Archief - De "kijk-wat er te koop staat" thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CAS

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
De E30 M3 had een 2.3 4 in lijn motor. Allemaal. Vanaf de E36 was't een 6 in lijn en nu ne V8.

E46 mogen we natuurlijk ook ni vergeten, en ze hadden allemaal ne 2.3, buiten die met ne 2l en die met ne 2.5l é :p

Deze is 2.5, 235pk, niet zo speciaal op zich, gewoon iets meer collectors item. Op circuit in een amateur zijn handen nauwelijks sneller dan een gewone M3 dus. Op de baan infeite nutteloos, maar toch is er iets in mij dat zegt "kaufen" :D

Wel even bijvermelden dat spoiler voor en achter standaard verstelbaar zijn :p Beperkte oplage, speciaal interieur, en herkend niemand die super knappe zetels voorraan :cool:

ComputerVISTA

Legacy Member
CAS zei:
E46 mogen we natuurlijk ook ni vergeten, en ze hadden allemaal ne 2.3, buiten die met ne 2l en die met ne 2.5l é :p

Wat verstaat ge niet aan "VANAF" de E36?

ComputerVISTA

Legacy Member
CAS zei:
Te snel gelezen :p Maar met al die fouten :p Graptjen é :D

Mercedes rijder hé, dus al wat ouder en dan begint da allemaal te minderen :p



Van die 2.0 en 2.5 wistek wel niet, hebde daar info van?

CAS

Legacy Member
2.0 is de 320is, geen pure M3, maar M3 voor Portugal en Italie (taksvriendelijker). 2.5 zat in de EVO III of sportsevolution en nog in andere M3's ook. Zoals ge ne 190 2.5 16v hebt ook é :D

Nuja, laten we eerlijk zijn, de BMW's zijn vetter :D Maar Mercedes heeft dan weer haar sterke kanten. Moestek 190 kopen, zou toch wel zien naar ne 2.5 16v, of een 2.6, stukken goedkoper en 6 in lijn. Wel standaard zo goe ni als de 16v versie's natuurlijk.

Maar waar het hem dus op neerkomt, is dat ge met ne gewone M3 dus evengoed gesteld zijt. Infeite zelfs met ne 325i die wat aangepast is. Als het op prestatie's neerkomt hé.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik vind persoonlijk de Mercedes variant schoner (en nee das niet omdak nu per toeval ne Mercedes heb gekocht, want zoals ik al zei was dit toeval)

Das zowat dat ge met nen 2.3-16 ook evengoed of zelfs beter gesteld zijt dan met nen 2.5-16, het enige wat daar beter aan is, is dat die een dubbele ketting heeft ipv een enkele. Voor de rest is dat een uitgeboorde 2.3-16 die trager naar de 100 gaat en een veel fragieler blok heeft (dat laatste heb ik van meerdere goeie bronnen)

Ik zou persoonlijk ook voor een 2.6 gaan als volgende auto, niet dat deze slecht is of een slak maar een S klasse motor (dat trouwens 1 vd beste motoren in die wagen was) in zo'n klein bakje, ik denk dat ge dan echt kunt spreken van een mini s klasse :D

Moet echt super rijden, en johny's eraf rijden die denken dat ge met de zoveelste dieselstoof daar zijt (da kannek nu zelf al :p)

ComputerVISTA

Legacy Member
Asserti zei:
@Pcvista, wrom is dubbele ketting beter dan enkele?

Omdat de enkele sneller durfde breken bij de 2.3-16. Normaal moest die bij de 2.3 na 100k km al vervangen worden.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Was vooral omdat een enkele door veroudering opeens kon 'afvallen', dan had je enorme schade, de dubbele blijven gewoon eeuwig zitten :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan