Archief - Maxtor word verleden tijd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moloch

Legacy Member
wist nie goed waar het te zetten, in algemeen past da toch nie é, nuja als het verkeerd staat, mijn excuses :)

Maxtor gaat overgenomen worden door Seagate zo rond de tweede helft van 2006 voor ± 1.9miljard $, het nieuwe bedrijf zal onder de naam Seagate verdergaan dus de naam Maxtor zal over een aantal maanden niet meer zijn, vond dit nieuws toch wel de moeite om ne thread over te openen? indien de mods daar anders over denken, gelieve hem te deleten

bron:
http://tweakers.net/nieuws/40448

Davion

Legacy Member
Allez, t'is te hopen dat Seagate dan even betrouwbaar blijft.

magnusjb1

Legacy Member
En het is te hopen dat je nog wel een nieuwe schijf kan krijgen als je oude (Maxtor) binnen de garantie periode kapot gaat

Wover

Legacy Member
hmm, ik ken seagate van naam, maar ik kan mij geen slechte, noch goede reacties erover herinneren, dus ik ben niet zeker of het positief is eigenlijk...

Natuurlijk was Maxtor tot nu toe de goedkopere optie, hopelijk blijft het zo, anders zal WD wel het grootste marktaandeel in de wacht slepen (als dat nu nog niet het geval is tenminste).

maxdevis

Legacy Member
:offtopic:
alleen spijtig dat maxtor 3e pers enkelvoud is en het dus "wordt" is.
:D

AccuCore

Legacy Member
maxdevis zei:
:offtopic:
alleen spijtig dat maxtor 3e pers enkelvoud is en het dus "wordt" is.
:D
lolZ
muggezifter :p

of dees goe of slecht nieuws is wetek ni ze....
ben maxtor fan! maar ja se dan worden het vanaf nu allemaal seagatjes in men systeem he!
zolang ze maar CHEAP blijve :D

Lork

Legacy Member
AccuCore zei:
zolang ze maar CHEAP blijve :D
Dat is volgens mij dan juist het probleem.
Hoe meer concurrentie, des te beter voor de prijs en soms zelfs beter voor de kwaliteit. Nu dat seagate er een concurrent minder bij heeft, kunnen ze mss het wat ietsje kalmer aan doen?

Wat mij betreft is dit niet zo'n goede zaak!

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Woverke zei:
hmm, ik ken seagate van naam, maar ik kan mij geen slechte, noch goede reacties erover herinneren, dus ik ben niet zeker of het positief is eigenlijk...
Ben niet ontevreden van mijne Seagate. Vertrouw er veel meer op dan op de Maxtors die ik al gehad heb.

Allez, t'is te hopen dat Seagate dan even betrouwbaar blijft.
Idd !!

Moloch

Legacy Member
"Seagate in het tweede kwartaal van dit jaar wereldwijd dertig procent van de verhandelde harddisks. Maxtor was met 16,3 procent marktaandeel in het eerste kwartaal ongeveer half zo groot en de nummer twee, maar in het tweede kwartaal slonk Maxtors aandeel naar 13,5 procent en werd voorbijgestreefd door concurrent Western Digital die 17,6 procent wist te bereiken"

nu zal de kloof tussen seagate en WD waarschijnlijk nog groter worden, maar WD is toch aan ne kleine opmars bezig dus zeker is het nie, goede concurrentie? :)

Lork

Legacy Member
AccuCore zei:
mss is er nu terug plaats voor een nieuw merk he!
En die was er anders niet? ;) :D

Je hebt zoveel harde schijven:

Fujitsu, Toshiba, Hitachi (IBM), Samsung, Western Digital, Dell, Plextor, enz. (staan er nog veel niet op)

Maar veel concurrentie bieden sommige merken gewoonweg niet. Toch niet voor desktop harde schijven.

Hopelijk komt dus WD met een paar troeven. (ps: ligt het aan mij of is de raptor een 'flop' geworden :p)

Davion

Legacy Member
Dell maakt geen HDD's, Plextor ook niet, buiten mss een externe, maar daar steekt ook nen WD/Maxtor/Hitachi of Seagate ofzo in.

eniac

Legacy Member
Jammer. Waren goedkope en goede HD's, waarvan ik, heel m'n familie en al m'n klanten uitermate tevreden van zijn (honest to god, nog nooit een Maxtor zien kapotgaan in een systeem dat ik heb samengestoken).

R-evolution™'

Legacy Member
ik heb al vrij veel merken gehad . wd, maxtor , seagate ,hitachi, ...

4de plaats : Maxtor is de slechtste . vrij veel crashes , warm en luidruchtig
3de plaats : Hitachi : kunnen nergens tegen
2de plaats : wd :niks over op te merken heel goei schijfkes die tegen een stootje kunnen .
1ste plaats: seagate : Ik heb nu al 3 jaar een seagate 120 gb , daar is nog nooit niks mee aan de hand geweest . nog geen 1 crash fzo , die zijn heel stil en koel .

Deguchi

Legacy Member
R-evolution™' zei:
ik heb al vrij veel merken gehad . wd, maxtor , seagate ,hitachi, ...

4de plaats : Maxtor is de slechtste . vrij veel crashes , warm en luidruchtig
3de plaats : Hitachi : kunnen nergens tegen
2de plaats : wd :niks over op te merken heel goei schijfkes die tegen een stootje kunnen .
1ste plaats: seagate : Ik heb nu al 3 jaar een seagate 120 gb , daar is nog nooit niks mee aan de hand geweest . nog geen 1 crash fzo , die zijn heel stil en koel .

met seagate & hitachi heb ik geen ervaring
maar bij mij zou het er zo uitzien:

3de: maxtor: idd warm en luid en al 2 gecrasht (alle twee maar een 1.5 jaar oud)
2de: IBM: welliswaar de oude schijven van 10+ jaar geleden. doen nog altijd trouw hun dienst in de linux bak, al zijn ze wel wat luidruchtig
1ste: WD: stil, niet al te warm en nog geen enkele crash. hopelijk dat ze hetvolhouden ;)

whoopie

Legacy Member
sinds een weekje steekt ier ne maxtor 300gieg in.
Verder steekt er al 5 jaar ne seagate 80gieg in.

De seagate is zeer stil, in 5 jaar tijd nog nooit ne crash gehad!
de maxtor, iets luidruchtiger, maar verder ist ook gewoon afwachten, op een week tijd kank nog ni op de kwaliteit oordelen

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Deguchi zei:
met seagate & hitachi heb ik geen ervaring
maar bij mij zou het er zo uitzien:

3de: maxtor: idd warm en luid en al 2 gecrasht (alle twee maar een 1.5 jaar oud)
2de: IBM: welliswaar de oude schijven van 10+ jaar geleden. doen nog altijd trouw hun dienst in de linux bak, al zijn ze wel wat luidruchtig
1ste: WD: stil, niet al te warm en nog geen enkele crash. hopelijk dat ze hetvolhouden ;)
IBM = Hitachi.

Correct me if I'm wrong, maar IBM is idd oud en heeft een tijd terug (iemand een idee hoe lang?) z'n naam veranderd naar Hitachi.

*edit* Just ja, afdeling overgekocht. Zelfde als de situatie met Maxtor nu dus. Thx Davion voor de kleine correctie. :)
Volg dan ook nog zo lang de HW nie é. :p

Davion

Legacy Member
Hitachi heeft IBM's HDD afdeling overgekocht :)

Voor mij nooit geen Maxtor, 3 keer dezelfde op 1 jaar tijd kapot.
Nu een WD en daar supertevreden van.

Lork

Legacy Member
Ik weet nu niet hoe het zit met de diamondmax10 van Maxtor, maar ik vind er verschillende reacties over ...

+
+
-
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan