge op latere basis die zaagbladen en die mechanismes appart zult kunne kopen ze

Soundstorm

Legacy Member
Tuurlijk, maar het blijft toch nen enorme kost. Een zaagblad (professioneel toch) begint bij 100€ of zo, wss zelfs veel meer.
En zo'n speciaal gesneden alublokske zal ook wel genoeg kosten bij die mannen.

Blue-Bora

Legacy Member
Soundstorm zei:
Tuurlijk, maar het blijft toch nen enorme kost. Een zaagblad (professioneel toch) begint bij 100€ of zo, wss zelfs veel meer.
En zo'n speciaal gesneden alublokske zal ook wel genoeg kosten bij die mannen.

Als je op de site kijkt zie je dat er staat :


Is the saw damaged when the brake system activates?

No. You will need to install a new brake cartridge and replace the blade. The change-out process takes about 2 minutes and requires the use of an Allen wrench and the blade wrenches (all supplied with the saw). The saw will then be ready for use.


p.s. : Ik verveelde me idd een beetje en heb wat berekeningen gemaakt :D

Soundstorm

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Als je op de site kijkt zie je dat er staat :


Is the saw damaged when the brake system activates?

No. You will need to install a new brake cartridge and replace the blade. The change-out process takes about 2 minutes and requires the use of an Allen wrench and the blade wrenches (all supplied with the saw). The saw will then be ready for use.

p.s. : Ik verveelde me idd een beetje en heb wat berekeningen gemaakt :D
Awel ja, alublokske en zaagblad moede dus telkens vervangen.
Maar ik denk toch dat uw berekeningen fout zijn. Allé, ge zult het wel goed berekend hebben, maar hun informatie zal fout zijn. Als ge kijkt hoe traag die met da plakske met worstje op gaan. En dan kijkt ge hoeveel er van da worstje is (ik gok toch zeker 1 mm). Dan is het onmogelijk dat als ge aan 30kmh :eek: afkomt, der maar 2mm weg is.

Blue-Bora

Legacy Member
Soundstorm zei:
Awel ja, alublokske en zaagblad moede dus telkens vervangen.
Maar ik denk toch dat uw berekeningen fout zijn. Allé, ge zult het wel goed berekend hebben, maar hun informatie zal fout zijn. Als ge kijkt hoe traag die met da plakske met worstje op gaan. En dan kijkt ge hoeveel er van da worstje is (ik gok toch zeker 1 mm). Dan is het onmogelijk dat als ge aan 30kmh :eek: afkomt, der maar 2mm weg is.

Lees nog eens goed.

"Will the saw be damaged....."

No, only the brake has to be replaced.....

De zaag is dus niet kapot he ;)

*edit*

hmm....alhoewel. Tis nogal dubbelzinnig opgesteld he.

Met "Saw" bedoelen ze misschien het machien zelf en niet het zaagblad.
Dus dan is het blad ook stuk ofwa?

Brecht

Legacy Member
de saw zal heel de machine zijn, en de blade dus het blad zelf. tis een houtzaag, dus zo zot veel zullen die niet kosten, moest het een zijn met diamant enal, dan zou da wa anders zijn :p

Soundstorm

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Lees nog eens goed.

"Will the saw be damaged....."
(te " " van mijn keyboart gaat niet meer, tus ik typ een "t" :lol: )
Ik hat het goe gelezen. onmogelijk tat een zaagblat het overleeft als taar een alu blokske in versmolten zit.
er staat ook tat the 'blate' moet vervangen worten in ta tekstje.

kostelijk, maar ge hout al uw lichaamstelen nog :p

(en nu om een nieuw keyboart :unsure: )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan