Archief - DFI LanParty UT nF3-250Gb S754

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xpr·k

Legacy Member
Meen mij echt te herinneren dat mijn nforce² LPII revB zen Vdimm van de 5v lijn haalde maar ik ga mijn hand er niet voor in het vuur steken =] . De nforce³ is idd 3.3V , heb ik juist meermaals gelezen .

nazaar

Legacy Member
dat nieuw bord lijkt mij idd ook super ! Ge kunt tot 2.1V geven aan CPU :crazy:




Sorry! The DFI-mobo has specified that users can only post one message every 60 Mhz.

easypanic

Legacy Member
Allez, ik ga ne keer helpen ;).

Ik heb dus ook dit mobo gehad, standaard vddr was 3.1 V. Dit was instelbaar tot 4V door middel van een BIOS-flash, MAAR dan moest uw voeding op de 3.3V rail gemod zijn tot 0.1V boven hetgeen je wilt instellen (bv. 3.5V instellen => 3.6V op voeding).

Dit is dus een super mobo hé, ik kon tot 340 FSB 1:1 geraken, met passieve cooling op NB ;).
Mijn cpu kon tot 2.9x geclockt worden :).

Davion

Legacy Member
oki, ben nu zeer zeker, ik gan het een dezer dagen bestellen.Samen met wat AS5, kga ook wat schuurpapier korrel 600/1200 halen om die heatsink (BOXED copper/alu van AMD) eens goed op te lappen.

slijpschijf

Legacy Member
Davion zei:
oki, ben nu zeer zeker, ik gan het een dezer dagen bestellen.Samen met wat AS5, kga ook wat schuurpapier korrel 600/1200 halen om die heatsink (BOXED copper/alu van AMD) eens goed op te lappen.

En gij denkt met dien boxed cooler 2.5 ghz te halen, met nog deftige temps :wtf:

Den Pierre

Legacy Member
Mja, ik d8 altijd dat die Asus K8N-E-Deluxe geen enkele fout had, dus ik zou voor dit moederbord gaan.

Ik zou zeggen, layout en stabiliteit boven alles :applause:



Davion zei:
lal fouten ?

Ge bedoelt de slechte lay-out van de MSI ?

de ASUS heeft geen enkele fout (buiten de rev.1.x die geen AGP/PCI-lock had, maar alle huidige mobo's zijn normaal rev.2 met wel werkende lock)
mss dat deze thread u helpt : https://www.beyondgaming.be/forums

easypanic

Legacy Member
Die overclock kan, temps is andere zaak ;).
Maar zolang het stabiel is, geen zorgen maken erover.

slijpschijf

Legacy Member
easypanic zei:
Die overclock kan, temps is andere zaak ;).
Maar zolang het stabiel is, geen zorgen maken erover.

We zullen wel zien of hij zijn eigen record kan verbreken met zijn mobo. (momenteel 2030mhz :eek: ) (standard 2000:p)

slijpschijf

Legacy Member
Den Pierre zei:
Mja, ik d8 altijd dat die Asus K8N-E-Deluxe geen enkele fout had, dus ik zou voor dit moederbord gaan.

Ik zou zeggen, layout en stabiliteit boven alles :applause:



mss dat deze thread u helpt : https://www.beyondgaming.be/forums

Davion, ge waart precies zo trots op uwen asus, en iedereen maar asus aanraden, en nu zelf nen anderen kopen :wtf:

Daikatana

Legacy Member
slijpschijf zei:
En gij denkt met dien boxed cooler 2.5 ghz te halen, met nog deftige temps :wtf:

is zeker te doen ze mene 3200 deed 2.55 met boxed cooler zonder probs

Davion

Legacy Member
slijpschijf zei:
En gij denkt met dien boxed cooler 2.5 ghz te halen, met nog deftige temps :wtf:


Als config in opbouw is met mobo zal ik es wa pics pakken, dan weet ge wa voor fans da kik heb... :) (4x120mm'ers in ne Sonata = rrz kwa koeling)



Den Pierre zei:
Mja, ik d8 altijd dat die Asus K8N-E-Deluxe geen enkele fout had, dus ik zou voor dit moederbord gaan.

Ik zou zeggen, layout en stabiliteit boven alles :applause:



mss dat deze thread u helpt : https://www.beyondgaming.be/forums

Met de DFI scheelt er ook totaal niets en dat mobo is later dan de ASUS/MSI uitgekomen, als ge niet wilt OC'en is die ASUS de beste, wilde echter veel opties (en vooral, 3.3Vdimm!!) dan moet ge voor den DFI gaan.



easypanic zei:
Die overclock kan, temps is andere zaak ;).
Maar zolang het stabiel is, geen zorgen maken erover.

idd, kan zeker, em heeft hier op 1.7Vcore al wat loops 3DMark2001SE afgewerkt dus ik denk wel dak de temps kan indijken, als em op 1.6Vcore 2.4Ghz haalt voor 24/7 werking dan ist goed, voor benches iwl ik nog hoger.

slijpschijf zei:
We zullen wel zien of hij zijn eigen record kan verbreken met zijn mobo. (momenteel 2030mhz :eek: ) (standard 2000:p)

Geef mij TCCD chips en ik haal met dit mobo ook 2300Mhz (hoger niet, want dat = SATA schijf corrupt :p), met die DFI lukt dat heus wel :)


slijpschijf zei:
Davion, ge waart precies zo trots op uwen asus, en iedereen maar asus aanraden, en nu zelf nen anderen kopen :wtf:

Ik koop toch wat ik wil hé ?, en ik was 'trots' op ASUS' A8V Deluxe rev.2 tegenover de problematische Neo2..

Daikatana zei:
is zeker te doen ze mene 3200 deed 2.55 met boxed cooler zonder probs

Idd, dan hebde prolly ook de koperen/Alu boxed cooler, van de eerste batch, die zen HEEL goed !

slijpschijf

Legacy Member
Davion zei:
Als config in opbouw is met mobo zal ik es wa pics pakken, dan weet ge wa voor fans da kik heb... :) (4x120mm'ers in ne Sonata = rrz kwa koeling)

Een soort straaljager dus, goed om eens te benchen, maar om alle dagen in het lawijt te zitten... niks voor mij ze ;)

Davion zei:
Met de DFI scheelt er ook totaal niets en dat mobo is later dan de ASUS/MSI uitgekomen, als ge niet wilt OC'en is die ASUS de beste, wilde echter veel opties (en vooral, 3.3Vdimm!!) dan moet ge voor den DFI gaan.

Maar had ge u diene msi gekocht, dan moeste maar 1 mobo kopen ;).
Asus de beste? de msi en dfi zetten standard ook betere prestaties neer...

Davion zei:
Geef mij TCCD chips en ik haal met dit mobo ook 2300Mhz (hoger niet, want dat = SATA schijf corrupt :p), met die DFI lukt dat heus wel :)

Ik geef u niks! :D, had gij u dien msi gekocht moeste nu dien dfi niet kopen, en veel verschil gaat der niet opzitten in oc tussen beide als ge nog boxed gaat gebruiken.

Davion zei:
Ik koop toch wat ik wil hé ?, en ik was 'trots' op ASUS' A8V Deluxe rev.2 tegenover de problematische Neo2..

Idd, en iedereen begaat miskopen, maar niet iedereen wil dat precies toegeven...

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
Davion zei:
Geef mij TCCD chips en ik haal met dit mobo ook 2300Mhz (hoger niet, want dat = SATA schijf corrupt :p), met die DFI lukt dat heus wel :)
oké da is bullshit
uwe CH loopt 10*200
met uw TCCDs zoude 10*230 gedaan hebbe
ik heb grat dezelfde RAM als gij en ze doen 238 :ironic:
en dividers ofzow :ironic:
BULLSHIT

easypanic

Legacy Member
Davion zei:
Ik koop toch wat ik wil hé ?, en ik was 'trots' op ASUS' A8V Deluxe rev.2 tegenover de problematische Neo2..


MMM, nu overdrijft ge toch een beetje over die Neo2 hoor ;).

Davion

Legacy Member
slijpschijf zei:
Een soort straaljager dus, goed om eens te benchen, maar om alle dagen in het lawijt te zitten... niks voor mij ze ;)

Kheb ne fancontroller van Enermax, alleen voor benchen staat ze allemaal op max :)


Maar had ge u diene msi gekocht, dan moeste maar 1 mobo kopen ;).
Asus de beste? de msi en dfi zetten standard ook betere prestaties neer...

Toen ik in april 2004 mijn config kocht was er in heinde en verre nog geen sprake van nen ASUS K8N-E D of nen MSI K8N Neo., Toen was nForce 3-150 er zelfs nog niet..


Ik geef u niks! :D, had gij u dien msi gekocht moeste nu dien dfi niet kopen, en veel verschil gaat der niet opzitten in oc tussen beide als ge nog boxed gaat gebruiken.

Again, toen was er nog geen sprake van die MSI, die lag toen nog op de tekentafel..


Idd, en iedereen begaat miskopen, maar niet iedereen wil dat precies toegeven...

And again.. there was no MSI in april 2004....

Davion

Legacy Member
-[DTT]- Jumpy zei:
oké da is bullshit
uwe CH loopt 10*200
met uw TCCDs zoude 10*230 gedaan hebbe
ik heb grat dezelfde RAM als gij en ze doen 238 :ironic:
en dividers ofzow :ironic:
BULLSHIT
NUja maat, ik heb op mijne PC hier met alle instellingen gerommeld (zelfs op 3-4-4-8) maar hij wil niet hoger gaan 1:1 met dat voltage, hij heeft meer volt nodig..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan