Archief - Plasma scherm te herstellen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goblin13

Legacy Member
Beste 9-livers,

Gisteren is er plots op mn plasma tv een zwarte balk van 10cm verticaal over mn scherm verschenen, toestel is bijna 10 j oid en een hd ready nog.
Panasonic 42 inch. Toen 1700€ betaald. Ook al is het geen full hd weergeeft deze zeer mooie kwaliteit.
Vraag nu is: weten jullie of zoiets te herstellen valt? Had hem graag laten maken maar als het teveel kost kan ik beter een nieuw kopen.
Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!

demon326

Legacy Member
Wordt een nieuwe vrees ik, paneel zal stuk zijn, of de aansturing, maar meestal is in zo een geval het paneel het..

Goblin13

Legacy Member
Hmm samsung d7000 al ben ik liever v plasmabeeld.
Was beetje gehecht aan deze tv. Tgaat teveel geld kosten vrees ik om te herstellen. Dus 9/10 beter nieuw kopen.
Merci alvast

V1nce

Legacy Member
Goblin13 zei:
Hmm samsung d7000 al ben ik liever v plasmabeeld.
Was beetje gehecht aan deze tv. Tgaat teveel geld kosten vrees ik om te herstellen. Dus 9/10 beter nieuw kopen.
Merci alvast

Koop de panasonic g30 42 inch, beste prijs/kwaliteit.

Goblin13

Legacy Member
Moet min 46 inch zijn nu. Suggesties plasma voorkeur maar design samsung... Moeilijke keus

Mr. Humphries

Legacy Member
Trek anders eerst eens een foto van je probleem en stap daarmee naar de winkel. Het zou kunnen dat het te herstellen is ...

V1nce

Legacy Member
Goblin13 zei:
Moet min 46 inch zijn nu. Suggesties plasma voorkeur maar design samsung... Moeilijke keus

der is ook een 46 inch g30, ne betere tv gaat ge nie vinden voor de prijs.

Bill

Legacy Member
Ik heb de Samsung D7000 gehad en raadt hem niet aan.

Qua uiterlijk is hij knap maar dat is het dan ook, veel modellen hebben last van clouding/banding. Als je toch gaat investeren, ga je best voor een full led backlight zoals de Sony HX9 of LG 9LW. TV's met edge lid (zoals de D7000) slagen er vaak niet in om het beeld evenredig te verlichten en hebben daardoor last van banding/ screen uniformity op AV forums staat het vol met mensen dat erover klagen.

Ook flashlighting is een bekend fenomeen bij edge lit lcd tv's, hier een goed voorbeeld.

De full leds hebben daar geen last van..

Anders Plasma zoals de Panasonic VT30 of G30.

Goblin13

Legacy Member
Maar er ook een plasma van samsung net zelfde model als de d7000 maar met crome kader. Design is mooi maar kwaliteit gaat voor ook wilt het oog wel wat.
Dus een plasma van samsung die qwa model hetzelfde is als de d7000 buiten dat de kader crome is. Panasonic staat nog steeds op nr1 aks het om plasmas gaat hebbe ze me verteld.
Andere aanraders?

V1nce

Legacy Member
Goblin13 zei:
Maar er ook een plasma van samsung net zelfde model als de d7000 maar met crome kader. Design is mooi maar kwaliteit gaat voor ook wilt het oog wel wat.
Dus een plasma van samsung die qwa model hetzelfde is als de d7000 buiten dat de kader crome is. Panasonic staat nog steeds op nr1 aks het om plasmas gaat hebbe ze me verteld.
Andere aanraders?

Lees dees thread door
https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/led-tv-gezocht.808484

Elke week is er zo wel een thread en elke week word door de meerderheid de g30 aangerade, als ge voor kwaliteit gaat gaat ge voor die reeks.

Goblin13

Legacy Member
ja maar ik vindt de g30 toch nog iets te lelijk...
ik ga is informeren bij die samsung plasma die lijkt op de d7000

demon326

Legacy Member
Goblin13 zei:
ja maar ik vindt de g30 toch nog iets te lelijk...
ik ga is informeren bij die samsung plasma die lijkt op de d7000

Zet het tv ontwerp uit uw hoofd, het is alleen de eerste keer dat ge ernaar kijkt... Denk liever aan de inhoud, het beeld zelf dus.

Tribal

Legacy Member
Je hebt ook gewoon een Samsung D7000 plasma (PS51d7000) of het model eronder de D6900 (PS51d6900), het topmodel is de PSD8000. Presteren evengoed of zelfs beter dan de Panasonic tegenhangers (Best plasma TVs - CNET Reviews). Mooi design en goede beeldkwaliteit kan wel samen :)

FleXe

Legacy Member
Zoals V1nce zegt: lees mijn thread door :p

Ik was eerst ook niet overtuigd van de Panasonic G30 reeks, maar dan wel voornamelijk omwille van het feit dat ik twijfelachtig tegenover plasma stond.

Uiteindelijk toch voor een 50" G30 gegaan en ik ben iedereen hier enorm dankbaar dat men mijn toch heeft kunnen overtuigen. Beeldkwaliteit is fantastisch en zwart is ook écht zwart. Nu ik dat vergelijk met de LCD/LED tv's van m'n vrienden valt mij dat pas echt op.

Bovendien snap ik niet waarom sommige mensen het design van die Panasonic G30 reeks zo lelijk vinden. 't Is toch een lekker strak ontwerp?

Goblin13

Legacy Member
Heb heel tread gelezen en ben ook voorstaander v panasonic maar ik zocht al lang een tv met een zo dun mogenlijke kader. Mss is in de winkel kijken. In het echt zien is toch anders dan op foto. Al zeker geen d7000 da staat al vast. Intressante tread btw
Die PND8000 v samsung van de link van Tribal... Die staat bovenaan als beste plasma? Iemand ervaring mee of al int echt gezien? Vertrouw liever jullie persoonlijke mening dan die andere.
En mn tv die nu werkt is best vd vuilbak of kan ik die nog verkope v onderdelen?

demon326

Legacy Member
Goblin13 zei:
Heb heel tread gelezen en ben ook voorstaander v panasonic maar ik zocht al lang een tv met een zo dun mogenlijke kader. Mss is in de winkel kijken. In het echt zien is toch anders dan op foto. Al zeker geen d7000 da staat al vast. Intressante tread btw

Plasma zal nooit zo plat zijn als een edge-backlight lcd tv, dit omdat plasma een zelf oplichtende tech is, heeft geen backlight nodig :)

Goblin13

Legacy Member
De kader had ik graag zeer dun gehad vooraanzicht zodat je scherm groter lijkt. Tv op zich mag diep zijn dan da speelt toch geen rol. Merci vd links.
Laatste vraagje Tribal:
Is die ene sansung pnd8000 van uw link beter als die panasonic gt30?
Denk dat ik uiteindelijk toch ga kiezen vd beste kwaliteit t.o.v het design v samsung of die pnd8000 moest beter zijn dan panasonic.
Alsvast bedankt voor alle info hier

Tribal

Legacy Member
De D8000 komt als de betere, zeker tov de GT30, naar voren in praktisch alle reviews. De D8000 kan je vergelijken met de VT30. De D7000 heeft veel gemeen met de D8000, grootste verschil is het design.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan