Archief - levensduur van huidige top graka's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hoelang zouden de top kaarten nog meekunnen


  • Totaal aantal stemmers
    148
  • Opiniepeiling gesloten.

bakker

Legacy Member
hallo, hoelang zouden de huidige top kaarten zoals de x800 .. en de gf 6800 .. (kiies maar welke jij de beste vindt) nog mee kunnen voor een spel op medium te spelen
(twijfel tussen w8e op pci express of niet (wil echt nieuwe cpu)

kunnen we nog is lekker allemaal voorspellen

grtz bakker

GhO$T

Legacy Member
Ik dacht dat het toch altijd iets van een 2 jaar was voor een kaart echt 'te oud' bevonden is; dat hangt inderdaad af van wat je verwacht hé, wil je gelijk wanneer alles op high willen zetten dan zal zelfs de duurste nooit langer dan een jaar meegaan...

maar aangezien ik nooit de topmodellen koop en daar toch redelijk lang mee doe heb ik maar voor 2-3 jaar gestemd, maar dan moet je wel aanvaarden dat je naar het einde toe idd nooit boven medium detail moet gaan en alle fancy opties -zoals AA en andere snufjes die er tegen dan zijn- zal mogen afzetten.

niemand kan natuurlijk voorspellen hoe het ga zijn in de toekomst, wie weet worden ze ooit nog zo zot van alle paar maand een nieuw topmodel er tegenaan te smijten waardoor de evolutie dus veel ga versnellen en u kaart nog rapper ga verouderen, maar dat zal volges mij ook nie direct gebeuren (hoop ik toch 't ga zo al rap genoeg :p )

Tweek

Legacy Member
ik denk zo'n 2 tot 3 jaar
mijn graka is nu meer dan 2 jaar oud (gf3ti500) en was indertijd het beste
ik speel het meeste van de nieuwe games nog op medium ,sommige zelfs high
wel zonder AA (doom wel op low 1024x768)
half life 2 meeste settings op high en medium

CobraX

Legacy Member
Kijk los het als volgt op... Koop begin 2005 een Nforce4 SLI moederbord (dus met 2 sloten voor de grafische kaart) met een Athlon64 (24 jan 2005 of zo komt de nieuwe revisie van de athlon64 core uit met bugfixes en sse3) en een GF 6600GT of 6800GT (naargelang uw budget). Als deze kaart te traag wordt na verloop van tijd, koop je gewoon een 2de (en dezelfde) videokaart bij en gebruik je dus de 2 videokaarten tegelijk (SLI). Tegen de tijd dat je die 2de kaart bijkoopt, kost hij niks meer en kan je weer ff door voor een zacht prijsje ;).

vinteg

Legacy Member
denk na eer ge stemt. UT engines zijn altijd al een veelgebruikte engine geweest en ook volgend jaar wanneer de unreal 3.0 engine gereleased word zal deze weer razend populair worden bij ontwikelaars, er zijn zelfs games die in Q2 2005 uitkomen die deze engine gebruiken. en je mag eens raden hoeveel mb V-ram deze nodig heeft om deftig te draaien op lage reso's zoals 1280 res, idd 512MB. het max dat op de huidigge kaartjes zit is 256MB hoewel de interface van 6800's en X800's 512MB toelaat. op toekomstige kaartjes zal er verzekers 512meg zitten, desnoods brengen ze vernieuwde versies op de markt van de 6800 etc met 512meg aan boord. maar ik heb dus gekozen voor max 1-2 jaar. die 2 jaar is er mss al te veel aan als er nog zulke engines als de unreal 3.0 itten aan te komen.

JackF

Legacy Member
Sluit me volledig aan bij Vinteg zijn reply.
De game-developers maken elke keer opnieuw grafische pareltjes die steeds weer hogere eisen stellen aan de videokaarten. Momenteel zitten we ook in een beginnende overgangsfase AGP - PCI-express wat het nog moeilijker maakt welk platform te kiezen naar de toekomst toe.

Dennis!Pegasus

Legacy Member
Bullshit!
Ik heb tot ene week gelede ne pentium III gehad met nen ti 4200 en ik heb er alle games zoals unreal 2 en nfsu en farcry mee kunne uitspelen zonder problemen van midi tot high quality. Nu voor doom 3 en hl2 hebk eindleijk nen amd 64 3000+ gekocht
En met mijnen ti 4200 spelen die zelfs heel vlot! Volgens mij moet iedereen eens leren ne pc te configureren en te optimaliseren (en dan bedoel ik niet overclocken)!

Greetz Dennis

sulle

Legacy Member
CobraX zei:
Kijk los het als volgt op... Koop begin 2005 een Nforce4 SLI moederbord (dus met 2 sloten voor de grafische kaart) met een Athlon64 (24 jan 2005 of zo komt de nieuwe revisie van de athlon64 core uit met bugfixes en sse3) en een GF 6600GT of 6800GT (naargelang uw budget). Als deze kaart te traag wordt na verloop van tijd, koop je gewoon een 2de (en dezelfde) videokaart bij en gebruik je dus de 2 videokaarten tegelijk (SLI). Tegen de tijd dat je die 2de kaart bijkoopt, kost hij niks meer en kan je weer ff door voor een zacht prijsje ;).

wat for bugfixes zijn dat dan?? heb juist een MSI moederbord k8n neo4 + amd sockel 939 3200+ besteld zou die nieuwe core op die moederbord passen??
zou ik die bestelling afzeggen en wachten op de nieuwe moederbord en core van amd??

thx in advance

Dennis!Pegasus

Legacy Member
sulle zei:
wat for bugfixes zijn dat dan?? heb juist een MSI moederbord k8n neo4 + amd sockel 939 3200+ besteld zou die nieuwe core op die moederbord passen??
zou ik die bestelling afzeggen en wachten op de nieuwe moederbord en core van amd??

thx in advance

Ik zou zeggen koop een moederbord met een VIA chipset ipv een Nforce chipset, VIA blijft de beste chipsetproducent en intel heeft gewoon het voordeel van zijn naam. Eigenlijk zijn ze nergens meer de echte top in, grafische kaarten niet meer, cpu's niet meer, chipsets nooit geweest, dus ja.

sulle

Legacy Member
heb juist een MSI moederbord k8n neo4 besteld voor de pci-e kaart op te steken want heb ook een leadtek 6600GT gekocht da is de enige moederbord die pci-e ondersteund. ma mijn vraag was eigenlijk of ik die bestelling moest afzegge en wachten op de nieuwe mobo en core van amd of gewoon deze kopen want mijn pcke moet minstens 2jaar meegaan... en cobrax zegt dat er bugs zijn in de amd en er een nieuwe core uitkomt...??

Dennis!Pegasus

Legacy Member
Bugs is veel gezegd, het gaat er gewoon om dat een nieuwe core van een betere technische structuur voorzien is waarmee ze met dezelfde componenten en boardplan een optimalere configuratie maken. Dus de volgende core zal gewoon ietske sneller zijn, maar dat is te verwaarlozen. Ik zou uw bestelling gewoon houden.

sulle

Legacy Member
ok thx voor de raad dennis!pegasus klopt het dat de msi neo4 geen sata ondersteund? da zou wel raar zijn... ik lees overal ofwel dat het udm-a-66/100/133 ondersteund en sommige plaatsen dat het sata2 ondersteund wat nog ni uit is blijkbaar ?? :S
weet ni wa ik moet geloven en of het nu gewone sata 150 ondersteund??...

<_T_>

Legacy Member
Ik denk dat je mag rekenen op een tweetal jaar, daarna, moet je echt gaan uitzoeken hoe je het nog vlot speelbaar houdt + je begint je te ergeren dat je niet alles op max kan zetten...

En ik wil hier geen persoonlijke aanval doen op wie dan ook maar ik lees hier heel vaak op de forums, van : "ik draai dit of dit spel op alles high en ik heb een pc met een videokaart die eigenlijk geen bal meer waard is" , draaien tot daaraantoe, maar "je pc optimaliseren" doet niet superveel aan je framerates zenne, ... en framedrops vallen des te meer op als je al op de grens van de 30 frames/sec zit... precies of er zijn "wondertweakers" ;-)

Gamer

Legacy Member
Dennis!Pegasus zei:
Ik zou zeggen koop een moederbord met een VIA chipset ipv een Nforce chipset, VIA blijft de beste chipsetproducent en intel heeft gewoon het voordeel van zijn naam. Eigenlijk zijn ze nergens meer de echte top in, grafische kaarten niet meer, cpu's niet meer, chipsets nooit geweest, dus ja.

lol, een kenner.....

Nvidia based chipsets zijn voor AMD het beste, of je nu overclockt of niet.
er is zelfs nu al een overeenkomst met Intel afgesloten.
Via loopt (liep) achter (A64), no AGP/PCI lock, terwijl Nvidia dit al had (soms mits kleine aanpassing 34/67).
moesten ze vlug een revisie uitbrengen die het probleem verhielp.
mensen die het eerste bordje kochten waren hier echt gelukkig mee.

remember KT266 ?
zelfde probleem, no performancewinst ten opzichte van KT133A...
KT266A loste dit probleem terug op.
problemen met soundcards op KT133A, chipset kon er niet zo goed meer overweg, je was er een dag mee bezig om dit op te lossen met patches,....

Intels chipsets (waren) zijn de beste op de markt, remember de I875-I865 series ?
stabiel, overclocken heerlijk, hoogste bandbreedte,.....
nadeel, kostprijs.

dit is iedereen precies vergeten :)

sulle

Legacy Member
blijkbaar moet ik het verkeer gelezen hebben en ondersteund nforce4 sata1 en sata2

toch bedankt

bakker

Legacy Member
ik heb het probleem da k een athlon 64 wil kopen dus ook het moederbord e. maar ik kan nog juist dat betalen. maar als ik zou w8en op de nf4 dan moet ik ook ineens een pci grafische kaart kopen. en da kan k op de moment niet betalen. dus de poll was opgezet met t idee da k me gewoon nu alles kon kopen en dan nog ff door met menne ti4600 en dan na verloop van tijd een heel goei AGP kaart 2dehands te kopen voor lage prijs. ma k twijfel nog altijd

troid

Legacy Member
Levensduur 1-2 voor een single graka. Voor SLI 2-3 jaar :)
Volgens mij zulle de kaartjes ongeveer alles vlot kunnen draaien tot U3.0, MORROWIND IV engine (ziet er gewoon uit als de nature test op 3dmark03=>waar ik redelijk wat framedrops had gem:60fps) Maarja we zullen wel zien

TranceGod

Legacy Member
Bij mij gaat een kaartje ongeveer een jaarte en half mee veu andere zal men kaartje wel zo'n 3/4 jaar meegaan....Ik hou nu eenmaal van vernieuwing...
En ik ben echt benieuwd wanneer dat games uitkomen die volledig op SM3 zen gebouwd..Want dan gaat de X800reeks toch wel een probleempje hebben.
Ik dacht dat deze Sm2.0b hadden...even een vergelijking.

SM3=gelimiteerd tot ~66000 shaders
SM2.0b= gelimiteerd tot ~700 shaders

ben echt benieuwd....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan