Archief - WAN via router/modem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thombose

Legacy Member
Hey,

zit hier op kotnet en had in begin van jaar mn router zo ingesteld dat hij werkte als switch met dhcp server af zodat ik rechtstreeks ip-adressen van kotnet doorkreeg...

Nu wil ik graag teruggaan naar systeem dat mijnen router gewoon kotnet ip krijgt en dat alles hier in mijn kamer ip adres van dhcp server krijgt. Als ik enkel mijn pc met de lankabel verbind dan lukt het zonder probleem en krijg ik 192.168.2.1 toegekregen, maar vanaf dat ik de kotnet kabel insteek dan werkt het plots niet meer en krijg ik gewoon de kotnet ip door op de pc. Heb al getest met verschillende poorten, maar er is precies niet 1 specifieke wan poort.

Het is ene oude Philips adslmodem/4-poorts router zonder aparte wan poort.

Ben dan naar de wan instellingen gaan zien -> ATM PVC, daar stond alles op bridging en eentje op PPPoE. Ik had wel ATM1 tot ATM 8. Heb dan alles gedisabled en enkel ATM1 op Routing gezet...als ik dan Wan kabel insteek, dan krijgt mijn pc nog altijd nen interne ip, maar de wan kwam niet door had ik de indruk (geraakte niet ana de login pagina). Vanaf dat ik 1 van de andere atms op bridging zet, krijg ik terug rechtstreeks de kotnet IP door..

Iemand idee hoe het wel moet? :)

Hier wat foto's:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

DHCP staat aan onder NAT...

Thanx!

PS: fyi, waarom ik wil wisselen van systeem, mijn andere devices krijgen bijna nooit een ip door, iemand zei me dat dat was omdat de kul maar bepaald aantal mac adressen toestaat (3) per aansluiting...mr das gewoon wat iemand me zei ofc..

Feignasse

Legacy Member
Thombose zei:
PS: fyi, waarom ik wil wisselen van systeem, mijn andere devices krijgen bijna nooit een ip door, iemand zei me dat dat was omdat de kul maar bepaald aantal mac adressen toestaat (3) per aansluiting...mr das gewoon wat iemand me zei ofc..

Volgens mij krijg je per account waarmee je inlogt maar 1 extern ip-adres van kotnet. En als je kotnet individueel hebt, dan kan je ook maar met één account inloggen. Als je kotnet collectief hebt, dan kunnen 16 personen inloggen (maar nog steeds met hun eigen login, waarmee ze 1 ip krijgen).

Als je verschillende devices op je kamer hebt, zal je dus idd een router met dhcp moeten gebruiken, helaas weet ik niet hoe je die Philips daartoe moet configureren. Maar als ik Exit goed begrijp in deze thread dan zou het blijkbaar niet mogelijk zijn een adsl router als gewone router te gebruiken.

zelfde conclusie: https://www.beyondgaming.be/archive...uter-gebruiken-als-router-voor-telenet.478699

Maw: je kan best zelf een simpel routertje kopen. Ik dan wel dat die op je kamer staat of dat je je draadloos netwerk beveiligt, als je dat zou gebruiken. Zoniet gaan andere op jouw account surfen en je downloadlimiet opmaken.

Exit

Legacy Member
tja, je hebt een ADSL router zeg je => die heeft GEEN wan poort omdat de wan zijde de telefoon aansluiting is!

maw, het gaat NIET met die router.

als die settings die je opnoemt is voor een adsl modem te sturen of door te koppelen, ben je niets mee

Thombose

Legacy Member
Owkey Exit en Ulixes, ik vreesde hier al een beetje voor maar ik dacht dat er toch een mogelijkheid was om een van de Lan poorten als WAN poort in te stellen, maar dat is dus niet zo....dan maar de router van 5 euro op e-bay :) Thanx!

Exit

Legacy Member
er zijn slechts enkele adsl routers die dit kunnen maar de overgrote meerderheid niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan