Thombose
Legacy Member
Hey,
zit hier op kotnet en had in begin van jaar mn router zo ingesteld dat hij werkte als switch met dhcp server af zodat ik rechtstreeks ip-adressen van kotnet doorkreeg...
Nu wil ik graag teruggaan naar systeem dat mijnen router gewoon kotnet ip krijgt en dat alles hier in mijn kamer ip adres van dhcp server krijgt. Als ik enkel mijn pc met de lankabel verbind dan lukt het zonder probleem en krijg ik 192.168.2.1 toegekregen, maar vanaf dat ik de kotnet kabel insteek dan werkt het plots niet meer en krijg ik gewoon de kotnet ip door op de pc. Heb al getest met verschillende poorten, maar er is precies niet 1 specifieke wan poort.
Het is ene oude Philips adslmodem/4-poorts router zonder aparte wan poort.
Ben dan naar de wan instellingen gaan zien -> ATM PVC, daar stond alles op bridging en eentje op PPPoE. Ik had wel ATM1 tot ATM 8. Heb dan alles gedisabled en enkel ATM1 op Routing gezet...als ik dan Wan kabel insteek, dan krijgt mijn pc nog altijd nen interne ip, maar de wan kwam niet door had ik de indruk (geraakte niet ana de login pagina). Vanaf dat ik 1 van de andere atms op bridging zet, krijg ik terug rechtstreeks de kotnet IP door..
Iemand idee hoe het wel moet?
Hier wat foto's:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
DHCP staat aan onder NAT...
Thanx!
PS: fyi, waarom ik wil wisselen van systeem, mijn andere devices krijgen bijna nooit een ip door, iemand zei me dat dat was omdat de kul maar bepaald aantal mac adressen toestaat (3) per aansluiting...mr das gewoon wat iemand me zei ofc..
zit hier op kotnet en had in begin van jaar mn router zo ingesteld dat hij werkte als switch met dhcp server af zodat ik rechtstreeks ip-adressen van kotnet doorkreeg...
Nu wil ik graag teruggaan naar systeem dat mijnen router gewoon kotnet ip krijgt en dat alles hier in mijn kamer ip adres van dhcp server krijgt. Als ik enkel mijn pc met de lankabel verbind dan lukt het zonder probleem en krijg ik 192.168.2.1 toegekregen, maar vanaf dat ik de kotnet kabel insteek dan werkt het plots niet meer en krijg ik gewoon de kotnet ip door op de pc. Heb al getest met verschillende poorten, maar er is precies niet 1 specifieke wan poort.
Het is ene oude Philips adslmodem/4-poorts router zonder aparte wan poort.
Ben dan naar de wan instellingen gaan zien -> ATM PVC, daar stond alles op bridging en eentje op PPPoE. Ik had wel ATM1 tot ATM 8. Heb dan alles gedisabled en enkel ATM1 op Routing gezet...als ik dan Wan kabel insteek, dan krijgt mijn pc nog altijd nen interne ip, maar de wan kwam niet door had ik de indruk (geraakte niet ana de login pagina). Vanaf dat ik 1 van de andere atms op bridging zet, krijg ik terug rechtstreeks de kotnet IP door..
Iemand idee hoe het wel moet?

Hier wat foto's:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
DHCP staat aan onder NAT...
Thanx!
PS: fyi, waarom ik wil wisselen van systeem, mijn andere devices krijgen bijna nooit een ip door, iemand zei me dat dat was omdat de kul maar bepaald aantal mac adressen toestaat (3) per aansluiting...mr das gewoon wat iemand me zei ofc..