Archief - levensduur van huidige top graka's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hoelang zouden de top kaarten nog meekunnen


  • Totaal aantal stemmers
    148
  • Opiniepeiling gesloten.

TranceGod

Legacy Member
metreox zei:
Levensduur 1-2 voor een single graka. Voor SLI 2-3 jaar :)
Volgens mij zulle de kaartjes ongeveer alles vlot kunnen draaien tot U3.0, MORROWIND IV engine (ziet er gewoon uit als de nature test op 3dmark03=>waar ik redelijk wat framedrops had gem:60fps) Maarja we zullen wel zien
Over 3Dmark --->heerschappij van ATI is gedaan...
Der is al een SLI bench opgetreden 93XX 05 marks :)

*edit*
blijkbaar 9649

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=313303

:D

Gamedude

Legacy Member
Ben van plan op 20 december over een nieuwe pc te beschikken, maar nu ik dit zoal lees begin ik feitelijk te twijfelen of ik beter niet een maand wacht? Het zou wel ideaal zijn moest ik aan men 3 weken vakantie beginnen met een nieuwe pc weet je...

Ik ga al men onderdelen online kopen, vooral op hofline & forcom.. PCI-Express kaarten zijn dus de toekomst? maar zijn deze kaarten er momenteel nog niet? Ik was van plan de volgende Geforce 6800 te kopen: http://www.hofline.com/catalog/product_info.php?cPath=147_39_185&products_id=1508 dat is geen PCI-Express zeker?

En dan hoorde ik ook over het feit dat er beter gewacht wordt tot de grafische kaarten van 512 ram?

En als ik goed afgeleid heb van deze topic is de nforce 4 atm de enigste moederbord die PCI-Express ondersteunt? dus ben je bijvoorbeeld niks met een PCI-E graka op een nforce 3 moederbord? Voor wanneer is die nforce 4 meoderbord? of kan je hem al kopen op internationale sites (anders ben ik dat bereid te doen)

zit dus ff in de knoop... :p

bakker

Legacy Member
die nforce4 zou begin volgend jaar uitkomen . in duitsland zijn ze er al d8 ik. en pci e kaarten zijn er waars gelijktijdig met zo een moederbord e.

troid

Legacy Member
bakker zei:
die nforce4 zou begin volgend jaar uitkomen . in duitsland zijn ze er al d8 ik. en pci e kaarten zijn er waars gelijktijdig met zo een moederbord e.
idd 180eur @ snogard:
MSI K8N Neo-4 <4000+, 4xPCI, 2x PCIe x1, 1xPCIe x16, 4xDDR, Sound, Gbit LAN, S-ATA

DigitalOverdose

Legacy Member
Levensduur van een kaart hangt gewoon af van wat ge der van verwacht dat ze kan.

Wilt ge altijd de laatste games met (zo goed als) de hoogste settings draaien en met alle snufkes gelijk AA en AF aan, dan denkt ik ni dat ge moet verwachten dat ge langer dan een jaar tevreden gaat zijn, zelfs ni met de top high-end kaarten.

Zijt ge tevreden met medium settings en wilt ge al es besparen op de snufkes gelijk AA&AF, dan moogt ge al wa zekerder zijn dat een kaartje toch zeker meer dan 1 jaar mee zal gaan. Pakweg 1.5 tot 2 jaar, mischien zelfs langer.

En dan is er nog de mogelijkheid dat ge al kontent zijt zodra uw games deftig en speelbaar draaien waarbij of het nu op lage resoluties is of met lage details weinig uitmaakt. Dan moogt ge toch al rekenen op 2.5 jaar of langer denk ik.

Kortom: ene met nen GF6800GT zal alles goed kunne draaien. Mor ene met nen Ti4200 zal da ook nog wel kunne, zei het dan met (veel) minder details mor waarbij de games toch nog perfect speelbaar kunne zijn. 'Perfect speelbaar' is trouwens nog altijd iets heel anders dan 'er goed uitzien'.

Wat hier ook nog ni vermeld is geweest is het tijdstip dat ge uw kaart aankoopt. Koopt ge een high-end kaart als ze net is uitgekomen dan spreekt het voor zich dat ge er langer genot van zult hebben tov dat ge ze 6 maand later koopt (voor vaak nog steeds dezelfde prijs) en ze 1 à 2 maand later alweer voorbijgestreefd zal zijn als er nieuwe kaarten uitkomen...

Gothrek

Legacy Member
fuck, ik had de vraag verkeerd gelezen, ik dacht hoelang dat die zouden kunnen overleven zonder te crashen en op te branden enal :rofl:
mja op de echte vraag imo 1-2 jaar zenne

DigitalOverdose

Legacy Member
Dan moogt ge lang wachten denk ik. Mischien dat da bij de huidige kaarten wel wa rapper is met die ventilatorkes en zo die het wel es kunne begeven mor ge zou der volgens mij nog es van kunne verschieten hoeveel S3Trio'kes, TNT'kes en dergelijke nog in dienst zijn in ouder PC'kes. :lol:

vinteg

Legacy Member
kijk als ge nog games als met UT 3.0 engine etc wilt gaan spelen over een half jaar of meer is er slechts 1 oplossing. nforce 4 SLI mobo simple as that. dan kunde wss al ne Gt van hetzelfde merk voor een relatief laag prijske oppiken op tweedehandsforums zodus das al geen probleem en heel handig als je over een paar weken een nieuwe pc koopt dan weet je da je SLI het best pakt. dan kan je pc'ke ineens een hele tijd mee

Tweek

Legacy Member
vinteg zei:
kijk als ge nog games als met UT 3.0 engine etc wilt gaan spelen over een half jaar

euhm ik geloof da er gezegd was da den unreal3.0 engine pas tegen 2006 der ging zijn
en da zou dan zijn als alles goe gaat , 90% kans da het uitgesteld wordt en da de eerste games mee dien engine pas eind 2006/2007 der zullen zijn

Patman

Legacy Member
ff trug ontopic
ik denk dat ge zeker 3-4 jaar kunt doen
als ge ziet dak ier met nen 4400 zit die nfsu2 en doom3 nog héél vlot kan draaien....

vinteg

Legacy Member
Tweek zei:
euhm ik geloof da er gezegd was da den unreal3.0 engine pas tegen 2006 der ging zijn
en da zou dan zijn als alles goe gaat , 90% kans da het uitgesteld wordt en da de eerste games mee dien engine pas eind 2006/2007 der zullen zijn

waarom heeft hier in godsnaam dan al gestaan op telenet games en anderre sites dat da license's voor de UT 3.0 engine all door verschillende developers zijn aangekocht om dan games te kunnen maken tegen mid of eind 2005?

troid

Legacy Member
vinteg zei:
waarom heeft hier in godsnaam dan al gestaan op telenet games en anderre sites dat da license's voor de UT 3.0 engine all door verschillende developers zijn aangekocht om dan games te kunnen maken tegen mid of eind 2005?

Mja eind 2005 is nog ver weg daartegen zitten we al bij gf7800gt 512 MB met SLI :D

Jonaah

Legacy Member
eeermh ben van plan een nforce 4 SLI function motherboard te kopen.. maar waar blijven die Geforce 6800 GT PCI-E kaarten? ik zie er nergens één op duitse sites etc, can someone help me?

X800 XT PCI-E zou ik kunnen kopen, maar dan ben ik helemaal niet zeker of ik die SLI functie later wel zal kunnen gebruiken...

troid

Legacy Member
Jonaah zei:
eeermh ben van plan een nforce 4 SLI function motherboard te kopen.. maar waar blijven die Geforce 6800 GT PCI-E kaarten? ik zie er nergens één op duitse sites etc, can someone help me?

X800 XT PCI-E zou ik kunnen kopen, maar dan ben ik helemaal niet zeker of ik die SLI functie later wel zal kunnen gebruiken...

Die zullen wel komen wanneer nforce4 er is in de benelux, gewoon nog even geduld hebben :)

bakker

Legacy Member
ik denk da k ne nu al ga upgrade. k w8 nt op nforce 4
aangezien ik dan ineens een pci-e grafische kaart zou moeten kopen en das te duur vind k persoonlijk
k kan natuurlijk ook nu gewoon mobo kopen en dan als k veel geld zou hebben nfprce 4 en pci-e grafische kaart kopen binne 2 jaar is alles nieuw kopen als k dan nog zoveel zou gamen want eerlijk gezegd k speel nu alleen maar enemy territory feitelijk. zen ter gewoon zot van

troid

Legacy Member
bakker zei:
ik denk da k ne nu al ga upgrade. k w8 nt op nforce 4
aangezien ik dan ineens een pci-e grafische kaart zou moeten kopen en das te duur vind k persoonlijk
k kan natuurlijk ook nu gewoon mobo kopen en dan als k veel geld zou hebben nfprce 4 en pci-e grafische kaart kopen binne 2 jaar is alles nieuw kopen als k dan nog zoveel zou gamen want eerlijk gezegd k speel nu alleen maar enemy territory feitelijk. zen ter gewoon zot van

Of wanneer je niet SLI gaat doen koop je je een Nforce4 AGP versie.

LoWwiE

Legacy Member
Tweek zei:
ik denk zo'n 2 tot 3 jaar
mijn graka is nu meer dan 2 jaar oud (gf3ti500) en was indertijd het beste
ik speel het meeste van de nieuwe games nog op medium ,sommige zelfs high
wel zonder AA (doom wel op low 1024x768)
half life 2 meeste settings op high en medium




ATI 9700 pro, iermee kannek nog alles op high spelen, soms begint ie te crashen... Tijd voor ne nieuwe?

bakker

Legacy Member
metreox zei:
Of wanneer je niet SLI gaat doen koop je je een Nforce4 AGP versie.

en wat zijn dan de voordelen van NFORCE 4 met AGP tov een NFORCE 3 moederbord?

vinteg

Legacy Member
metreox zei:
Mja eind 2005 is nog ver weg daartegen zitten we al bij gf7800gt 512 MB met SLI :D
euh da heeft hier toch niets mee te maken :ironic:
het gaat om het feit hoe goed je het nog zou kunnen spelen met huidigge graka's, niet mer nieuwe nvidia's ofzow

Gamedude

Legacy Member
metreox zei:
Die zullen wel komen wanneer nforce4 er is in de benelux, gewoon nog even geduld hebben :)
Hoe komt het dan dat er ook nog geen Geforce 6800 GT PCI-E's in Duitsland zijn? daar is de nforce 4 toch wel al...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan