Archief - 125 CC 4 of 2 takt ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cooldude

Legacy Member
ik ga binnenkort mij een rijbewijs voor moto halen
maar nu had ik gezien dat ge de 1ste 2 jaar met een
125 CC maar moogt rijden [ minder al 25kw] dus
was ik daar ook voor aant rondzien geweest
nu zijn er dus 125ccs met 4takt en met 2takt....
wa is nu eigenlijk het beste , want de meeste mensen
hebben veel commentaar op scooters van 'tis ma tweetaktje
koop u een 4takt....' en ik ken er nix van :d:d als iemand
me eens wil verrijken in de kennis ^^

greetz

brainwashed

Legacy Member
2takt gaat sneller en trekt beter en kost minder in aankoop
een 4takt is zuiniger en je rijd er niet zo snel iets mee kapot (kwa motor dan toch)
2takt kost minder ook als ge er stukke aan hebt
ik zou voor 2takt gaan (omdat ik meer voor 2takt ben)

zombie

Legacy Member
brainwashed zei:
2takt gaat sneller en trekt beter en kost minder in aankoop
een 4takt is zuiniger en je rijd er niet zo snel iets mee kapot (kwa motor dan toch)
2takt kost minder ook als ge er stukke aan hebt
ik zou voor 2takt gaan (omdat ik meer voor 2takt ben)


2 tact 125 cc is idd veel vinniger als 4tact 125 cc
enkel is er aan 2 tact wat meer onderhoud aan.
en ne 2 tact moet ge goed onderhouden.
maar ik zou ook voor een 2 tact gaan

cooldude

Legacy Member
4 takt trekt dan ook trager op wss enz
?? ma 4 takt maakt wa meer lawaai zekerz??:):)
ik vind dat da wel mag vo ne moto majah....
en kwa topsnelheid maakt da iets uit
gaat een 2tact niet meer toeren maken??

greetz

DBK

Legacy Member
voor zo'n lage cc's zouk zeker 2takt kopen, anders is da ni vooruit te krijgen.

skully25

Legacy Member
cooldude zei:
ik ga binnenkort mij een rijbewijs voor moto halen
maar nu had ik gezien dat ge de 1ste 2 jaar met een
125 CC maar moogt rijden [ minder al 25kw] dus
was ik daar ook voor aant rondzien geweest
nu zijn er dus 125ccs met 4takt en met 2takt....
wa is nu eigenlijk het beste , want de meeste mensen
hebben veel commentaar op scooters van 'tis ma tweetaktje
koop u een 4takt....' en ik ken er nix van :d:d als iemand
me eens wil verrijken in de kennis ^^

greetz


een goeie raad, verspil uw geld nu aan een 125cc tenzij ge echt zot zit van die bepaalde klasse, maar ik ken er iig niet veel die dat zijn
125cc 4t gaat nie vooruit, nen 125cc 2takt is enkel goed voor die 2 jaar 25 kw uit te doen, daarna zijt ge dat ding zo beu dat ge hem zo snel mogelijk weg zult willen doen, ge moet er dan ook nog eens geluk mee hebben, de ene rijd met zijne 125cc 2t zonder ooit een probleem te hebben en de ander rijd het blok binnen de 100 km naar de zak, die 2takts hebben nogal hun eigen willetje

als ge een moto wilt kopen investeer dan meteen in iets deftig zodat ge er langer dan 2 jaar plezier aan hebt, ga niet iets kopen waarvan je weet dat het na 2 jaar toch weer verkocht zal worden en je dus zowiezo verlies op maakt, financieel gezien is dat echt geen slimme zet

btw tis 25kw en 0,16kw/kg voor de 16452487ste keer, cilinderinhoud speelt geen rol en staan dus geen beperkingen op

BLUTCH 26

Legacy Member
Tweetakt: Meer lawaai,
verbruikt ongeveer een liter olie per 8 a 10 tankbeurten
zonder olie vallen is mogelijk, en dan is motor om zeep.
Geeft befaamde grijs-blauwe rookwolk bij koudstart
Verbruik benzine ligt hoger (kleine actieradius dus als je een tankje hebt
van 6,8 liter of zo.)
is vinniger, trekt agressiever op

Viertakt: Stiller
Heeft carter: dus zonder olie zult ge niet vallen (wel af en toe vervangen)
lager verbruik(3 - 3,5 liter per 100km)
Is minder vinnig
Duurdere motor (kleppenmechanisme)
Milieuvriendelijker

Maar in de scooterbranche is het volgens mij toch zo dat 4-takters meestal 125cc zijn en de 2-takters 100cc. Enkel sommige crossbrommers van Yamaha hebben 125cc -2takt.

Het klopt misschien wel dat als je een moto-liefhebber bent dat een 125cc scooter rapper zou vervelen omdat het geen RACEmonster is. Ik daarentegen ben aan het uitkijken voor een 125cc -4takt scooter. Lekker stil zuinig en rijdt sneller als 45km/h.
Zolang ge niet op de autosnelweg komt is zo een scooter een echt luxemachientje.

skully25

Legacy Member
BLUTCH 26 zei:
Maar in de scooterbranche is het volgens mij toch zo dat 4-takters meestal 125cc zijn en de 2-takters 100cc. Enkel sommige crossbrommers van Yamaha hebben 125cc -2takt.

denk niet dat de threadstarter het hier heeft over die grote variogevallen

en 125cc meestal 4t? doet es wa research zouek zo zeggen
yamaha dt 125
aprilia rs 125 en mx 125
hm honda cr 125
ktm exc 125
cagiva mito 125
derbi gpr 125
gas gas 125 sm
husqvarna sm 125
enzovoort, zijn allemaal tweetakts en straatlegaal, zowel sm's, crossers als buikschuivers

125 4t's zijn pas de laatste jaren beginnen opkomen omdat de vraag naar goedkope, kleine en zuinige motoren steeg, maar de meeste van die dingen gaan gewoon niet vooruit door gebrek aan power

BLUTCH 26

Legacy Member
Ik schreef toch in mijn reply dat het SCOOTERS zijn die 125cc 4T zijn.
Wat gij opnoemt, daar zit niet een scooter tussen.
Ik schrijf dan nog dat enkel sommige crossbrommers 125CC 2T zijn.
Toch eens mijn reply zorgvuldiger lezen hoor.

SkateDivision

Legacy Member
sinds wanneer is 4takt stiller als 2takt? Ok, 125cc 2takt maakt al wat geluid, maar 'k denk dat een 2taktje toch moet onderdoen voor een lekker 4takt geluidje.

mvg

m@rle

Legacy Member
ge kunt ne 4 takt heel stil maken me ne geoei uitlaat en heel veel lawaai maken met een goeie uitlaat (maar dan veel meer dan 2 takt)

maarja, wat wordt er eigenlijk bedoeld met vinnig? (snap het woord gewoon ni :S)

en die 25 kw wat wilt da eigenlijk juist zechen, alleja ik weet dat het arbeid is van mijn lessen mechanica :p, maar wat kan je daar bij voorstellen (heel zwak ofzo) hoeveel heeft een normaale moto?

skully25

Legacy Member
BLUTCH 26 zei:
Ik schreef toch in mijn reply dat het SCOOTERS zijn die 125cc 4T zijn.
Wat gij opnoemt, daar zit niet een scooter tussen.
Ik schrijf dan nog dat enkel sommige crossbrommers 125CC 2T zijn.
Toch eens mijn reply zorgvuldiger lezen hoor.

ok dat heb ik dan niet goed gelezen, en mag ik dan ook meteen vragen waarom ge begint over "motoscooters" als het hier over gewone moto's gaat... :confused:

denk dat de meeste blij zijn dat hun varioperiode achter de rug is en dus denk niet dat velen hun oog zullen laten vallen op een motorscooter...

DBK

Legacy Member
cooldude zei:
lijkt me wel een vet dingske :d
ma gaat zo een 250cc naked bike wel vooruit??

ken er echt niet veel van enz ma die dingen hebben toch
een top van +- 120 ?? of zit ik eel fout?:d

greetz
kga mij ni over uitspreken of da goe vooruit komt of ni want das gewoon wa ge gewoon zijt, maar een scootertje met een 70cc pakt mhr en gepaste uitlaat en al de rest ook aangepast haalt een 22pk mits goe afgesteld, dien 250 4T heeft 23.9 kW, das vanonder in de 30pk schat ik. En als ge weet da scooter + full malossi set up + nos kit ook 30 pk haalt...
Verhouding van kW/cc's is bij 2takt dus wel gevoelig hoger.

serial

Legacy Member
DBK zei:
maar een scootertje met een 70cc pakt mhr en gepaste uitlaat en al de rest ook aangepast haalt een 22pk mits goe afgesteld

70cc full MHR kunde er 22pk uithalen maar is bijna enkel te doen bij watergekoelde brommers en sowieso ksot het u stukken van mensen en is de slijtagefactor stukken groter dan bij een std scooter.

(om de zoveel km piston vervangen,...)

heb nog een booster spirit full MHR gehad en da heeft me iets van een €3000+ gekost om in elkaar te steken om dan nog maar te zwijgen van de extra kosten...

maw uw punt is niet geheel correct omdat je dan teveel geld moet betalen voor iets dat niet lang genoeg meegaat :p

amdr

Legacy Member
DBK zei:
kga mij ni over uitspreken of da goe vooruit komt of ni want das gewoon wa ge gewoon zijt, maar een scootertje met een 70cc pakt mhr en gepaste uitlaat en al de rest ook aangepast haalt een 22pk mits goe afgesteld, dien 250 4T heeft 23.9 kW, das vanonder in de 30pk schat ik. En als ge weet da scooter + full malossi set up + nos kit ook 30 pk haalt...
Verhouding van kW/cc's is bij 2takt dus wel gevoelig hoger.
22pk is ni makkelijk te bereiken ze :p

DBK

Legacy Member
weet ik maar gewoon om ff aan te tonen wa momenteel bijna het max is uit 70cc 2takt. die pk/cc daar hoog ligt. mss een extreem voorbeeldje :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan