Archief - Voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

L@TrO

Legacy Member
Ik zit hier mommenteel nog met een chieftec360watt voedingske. En die houd volgens mij me tegen om echt ver te kunnen overclocken(nu ik men 6800le heb).Het scherm valt soms uit, ram wordt ondervolt.Als ik mem vcore op 1.8V zet in de bios is het effectief nog maar 1.66v.(toch niet normaal?). Wat me ook opviel is dat die 12v lijn maar 17A is bij dat chieftecske. Nuja, er zit niets anders op dan een nieuwe voeding te kopen zeker?

Welke raden jullie aan voor een goei 100€.(het moet wel een ferme o.c kunnen trekken, voltmods enz...). Ik dacht aan die Tagan 480watt (heeft toch een 28A 12v lijn t.o.v ie 17A) , of is een enermax mss zijn meerprijs waard?

-> http://www.tones.be/shop_product.php?idx=EG475
-> http://www.tones.be/shop_product.php?idx=TAG480U01
-> ...?

(had mss bij aankoopadvies gekunnen ,maar kheb liever advies van de overclockers;) )

str0ntj3

Legacy Member
Antec of Enermax zijn nog altijd hun meerprijs waart.
ik zou eerder ietstje doorsparen voor zo een antec of enermax.

edit : het blijkt dat die thermaltake's ook goed zijn
ik raad ze liever af, kvind thermaltake nogal brol...
teveel geld voor de kwaliteit dat ze maar leveren.

Sacristar

Legacy Member
ik zou voor die tagan gaan, dat zijn ook hele goeie PSU's, niet duur op de koop toe en afaik produceren die de PSU's voor OCZ dus dan kan het gewoon geen slechte marchandise zijn :D

nazaar

Legacy Member
het feit dat ge maar 1.66V krijgt als ge 1.8V hebt gekozen in bios kan toch evengoed liggen aan het mobo dat serieus ondervolt?

L@TrO

Legacy Member
Mja volgens mij was dat niet toen ik nog mijn geforce4 er in steken had.Nu wordt mijn cpu overclockt naar 2.6ghz nog niet eens 50 graden stressed met de boxed koeler, en ik weet dat die vroeger soms70 graden werd.Raar niet? Nog iets, standaard loopt die 6800le op 1.2v (core) , en ik heb die tot 1.5v gemod.En de stressed tems blijven dezelde (+-45graden met standaard koeler). Volgens mij kan die voeding gewoonniet de nodige voltages leveren...Mijn scherm valt vaak uit (ook zonder o.c),... Als ik de Vcore op 1.8v zet(1.66V effectief) dan zie ik mijn 1év lijn dalen. En als ik men Vcore standaard laat staat die op 1.4 :eek: (kan iemand eens zien met een msi neo pl en een 3200+ of dat normaal is ,plz). Ik weet het niet meer...

edit : thx voor het reply'en hee ;)

Cranox

Legacy Member
Momenteel heb ik een Enermax 431 watt , zeer tevreden van en enorm stabiele voltlijnen
Rond Nieuwjaar koop ik wel een zwaardere 600 watt ongeveer , omdat mijn volgend systeem wat meer stroom zal trekken ;)

guRuh

Legacy Member
ja wa moet ik hier op zeggen... kben een van de weinige eigenaars ( op dees forum dan toch :p ) van een OCZ powerstream, en man ik kan u verzekeren e... van zoiets krijgde nooit spijt

- adjustable volt rails ( ik gebruik da ni, maar ik kan me voorstellen dat een oc'er zoals gij er zeker "plezier" kan van hebben )
- een prachtige gloss finish
- over de warmte die ze afgeeft: niet veel over te zeggen, telkens als ik m'n hand ertegen zet kan ik echt nog voelen dat da metaal koud heeft, hoogste temp binnenin zal rond een 35 graden liggen
- de voltijnen zijn zo strak als het poesje van ... ge weet wa ik bedoel :p
- de LED fans zijn iets tof
- wat nog toffer is, ze maakt GEEN lawaai ( klinkt mss raar, maar is zo ze :) )

tis duur, maar tis z'n geld waard ze :)

Witte

Legacy Member
Kheb mij verlede week ook nen Antec besteld van 480W, nl. den TrueBlue ofzoiets. Hopelijk presteert het beest goed want 300W begint een beetje nauw te worden.

died1000

Legacy Member
ik zit maar met een 215W voeding ik ben er heel content bij heb er 7 ventelatore en een paar neon's up aangeslote en zelfs 2 hd en ik kom nog altijd nie te kort hoe kan dat nu ??

L@TrO

Legacy Member
died1000 zei:
ik zit maar met een 215W voeding ik ben er heel content bij heb er 7 ventelatore en een paar neon's up aangeslote en zelfs 2 hd en ik kom nog altijd nie te kort hoe kan dat nu ??

mja gij zult daar dan toch geen a64 op laten draaien. Deze verbruikt alleen al 85watt full load.En zo ne 6800 verbruikt al enorm veel. +als je o.c verbruikt gans
dienen bel nog eens meer...

p.s: tis den Tagan480watt geworde,kheb me laten verleiden aan de toch zeer scherpe prijs van 105€( en de 28A op de 12V lijn is ook wel vet). Die moet volgens mij nu wel voldoen , nog efkes wachten op de ram en graka en het benchen kan terug beginne ;)

Destroybe

Legacy Member
L@TrO zei:
mja gij zult daar dan toch geen a64 op laten draaien. Deze verbruikt alleen al 85watt full load.En zo ne 6800 verbruikt al enorm veel. +als je o.c verbruikt gans
dienen bel nog eens meer...

p.s: tis den Tagan480watt geworde,kheb me laten verleiden aan de toch zeer scherpe prijs van 105€( en de 28A op de 12V lijn is ook wel vet). Die moet volgens mij nu wel voldoen , nog efkes wachten op de ram en graka en het benchen kan terug beginne ;)

goede keuze, heb hem zelf ook steken

en mij broer ook en die heeft ook A64 en ne 6800gt (ongeveer zelfde als u)

died1000

Legacy Member
nee er zit een 32bit up wel 3000+ overclocked naar 3400 en geen problemen

Sacristar

Legacy Member
Massman zei:
en wat over die van Levicom ?
naar 't schijnt zijn er soms problemen met levicom psu's omdat ze geen standaard power connector gebruiken voor de main lead.

Gothrek

Legacy Member
Die ocz's zien er mij anders ook wel machtig uit imo
33 ampère op 12 v lijn (470/520 watt versie)
30ampère op 12 v lijn (420)
dat wordt mijn voeding voor mijn nieuw systeem

guRuh

Legacy Member
lucky me zeg ik dan ;) was eigenlijk niet de bedoeling dat ik zo'n ownage voeidng ging hebben :D

Desert Eagle

Legacy Member
kristos zei:
naar 't schijnt zijn er soms problemen met levicom psu's omdat ze geen standaard power connector gebruiken voor de main lead.

Dat moet ik hier toch in mijn geval tegenspreken, die stekkers zijn allemaal normaal, zoals bij een andere voeding.
Heb me dit weekend eentje bij Snogard gaan halen,
LevicomSPS-VP500R.B.BL (500watt) 69€ geloof ik.
Fluisterstil en regelbare fans.
+3.3V 28A
+5V 30A
+12V 34A ->peak 37A
-5 0.3A
-12V 0.8A
+5VSB 2.0A
+3.3V & +5V max gesamtleistung : 200W
+3.3V , +5V & 12V max gesamtleistung : 480W
Max output : 500W

Zeer stabiele voltlijnen, en leuk uitzicht met die blauwe leds, en groen fluo stekkertjes.

Sacristar

Legacy Member
SteveOCZ zei:
The note about the Levicoms had to do with the ATX plug not fitting into the pass through cable
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=5131

Ik heb niet gezegd dat die Levicoms slechte psu's zijn. Zoals je in die thread kan lezen hebben sommige Levicoms problemen met het koppelstuk van de DDR booster van OCZ. Het zou natuurlijk aan dat koppelstuk kunnen liggen maar als ik moet gokken op wie er van de standaard afwijkt en wie niet dan zet ik men geld toch op OCZ :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan