Archief - Voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eraserke

Legacy Member
inspiratieloos zei:
enermax 470 watt, dual 12 volt rail, 35 A op 3.3 , 5 , 12 volt lijnen!! :applause:

en enorm stabiele lijnen zelfs met 3800+ @ 4000+, verschillende hds, veel lichtwerk in pc, ...


zeg mannekes das geen 35Amperes hoopk eh :rofl:

Sacristar

Legacy Member
en waarom niet :wtf:

da's de max amperage dat die lijn kan leveren, da's niet wat er door de componenten op die lijn stroomt hé...

't' is niet omdat er bij u thuis 100A ('k zeg maar iet eh) getrokken kan worden dat dat ten eerste ook effektief zo is en ten tweede dat alle uw toestellen thuis 100A krijgen...

eraserke

Legacy Member
kristos zei:
en waarom niet :wtf:

da's de max amperage dat die lijn kan leveren, da's niet wat er door de componenten op die lijn stroomt hé...

't' is niet omdat er bij u thuis 100A ('k zeg maar iet eh) getrokken kan worden dat dat ten eerste ook effektief zo is en ten tweede dat alle uw toestellen thuis 100A krijgen...

euhm gij ziet ze vliegen zeker...

de hoogste waarde van automaat bij u thuis dat is een 40A peisk en das u kookfornuis...dat zijn elektrische draden van 6mm2...in ons pckes zitten draadjes van 1mm2 of kpeis zelfs dat 0.75mm2 is (allesinds minder dan 6)

en voor dat voedingske ge hebt:

P=470W
U=230V(netspanning)
I=A=wilde graag weten...

P=U*I(*cosFI(die hebde nu ni nodig))
470W/230V=2A (beetje afronden)

das zomaar ff 33Amperes minder als da gij zegt :p

greetzz

nazaar

Legacy Member
hier zit der ook 26A op mijn 12V lijn.

btw als ge der nix van kent: zwijg dan :niceone:

Ephram

Legacy Member
eraserke zei:
euhm gij ziet ze vliegen zeker...

de hoogste waarde van automaat bij u thuis dat is een 40A peisk en das u kookfornuis...dat zijn elektrische draden van 6mm2...in ons pckes zitten draadjes van 1mm2 of kpeis zelfs dat 0.75mm2 is (allesinds minder dan 6)

en voor dat voedingske ge hebt:

P=470W
U=230V(netspanning)
I=A=wilde graag weten...

P=U*I(*cosFI(die hebde nu ni nodig))
470W/230V=2A (beetje afronden)

das zomaar ff 33Amperes minder als da gij zegt :p

greetzz

Jammer genoeg hebben we het hier over een voeding...

Voorbeeldje:
12V*20A + 5V*20A + 3.3V*20A + (negatieve lijnen) = 406W

corvette

Legacy Member
inspiratieloos zei:
enermax 470 watt, dual 12 volt rail, 35 A op 3.3 , 5 , 12 volt lijnen!! :applause:

en enorm stabiele lijnen zelfs met 3800+ @ 4000+, verschillende hds, veel lichtwerk in pc, ...

heb juist dezelfde voeding, echt een beest en superstabiel :niceone:

austin pauwers

Legacy Member
Hey l@tro ik heb net hetzelfde probleem.
Ik heb ook de Nvidia Geforce 6800 LE
En mijn scherm valt ook uit als ik aan het gamen ben :confused:
Wat moet ik nu doen een nieuwe case kopen ofwat ?
Want ik het er niet zoveel verstand van :)

Alvast Bedankt :niceone:

Sacristar

Legacy Member
eraserke zei:
euhm gij ziet ze vliegen zeker...

de hoogste waarde van automaat bij u thuis dat is een 40A peisk en das u kookfornuis...dat zijn elektrische draden van 6mm2...in ons pckes zitten draadjes van 1mm2 of kpeis zelfs dat 0.75mm2 is (allesinds minder dan 6)

en voor dat voedingske ge hebt:

P=470W
U=230V(netspanning)
I=A=wilde graag weten...

P=U*I(*cosFI(die hebde nu ni nodig))
470W/230V=2A (beetje afronden)

das zomaar ff 33Amperes minder als da gij zegt :p

greetzz
voor iemand die blijkbaar toch zijn electriciteit nog heel wat beter kent als ik ontgaat de idee van een parallel schakeling u blijkbaar.

ik ben al lang al die berekeningen vergeten maar bij een parallelschakeling blijft het voltage gelijk en wordt de amperage verdeelt. ook wordt er maar evenveel ampere geleverd als er gevraagd wordt. 35ampère is gewoon de maximum die die 12V rail kan leveren...

<_T_>

Legacy Member
Effe vermelden dat die 230V Netspanning AC is!

En die netspanning wordt door de computervoeding omgezet in DC voltages van ondermeer 12V, 5V,... Dus die eenvoudige berekening gaat niet op in dit geval. ;)

De uitleg in de daaropvolgende posts klopt wel ongeveer... over de dikte van de draden, dat vraag ik me nu toch ook wel af eigenlijk...

eraserke

Legacy Member
<_T_> zei:
Effe vermelden dat die 230V Netspanning AC is!

En die netspanning wordt door de computervoeding omgezet in DC voltages van ondermeer 12V, 5V,... Dus die eenvoudige berekening gaat niet op in dit geval. ;)

De uitleg in de daaropvolgende posts klopt wel ongeveer... over de dikte van de draden, dat vraag ik me nu toch ook wel af eigenlijk...

idd kwas daar ff mis in

primair: 470W bij 230V maakt idd een 2Amperes ofzo
secundair: 470W bij 12V maakt een 40A...
daar alles in parallel staat komde wel aan die 40A...
als ge stroombron opensmijt ziede idd een beetje dikkere kabels :)

kverschiet er eigenlijk wel van dat er zo een hoge stroom loopt in da bakske...damn

weer iets bijgeleerd se :p

maar let wel dat uw pcke dus geen 40A trekt uit het net :crazy:

L@TrO

Legacy Member
austin pauwers zei:
Hey l@tro ik heb net hetzelfde probleem.
Ik heb ook de Nvidia Geforce 6800 LE
En mijn scherm valt ook uit als ik aan het gamen ben :confused:
Wat moet ik nu doen een nieuwe case kopen ofwat ?
Want ik het er niet zoveel verstand van :)

Alvast Bedankt :niceone:

Dat is omdat je een revision1 hebt van de 6800Le. Hier wordt het Aopen ontwerp gebruikt waarbij de geheugen chips standaard overklockt zijn van 500hmz naar 700mhz. Vandaar al die problemen. Wat kan je er aan doen? Awel in principe is het omgelost wanneer je de ram onderklockt tot 500mhz,maar omdat ik vin dat een nieuwe kaart moet werken zoals er op de 'doos' staat , kan je niets anders doen de kaart terug brengen en vragen naar een revision 2 of 3 (bij rev2 en3 wordt het ref. nvidia ontwerp gebruikt met degelijk geheugen). Een rev1 is te herkennen aan zijn grote koolblock die ook het geh. overlapt ,bij rev2 en3 is enkel de gpu gekoelt.
Van welk merk is jou 6800Le? Heeft het een groot koelblok? Van welke winkel komt het?

edit : de tagan voeding doet het goed b.tw , mijn 3200+ draait nu stiel op 2.7ghz (toch een winst van 100mhz hee :p )

Melchett

Legacy Member
Het is mss wel een beeke offtopic, maar aangezien het hier over voedingen gaat, vraag ik het maar: als ik het just verstaan hem, moet een voeding binnen ongeveer 5% van de ideale voltages blijven, en is met een no-name-voeding het probleem dat deze er vaak onder zit.
wel, ik hem hier een no-name 350 watt voeding en mijn +12-volt rail ligt constant op ongeveer 12.9 volt. Iemand een idee of ik die waarde binnen de 5% moet probere te hale en hoe?
mijn pc doe trouwes ook raar bijt opstarte: als ik hem wil opstarte, valt hij vaak na mss 1 a 2 sec uit, nog voor de POST gedaan is. hij wil dan niks meer doen, tenzij ik de voeding afzet, enkele seconden wacht en deze terug aanzet. na da een paar keer te herhale start hij uiteindelijk, maar scherm werkt nie, as ik dan gewoon reset, is er geen enkel probleem mee, zou da hier mee te make hemme?

Davion

Legacy Member
Ja, das VEEL te hoog..
k zou uitkijken naar ee voeding van een deftig merk..

eraserke

Legacy Member
Melchett zei:
Het is mss wel een beeke offtopic, maar aangezien het hier over voedingen gaat, vraag ik het maar: als ik het just verstaan hem, moet een voeding binnen ongeveer 5% van de ideale voltages blijven, en is met een no-name-voeding het probleem dat deze er vaak onder zit.
wel, ik hem hier een no-name 350 watt voeding en mijn +12-volt rail ligt constant op ongeveer 12.9 volt. Iemand een idee of ik die waarde binnen de 5% moet probere te hale en hoe?
mijn pc doe trouwes ook raar bijt opstarte: als ik hem wil opstarte, valt hij vaak na mss 1 a 2 sec uit, nog voor de POST gedaan is. hij wil dan niks meer doen, tenzij ik de voeding afzet, enkele seconden wacht en deze terug aanzet. na da een paar keer te herhale start hij uiteindelijk, maar scherm werkt nie, as ik dan gewoon reset, is er geen enkel probleem mee, zou da hier mee te make hemme?

azo een meserie kzou ook ander voedingske aanraden ze...
budget voeding bij tones 38eurp kzeg dit omdak weet dat een redelijk goeie voeding is...en nog mooi ook 2blue fannekes

guRuh

Legacy Member
Melchett zei:
Het is mss wel een beeke offtopic, maar aangezien het hier over voedingen gaat, vraag ik het maar: als ik het just verstaan hem, moet een voeding binnen ongeveer 5% van de ideale voltages blijven, en is met een no-name-voeding het probleem dat deze er vaak onder zit.
wel, ik hem hier een no-name 350 watt voeding en mijn +12-volt rail ligt constant op ongeveer 12.9 volt. Iemand een idee of ik die waarde binnen de 5% moet probere te hale en hoe?
mijn pc doe trouwes ook raar bijt opstarte: als ik hem wil opstarte, valt hij vaak na mss 1 a 2 sec uit, nog voor de POST gedaan is. hij wil dan niks meer doen, tenzij ik de voeding afzet, enkele seconden wacht en deze terug aanzet. na da een paar keer te herhale start hij uiteindelijk, maar scherm werkt nie, as ik dan gewoon reset, is er geen enkel probleem mee, zou da hier mee te make hemme?

checkt u readings eens in den bios/MBM5

speedfan geeft nogal rare aan (zoals dees: nen OCZ PowerStream met 11.31V op de +12V lijn :crazy: )

Ephram

Legacy Member
Melchett zei:
Het is mss wel een beeke offtopic, maar aangezien het hier over voedingen gaat, vraag ik het maar: als ik het just verstaan hem, moet een voeding binnen ongeveer 5% van de ideale voltages blijven, en is met een no-name-voeding het probleem dat deze er vaak onder zit.
wel, ik hem hier een no-name 350 watt voeding en mijn +12-volt rail ligt constant op ongeveer 12.9 volt. Iemand een idee of ik die waarde binnen de 5% moet probere te hale en hoe?
mijn pc doe trouwes ook raar bijt opstarte: als ik hem wil opstarte, valt hij vaak na mss 1 a 2 sec uit, nog voor de POST gedaan is. hij wil dan niks meer doen, tenzij ik de voeding afzet, enkele seconden wacht en deze terug aanzet. na da een paar keer te herhale start hij uiteindelijk, maar scherm werkt nie, as ik dan gewoon reset, is er geen enkel probleem mee, zou da hier mee te make hemme?

Best uw lijnen meten met een multimeter :)

Melchett

Legacy Member
da was gemete me mbm5, zal is ne multimeter zoeke.
weet iemand of da opstartprobleem ermee te make heeft?
merci voor da antwoorde he
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan