Archief - Maxtor word verleden tijd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R-evolution™'

Legacy Member
steek NOOIT geen maxtor in een externe hdd . ik heb die externe hdd behuizing nu sinds men verjaardag (28 november) en heb der toen een maxtor 160GB ingeduwd . Ondertusse al 4 keer gecrashd . Nu heb ik er een 120 gb seagate inzitte sinds een paar dage . veel stiller en minder warm . Nog geen enkele crash ook al heeft men buurmanneke em gistere omgeduwd *kaboemm* :p

Moloch

Legacy Member
Lork zei:
Ik weet nu niet hoe het zit met de diamondmax10 van Maxtor, maar ik vind er verschillende reacties over ...

+
+
-

die 250gb's waren idd nogal probleemgevallen :p der waren er wel goeie, maar twas het risico nie waard

Gunstn

Legacy Member
ik heb hier een diamondmax 10 van maxtor zitten 250 gig, en ik ben er echt niet tevreden, van, het was wel goedkoop, maar ik heb al 2 kindersterftes achter de rug, en soms is hij erg luidruchtig ...

Cobra11

Legacy Member
Ik heb een Maxtor 160Gb en hij doet t prima maar soms pruttelt ie n beetje.

^^VooDoo^^

Legacy Member
Ik heb 4 maxtor's steken, oudste is al 3 jaar ofzo ondertussen denk ik ... en nog nooit een crash of iets gehad. Jongste is ondertusse 1,5 jaar ongeveer.
It's all about luck imo.

Gunstn

Legacy Member
ja, maar toch ze, ik heb hier nog een oude seagate van 12 gig liggen, die is al een paar keer gevallen, en daar is totaal niks aan, geen slechte sectors, geen crashes, niks, het werkt nog perfect ...

Moloch

Legacy Member
tis voor een groot stuk idd geluk hebben, dat ge ne slechte disk hebt kan bij alle merken voorkomen, dat ze luid zijn, warmer worden ook, geen enkele hd is identiek é

kheb nu al een 3 jaar+ ne 40gb maxtor, paar bad sectors door wa gekloot in 98SE vroeger, die zijn gefixed geweest, paar dagen terug melding gehad in eventviewer van bad blocks, terug ne repair gedaan en weer gefixed, luid is em nie, vree warm kan em nie worden met actieve koeling (chieftec case), maar mijne volgende HD word toch ne 74gb raptor ze (is bekan 2x zorap met sustained speeds dan mijne maxtor)

Davion

Legacy Member
Idd, ookal zeggen de cijfers niet dat er meer uitval is.. ze is er blijbaar wel, of is dit ook, bad luck mss?

Moloch

Legacy Member
hoe meer er moeten gemaakt en verkocht worden, hoe meer kans dat iemand problemen heeft é

maxtor heeft gewoon eens een probleemreekske gemaakt (die 250gb's), en die werden ongelooflijk goe verkocht aangezien ze zo goedkoop waren, maar die schijven hadden zo al problemen, en dan nog de grotere vraag erachter toen zorgde ervoor dat er nog meer probs waren, en nie alle probs komen door de schijf zelf é, als ge zou weten hoeveel mensen zelf de probs veroorzaken..

eniac

Legacy Member
Davion zei:
Idd, ookal zeggen de cijfers niet dat er meer uitval is.. ze is er blijbaar wel, of is dit ook, bad luck mss?

:)
Cijfers zeggen alles, toch in dit geval.

Bad luck it is.

Je moet wel rekening houden met het feit dat Maxtor door zijn lage prijs altijd serieus gekocht geweest is door forumgangers. Dan is het niet moeilijk dat er ook meer problemen mee zijn.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
eniac zei:
:)
Cijfers zeggen alles, toch in dit geval.

Bad luck it is.

Je moet wel rekening houden met het feit dat Maxtor door zijn lage prijs altijd serieus gekocht geweest is door forumgangers. Dan is het niet moeilijk dat er ook meer problemen mee zijn.
Dus wat jij nu zegt is dat er over hier en een paar maanden veel meer WD-probs gaan komen? (allez, dat leid ik er toch uit af)
Ik zeg niet dat het onmogelijk is é. Ik snap je punt wel.

eniac

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Dus wat jij nu zegt is dat er over hier en een paar maanden veel meer WD-probs gaan komen?

Als er maar weinig mensen meer Maxtor gaan kopen, dan zullen er maar weinig Maxtor-problemen meer zijn.

Ik zei het in de andere thread ook al, ten tijde van onze (Davion & ik) vorige grote discussie heb ik naar een paar grote Belgische shops gemaild om eens te vragen naar de failure rate van Maxtor. Geen enkele gaf aan dat dat merkbaar hoger lag dan andere merken.
Plus het feit dat geen enkele cijfers gewag maken van hogere failure rates voor Maxtor (uitgenomen hun 200GB model van een tweetal jaar geleden).

Dakantochnie

Legacy Member
Ik heb hier thuis alles bij elkaar een stuk of 4 Maxtor schijven en één WD schijf gehad. De WD is gecrasht, één Maxtor ook.
Toch zal mijn volgende schijf (of schijven) geen Maxtor meer zijn, het lawaai dat die dingen produceren stoort me te hard.
Hun 40GB modellen maken weinig lawaai, hun 80GB al wat meer, maar vanaf 120GB is het echt opvallend en imo storend, en ja, ik heb het over de 10 reeks.

$anka

Legacy Member
alle dit gaat de zoveelste maxtor flame topic worden. al lang gezien.

kheb ook al veel maxtor's in pc's gestoken, en nog nooit probs gehad, behalve een incompatibiliteitsprobleem met men laatste mobo

enige kapotte hd die ik he gehad is een seagate ...

Lo$eR

Legacy Member
ikheb te veel maxtors zien kapot gaan om nog 1 te durven kopen..
PS: maken zeeeer veel lawaai

eniac

Legacy Member
Lo$eR zei:
ikheb te veel maxtors zien kapot gaan om nog 1 te durven kopen..
PS: maken zeeeer veel lawaai

Es komen luisteren naar mijn systeem? Onhoorbare voeding, passieve heatsink op chipset (dus geen fan), intake/outtake zijn 2 120mm's controlled door Zalman fanmates, koeler op grafische kaart is vervangen en controlled door een fanmate.

Systeem is quasi onhoorbaar, ook bij nacht als alles stil is.

En weet je wat erin zit? Een Maxtor, juist ja.

Als ik mijn WD aankoppel verdrievoudigt mijn lawaai ineens. Zonder zeveren.

Dakantochnie

Legacy Member
eniac zei:
Es komen luisteren naar mijn systeem? Onhoorbare voeding, passieve heatsink op chipset (dus geen fan), intake/outtake zijn 2 120mm's controlled door Zalman fanmates, koeler op grafische kaart is vervangen en controlled door een fanmate.

Systeem is quasi onhoorbaar, ook bij nacht als alles stil is.

En weet je wat erin zit? Een Maxtor, juist ja.

Als ik mijn WD aankoppel verdrievoudigt mijn lawaai ineens. Zonder zeveren.
En dan ben ik er om dit volledig tegen te spreken. :woohoo:

Nee maar serieus, mijn ervaringen zijn juist...omgekeerd. :)

eniac

Legacy Member
dakantochnie zei:
En dan ben ik er om dit volledig tegen te spreken. :woohoo:

Dus jij spreekt tegen dat mijn systeem fluisterstil is? Of dat er een Maxtor in dat systeem zit? Of dat mijn WD luider is dan mijn Maxtor?

Nee serieus, ik zeg niet dat WD luider is dan Maxtor. Wat ik wel zeg, is dat het min of meer zever is dat Maxtor "zeeeeeeeer veel lawaai" maakt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan