Archief - DFI LanParty UT nF3-250Gb S754

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
http://www.dfi.com.tw/Product/xx_pr....jsp?PRODUCT_ID=2840&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US

Ik zou me dus deze DFI willen kopen, vooral om te overclocken dus, dankzij het hoge Vdimm voltage instelbaar (3.3V) zou k toch redelijk ver willen geraken

Nu was mijn vraag: Hebben jullie der al reactie's van gelezen fzo ? kwestie stabiliteit enz... alles eigenlijk...

Daarom dat ik de thread hier zet en niet op Aabnkoopadvies, hier zitte meer de zwaare overclockers.. :D

Doel:

een 3200+ ClawHammer CO core XPMW 00093 op luchtkoeling rond de 2.4-2.5Ghz laten draaien

Groetjes en laat de reacties maar komen!, als er mss betere overclock meoderborden voor S754 zijn, laat het gerust weten.. :)

slijpschijf

Legacy Member
Davion zei:
http://www.dfi.com.tw/Product/xx_pr....jsp?PRODUCT_ID=2840&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US

Ik zou me dus deze DFI willen kopen, vooral om te overclocken dus, dankzij het hoge Vdimm voltage instelbaar (3.3V) zou k toch redelijk ver willen geraken

Nu was mijn vraag: Hebben jullie der al reactie's van gelezen fzo ? kwestie stabiliteit enz... alles eigenlijk...

Daarom dat ik de thread hier zet en niet op Aabnkoopadvies, hier zitte meer de zwaare overclockers.. :D

Doel:

een 3200+ ClawHammer CO core XPMW 00093 op luchtkoeling rond de 2.4-2.5Ghz laten draaien

Groetjes en laat de reacties maar komen!, als er mss betere overclock meoderborden voor S754 zijn, laat het gerust weten.. :)

Heb da bordjen ook, en das echt :niceone:, maar eig niks voor watjes he davion ;) :p

dawnzolino

Legacy Member
het helemaal eens met dat...
kvind de K8N Neo2 ook ni slecht ( gezien op i-net)
met de K8N Neo2 raken ze ook nog redelijk hoog zenne :niceone:
maar dit bordje is ver het beste ;)

Davion

Legacy Member
K8N Neo2 is S939 en Neo1 zijn redelijk wat probleempjes mee naar verluid.. Ik blijf bij men S754 proc nog ze :)

Het is vooral om terug wat meer mee te zijn, een A64 @ 2.4-2.5Ghz is fucking snel en dan zijde weer compleet mee met de laatste nieuwe zonder al te veel geld te verspillen

2.4Ghz met 1024Kb L2 cache = 3800+, dat moet zeker te halen zijn :)

Nog iets: de vroegere DFI's draaiden niet zo stabiel heb ik me laten wijsmaken, draait deze ook met/zonder OC 24/7 stabiel ?, stabiliteit is wel belangrijk voor mij :)

Ook nog: andere moederborden mogen ook gerust worden voorgestelt, ik heb iets van een EpoX 9NDA3+ ofzo gelezen die ook zeer goed zo zijn..

nazaar

Legacy Member
dfi mobos met nf2 chipset zaten idd wat met prblemen int begin, maar ze zullen prolly al wat bijgeleerd hebben eh ;)


ik weet alleen dat mijn gebuur eerst hetzelfde mobo had als u en dat heeft verkocht voor nen dfi; en dat hij der zeker geen spijt van heeft !!

allez loop nu maar naar de winkel en geef allemaal uw nieuwjaarsgeld maar snel uit aan dien dfi

:p

xpr·k

Legacy Member
Davion zei:
K8N Neo2 is S939 en Neo1 zijn redelijk wat probleempjes mee naar verluid.. Ik blijf bij men S754 proc nog ze :)

Het is vooral om terug wat meer mee te zijn, een A64 @ 2.4-2.5Ghz is fucking snel en dan zijde weer compleet mee met de laatste nieuwe zonder al te veel geld te verspillen

2.4Ghz met 1024Kb L2 cache = 3800+, dat moet zeker te halen zijn :)

Nog iets: de vroegere DFI's draaiden niet zo stabiel heb ik me laten wijsmaken, draait deze ook met/zonder OC 24/7 stabiel ?, stabiliteit is wel belangrijk voor mij :)

Ook nog: andere moederborden mogen ook gerust worden voorgestelt, ik heb iets van een EpoX 9NDA3+ ofzo gelezen die ook zeer goed zo zijn..

stabiliteit is nooit het probleem geweest van DFI's . Ge haalt met de meeste extreem hoger FSB oc's . Op de nforce² reeks waren er gewoon veel kinderziektes . Coldboot syndroom , waarbij u PC na lange tijd (uren) afgestaan te hebben plots niet meer wou booten behalve na een omslachtige procedure waaronder CMOS clear . Veel bordjes kwamen ook dood aan bij de klant , ze wouden no matter what nooit booten waarbij de 4 leds bleven branden , aka 4 leds of death . Er waren ook problemen met hoge FSB oc's en datacorruptie vooral op raid setups . Ook het onboard sound wou vanaf een bepaalde FSB wel eens uitvallen + kraken . Zelfde met onboard LAN en USB . Maar als u bordje draaide was het wel stabiel , crashes of BOD kreeg je er niet mee . Btw ik heb veel van bovengenoemde problemen gehad en ze waren allemaal oplosbaar door een combinatie van BIOS + drivers . Het enige shittige is dat je niet kon zeggen o dat probleem , die drivers . Het verschilt echt van setup tot setup dus het is wat zoekwerk .
Let wel dit was nforce² , over die nforce³ lees ik veel minder problemen (niet dat ik er veel mee bezig ben , let wel) en aangezien 50% of meer op Xtreme dit bord heeft of had zal er geen probleem zijn waarmee je niet geholpen kan worden . Ik zou niet twijfelen, eens je een DFI hebt gehad wil je nooit meer iets anders (zelfs met alle kinderziektes)
Btw: Voor die nforce³ heb je betabiossen die 4.0Vdimm toelaten en OCZ memtest86 1.0 in het bios hebben . (dacht ik ergens gelezen te hebben)

Davion

Legacy Member
OKidoki :)

@nazaar: kheb 450€ in totaal hier liggen dus die 112€ (www.bells.be, heb gemailt) voor die DFI kan der wel vanaf hoop ik :)

Het is idd superbordje :)

xpr·k

Legacy Member
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=900

downloaden , ISO fikken op CD en booten van CD et voila . Het leuke vd ocz versie tov de normale memtest86 is de optie om je timings te verandering zonder dat je moet rebooten en in je bios moet zitten kloten . Om een snelle stabiliteits test te runnen gebruiken de meeste test#5 . Ikzelf gebruik 5 loops test#5 voor en quicktest en prime95 tijdens de nacht (8u dus) om te weten of het 100% stabiel is . Je kan natuurlijk ook de memtest heel de nacht laten draaien .

nazaar

Legacy Member
Timing adjustment support for nVidia nForce2, Intel i865/i875, Intel i915/i925 chipsets, and the AMD Athlon64 on-die memory controller
Full timing adjustment is available on the nForce2, i865/i875, and i915/i925 (DDR1 modules only) chipsets (tCAS, tRCD, trp, tRAS).

blijkbaar werkt dat dus wel op nforce2

Sacristar

Legacy Member
epox 9nda3+ en 9nda3j zijn betere bordjes als die msi k8n neo 2 platinum.
maar dat zijn s939 bordjes eh ;)
voor die 9nda3j is er beduidend minder support, op epox.nl stond ie er nog niet eens tussen toen ik laatst is ging kijken. voor die 9nda3+ zijn er tenminste al bios updates verkrijgbaar die een heel deel van de problemen uit de baan helpen.


met die dfi nf3 zijn er ook aardig wat probleempjes geweest, of toch alleszinds in het begin maar vele waren (zijn) bios related.
die bios instellingen voor 4V, zijn die net enkel voor mensen met een gemodde 3.3V rail? of komt de Vdimm van de 5V rail?


'k denk dat die dfi nf3 trouwens een in de bios ingebouwde memtest funktie heeft, geen bootable roms of floppies nodig dus ;)

Ephram

Legacy Member
kristos zei:
epox 9nda3+ en 9nda3j zijn betere bordjes als die msi k8n neo 2 platinum.
maar dat zijn s939 bordjes eh ;)
voor die 9nda3j is er beduidend minder support, op epox.nl stond ie er nog niet eens tussen toen ik laatst is ging kijken. voor die 9nda3+ zijn er tenminste al bios updates verkrijgbaar die een heel deel van de problemen uit de baan helpen.


met die dfi nf3 zijn er ook aardig wat probleempjes geweest, of toch alleszinds in het begin maar vele waren (zijn) bios related.
die bios instellingen voor 4V, zijn die net enkel voor mensen met een gemodde 3.3V rail? of komt de Vdimm van de 5V rail?


'k denk dat die dfi nf3 trouwens een in de bios ingebouwde memtest funktie heeft, geen bootable roms of floppies nodig dus ;)

vdimm komt van 3.3V rail dus moet die wel deftig zijn. Bij de nieuwe dfi bordjes (s939 nF4) kun je tot 4V vdimm die afkomstig is van de 5V rail :)

Ephram

Legacy Member
xpr·k zei:
bij mijn weten komt op DFI's de vdimm als sinds nforce² vd 5v rail. Maar tis lang geleden dak nog op het DFI forum geweest ben dus ik kan me vergissen .

btw: http://www.dfi.com.tw/Press/press_h...&TITLE_ID=4839&LINKED_URL=arch343.jsp&SITE=US .

De dfi nforce4 is uit!!!

Ik ben zeker dat de vdimm van de DFI Lanparty UT 250Gb afkomstig is van de 3.3V rail, van andere dfi mobo's weet ik het niet. Het ziet er zelfs naar uit dat de vdimm van de nieuwe nF4 mobo's ook van de 3.3V rail zal komen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan